הקב"ה הראה לי את החיצונים האלה שהם אכן קיימים כדי שאראה אותם שאלה דברים מוחשיים כדי שאנשים יידעו שצריך להדר במצוות. כי כל המצוות צריכות להיעשות במדוייק. הרבי אומר שצריך להדר במצוות. ,להרבות בצדקה, להרבות בלימוד החסידות.
כי כשלומדים חסידות עושים שמות ,משמידים מיליוני חיצונים. - כוחות של טומאה.
הקב"ה רוצה שנעבוד אותו מתוך אהבה ולא מתוך פחד - שהרי אם הייו שומעים את הצרחות של אותם נשמות הנשפטות בגיהנום או בכף הקלע הרי היינו עובדים את ה' מתוך פחד ואימה ולא זה מה שמחפש הקב"ה.
כמו כן יכלנו להקליט את עצמנו מתפללים 3 תפילות וללחוץ play ולהשמיע לו את זה 3 פעמים ביום. זה במקרה שה' היה מחפש רובוטים טכניים שישמיעו ויצייתו לו בצורה עיוורת. אך לא כך - ה' מחפש את הכוונה את הלב שלנו- "רחמנא דליבא בעי" = הרחמן רוצה את הלב.
כדי שנעבוד את ה' מתוך בחירה חופשית כי ש לנו כמה דרכים לבחור, ולמרות שה' הוא בהסתר ונעלם מאיתנו אנו בכל את בוחרים בו - אז על זה אנו עוד מקבלים ממנו שכר לעתיד לבוא.
היצה"ר יודע שתורת הנסתר -החסידות תשמיד אותו ואת חילותיו לכן הוא שובה בשבי הרבה תלמידי חכמים שיהיו נגד החסידות, ויטענו הרי אנו עוד לא יודעים את הפשט מה פתאום שנתיימר ללמוד את הסוד ?
כמו שכתוב בספר "אור הגנוז" להר' יהודה לייב הכהן- תלמידו של המגיד ממעזריטש - וכתב:
ישנה קליפה אחת הנקראת תניא שהיא קליפה קשה ביותר ,ונמצאת לרוב בלב לומדי התורה . קליפה תקועה בלב הלומדים ומניעה [מונעת] אותם מלימוד רזין דאורייתא דרך גאוה ובוז לומר "די לכם בפשט התורה". וביטול קליפה זו ע"י לימוד רזין דאורייתא. וכדי לבטלה - קרא רבינו לסיפרו בשם זה.
תניא = אותיות א י ת ן .לימוד התניא מעורר את נקודת האיתן שבנשמה. זה מה שנקרא "הנקודה היהודית" של הנפש האלוקית אשר כל מהותה ועניינה הוא אלוקות והיא בתוקף עצמי. " איתן " מלשון עתיק חזק, ותקיף שאינו משתנה בכל התנאים ובכל הנסיבות.
דרך המוסר היבשה של אסור ומותר פשטה את הרגל !!!
מכיוון שגם ר' נחמן מרסלב הודיע לנו כבר זמן- שאין ייאוש כלל. ורק לשמוח יש ! אסור ליפול בייאוש ובעצבות כי אז האדם מוסר עצמו כשבוי בידי הסיטרא-אחרה והקליפות, ר"ל.
דברי המוסר היבשים הם כמו מחבט לניקוי שטיחים, שמוציא רק את האבק מהבגדים בלבד. הם לא נוגעים בכלל בנפש האדם. התוקף שלהם הוא קצר - טווח.
לעומתה, תורת חסידות היא מפעפעת , מאירה, מחממת - מפעפעת בנפש האדם, כ ל ה ז מ ן היא פועלת פעולתה ג ם כשאנו " ישנים " כן.......כן....גם כששכחנו לכאורה ה שלמדנו אתמול. הנשמה לא שכחה.
וזה פועל עליה כתרופת - פלא.
כמשל של האדמו"ר הזקן לר' פנחס מקוריץ :
למלך אחד היה בן יחיד שהיה חולה אנוש, המלך לא חסך באמצעים כדי לרפא את בנו יחידו. הבעיה ששום תרופה ושום רופא לא עזרו לו.
רק חכם אחד אמר למלך שהאבן הגדולה ביותר והיקרה ביותר שבכתר המלך יכולה לעזור - צריכים לטחון אותה לאבקה דקה ולתת לבן לשתות. גם אם הרבה אבקה תישפך ורק מעט ייכנס לפה הבן- זה יציל אותו ממוות .
הרי שהמלך ייתן הכל בכדי להציל את בנו- וגם אם האבקה היקרה הזאת תישפך ברובה זה שווה את התוצאה שבן המלך יחיה.
הנמשל פה - שאבן הכתר היקרה- זו תורת הסידות שה' מוכן להוריד אותה מעולם האצילות, בכדי שגם אם רובה לא תובן, ורק מקצת ייכנס לעוד יהודים הרי שזה יחייה אותם ואותו ביזבוז יקר כדאי לקב"ה.
היו שטענו נגד האדמו"ר הזקו- מה פתאום להוריד את תורת החסידות מאיגרא רמה -למטה לאנשים פשוטים שלא למדו תורה, לא שייך להפיץ אותה להמונים .
האדמו"ר הזקן סבר שגם אם התורה הנעלית הזו תחייה יהודי אחד מעלפונו, זה שווה את הירידה ואת המאמץ.
וכך זה יבריא את העולם כולו בסופו של דבר.
מספרים על החסיד רבי הילל מפאריטש -גאון בנגלה ובקבלה. חיבר ספרים בחסידות ותשובות בנגלה. ובהיותו עילוי נפלא היה כבר בצעירותו בקי בהרבה ספרי קבלה. בתחילה חשב עצמו בדרגת "צדיק" ואילו משנהיה לחסיד חב"ד והחל ללמוד את התניא אמר :" צדיק ודאי שאינני - הלוואי בינוני. ".
המטרה של הרבי בהפצת מעיינת החסידות חוצה, היא שכל בני ישראל ילמדו את פנימיות התורה, את ספר התניא. כי האדמו"ר הזקן המשיל משלים
המובנים לנו בשכלנו הגשמי. כדי שנבין מושגים מופשטים בקבלה ובתורת הסוד.
כמו כן הוא מסביר לנו את עבודת ה' האמיתית והנכונה וא י ך צריך וניתן לעבוד את ה' באמת.
החסידות נותנת חיות, מפיחה רוח חיים גם בלימוד הנגלה ,הדרוש ונותנת חיות ליהודי לקום בבוקר עם חשק לחיות שמחה פנימית אמיתית ויעשה את מטלותיו היומיומיות בחשק ובשמחה, גם אם יש לו קשיים ו"הרים" כבדים להזיז....... המשך בעמ' 9... - "רגע לפני סיום".
|