וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךְ. אָמַר רַבִּי אֶלְעָזָר, לֶךְ לְךְ -
לְעַצְמְךְ, לְתַקֵּן אֶת עַצְמְךְ, להתחזק לְתַקֵּן אֶת דַּרְגָּתְךְ. לֶךְ לְךְ - אֵינְךְ כדאי לַעֲמֹד כָּאן בֵּין הָרְשָׁעִים הַלָּלוּ. וְסוֹד הַדָּבָר - לֶךְ לְךְ, שֶׁהֲרֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נָתַן לְאַבְרָהָם רוּחַ שֶׁל חָכְמָה, וְהָיָה יוֹדֵעַ וּמְצָרֵף צִדְדֵי יִשּׁוּב הָעוֹלָם, וְהִסְתַּכֵּל בָּהֶם וְשָׁקַל בְּמִשְׁקָל וְיָדַע אֶת הַכֹּחוֹת הַמְמֻנִּים עַל צִדְדֵי הַיִּשּׁוּב.
אם כן מדוע אברהם לא יוצא לבד לארץ ישראל ?
לכל אדם יש את ייעודו ותפקידו אותו עליו לתקן בחייו, והקב"ה מעמיד לכל אחד את כל הנסיבות והתנאים שיוכל על ידם לתקן את אשר מתפקידו לתקן, ולמלאות ייעודו ותפקידו בעולמו. ואין רע יורד מן השמים, והכל הוא לטובת האדם כדי שיתקן בזה את השייך אליו, שעל ידי זה ישיג ייעודו ותפקידו בעולמו.
מעשה אבות סימן לבנים
וזהו דבר ה' אל אברהם, שנכלל בזה גם הוראה לכלל ישראל, זרעו של אברהם אבינו
לכן אברהם מחכה לציווי של הקב"ה "לֶךְ לְךְ מֵאַרְצְךְ וַאֲבָרֶכְךְ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךְ וֶהְיֵה בְּרָכָה "
ועל ידי לזכות לו ובניו אחריו בכל הברכות
וְאֶעָשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל. זּוֹ בְרָכָה אַחַת. וַאֲבָרֶכְךְ - שְׁתַּיִם. וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךְ - שָׁלֹשׁ. וֶהְיֵה בְּרָכָה - אַרְבַּע. וַאֲבָרְכָה מְבָרֲכֶיךְ - חָמֵשׁ. וּמְקַלֶּלְךְ אָאֹר - שֵׁשׁ. וְנִבְרְכוּ בְךְ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה - הִנֵּה שֶׁבַע. כֵּיוָן שֶׁהִתְבָּרֵךְ בְּשֶׁבַע הַבְּרָכוֹת הַלָּלוּ, מַה כָּתוּב? וַיֵּלֶךְ אַבְרָם כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלָיו ה', לָרֶדֶת לָעוֹלָם הַזֶּה כְּפִי שֶׁהִצְטַוָּה. ולכן נקרא אברהם אבינו.
