כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים |
|
בקריאת שמע יש בהן שבח והודאה לה’ על בריאת העולם והנהגתו. משמעות “ שמע ישראל ”, האמונה ה' בּוֹחֵר בְּעַמּוֹ יִשְׂרָאֵל, לְהוֹדִיעַ גָּדְלוֹ וְהַדְרַת כְּבוֹדוֹ שמתגלה לעולם דרך עם ישראל שנוצר לשם כך. “ה’ אחד”, שהוא היחיד שמקיים את כל העולם, בברכה הראשונה של קריאת שמע אנו משבחים על חידוש מעשה בראשית בכל יום. על בריאת האור וגם שהוא ברא את החושך. בברכה השנייה,של קריאת שמע הבוחר בעמו ישראל באהבה אנו מודים לה’ על אהבתו אלינו ושנתן לנו את התורה , בברכה השלישית אנו משבחים את ה’ “ הוא ראשון והוא אחרון, הגמרא דנה בשאלת התנא 'מאימתי קורין את שמע בערבין': וְתוּ ועוד יש לשאול, מאי שְׁנָא דְתָנֵי בְּעַרְבִית בְּרֵישָׁא ביאר התנא תחילה את זמן קריאת שמע של ערבית, ורק לאחר מכן ביאר את זמן קריאת שמע של שחרית, לִתְנֵי דְשַׁחֲרִית היה לו לפתוח תחילה בביאור זמן קריאת שמע של שחרית. | |