הערה והארה:
כול הדמויות המופיעות בשירים ,למעט אחת – הן יְצִירֵי-דִמְיוֹן, וכול דמיון בינן לבין דמויות שחיו, חיות בינינו היום או תחיינה עמנו או בלעדינו בעתיד כאן או אי-שם, הוא מקרי, נסיבתי ובן-חלוף, אך גם בלתי נימנע בשל הגבולות הדקים, הארוכים והבלתי-ניתנים לסגירה הרמטית בין המציאות והבִּדְיוֹן ובין הזיכרון והשיכחה.
אני מתנצל מראש ולמפרע אם מישהו ראה, רואה או יראה עצמו נפגע באיזשהו אופן, מסיבות השמורות עמו, מדמיון כלשהו בינו לבין מי מהדמויות המופיעות ביצירות, ופוטר אותו מראש ולמפרע אם הוא ראה, רואה הוא יראה עצמו נשכר מאותו דמיון מקרי.
נ"ב: השימוש שנעשה לעיל בלשון זכר הוא מטעמי נוחיות בלבד.
יוֹתֵר טוֹב מִזֶּה
"מִי יוֹדֵעַ מַה טּוֹב לָאָדָם בַּחַיִּים"
קהלת
יוֹתֵר טוֹב מִזֶּה כבר לא יהיה
לא בְּקָרוֹב ולא בְּרָחוֹק
ונותר רק לְהִיצָּמֵד לְמַה שֶׁיֵשׁ
לִתְפּוֹשׂ לֶאֱחוֹז לִלְפּוֹת לִדְבּוֹק
ביֵשׁ הזה עד הסוף
יותר טוב מִזֶּה כבר לא יהיה
כי זמן-חַי אף פעם לא נע לאחור
ומה שנָבַל ונָמַק ונִרְקַב
לא ישוב לעולם לקדמותו
רק ימשיך לנוון לְהַבִּיל לְהָמֵק
אֶת כול מה שבא במגע איתו
יותר טוב מִזֶּה כבר לא יהיה
וְאֵת מה שנָבַל ונָמַק ונִרְקַב
חובה לעקור להסיר לסלק
להרחיק ללא שום דיחוי נוסף
מכול מה שעדיין טָב
יותר טוב מִזֶּה כבר לא יהיה
ומי שמבטיח שֶׁכֵּן – מַשְׁלֶה
מְכַזֵּב מְשַׁקֵּר מְרַמֶּה ומְשַׁאֲנֵן
את מי שאפשר להטעות לְהַשְׁגּוֹת
להוליך-שׁוֹלָל לְהַתְעוֹת עַד-בּוֹש
או עד שהוא יִתְאַיֵּן –
יותר טוב מִזֶּה כבר לא יהיה
וחבל על כול רגע וְצַר על כול יום
שבו מזיינים את השכל בִּמְקוֹם
לעשות אהבה לִפְנֵי ואחרֵי
ותוך כדי ובאופן שוטף
כי הרגע הבא עלול להיות
הסוֹף.
18.12.2010
שִׁיר לַמַּעֲלוֹת
אֶת התקרבותך לפי ניחוחך
את שערך לפי גלישתו
את מצחך לפי שתיקתך
את גבותיך לפי מרחקן
את אפך לפי נשימתך
את שפתיך לפי טעמן
את צווארך לפי אורכו
את שדיך לפי מרקמם
את בטנך לפי רכותה
את אגנך לפי תנועתו
את שְׂפָיוֹתַיִךְ לפי מורכבותן
את עַגְבוֹתַיִךְ לפי מוצקותן
את ידיך לפי אצבעותיך
את רגליך לפי קרסוליך
את מצב רוחך לפי קולך
אֶת כול אלה ויותר
אני יכול לזהות
בעיניים עצומות
את כול אלה ויותר
אני יודע בעל-פה
כמו את לוח הכפל
את כול אלה ויותר
אני יכול למפות
עד הפרט האחרון
מתוך הזיכרון
את כול אלה ויותר
אני יכול
לגלות בניחוש אחד
מִלְּבַד
עיניך שאותן אני חייב לראות
עַיִן בעין
כדי לדעת אם אַתְּ עדיין
אוהבת אותי.
20.12.2010
[14 שירים בתהלים נפתחים במילים "שיר המעלות" ורק אחד נפתח במילים " שִׁיר לַמַּעֲלוֹת".
שתי הפתיחות נותרו סתומות.]
|