האדמו'ר מוהרש'ב שיום הולדתו חל בכ' מרחשוון, כתב מאמר 'דיבור המתחיל' בשנת תרמ'ד.
נסביר מעט ממנו כאן................מעט מזעיר...................טעימה קטנה.
בפרשת חיי שרה כתוב 'ואברהם זקן בא בימים וה' ברך את אברהם בכל'.
הוא שואל שם - מהי הברכה לאברהם בעוד שהוא נתנסה בעשרה נסיונות קשים מאוד ???
ראה במדרש רבה - ר' לוי אמר שהשליטו ביצרו.
אם כן מהי הברכה ש'השליטו ביצרו' ?
מבאר במאמר עניין ה'נסיון' הוא הסתר פנים שנמשך מעולם התוהו.
הנסיון הוא מצב של הסתר פנים . הנסיונות הבאים על האדם מסתירים על הקדושה האלוקית, עד
שנדמה לו שאינו יכול לקיים רצון ה'.
אך גם בזה מסותרת חיות אלוקית הנותנת כוח בנסיון להפריע לאדם לקיים המצוות . חיות זו
מקורה בעולם התוהו. = עולם שקדם לעולמינו.
אנו נמצאים בעולם התיקון כעת.
ומעולם התוהו נפלה מטה מטה עד שנתלבשה בנסיון זה. "ואברהם שעמד בכל הנסיונות
הוא שבירר את הקליפות והסטרא אחרא [= צד האחר, כוחות הטומאה ]
והקליפות והס'טא הם אלו שמסתירים על אור הויה וקדושתו.
על ידי שעומדים בנסיון ומתגברים על הקליפה, המסתירה על האור והחיות האלוקית, מוציאים
את האור והחיות האלוקית מן ההעלם אל הגילוי.
כאשר אברהם עמד בכל הנסיונות, הוא המשיך [ כמו למשוך למטה ] שיהיה גילוי אלוקות למטה
ועל כן נאמר לאחר שאברהם עמד בכל הנסיונות "שה' ברכו שהשליטו על יצרו'. ===
שלא יצטרך עוד להילחם נגד היצר הרע. וסיטרא אחרא, כי עכשיו אחרי ש'ניצח' בכל הנסיונות
הם כבר יתבררו בדרך של מנוחה. ולא של מלחמה.
=== ניצוצות הקדושה המוסתרים ברע, = המובלעים בקליפות, יימשכו עכשיו אל הקדושה
מאליהם בדרך של מנוחה ללא צורך במלחמה.
כלומר שבעבודה בעולם התיקון = המתקן את עולם התוהו, העבודה להתגבר על הקליפה ולגלות
את ניצוצות הקדושה. שנפלו מעולם התוהו ומוסתרים בעניינים גשמיים.
יש בזה שני שלבים :::
1. בתחילה העבודה היא באופן של אתכפייא = כפיית הרע בלבד.
2. אח'כ באה העבודה של 'אתהפכא' = הפיכת הרע לטוב.
כאשר מהפכים את הרע לטוב אז זה כבר בחינת 'וה' ברך את אברהם בכל'.
ע'י אתהפכא ממשיך למטה ומגלה אור נעלה יותר משהיה קודם.
הלוואי ונזכה כולנו לעשות עבודה זו בהצלחה קודם כל 'אתכפייא' = שנאת הרע דחייתו וכפייה עליו.
אח'כ כבר 'אתהפכא' = הפיכת החושך לאור. שנזכה להפוך את כל עוונותינו לזכויות אמן.
ואנו מסוגלים לכך רק בעצם היותינו יהודים [אם רק נרצה ]..........
אכן שנזכה מתוך בריאות איתנה מתוך שלוות הנפש ורווח בבני חיי ומזוני רוויחי. [פרנסה בקלות
ובשפע ] אכי'ר.
|