סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
פ  ו  ר  י  ם.
 
<<<   היד    האלוקית     הנסתרת     >>>
 
 
                    
 
מגילת  אסתר   היא  הספר   היחיד   של  כתבי   הקודש    ששם   ה'  אינו   מוזכר
 
בו  אפילו  פעם  אחת.
 
הסיבה  הפשוטה  לכך  היא  שהמגילה  נרשמה  גם  בדברי  הימים  של   מלכי  פרס  ומדי
 
ואילו  היו  היהודים  מזכירים  את  שם  ה'  היו  הגויים  מתרגמים  זאת  לשמות  של  אליליהם.
 
אך  מכיוון  שכל  דבר  יש  בו  כוונה  עליונה,  עלינו  לומר  שבאי -  הזכרת  שם  ה'  במגילת
 
אסתר   יש  גם  הוראה  עמוקה  יותר.
 
 
                                       
 
 
וכשם  שבמגילה  אין  שמו  של  הקב'ה  מופיע  בגלוי,  כך  שם החג  -  פורים,  אינו  מבטא
 
לכאורה  את  נס  ההצלה  .שם  זה  נגזר  מה'פור'  [ הגורל ]   שהפיל  המן,   והדבר  קשור
 
לכאורה בגזירה  ולא  בנס.
 
 
 
אף  על  פי  כן,  כל זאת,  דווקא  פורים  קשור  בשמחה  גדולה  ביותר,  שמחה  נטולת  הגבלות
 
-  'עד דלא  ידע'.
 
 
 
הדבר יובן  כשנתבונן  בפעילותם  של  מרדכי  ואסתר  לסיכול  הגזירה.  למרדכי  ולאסתר  היה
 
אז  מעמד  מדיני  רב - השפעה,    מרדכי  היה  שר  נכבד  'יושב  בשער  המלך'.   ואסתר  היתה
 
המלכה.   צפוי  היה  שבראש  ובראשונה  ינסו  להפעיל  את  השפעתם  בחצר  המלכות
 
לביטול  הגזירה.
 
                                
                                           
 
 
בפועל,  הם נהגו  אחרת.  המעשה  הראשון  שעשו  היה  לקרוא  לצום  ולתשובה.  מרדכי  לבש
 
שק  ואפר,  ויצא  כך  לרחוב  העיר.   אסתר  ביקשה  למסור  לו   'לך  כנוס  את  כל  היהודים......
 
וצומו  עליי,  ואל  תאכלו  ואל תשתו  שלושת  ימים'
 
במקום  שאסתר  תנצל  את  יופיה   ותבוא  אל  המלך  ותדבר  עימו  ותנסה להשפיע  עליו  היא...
 
פונה  קודם  כל  ל----קב'ה.   היא  צמה  ויודעת  שרק  ממנו  תבוא  ההצלה  והישועה,  כי  הוא
 
המלך  האמיתי.   כל  השאר  - הם שליחים  ביד  ה'.
 
רק  אחרי  הצום  והתשובה  התפנו  מרדכי  ואסתר  לפעילות  מדינית.
 
                                         
 
<<<  הכל  מכוון   >>> 
 
מרדכי  ואסתר  ידעו  שהגזירה  אינה  מקרית,  אלא  היא  איתות  מהקב'ה  על  הצורך  לשוב
 
בתשובה  ולתקן  את  חטא  ההתבוללות בין  הגויים   וההשתתפות  בסעודת  אחשוורוש.
 
לכן  בראש  ובראשונה  ה ת מ ס ר ו    לתיקון   סיבת  הגזירה,   ורק  לאחר  שהיו  בטוחים
 
שעם  ישראל  מתעורר  לתשובה,  פנו  לעשיית  כלי  בדרך  הטבע  לביטול  הגזירה  עצמה.
 
                                           
 
פורים  מלמד  אותנו  יסוד  מרכזי  בהשקפת העולם  היהודית.   ההתרחשויות  הטבעיות  אינן 
 
אלא  כ ס ו ת  , כיסוי,  תחפושת  ל-   לתהליכים  עמוקים  המכוונים  ע'י  ההשגחה  העליונה.
 
כשיש  גזירה,   יהודי  מחפש מיד  את  שורשה  הרוחני  ורואה  בה  קריאה  לתשובה  ולתיקון
 
דרכיו.             כשהוא   פועל   לביטולה,  הוא  יודע  שזהו  רק  לבוש  טבעי  [ בדרך  הטבע  של
 
העולם ]  להצלה  האמיתית  שבאה  מאת  הקב'ה.
 
                                                      
 
 
<<<    החושך   מאיר    >>>
 
תוכן  פנימי  זה  של  פורים  משתקף  בשם  'פורים'  ובעובדה  ששם  ה'  אינו  מוזכר  במגילה.
 
ה'פור'  של  המן  הרשע  לא  היה  מקרי,  אלא  היה  זה  בכוונה   מכוונת  של  ההשגחה  העליונה.
 
כדי  להביא  להתעוררות  של  תשובה  ולהתהוות  חג הפורים.
 
 הקב'ה  נמצא גם  בדברים  טבעיים  ושגרתיים,  כפי  שמשתקף מהעובדה  שבמגילת  אסתר
 
גנוז  נס  אדיר  מבלי ששם  ה'  יוזכר  בה  במפורש.
 
כשיהודים  דבקים  בקב'ה הם  זוכים  לראות  ניסים  גם  בתוך  ההסתר  עצמו עד  למצב 
 
'שלילה  כיום  יאיר'  =  שהחושך  עצמו  יאיר,  בגאולה  האמיתית  והשלימה.
 
 
                                  
***  ליקוטי  שיחות  כרך ו'  עמ'  189.

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט