מזבח זבחים דף מ ע"ב
נאמר שם "ונתן הכהן מן הדם על מזבח קטרת הסמים אשר לפני ה' " (ויקרא ד, ז)
למה לי לכתוב בו "קטורת הסמים"? די במה שנאמר בו "אשר לפני ה' "
ללמדנו באיזה מזבח מדובר!
לומר שאם לא נתחנך המזבח מתחילה בקטורת הסמים
— לא היה מזה עליו.
מדובר במזבח הקטורת חדש שלא הקטירו עליו מעולם קטורת
לכן לא ראוי להזות עליו דם
כיוון שהוא מזבח הקטורת
מחשבת פסול
שנינו במשנה שכל מתנות הדם שעל מזבח הפנימי כולן מעכבות, לפיכך אם נתן כולן כתיקנן ואחת שלא כתיקנה, במחשבת חוץ לזמנו — פסול ואין בו כרת. תנן התם [שנינו שם] במסכת מנחות, לגבי הקטרת הקומץ והלבונה, ששניהם מתירים את המנחה באכילה: אם פיגל בקומץ ולא בלבונה, בלבונה ולא בקומץ, שהקטיר אחד מהם על מנת לאכול את השיריים למחר, ר' מאיר אומר: פיגול הוא וחייבין עליו כרת,
נאמר שם "ונתן הכהן מן הדם על מזבח קטרת הסמים אשר לפני ה' " (ויקרא ד, ז)
למה לי לכתוב בו "קטורת הסמים"? די במה שנאמר בו "אשר לפני ה' "
ללמדנו באיזה מזבח מדובר!
לומר שאם לא נתחנך המזבח מתחילה בקטורת הסמים
— לא היה מזה עליו.
מדובר במזבח הקטורת חדש שלא הקטירו עליו מעולם קטורת
לכן לא ראוי להזות עליו דם
כיוון שהוא מזבח הקטורת
מחשבת פסול
שנינו במשנה שכל מתנות הדם שעל מזבח הפנימי כולן מעכבות, לפיכך אם נתן כולן כתיקנן ואחת שלא כתיקנה, במחשבת חוץ לזמנו — פסול ואין בו כרת. תנן התם [שנינו שם] במסכת מנחות, לגבי הקטרת הקומץ והלבונה, ששניהם מתירים את המנחה באכילה: אם פיגל בקומץ ולא בלבונה, בלבונה ולא בקומץ, שהקטיר אחד מהם על מנת לאכול את השיריים למחר, ר' מאיר אומר: פיגול הוא וחייבין עליו כרת,
וחכמים אומרים: אין בו כרת עד שיפגל בכל המתיר, גם בקומץ וגם בלבונה.