אם בריאה יברא ה' וגו'.
פירש"י אם בריאה פה לארץ מששת ימי בראשית מוטב ואם לאו יברא ה'
מה עניין העונש לבריאת העולם ?
אלא צריך לומר לפי שקרח חלק על משה ואמר שהעולם קדמון קרח חלק על הבריאה של ששת ימי בראשית וטען לא היו דברים מעולם,
ואני אומר שיש בריאה ע"כ אני אומר אם בריאה ר"ל אם היתה בריאה חדשה בששת ימי בראשית אז יברא ה' חדשה בארץ ופצתה את פיה וגו'
וידעו כי נאצו האנשים האלה את ה'. במה שאמרו שלא היתה בריאה מעולם ועכשיו יאמינו למפרע שהיתה בריאה כשם שברא ה' בריאה חדשה בארץ עכשיו.