אסתר
"ותלבש אסתר מלכות"
המרגלים שהוציאו שם רע על הארץ נענשו בשבילה ומתו
ואשה היא קרקע הארץ לפיכך נחשבו המרגלים כפו כמוציא שם רע על אשה
כמו שהעמידו אסתר קרקע עולם היתה
אסתר זכתה שיתלבש בת רוח הקדש שהיא מלכות ז"ש ותלבש אסתר מלכות
וא"כ הרי אתם תוציאים שם רע הרי אמר הקב"ה אני הויה הוא שמי וכבודי לאחר לא אתן ותהלתי לפסילים שזו היא השכינה שנקראת שם וכבוד ותהלה ורוח הקדש הוא השכינה והוא שם שנתלבשת באסתר ואיך אשר שנטמאה באחשורוש
והחכמים בעלי המשנה אמרו שהמטרוניתא שהיא מלכות נאמר בה ומלכותו בכל משלה שהיא מושלת גם על הקליפות וע"כ אחר שנתלבשה אסתר במלכות בסו"ה ותלבש אסתר מלכות שלטה אסתר על אחשורוש ואומתו ונאמר בהם והרוג בשונאיהם ואם תאמר שנתיחד עמה אחשורוש חס ושלום אע"פ שהיו בבית אחד לא נתיחדה עמו אלא כמו יוסף שנאמר בו ותנם בגדו אצלה שאינו נאמר לבושו אלא בגדו שהוא לשון בוגדים בגדו שהיא בחינת חיצי חיצוניות שלו שיש בה אחיזה לקליפה
וכאן סתר גדול ומשום זה אסתר הוא לשון סתר ככתוב אתה סתר לי כי השכינה הסתירה מ אחשורוש ונתנה לו שדה במקומה והית חזרה לזרועו של מרדכי
ומרדכי שהיה יודע שם המפורש וע' לשון עשה כל זה בחכמה
אם האשה מן השכינה אין לה שנוי ז"ש אני ה' לא שניתי אני זו השכינה שאין לה פחד מכל הצדדים האחרים דהיינו הקליפות ז"ש כל הגויים כאין נגדו
ובמקום שהשכינה שם נמה סגולת שם וע"כ משום שהשכינה נתלבשה באסתר היתה ראויה להעשות עמה כמה סגולות כמו שרה שהקב"ה שמר אותה ומשום שהשכינה היתה עמה שמר אותה מפרעה ואפילו לבושה ותכשיטיה כולם עשה הקב"ה סגולית בשביל השכינה שהיתה ומשום זה שבא פרעה לגעת בסנדל הכה אותו המלאך עם הסנדל וכן בכל תכשיט ותכשיט שהיה בה היה התכשיט מכה אותו עד שנפרד אותו הטמא והחזירה לבעלה
ואם בתכשיטין שלה היה כך כל שכן מי שנגע ושפילו באצבעה שלה צד היחוד שאז הקרב יומת כי הקב"ה לא נתן לו רשות לגעת ז"ש אני ה' הוא שמי וכבודי לא אתן