" הוגשה תביעה נגד העתקה " !!!
היי חברים
בטח אתם חושבים לעצמכם 'נו.........מה קרה עכשיו ? ג'ינג'ית מקרטעת - העתיקה שיר או סיפור ? ובכן......
הרשו לי להרגיע אתכם - לא בכך עסקינן.
אלא בדבר הרבה יותר חשוב עקרוני שורשי ומסעיר באמת................
מי המעתיק מן התלמוד ומפיץ את עצמו כחכם מן המזרח ??? מי החוצפן הלז ???
wait and see.................................
אתמול בערב הייתי בארוע, בעלת הארוע הביאה מרצה שהירצה באוזנינו חוכמות מן המזרח - על חוכמת הזן.
אביא בפניכם את הקטע המדובר מן המזרח הרחוק.......... וכן אביא בפניכם את הקטע מן המזרח הקרוב........
כן זה הקרוב מן התלמוד
ותשוו בין השניים, אימרו לי מה דעתכם ? מי העתיק ממי ? מי הראשון ? מי קדם למי ?????
נתחיל בקטע שחיפשתי בספר "סיפורי התלמוד" - הסיפור השורשי והמקורי . כיוון שאני מאמינה ש----
first comes first !!!!!!!!!!!!!!!!!!
" ענוותנותו של הילל" - מסכת שבת.
הילל הזקן ידוע היה בצניעותו ובענוותנותו . מעולם לא הרים קול על אדם, מעשה בשני אנשים שהתערבו זה עם זה, " כל המצליח להקניט את הילל יזכה ב- 400 זוז" אמר האחד "אנוכי אנסנו".
הלך האיש לביתו של הילל, באותו יום ערב שבת היה [ לפני כניסת שבת והילל התכונן ] היה עומד הילל וחופף ראשו לכבוד השבת,
צעק האיש "מי כאן הילל ?" "מי כאן הילל ?"
מיהר הילל ללבוש בגדיו, יצא לקראת האיש עז - הפנים, ושאלו בסבר פנים יפות לבקשתו.
שאלו האיש "מפני מה ראשיהם של בני בבל סגלגלים" ? כלומר אובלים, אליפסה .
השיב לו הילל " כיוון שהמיילדות אינן יודעות ליילד היטב את הילדים" [ כלומר אינן מומחיות ]
הלך האיש. שב לאחר שעה קלה = [ שב לאחר זמן קצר שוב ]
שוב צעק "מיהו הילל ?"
יצא הילל החוצה, ושאלו האיש שוב "מדוע כפות רגליהם של אנשי אפריקה רחבות ?"
הילל השיב לו בנחת "מכיוון שהאנשים שם גרים באזור של ביצות, לכן ה' ברא אותם עם כפות רגליים רחבות כדי שלא ישקעו בביצות".
הלך וכעבור שעה קלה חזר שוב, " מי כאן הילל ?"............
הילל יצא ואמר לו "בני שב, יש לך הרבה שאלות. "
האיש שוב שואל אותו "למה לסינים יש עיניים צרות?"
ענה לו מכיוו שהם גרים במדבר ובשדות, וכיוון שיש שם הרבה חולות, יש להם עיניים צרות כדי שלא ייכנס להם החול לעיניים".
כשאותו אדם רואה שהוא לא מצליח להרגיז את הילל. אומר לו "האתה הילל נשיא ישראל ? " ענה לו כן.
" אם כן שלא ירבו כמותך בישראל". אמר לו הילל " בני משום מה ?"
ענה לו "משום שהפסדתי 400 זוז בעבורך."
השיב לו הילל בנועם "אל תקצוף בני, אף אם תפסיד 400 זוז, ועוד 400 זוז, כדאי הוא הילל שלא יכעס"
[ האיש הנ'ל הפסיד את ה-400 זוז שהיה אמור לקבל בהתערבות אם היה מנצח. וכמובן הפסיד את ה-400 זוז שנאלץ לשלם לחברו בעבור הפסדו בהתערבות ].
סיפור יפה.................ועם הרבה 'לקח' על עבודה על מידת הכעס...........
עכשיו נעבור לסיפור של 'חוכמת הזן' ששמעתי אתמול................
היה איש עסקים שהיה בעל עסקים רב ים, והיו לו עובדים רבים במפעלים שלו, עקב העיסוק עימהם ביומיום ודאגתו לפרנסה שלו הרי שהי ה כעסן גדול גדול...............
ואף פעם לא היה מסוגל להירגע.........או להיות חייכן ונוח לבריות.
אמר לו חברו 'תשמע אני מכיר גורו אחד גדול שיודע בדיוק איך לשלוט בכעס, תבוא איתי פעם אחת ותראה איך אתה לא כועס יותר. ענה לו העסקן 'אוי אילו שטויות. אני מתערב איתך שלא אלמד מממנו כלום'. ואפילו אצליח להרגיז אותו בוא נתערב.................
הלכו שני החברים לאותו גורו...........
הגיעו נכנסו פנימה לאולם ענק ,בו ישב הגורו על ספה ענקית בשלווה וברוגע, משתרע באיזה פוזה שירצה, רגוע ושליו, מסביבו תמיד עומדים בהיכון העוזרים - משרתים שלו שלשמע כל 'ציוץ' הם נעמדים דום ונחפזים למלא בקשותיו.
שאלם הגורו - כן מה מעשיכם כאן ? מה רצונכם ?
ענה לו החבר הראשון - שמעתי עליך רבות, וכמה שאתה רגוע ושליו, הבאתי איתי חבר שילמד ממך איך להיות רגוע ולא כעסן............
ענה החבר העסקן - תראה גורו, אני מבין מדוע אתה רגוע כ'כ, אתה יושב לך פה באולם ריק עושה כרצונך פרנסתך מזומנת לך בקלות, אתה פראזיט. אינך נאבק עם אנשים על הפרנסה
בודאי שתהיה רגוע אם הייתי במקומך - גם אני הייתי סופר רגוע...............
ענה לו הגורו " ראה, נגיד שבא אליך אורח ומביא לך מתנה - אך המתנה לא מוצאת חן בעיניך - ואתה רוצה להחזיר אותה - למי תחזיר אותה ?"
ענה לו - לבעל המתנה למי שהביא לי אותה.
ענה לו הגורו - נכון. לכן אם אתה הבאת לי מתנת - כעס, אינני חפץ בה. ואני מחזיר לך אותה.
[ זהו .סוף הסיפור הנחמד עם הלקח החשוב הזה............ ]
אך אימרו לי, מאין השורש של הרעיון הזה בא ? מאין שאבו אותו אותם חכמי זן ? הרי מי קדם לעולם הזה ?
כתוב בזוהר הקדוש - שלפני שברא הקב'ה את העולם הזה שלנו, הוא ברא 2000 שנה לפני את התורה הרדושה. וכאשר הוא ברא את עולמינו כתוב שה' " אסתכל באורייתא וברא עלמא "
התורה היוותה לקב'ה רצפט ומתכון איך לברוא את העולם הזה.........
כל הדתות האחרות וכל הכתות השונות בעולם, למעשה שואבות ממקור אחד רעיון כלשהוא, מתורת האמת שלנו
ועליו מלבישות את שאר החוקים שלהם המעוותים........והופכים הכל לעבודה זרה..............
כל אותם בחורים ובחורות צעירים, שנוסעים למזרח הרחוק ו'קונים' שם רוחניות
הרי הם כאותם ילדים שנוסעים על עגלות במשך שבועות בדרכים עקלקלות, מגיעים בסוף לשוק העיר, וקונים שם פירות וירקות
מאין הגיעו הפירות והירקות הללו לשוק ?
ע'י קוטפים שקטפו מן השדות והעבירו לנהגי העגלות להעביר לשוק את הסחורה.
למי שייכים השדות עם הפירות ???? למי ?
לאביהם של אותם צעירים וצעירות שנסעו רחוק לשוק....................
בזמן שיכלו לצאת לגינה של האב, ולקטוף לעצמם פרי וירק כל אימת שחשקה נפשם..................................
@ all rights reserved to michal
|