אצל שאול נאמר וישאל שאול בי-י' ולא ענהו -
ובדברי הימים נאמר "ולא דרש בי-י'" (דה"א י , יד)!?
הכוונה היא ששאול לא דרש את ה' באמת בכל ליבו, ואם הוא היה עושה זאת, הוא היה מעביר את רוע הגזרה.
המדרש מציין את גדולתה של רבקה אימינו שאין כדוגמתה בכל האימהות והנביאות: "מעולם לא נזקק הקב"ה להשיח עם אשה אלא עם אותה הצדקת" (בראשית רבא - ס"ג, ח')
מה זכות היה ברבקה שנא' ויתרצצו הבנים בקרבה ותאמר אם כן למה זה אנכי ותלך לדרש את ה'
ברוח הקודש והוא אמר לה
כמו שנאמר אצל משה ויאמר משה לחתנו כי־יבא אלי העם לדרש האלקים.
כמו שאמר "לפנים בישראל כה אמר האיש בלכתו לדרוש האלוקים לכו ונלכה עד הרואה (ש"א ט , ט);
וכן "ודרשת את ה' (מ"ב ח , ח)
שאלה זו שאלה סתמית ללא כוונה לדעת באמת
ולדרוש זו הכוונה האמיתית זו הביטחון בה'
