כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים |
|
סיום מס ביכורים
רבן גמליאל דיבנה דור ראשון לאחר החורבן נשיא עם ישראל רבי יהושע אב"ד
ממתן תורה אלף שנים משנת בית אלפים
לא היו מחלוקות בעם ישראל
אצל זוגות היה המחלוקת ראשונה עד 60 שנה לחורבן
משנה מסכת חגיגה פרק ב משנה ב
יוסי בן יועזר אומר שלא לסמוך יוסי בן יוחנן אומר לסמוך,
יהושע בן פרחיה אומר שלא לסמוך ניתאי הארבלי אומר לסמוך,
יהודה בן טבאי אומר שלא לסמוך שמעון בן שטח אומר לסמוך,
שמעיה אומר לסמוך אבטליון אומר שלא לסמוך,
)הלל ומנחם לא נחלקו, יצא מנחם נכנס שמאי(
שמאי אומר שלא לסמוך הלל אומר לסמוך.
הראשונים היו נשיאים ושניים להם אב בית דין:
הלל ושמאי 3 מחלוקות
במשך 150 שנה מחלוקות תלמידי הלל ושמאי כיוון שלא שימשו רביהן כצורכן הרבו מחלוקות בישראל ונעשו שתי תורות ו
מחלוקת רבן גמליאל ורבי יהושע אחת לגבי תפילת ערבית רשות או חובה עם ישראל עומד באותו הפרק על מנת לדעת מהי ועדינים למשך כל תקופת הגלות 2 קידוש החודש מתי יחול יום הכיפורים אומר לו רבן גמליאל גוזל אני עליך שתבוא אצלי במקלך לן במקלך ובמעותיך ביום הכיפורים לפי חילזון חסר שלישי בכורות דרבי צדוק בכורות שיש בו מום רבן גמליאל מורידים אותו ממסי אותו מקבל את זה רבי אלעזר בן עזריה לקבל את המציאות רבים של המוכר רבן גמליאל ומחלקים את החודש 3 שבתות לארבע מגדיאל שבת אחת לרבי אלעזר רבן גמליאל על מנת לא יהיה שתי תורות מחזק את ההלכה הוא מעמיד את הביו שבוע והוא מתלהב ויהושוע יודע מה שיודעת רחל מה שיודעת תמר ומה שיודע מושג הוא ממש יודעת רות ומה שיודעת הרחב רחל כובע תימנים מעקב כיצד מעבירה את הסימנים ללאה הייתה מוכנה רחל למות על מנת לולי westlake משה מתווכח עם הקדוש-ברוך-הוא שבוע ימים גדול בו חומר מאלחש סליחות חבושה אומר לך ביד תשלח למה סימן שהוא לא רוצה לפגוע בה כי בארון רחב אומרת לה מרגלים אתם באים לרגל עוד אתם לא יודעים מה הניסים שעשה שם לכם לאחר שהיא מתחתנת עם יהושע מבני בני היושים בסנהדרין תמר על מנת להיכנס לא מישהי מוכנה להיות קדישה אבל כאשר נכנסה לעם-ישראל יודעת שאסור לו ויש מוכנה למות ולא לבייש את יהודה יודע רבין ושוב הכל על מנת לקיים את עם ישראל אסור לוותר רבן גמליאל ולכן הוא עומד והוא לא עונה את עם ישראל בונים לא בונים על ידי הבושה לקשר לשבועות זאת אומרת להם אל תפגעי בי הורות על מנת לבנות את בית המלוכה בעם ישראל על מנת להיכנס עם ישראל אומרת לנו עמיתי את כל אשר תלכי אלך עמך עמי אלוקיך אלוקיי הוא פועל שואל מי את עונה להורות אנוכי הוא אמתך
שורה שנייה מהר קבור רבי יוסי אומר מגלגלים זכות לי ומתי זה חובה ליום חייב אמרו כשרה חלבית בראשון האוטו היום תשעה באב היד הוא מוצאי שבת היה ביום ראשון או מוצאי שביעית הייתה זהה יושן השמימית לשמיטה אני קורא לזה שני צידי הדרך כדי שנוכל לדבר על שתים אחת בשנה הראשונה אני אשלח שמיטה המכונה שנת ה-80 אחרי שנת השבע כמו אוכל הוא משמעותו של יריב הייתה והיו כוהנים ולווים עובדים על תוכנה באומרים שירה הוא אומר שאמרו ולמדיה eastern וכן בשניה אומרת גם התקופה רדיוס עומר מגלגלים זכות היום בקיץ ראשונה במוצאי שביעי שואלת הגמרא מים שכחת להתקשר שבאמת חלב בבית במוצאי שביעי והיינו בשנות ה-80 ואקטיב וארי קח מבואר לנו בדברי הנביא 25 שנה לגלות אינו עומד יחזקאל ועומר ב-25 עלה לבנותינו בראש השנה בעשור לחודש ב 14 שנה אחר אשר הוא קטע העיר הייתה הלידה שם web אותי שמה יש ניוואה מיוחדת באוטו יחזקאל באו מתנפח בפרוטרוט על הבית השלישי וזה קורה בין חורבן בית ראשון לבניין בית שני מתי זה קורה אתה פשוט מדבר עליך וחמש שנה לגלותנו ahmed said לעשות קצת סדר בדברים אבל בקצרה והמעש אלף בזמן כדי לתת לך איזה טאבלט הדברים מעולם הזמן יש לנו ככה מבחינתינו כל 50 שנה זאת אומרת יש לנו 7 שמפו של שבע כפול שבע ב-49 בשנות החמישים the שנת היובל ככה אנחנו כרגע מדברים עם גושי השתנו דברים בהמשך זאת אומרת 7 כפול
| |