פרשת בחוקותי.
" וזכרתי את בריתי יעקב". [ ויקרא כ'ו מ'ב ].
בפרשת התוכחה מתאר הקב'ה את הצרות שיפקדו את עם ישראל אם יסור מדרך התורה.
בסוף הדברים מנבא הקב'ה את התשובה שישוב עם ישראל לדרך התורה ומיד לאחר
מכן תבוא הגאולה.
אולם סדר הפסוקים מעורר תמיהה.................
בתחילה נאמר : 'והתוודו את עוונם ואת עוון אבותם'. לכאורה לפנינו התעוררות של תשובה ואחריה
צריכה לבוא הגאולה. אך מיד אח'כ נאמר 'והבאתי אותם בארץ אויביהם או - אז ייכנע לבבם ה ערל
ואז ירצו את עוונם.'
רק לאחר מכן נאמר :: 'וזכרתי את בריתי יעקב '.
העלאת זכות האבות היא שתביא את הגאולה בפועל.
מכאן, שהוידוי שיתוודה עם ישראל על עוונו בסוף הגלות, עדיין לא יביא את הגאולה. זו תבוא רק לאחר
שייכנע לבבם הערל, מתוך כך שהקב'ה יביאם בארץ אויביהם וגם בכך לא מספיק.
הגאולה תבוא רק בזכות אבות - אברהם יצחק ויעקב.
מפני שהעובדה שעם ישראל מתוודה על העוונות והחטאים שלו איננה מעידה בהכרח על תשובה אמיתית
שהיא = שפירושה שינוי פנימי בלב האדם.
פקדו את העם צרות רבות ובעקבות לחץ הצרות העם חוזר בתשובה אך
עדיין אין כאן מהפך פנימי והחלטה לעזוב את דרך החטא ולדבוק בקב'ה.
משום כך הווידוי הזה עדיין לא גורם אפילו למחיקת העוונות. כיוון שאין כאן תשובה של ממש.
ריצוי העוונות יבוא ע'י ייסורים ואלה יגרמו ל- שיברון הלב - שמביא חכפרת העוונות.
הגלות והגאולה הן שני מצבים מנוגדים.
הגלות היא ביטוי של הסתר פנים. ואילו הגאולה היא ביטוי של גילוי פנים של הקב'ה. האלוקות היא
אז בגילוי.= גילוי והארת פנים מצד הקב'ה.
לצורך זה נדרשת 'הפניית הפנים' מצד עם ישראל אל ה'.
ודבר זה לא קרה עדיין.
לכן יביא הקב'ה את הגאולה לא בזכות עם ישראל אלא בזכות האבות.
אף על פי כן גם לביטוי החיצוני של ווידוי העוונות יש תוצאה - הוא גורם לכך שהקב'ה יתנהג
כלפי עם ישראל במידת הרחמים.
עצם העובדה שאדם מתוודה על חטאיו בפיו, אף על פי שלא שב בתשובה גמורה בלב, יש בה פעולה חיובית.
כי הדיבור עצמו מעורר את הלב.
כשאדם אומר דבר שהוא לא שלם עימו, הוא חש רגש של בושה, וגם זה דבר חיובי.
לכן יש חשיבות ל'התוודו על עוונם' ומכאן מתחיל תהליך שיביא בסופו של דבר את הגאולה האמיתית והשלימה.
[[ליקוטי שיחות של הרבי כרך כ'ז ]]
ווערט יפה לפרשת בחוקותי.:::::::::::::::::
'אם בחוקותי' = אם = 1. אהרון משה.
2. אסתר מרדכי.
3. אליהו משיח.
אומות העולם שואלים את ישראל אייה מלככם ? אנו עונים : 'בחוקותי'.
אומות העולם שואלים אייה מלכנו ? [מלכם של הגויים ] ישראל עונים להם : 'בחוקותי'.
התשובה לישראל כוונתה - בחוקותי = ב - בשמיים ח- חי ו - ו ק- קיים ת - תמיד י- יהיה.
התשובה לגויים כוונתה היא - מלככ ם בחוקותי = ב- באדמה ח- חפור ק- קבור ת- תמיד י- יישאר.
בנימה מחוייכת זו אאחל לכם גיט שבת' everybody !!!! ובקרוב ממ'ש גם אומות העולם יבואו
לשמוע תורה ממלך המשיח במהירה יתגלה לעין כל !!!
|