סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
                                                           
                                                                             
 
 פרקי  -  אבות     פרק   ה'    משנה    ה'   :
 
" עשרה  ניסים  נעשו  לאבותינו  בבית  המקדש  :  לא  הפילה  אשה  מריח  בשר  הקודש,  ולא  הסריח  בשר  הקודש  מעולם,  ולא  נראה  זבוב  בבית  המטבחיים,  ולא  ארע  קרי  לכהן  גדול  ביום  הכיפורים,  ולא  כיבו  הגשמים  אש  של  עצי  המערכה  ,ולא  ניצחה  הרוח  את  עמוד  העשן,  ולא  נמצא  פסול  בעומר  ובשתי  הלחם  ובלחם  הפנים  ,עומדים
צפופים  ומשתחווים  רווחים,  ולא  הזיק  נחש  ועקרב  בירושלים  ולא  אמר  אדם  לחברו  צר  לי  המקום  שאלין  בירושלים 
 
הגמרא  במסכת  יומא  כ'א  א'  :  מקשה  "פתח  במקדש  וסיים  בירושלים"?  ומתרצת  "איכא  תרתי  אחרנייתא  במקדש"
 ואולם  מכך  שהמשנה  בכל  זאת  כוללת  את  שני  הניסים  שאירעו  בירושלים  בתוך  רשימת  עשרת  הניסים  ש"נעשו
לאבותינו  בבית  המקדש" מוכרחים  לומר  שגם  שני  אלה  - "לא  הזיק  נחש  ועקרב"  ו"לא  אמר  אדם  לחבירו  צר  לי
המקום"  החלו  בבית  המקדש  ומשם  התפשטו  לכל  ירושלים.
 
הסיבה  לכך  שנחש  ועקרב  לא  הזיקו  היתה  -  שתהיה  מנוחת  הנפש  לאדם  המקריב  קורבן.  מסיבה  זו  צריך  היה  הנס  להתרחש  בכל  רחבי  ירושלים.  שכן  שם  שהה  האדם  בזמן  הקרבת  הקורבן  ובעת  אכילתו.
כעין  זה  גם  בנס  "שלא  אמר  אדם  לחברו  צר  לי  המקום".  מכיוון  שהקרבת  הקורבן  מחייבת  לינה  בירושלים,  שהרי
אי  אפשר  ללון  בעזרה,  שהרי  קל  וחומר  היא  מהדין  "שאין  ישיבה  בעזרה"  {יומא  כ'ה  א'}
צריך  היה  להתרחש  נס  מיוחד  -  שכל  מי  שהקריבו  את  קורבנותיהם  יוכלו  ללון  בלא  דוחק  בירושלים.
 
ובכל  זאת  היה  הבדל  בפרטי  שני  הניסים  האלה,  בין  בית  המקדש  לירושלים :
בירושלים  היה  הנס  ש"לא  הזיק  נחש  ועקרב"  אף  כי  ייתכן  שהיו  שם  נחש  ועקרב.
ואילו  בבית  המקדש  כלל  לא  היו  'נחש  ועקרב'  , שהלא  קל  וחומר  הוא  ממה  שנאמר  במשנתנו  "ולא  נראה  זבוב  בבית  המטבחיים"  ומה  אם  מציאותו  של  זבוב  פוגמת  בקדושת  בית  המקדש  , מציאותם  של  נחש  ועקרב  על  אחת  כמה  וכמה  !
גם  בנס  השני  ש"לא  אמר  אדם  צר  לי  המקום  שאלין  בירושלים"  ייתכן  לומר  שבפועל  היה  המקום  צר  לכולם  אך  הדבר  לא  היה  מורגש  וזאת  מסיבת  היותם  עסוקים  בעניינים  רוחניים  ולכן  בפועל  איש  לא  אמר  זאת.
לעומת  זאת  בבית  המקדש  עצמו  הנס  היה  גדול  עוד  יותר  - המקום  עצמו  אכן  היה  מרווח  "עומדים  צפופים  ומשתחווים  רווחים "        {    לקוח  מתורת  מנחם  -  התוועדויות  תשמ'ג  כרך  ד'  עמ'  1914. }         
 
בביאור  דברי  המשנה  המציינת  שני  בעלי  חיים  אלה  דווקא  אף  שלבטח  גם  שאר  החיות  לא  הזיקו  -  יש  לומר  ע"פי  פנימיות  העניינים :
בספר  ערכי  -  הכנויים  כתוב  שנחש  -  הארס  שלו  חם.  ואילו  העקרב  -  הארס  שלו  קר.
 
בעבודת  האדם  הנחש  והעקרב  מייצגים  שני  אופנים  של  התנגדות  לקדושה :
1.  'נחש  שרף'  -  היינו  החמימות  וההתלהבות  בענייני  העולם  ותאוותיו.  אולם  לכך  יש  תקנה  -  להפוך  את  ההתלהבות  לקדושה,  אהבת  ה'  כרשפי  אש.
'עקרב  ארסו  קר'  -  עניינו  קרירות  בעבודת  ה'.  הנהגה  זו  גרועה  אף  יותר  משל  הנחש.  כי  הקרירות  היא  סימן 
להיפך  החיים.
עפ"י  זה  יובן  מה  שנאמר  בגמרא  "אלמלא  חמה  של  כסיל  וכו' "   - על  אדם  העומד  בתפילת  שמונה -  עשרה 
" נחש  כרוך  על  עקבו  לא  יפסיק.    עקרב  כרוך  על  עקבו  -  יפסיק."
 
כאשר  יהודי  עומד  בתפילה  ולפתע  אוחזת  בו  חמימות  לענייני  העולם,  אל  לו  להפסיק  את   תפילתו  שכן  סופסוף  עם  החיות  והחמימות  שבו,  יכול  הוא  להפוך  את  ההתלהבות  לענייני  קדושה.
 
אך  כאשר  הוא  עומד  בתפילה  ולפתע  אוחזת  בו  קרירות  ,גם  אם  זו  רק  נאחזת  בעקבו  בלבד,  כלומר  שעדיין  הקרירות  לא  התפשטה  ולא  השפיעה  על  מוחו  וליבו, -  עליו  להפסיק  את  תפילתו.
כי  קרירות  היא  כאמור  סימן  להיפך  החיים.  ואם  זהו  מצבו  ,אות  הוא  שכל  סדר  עבודתו  אינו  כדבעי,  אינו  כראוי  ועליו  לשנותו  ולהתחיל  סדר  עבודה  אחר :
עבודה  מתוך  חיות  והתלהבות  הבאה  כתוצאה  מלימוד  פנימיות  התורה  -  אילנא  דחיי  =  עץ  החיים.
 
זהו  אפוא  הנס  שהיה  בירושלים,  "שלימות  היראה"  {בראשית  רבה  נ'ו  י' }
לא  היה  בה  נתינת  מקום  לחמימות  בענייני  עולם  וכל  שכן  לא  לקרירות.
 
{ לקוח  משיחות  קודש  תשל'ו  -  פרשת  חוקת - בלק   ליקוטי  שיחות  כרך  ב'  עמ'  372. }                            
 
 
 
                                                             

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט