כבוד קדושת הרבי מהורש"ב שלום דובער מאדמור"י חב"ד:
מה הוא כותב על אסטרולוגיה ? העניין של אדם שמשתחווה לשמש ולירח בחושבו שמהם תצא ההשפעה { השפעת המזון } ככתוב בדברים לג, יד : "וממגד תבואות שמש וממגד גרש ירחים" ומפני שחושב אותם למקורי ההשפעה לכן הרי הוא משתחווה ועובד להם, ובאמת זוהי טעות גדולה - עם היות שנמשכת ההשפעה על-ידם הרי באמת אינם אלא ש ל ו ח י - השפעה בלבד ואין בידם להרע או להיטיב מעצמם, שהם רק כגרזן ביד החוצב ,שהגרזן בעצמו אין ביכולתו לעשות שום דבר כי אם האומן בונה ע"י הגרזן, וכמו כן כל הכוכבים ומזלות הם רק כגרזן שעל-ידם נמשכת ההשפעה, אמנם השופע והנותן את ההשפעה הוא האלוקים אלא שמשפיע ע"י המזלות ,אך הם מצד עצמם אין להם שום כוח לעשות דבר כלל, וממילא אין לחשבם כלל וכלל . ככתוב בישעיה י` טו` : " היתפאר הגרזן על החוצב בו" על דרך משל אדם הרואה בניין גדול ומפואר האם יעלה על הדעת שישבח את הגרזן שבנה את הבניין ויאמר כמה משובח הגרזן שבנה בניין גדול ומפואר שכזה ? אלא ישבח את האומן שבנה את הבניין .
וכמו כן הוא בכל השפעות שפע חיות ומזון בעולם. הרי מי הוא המשפיע ? הקב"ה אלא שנמשך למטה לעולם, ע"י המזלות אך האלוקים הוא המשפיע להם, והוא העיקרי והמזלות אינם נחשבים לכלום אפילו לא כטפלים, גם כן. וכמו שהגרזן אינו נחשב אפילו כשותף טפל אל האומן, אותו דבר המזלות אינם נחשבים אפילו כטפלים מאחר שהם רק כשלוחים בלבד ואין להם כוח מעצמם לעשות כלום או להשפיע על משהו בעולם.
בארץ מצרים היו עובדי עבודה זרה, ועבדו לכוכבים ומזלות היו שם הרבה מכשפים ו"חכמים" שהשתמשו בכוחות הטומאה - כשה` נלחם בפרעה והיכה את מצרים בעשר המכות כל חכמי מצרים שעבדו לכוכבים, עבדו למזל טלה ששלט באותו זמן וכל עבודתם לא הועילה להם. וכוכב של מזל טלה לא הציל אותם.
אדרבה, "ובכל אלוקי מצרים אעשה שפטים" כתוב בשמות יב`, ובזמן החורבן החליף המזלות והשרים העליונים והיינו לפי שהן רק שלוחי השפע בלבד והאלוקים הוא המשפיע על ידם. המזלות עצמם אינם יכולים להשפיע מאומה, והאלוקים הוא זה שמשדר המערכות של המזלות.
מאמר רז"ל : "וצבא השמים לך משתחווים" אומר האדמו"ר הזקן בספרו ספר ה"תניא" - אפשר לראות איך שהעולם וברואיו בטלים לאלוקות, במהלך צבא השמיים ממזרח למערב, מתבטאת השתחוואותם וביטולם לקב"ה כי השכינה היא במערב. כיצד ובמה זה נראה ? בהשתחוואתם כל יום כלפי מערב בשקיעתם שהם שוקעים בצד מערב, והשכינה היא במערב, יוצא הרי שלא רק בשעת שקיעתם הם בטלים, אלא הילוכם כל היום כלפי מערב הוא דרך השתחוואה וביטול,
שכן, כפי שהדבר מובא כפי קביעותם של השמש, הירח והכוכבים כל אחד באופנו, היה צריך להיות הילוכם ממערב למזרח, והילוכם כל היום ממזרח למערב, ושקיעתם בערב במערב, הרי זה להיפך מטיבעם אלא, דבר זה נובע ממה שהשכינה במערב. שכן, בקביעותן של ארבע הרוחות בשורשן בספירות העליונות - מערב הוא "בספירת מלכות" שהיא השכינה- מקור חיותם של הנבראים. ומכיוון שנפשו של כל אחד מהנבראים האמורים בטילה למקורה, הרי זה מתבטא בגופו בהילוכו לצד מערב בו נמצאת השכינה. הרי שגם ראייתה של העין האנושית רואה את ביטולם של הנבראים לחיות האלוקית.

עליכם לדעת שהתחזית לפי מזלות וכוכבים ניתנה לגויים מכיוון שעליהם באמת חלה השפעת הכוכבים . על היהודי נאמר "שהוא מעל למזל" מה הכוונה ?
היהודי גם אם הוא קורא במפה אסטרולוגית ורואה כל מיני דברים שעומדים לקרות, בידיו לשנותם. תארו לכם עד כמה גדול כוחו של כל יהודי ויהודייה פשוט ע,י מעשיו, לגרום לקב"ה לסדר את מערך הכוכבים שיעמוד אחרת כי הוא שינה את מזלו בר ג ע אחד .
איך זה קורה ? נגיד שיש ייסורים על בנאדם והוא מרגיש כי הוא בעת צרה- הוא יכול בצ`יק צ`ק ל ה ע י ף את הדינים מעליו - איך ? ע"י תשובה, תפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזירה. כל אחד ואני מדגישה כל אחד ברגע שיפנה לקב"ה בעת צרה או משהו שמיצר עליו וידבר איתו במילים שלו הרי שזו תפילה של בן אל אביו שכ,כ מתאווה לשמוע מהבן הרחוק שלו שהתרחק מאוד מארמון המלך, והמלך מחפש אותו היכן הוא? ולפתע יום אחד הבן הזה מרים טלפון...וואווו איזו שמחה בארמון באותו יום. הרי שהמלך מיד עושה מה שבנו מבקש ובלבד שישמע ממנו שוב...
הרי אנו בנים ובנות לה` אלוקינו ומאחר וכך יש לנו את ה"פרוטקציה" הזאת שלהתקשר לאבא ולדבר איתו מבלי להיעצר קודם אצל השרים והיועצים שלו או לחילופין אצל מזכירתו ... אנו ישירות יכולים לדבר איתו בכל עת ובכל מקום בלי פלאפון ובלי שום צורך במכשיר או מתווך זה או אחר. ואצל הקב"ה אף פעם לא תפוס......
עכשיו, אחרי שהסברנו את התפילה שיהודי מבקש מה` מעומק הלב את עזרתו, והוא מבין שהוא בידיים שלו בלבד, הרי שניתן גם ע"י צדקה להמתיק את הדינים. אם יש גזירה רעה על בנאדם הרי שישים בקופת צדקה כמה מטבעות של אגורות או שקלים ויאמר שאלו צדקה שנותן אלמוני בן שם-אימו, ובזכות הצדקה הזו יבקש להמתיק את הדינים מעליו, ולהפוך אותם לחסדים ולברכות טובות. וכמובן ידבר עם ה` בשפתו כמו בן שמסביר לאביו את מצבו ומה מטריד אותו.
כלי שלישי שיש בידי היהודי זוהי התשובה - שיהודי מבין שעקב מעשיו הלא טובים באה לו צרה או דינים, ואז הוא עושה חשבון נפש ומבין את טעותו, ומקבל על עצמו להבא לא לחזור על המעשה הרע. סליחה + חרטה + קבלה לעתיד = תשובה.
תשובה = תשוב ה` . כשאדם חוטא גם ה` נמצא איתו ביחד בגלות וסובל איתו ביחד כשהאדם חוזר ממעשיו הרעים הוא משיב את הה` - תשוב ה` = תשובה.
תשובה צדקה ותפילה מעבירים את רוע הגזירה. תראו איזה כוח יש לנו היהודים להשפיע על הגורל שלנו ושל ילדינו כל יום וכל רגע ורגע. לכן בל נחשוב שכוכב זה או אחר יכול להשפיע עלינו ושניגזרה עלינו גזירה שאי אפשר לחזור ממנה. ההיפך הוא הנכון. אשרינו !!! זאת הכוונה לכל שהיהודים הם מעל למזל- הם לא תחת שליטת הכוכבים והמזלות. כי הם קשורים ישירות ובאחדות מוחלטת לחיי החיים ברוך-הוא. הם לא נזקקים למתווכים בדרך....   הקב"ה אמר למשה רבינו "צא מן האיצטגנינות שלך" כלומר אל תסתכל בכוכבים כדי לדעת את העתיד. כי לך יש קשר ישיר לבורא העולמות וכל הנבראים ולבורא "העתיד" שלך. יש לך קשר ישיר נטול - מתווכים לביג בוס. אז למה לך להסתכל על ברואים שפחותים ממך ?
|