בכל התורה
לא מצינו
נזכר מתי יום פטירתו,
ורק באהרן הכהן
נזכר שהיה בראש חודש אב
( פרשה זו נקראת
בסמיכות ליום פטירתו).
השאלה מדוע שינתה התורה
וציינה את יום
פטירתו של אהרן
משאר שבעה הרועים
שעמדו לישראל.
כותב השפת אמת
הגמרא במסכת סוטה דף יד ע"א
'מפני מה נקבר משה
אצל בית פעור,
בעל פְּעוֹר הוא שמו
של עבודה זרה באזור מואב,
שחלק מבני ישראל
עבדו אותו
לפני הכניסה לארץ ישראל
(במדבר, כ"ג, כ"ח).
הגמרא במסכת סוטה דף יד ע"א
'מפני מה נקבר משה
אצל בית פעור,
בעל פְּעוֹר הוא שמו
של עבודה זרה באזור מואב,
שחלק מבני ישראל
עבדו אותו
לפני הכניסה לארץ ישראל
(במדבר, כ"ג, כ"ח).
כדי לכפר על מעשה פעור';
מיתת צדיקים מכפרת
משה מכפר
על
המקום השפל.
ועל דרך זה אפשר לפרש
שאהרן נפטר בראש חודש אב,
להגן בזכותו
על
הזמן השפל,
ובזכותו נזכה לבניין בית המקדש
שנחרב מפני שנאת חינם,
כי אהרן היה אוהב שלום ורדף שלום.
מיתת צדיקים מכפרת
משה מכפר
על
המקום השפל.
ועל דרך זה אפשר לפרש
שאהרן נפטר בראש חודש אב,
להגן בזכותו
על
הזמן השפל,
ובזכותו נזכה לבניין בית המקדש
שנחרב מפני שנאת חינם,
כי אהרן היה אוהב שלום ורדף שלום.
ונכתב זאת בתורה
ללמדנו להיות מתלמידיו של אהרן
לאהוב את השלום ורודוף שלום
ולהרבות באהבת חינם,
ללמדנו להיות מתלמידיו של אהרן
לאהוב את השלום ורודוף שלום
ולהרבות באהבת חינם,