סיפורי האישי     Talkחסידישקייט    מעמד האשה ביהדות    חלומות ופיתרונן    אימון עפ"י החסידות    לימוד בספר התניא
 
    שער כניסה
    שער הבית
    סיפורי האישי
    ל ע י ל ו י נשמות
    חלומות ומה שביניהם
    מאבק עם ש-ד
    לראות את החיצונים.
    תה עם נשמה
    לימודיי בסמינר למורות.
    זה מעניין מאוד...
    זה מעניין - המשך
    רגע לפני סיום - הדרן.
    השגחתו של ה' כיום
    חינוך הילדים כהטבת הנרות...
    צור קשר - keep in touch
    מהי פרנסתו של הקב"ה ???
    פרק אבות פרק ב' משנה א'.
    פרק אבות פרק ג' משנה א'
    פרק אבות פרק ה' משנה ה'
    פרקי אבות פרק א' משנה ב'
    פרקי אבות פרק ו' משנה ב'
    על תחיית המתים .......
    מה יקרה כשמשיח יגיע ?
    קריאה נרגשת מעומק הלב
    קדושת ארץ - ישראל
    אסטרולוגיה בראי החסידות
    beautiful song
    הגיגים קצרים
    על עידוד הילודה
    סרט על הרבי מומלץ movie
    זעקת המעיין
    ש ב ת שלום
    זוגיות ושלום - בית
    ח ש י ב ה חיובית
    לרבי באהבה
    who is the משיח ?
    האדמו"ר הזקן
    רבי יוסף יצחק שניאורסון
    רבי נחמן מברסלב
    כוחה של תפילה
    מעלת השמחה
    שביבי חסידות
    הבעל שם - טוב
    תכנון מוקדם או קלקול מתוכנן ?
    SADO - מה - זו ???
    שיר - השגחה פרטית
    מהותה האמיתית של התשובה
    חודש א ל ו ל.
    ח"י באלול
    יום כיפורים
    שנה --- טובה
    יום כיפור
    מה בין פורים למשפט נירנברג ???
    ס ו כ ו ת
    פורים happy
    סוכות- ניסוך המים.
    שמחת - תורה.
    פ ו ר י ם
    התוועדות חודש אדר.
    חג אורים מאיר ומזהיר
    'נס להתנוסס'
    ח נ ו כ ה
    פסח - על שום מה ???
   
    אמונה והשגחה פרטית
    מאמר "היום הרת עולם"
    ס ר ט הילות ומצוות צבעים מומלץ
    סרט חזרה בתשובה
    סרטי וידאו של הרבי
    סרט על מוות קליני
    סרט מצמרר על מוות קליני מפורט
   
   
    ט'ו בשבט מכתב הרבי
    מתן - תורה.
    מתן תורה
    חג השבועות
    תניא
    קדושת א'י
    מעמד האשה
    הקב'ה הציע לי חברות
    רחל אימנו נראתה לאחרונה ב......עזה.
    what is love ???
   
    י'ט בכסלו
    סיפור על האדמו'ר הזקן
    יום ההילולא של האדמו'ר הזקן
    י' בשבט ההילולא של האדמו'ר הריי'צ - יוסף יצחק שניאורסון
   
   
    חוכמת המזרח ? או מזרחה מן התלמוד
    מסר מהרב בצרי שליט'א
    פרשת בראשית
    פרשת נח
    פרשת לך לך
    פרשת וירא
    כוחה של ברית המילה.
    פרשת חיי שרה נסיונות אברהם
    פרשת תולדות
    פרשת ויצא
    פרשת וישלח
    פרשת מקץ
    פרשת ויגש
    פרשת ויחי
    פרשת שמות
    פרשת וארא
    פרשת בא
    פרשת בשלח
    פרשת יתרו
    פרשת תרומה
    פרשת ויקרא
    שבת הגדול
    פרשת בהר בחוקותי
    פרשת במדבר
    פרשת נשא
    פרשת שלח
    פרשת קורח
    פרשת חוקת
    פרשת בלק
    פרשת פנחס
    פרשת מטות מסעי
    פרשת מסעי
    פרשת דברים
    פרשת ואתחנן
    פרשת עקב
    פרשת ראה
    פרשת שופטים
    פרשת שופטים
    פרשת כי תצא
    פרשת כי תבוא
    פרשת ניצבים וילך
    למה יש שיווק רישתי בעולם ???
    תשובה מאהבה
    ירושלים של זהב
    משיח באאא..........
    נו...אנו מחכים למשיח - ומה הוא עושה ? יושב רגל על רגל ???
    עתה ידעתי - על הגאולה מס' 1
    על הגאולה פרק 2
    השתלשלות אורו של משיח פרק 3
    שיחת נפש חלק א'
    קבלה וחסידות
    שיר השירים
    חג האהבה ? או חג האכזבה ?
    ד ע את אלוקי אביך.
    על הנסיון הנוכחי [1]
    הוכחות שהרבי הוא מלך המשיח [2]
    הוכחות......חלק 3
    הוכחות.....חלק 4
    הוכחות.... חלק 5
    חודש ניסן
    ספירת העומר - 1.
    מה המשמעות של ספירת העומר ?
    ספירת העומר - 2.
    ספירת העומר - 3.
    ל'ג בעומר
    ל'ג בעומר 2
    מהו 'פסח שני' ?
    ג' בתמוז
    בית המקדש א'
    בית המקדש ב'
    י' בטבת.
    משיח הוא בשר ודם.
    משיח מנצח במלחמת ה'
    כ' בחשוון יום הולדת לרבי הרש"ב
    ליטוף וחום מהקב'ה
   
    פסח-להיות באמת בן חורין.
   
   
    בכל יהודי חלק מנשמת משיח.
    י'ב בתמוז = חג הגאולה.
    שורש הנפש הבהמית
    מהו כוח ההיולי ? 1
    על כוח ההיולי 2
    ניצוצות משיח.
    סיפורים לפני פסח.
 

''

 
חז'ל  הפליגו  מאוד  במעלת  חג  הפורים  על  פני  כל  המועדים.
 
באומרם  שלעתיד  לבוא  כל  המועדים  יתבטלו  וימי  הפורים  לא  ייבטלו.
 
נשאלת  השאלה -  במה  עדיף  פורים  משאר  המועדים  ?   וכי  ההצלה  בימי  הפורים  היתה  גדולה  יותר
 
מן  ההצלה  מארץ  מצרים  ????
 
                                                  
ולהיפך,  הרי  בשאר  המועדים  אסורה  מלאכה  ביו'ט  [כמו  בשבת]  ואז  האדם  מרגיש  יותר  עילוי  וזמן 
 
ללמוד  תורה  להרגיש  רוחני  יותר,  ואילו  בפורים...........
 
מותרת  המלאכה  כמו  יום  חול.  הכיצד  אם  כך  פורים  נעלה  יותר  משאר  החגים  ?
 
בכל  אופן,  אומרים  שדווקא  שמחה  זו  היא  הקיימת  לעולם,  הניצחית.  ולא  תיבטל  גם  לעתיד  לבוא.
 
הנקודה  הנפלאה  המבוארת  במאמר  הנ'ל  היא  ::::
 
החידוש  שלעתיד  לבוא  הוא  שהאור  האלוקי  יתגלה  למטה  בארץ  הגשמית  דווקא.  ועומק  החידוש 
 
הוא  :::  'כלל  גדול  ופשוט  הוא  שעל  פי  סדר  והדרגה,  ישנו  גילוי  אור  אלוקי  גבוה  יותר  בעולמות
 
עליונים  מבעולמות  תחתונים,  ובודאי  יותר  מעולם  הזה  הגשמי  והחומרי.   כי  ככל  שהאור  יורד  למטה
 
יותר  הרי  הוא  הולך  ומתמעט.
 
 
המסקנה  הפשוטה  מכל  לעניין  עבודת  האדם  לה',  שככל  שהוא  מנותק  יותר  מענייני  העולם  הזה 
 
ומהגשמיות  הוא  יכול  להתקרב  יותר  לאור  הקדושה.
 
 ''
 
ואעפ'י  שרצונו  של  הקב'ה  הוא  שהאדם  יעסוק  בהמשכת  אור  הקדושה  בעולם,  לכן  ניתנו  לנו  המצוות
 
מעשיות,  אשר  קיום  רוב  המצוות  ,הוא  בחפצים  גשמיים  כדי  להמשיך  אלוקות  בתוך  גשמיות  העולם.
 
כמו  כן  נצטווינו  'וכל  מעשיך  יהיו  לשם  שמים'.  שהקב'ה  ברא  את  האדם  באופן  כזה  שמוכרח  לעסוק
 
בצורכי  הגוף  כדי  שעל  ידי  עיסוקו  בהם  לשם  שמים,  ימשיך  קדושה  בענייניו  הגשמיים  .
 
אך  מכל  מקום,  סוף  סוף  יש  בכך  ויתור  על  גילוי  אור  הקדושה.
 
 
וכי  אפש  לדמות  את  מצבו  הרוחני  של  אדם  הפרוש  לגמרי  מענייני  עוה'ז  ועוסק  כל  היום  בתורה
 
ועבודה,  עם  מצבו  הרוחני  של  אדם  העוסק  בצרכיו  הגשמיים  לשם  שמים  ?
 
 
מבאר  לנו  האדמו'ר  הזקן,  שכלל  גדול  זה  נכון  רק  לגבי  האור  האלוקי  המתלבש  בעולמות  ונבראים
 
שהוא  אור  מוגבל  ומתגלה  בסדר  והדרגה,  אך  לגבי  הקב'ה  בכבודו  ובעצמו  אין  שום  'עליון  ותחתון'  
 
=  הכל  שווה  ממש  לפניו  יתברך.  והוא  ית'  יכול  להתגלות  למטה  בעולם  הזה  הגשמי  בדיוק  כמו
 
בעולם  הכי  עליון.
 
 
אך  אדרבה  אמרו  רז'ל  -  'נתאווה  הקב'ה  להיות  לו  ית'  דירה  בתחתונים  דווקא'   זאת  אומרת.............
 
שלעתיד  לבוא,  'יקבע'  הקב'ה  את  'דירתו'  בעולם  הזה  התחתון  דווקא.
 
 
במילים  פשוטות  -  לעתיד  לבא  לא  יהיה  צורך  להתנתק  מגשמיות  העולם  כדי  ליהנות  מהאור  האלוקי
 
שיתגלה  אז.    כי  הגילוי  בכל  עוצמתו  ותוקפו  יאיר  בתוך  הגשמיות  עצמה,  לא  פחות  מהגילוי  בעולמות
 
עליונים  רוחניים,  ואדרבה  ביתר  שאת  ויתר  עוז !
 
 
 
 מכאן  המסקנה  הפשוטה  אשר  תובעים  מהאדם  אמביוולנטיות  ::::
 
עליו  האדם  כאשר  ימלא  כבוד  ה'  את  כל  הארץ,  הרי  חיים  גשמיים  וחיים  רוחניים  הם  כמו  כף  מאזניים
 
ואי  אפשר  לו  לאדם  להרגיש  באמת  אור  וטעם  רוחניים,  בחייו  בה  בשעה  שהוא  רודף  אחרי 
 
תענוגים  גשמיים  וראשו  נתון  בענייני  העולם  הזה.
 
 
יחד  עם  זאת  עליו  לדעת,    שהמטרה  הסופית  של  עבודתינו  בעולם  הזה,  היא  לעשות  לו  ית'  דירה
 
בתחתונים,  צריכים  לעסוק  בהרחבת  גבול  הקדושה,   הנקראת  בלשון  החסידות  'בירור  וזיכוך  העולם'.
 
כלומר  -  לפרסם  אלוקות.  בסביבתו  ובכל  העולם.  על  דרך  הנהגת  אברהם  אבינו  שהיה  היהודי
 
הראשון  שפירסם  את  הקב'ה  בכל  העולם.   'ויקרא  שם  בשם  ה'  אל  עולם'  ===
 
שהרגיל  את  הבריות  לקרוא  בשם  ה'.
 
וכך  סוללים  את  הדרך  לזמן  המיוחל  בו  נזכה  לגילוי  ה'  'עין  בעין'  במהירה  בימינו,  אכי'ר.
 
 
 

''

 
 

@ ALL  RIGHTS  RESERVED  TO  RAZMICHAL.   קריאת תהילים באינטרנט