תני לא יכנס אדם בהר הבית במנעלו ובאבק שעל רגליו ומעותיו צרורין בסדינו ואפונדתו עליו מבחוץ. מה טעם היכן מצאנו רמז לדבר (קהלת ד) שמור רגלך כאשר תלך אל בית האלהים. רבי יוסי בר יהודה אומר, הרי הוא אומר (אסתר ד) ויבא עד לפני שער המלך כי אין לבא אל שער המלך בלבוש שק. אמר עשה רייי קייו לעצמו לפני אדם הבא מליחה סרוחה כן, על אחת כמה וכמה לפני שער המקום. לא יעשנו קפנדריא, ורקיקה מקל וחומר. מה אם נעילה שהיא של כבוד את אומר אסור, רקיקה שהיא של ביזיון לא כל שכן.