|
להעמיד דברים על דיוקם – 2
|
|
להעמיד דברים על דיוקם – 2 |
|
|
עוד לא שככו הדי שבת שכולה אחדות, וכבר נשמעים קולות המלחמה מכיוונם של אלה שרוממות האחדות בגרונם וחרב הפלגנות בכתיבתם ובאתריהם. אתר האינטרנט COL, המנוהל על ידי גיסו של אהרונוב, מנסה שוב לזרות חול בעיני ציבור חסידי חב"ד. בשיטות של רצח אופי אישי, חסר תקדים בליובאוויטש, מנסה עורך האתר להכריח את חברי אגו"ח להכנע לתכתיביו של גיסו – יוסף יצחק אהרונוב, ולהניח לו להשתלט על אגו"ח.
בהמשך למדור "להעמיד דברים על דיוקם – 1", שהתקבל בברכה בין אנ"ש, וגרם למחרחרי הריב והמחלוקת לנצור את לשונם למשך כמה שבועות, הננו להביא בזה את "להעמיד דברים על דיוקם – 2", כדי להסיר לזות שפתיים נגד חשובי חסידי חב"ד באה"ק, בתקווה שתהיה זאת הפעם האחרונה שאנו נאלצים לצאת מגדרנו, ולהתעסק בעניינים אלה שאין מדרכנו לכתוב אודותם.
הפעם מדובר בנסיון החתמת שלוחים, מקבוצת שלוחי אד"ש לאה"ק, נגד חברם וידידם בלב ונפש. זאב סלוין מכפר חב"ד, מנסה מזה שבוע ימים, ללא הצלחה, להחתים חברים בקבוצת השלוחים. לאחר שלא הצליח לגייס חתימות, החליט להכות את רעהו בסתר, ולפרסם את המכתב ללא חתימה (פאשקוויל, בלע"ז), באתר COL. כך, במקום להקשיב לפנייתם של חברי אגו"ח להתדבר ולערוך דיון אמיתי בעניין אגו"ח – זורים חול בעיני הציבור, ויוצרים מחזה של הקוזק הנגזל.
[במאמר המוסגר ראוי לציין, שמי שמזדעזע מ"הוצאת ענייני חב"ד הפנימיים לערכאות" – צריך לזכור שהראשון שהוציא את ענייני חב"ד הפנימיים לערכאות, היה אהרונוב, שבערב פסח השנה תבע מבית משפט מחוזי בצפון לאסור על חסידי חב"ד לפרסם את תמונתו של הרבי ללא אישור בכתב מארגון צא"ח!]
רבני חב"ד מאשרים למנוע חוקית את נסיונות ההשתלטות
כזכור, בערב שביעי של פסח ערך אהרונוב מחטף בו החתים רבנים על מינויו ליו"ר אגו"ח. מחטף זה, שנעשה בניגוד להלכה, גונה על ידי רבנים חברי בית הדין, ועשרות רבני ועסקני חב"ד, שפירסמו מכתבים גלויים בנושא. בניסיון לעצור את ניסיונות ההשתלטות, הוצא צו מניעה מטעם בית הדין הגדול בתל-אביב, עד לקיום דיון אמיתי בעניין. מאחר שאהרונוב אינו מעוניין בקיום דיון אמיתי בעניין, דאג לשגר איומים לכיוונו של אב בית הדין בפניה לבג"צ, ובית הדין נאלץ להודיע שתוקף הצו יתבטל בתאריך י"ג אייר.
מאחר שהתברר שאהרונוב וחבורתו מטרפדים כל ניסיון לקיים דיון תורה אמיתי בעניין, ואפסו כל הסיכויים לכנס אסיפה אמיתית של כל רבני חב"ד לדיון על פי תורה - נתבקש אב"ד חיפה, הרב גדליה אקסלרוד, לתת היתר לפנות לבית משפט אזרחי על מנת למנוע חוקית את נסיונות ההשתלטות של אהרונוב.
מכיוון שהחוק הישראלי אינו מתחשב בדין תורה המעניק זכות ירושה לבנו של היו"ר, היה צורך בפנייה של אחד מחברי אגו"ח. זקן רבני חב"ד באה"ק, הרב משה אשכנזי, שהוא הוותיק מבין חברי אגו"ח, החליט שלא לשתוק מול ההפקרות וההשתוללות של אהרונוב וחבורתו, ששמים ללעג ולקלס את רבני חב"ד ודעת התורה, ולתבוע אותם בערכאות אזרחיות.
הרב אקסלרוד, יחד עם הרב שלום דובער וולפא והרב שלמה פראנק, ישבו לדיון ביום ראשון י"א אייר, עוד בטרם פג תוקפו של צו העיקול שהטיל בית הדין האזורי בתל-אביב, ומכיוון שאהרונוב סירב לקיים את פסק הדין של בית הדין האזורי, ואף קיים אסיפה של כמה מחברי אגו"ח, בניגוד לצו שהוציא בית הדין – חתמו שלושת הרבנים על פסק דין המתיר לרב משה אשכנזי לפנות לערכאות אזרחיות על מנת למנוע חוקית את השתלטות אהרונוב, עד לבירור הדברים בדין תורה.
בפנייתו לבית המשפט ביקש הרב אשכנזי להוציא צו האוסר על קבלתם של חברים חדשים בעמותה או הוצאת חברים ממנה. כן הוא ביקש לאסור על ביצוע שינויים אצל רשם העמותות, וכן צו האוסר קבלת החלטות בעניין בית אגו"ח בכפר חב"ד. בתביעתו ציין הרב אשכנזי כי מעשי אהרונוב גורמים למהומה, מבו! כה ואי-ס דרים קשים בפעילות אגו"ח, ומן הראוי לתת צווים שישמרו על המצב הקיים וימנעו את המשך "מחול השדים" שנוצר באגו"ח.
באותו יום פנה הרב משה אשכנזי לחברי אגו"ח במכתב בו הסביר שהפני' לערכאות היתה רק לדבר אחד ויחיד: למנוע מאהרונוב להתשלט על אגו"ח ולתת את האפשרות להתדברות, אם זה בהתאסף החברים כולם בינם לבין עצמם ואם זה במעמד רבנים חשובים מאנ"ש וכו'.
חברי אגו"ח מבקשים להדגיש, שלאף אחד אין אינטרס לגשת באמת לדיון בבית המשפט, אולם אם הדבר יבוא לכלל דיון הרי זה אך ורק בגלל עקשותם של אלה שאינם מוכנים להתדבר, ובחרו ללכת בכח הזרוע במקום לתת יד ולדון בזה.
עיקר הטענה היא נגד המינוי ליו"ר
מלבד רבני חב"ד, יצאו גם רבים מאנ"ש וחשובי עסקני חב"ד בהתנגדות ספציפית למינויו של אהרונוב, בהתייחסם לחוסר התאמתו לעמוד בראש ארגון כה חשוב לחסידי חב"ד, מכמה סיבות:
א. האיש אינו מתאים כלל לתפקיד יו"ר אגו"ח - המוסד שעליו הטיל הרבי את "תוקף הנהגת וענין אנ"ש באה"ק". יו"ר מוסד זה צריך להיות אדם חסידי וירא שמים המקובל על כלל אנ"ש, ומסוגל בתוקף תפקידו לייצג אותם על מגוון דעותיהם, דמות מקובלת על הציבור, המהווה דוגמא חיה לעניין והנהגת אנ"ש באה"ק.
ב. אחד מתפקידי' של אגו"ח הוא פיקוח וביקורת על מוסדות חב"ד וביניהם צאגו"ח והרשת (כמפורש במכתבי הרבי). ברור שכאשר אותו אדם עומד בראש שלשת המוסדות הללו – המשימה היא בלתי אפשרית. ובכלל איזה הגיון יש לשים בראש שלשת המוסדות הכי מרכזיים של חב"ד באה"ק (אגו"ח, צאגו"ח ורשת) את אותו אדם ובכך לתת בידיו סמכויות רבות כ"כ (גם אם הי' מדובר באדם ישר וחשוב).
ג. אילו הנ"ל הי' מצליח במיוחד בתפקידיו עד עתה כיו"ר צאגו"ח והרשת, הי' מקום לחשוב שלמרות הנ"ל יתכן שימלא בהצלחה גם את תפקיד יו"ר אגו"ח. אולם, כשמתבוננים במצב המוסדות שעומד בראשם ורואים את החובות העצומים של צאגו"ח (בסך שלושים מליון שקל!) מה שמונע ממנה לסייע לשלוחים הכורעים תחת הנטל, ה"רשת" שנחלשה מאוד בשנים האחרונו! ת ובתי ס פר רבים נסגרו, ולזה מצרפים את המחדלים הגדולים: פרויקט חב"ד עלית, מבצע "ביבי טוב ליהודים" וחוסר המעש בנושא שלימות הארץ, השתקת "מבצע משיח", העלאת ילדים גויים לאה"ק במסגרת פרוייקט צ'רנוביל, והרשימה עוד ארוכה - מגיעים למסקנא אחת: לאיש הזה אסור לעמוד בראש אגודת חסידי חב"ד.
ד. התנהגותו הידועה בנושא שררה ושלטון, וכפי שנראה הדבר בצורת הדרישות של צאגו"ח מהסניפים ובולט לעין במיוחד בחוזים וכו'. ולדוגמא: רק לאחרונה באו לכמה מנהלי בתי חב"ד הפועלים כבר שנים רבות וקיבלו במשך שנים את הכספים מהרבי – ופתאום ניגשים ואומרים להם שאינם שלוחים אלא פעילים (!). סגנון זה אינו מתאים כלל למוסד כמו אגו"ח הקשור לכל המוסדות, ובודאי שאי אפשר שמוסד אגו"ח יתנהל גם כך.
ה. כבר שמונה שנים שהנ"ל אינו משתתף באסיפות אגו"ח ולא נוטל שום חלק פעיל בעבודת אגו"ח, אלא נלחם בה בכל דרך אפשרית. בשנה האחרונה פרסם הנ"ל מספר מודעות בעיתון כפ"ח המשמיצות את החברים ואת היו"ר, ומלעיטות את הציבור בשקרים נגדם. האחרונה שבהם פורסמה שבועיים לפני פטירתו של הר"ש מיידנצ'יק ע"ה כששכב על ערש דוי בבית הרפואה – מודעה מלאת שקרים והכפשות כנגד אגו"ח בכלל וכנגד היו"ר בפרט, כשלצדה הביאו מכתב מהרבנים הנושא את התאריך כ"ב שבט תשס"ב ללא אישור מהרבנים להדפיסו (!), התנהגות תת אנושית ותת מוסרית – לתקוף חולה אנוש ששוכב בבית הרפואה - בשקרים והשמצות כשהוא חסר יכולת להגיב. האם אלו הם האנשים שיכולים להיות בראשות אגו"ח? הרצחת וגם ירשת?!
אלו הם חלק בלבד מהסיבות לטענה העיקרית הנ"ל, טענה שהועלתה ע"י חלק נכבד מרבני אנ"ש באה"ק, והדברים ידועים.
מסע להטעיית הציבור
מאז הפני' לערכאות מנהל אהרונוב וחבורת מריעיו - מסע של הפצת שקרים ושמועות כוזבות נגד חברי אגו"ח שפנו לערכאות או תמכו בזה, כשמטרתו העיקרית להלך עליהם אימים ולזרות חול בעיני הציבור ע"י הטיית דעת הקהל מהטענות הענייניות כנגד מינויו ליו"ר אגו"ח.
אנשי אהרונוב מפיצים שמועות על כך שחברי אגו"ח הלכו! לערכאות כדי להלשין על אהרונוב ועל תפקודו, ומתחמקים מלגעת בטענה האמיתית שהודגשה גם בתביעה – כי האיש אינו מתאים לתפקיד.
על כן מבקשים חברי אגו"ח להכחיש את כל השמועות הזדונויות הללו ולהעמיד דברים על דיוקם: המדובר פה הוא על הצלת נעשקים מיד עושקם, כאשר מי שמנסה לשלוט ולהעלים את הפעולות שנעשות נגד דעת רוב חברי אגו"ח ורבני אנ"ש ונגד רוב אנ"ש מבלי רצון להתדברות וכו' - מציג את עצמו כנפגע כדי להפנות את הזרקורים לכיוונים שאינם נכונים.
כל מי שקורא את התביעה למשפט בעין אובייקטיבית רואה שאין פה לא הלשנה ולא מסירה, ואין כלל תביעה לבקש דברים שאינם לגופו של ענין של אגו"ח, למרות כל אלו שמנסים להוציא דברים מהקשרם וצועקים "מסירה" ו"הלשנה" בו בזמן ש"חרב פיפיות בידם" - להשתלט בכח הזרוע על אגו"ח.
הדברים שרשומים שם בענין עמותת צאגו"ח ידועים וזמינים לפני כל אחד שרוצה לעיין אצל רשם העמותות, ובשעתו כבר פסק א' מחשובי רבני אנ"ש שאין בזה משום הלשנות. ובפרט שאין בתביעה שום בקשה לדון בענין עמותת צאגו"ח ואין שם שום קריאת תגר על תפקידו בצאגו"ח. יש בתביעה קריאת תגר על דבר אחד ויחיד - על הדחיפה שלו להתמנות כיו"ר באגו"ח.
עוד ביקשו החברים להבהיר, שאין להם כל אינטרס לפרסם דברים שאינם מכבודו של האדם ועל כן מפני כבודו של ריי"צ אהרונוב לא יפורטו כאן הדברים שאודותם נסוב כל הויכוח בכתב התביעה, דברים שהובאו אך ורק לצורך הדיון בתביעה כדי לבטא את הנימוקים לבקשה למנוע את המינוי, ואין להם שום כוונה לפרסם זאת.
אבל זאת למודיע: אם יש מי שמפרסם כל מיני דברים הקשורים לתביעה הרי זה רק אנשי אהרונוב שתפסו טרמפ על התביעה ומבקשים לזרות חול בעיני הציבור וליצור דעת קהל אוהדת תוך כדי התעלמות מוחלטת מהטענה העיקרית הנ"ל ע"י העלאת טענות שאינם ממין הטענה.
כמה מחברי אגו"ח סוברים אמנם שלא הי' צריך להכניס כמה פרטים לתביעה וכך לא לתת מקום לפרשנות העקומה הנ"ל, ולכן ביקשו להסיר את חתימתם. אולם גם הם עומדים מאחרי התביעה למנוע מאהרונוב להשתלט, ולתת את האפשרות להתדברות. גם אם אכן צודקים אותם חברים שהי' אפשר להוריד את הסעיפים שקשורים לצא"ח - הרי זה לא נוגע לעצם הענין שעליו נסובה התביעה, ואף ייתכן שבתביעה בפועל יורידו את הסעיפים הללו.
ושוב, חשוב להדגיש: אם בסופו של דבר יהי' על כך דיון בערכאות - הרי זה רק באשמתם של אלו שלא היו מוכנים להתייחס לתביעתם של חשובי רבני אנ"ש, חברי אגו"ח ואלפים מאנ"ש, שחתמו והביעו את דעתם נגד המחטף, ובעד התדברות ודיון אמיתי על פי תורה.
COL – שופרו של אהרונוב - בפעולה
מאז תחילת הפרשה נוקט אתר האינטרנט סי-או-אל - המנוהל ע"י גיסו של אהרונוב – קו ברור שמטרתו "להמליך" את אהרונוב בכל דרך אפשרית. גם קודם לכן הי' האתר לראשון המפרסמים את מודעות ההשמצה וההכפשה הנ"ל כנגד אגו"ח שפורסמו לאחמ"כ בעיתון כפר חב"ד.
כנראה שכל הדרכים כשרים בעיניהם של אנשים אלו, ולאחרונה ממש העיזו לפרסם מאמר עיתונאי שנכתב באחד העיתונים החרדיים באה"ק לפני 13 שנה, תיכף בתחילת פעולתה של אגו"ח במתכונתה הנוכחית, מאמר שנכתב ופורסם ביוזמת וע"י אהרונוב ואנשיו – ובו כביכול מכנה יו"ר אגו"ח הר"ש מיידנצ'יק ע"ה את אהרונוב במלים חמות, מלים שכמובן הפכו מיד לכותרת גדולה באתר הנ"ל, כשהמשמעות ברורה: היו"ר הקודם בעד! מינוי א הרונוב!!!
בצמוד לצילום הכתבה הנ"ל הביאו העורכים תמונה מזוייפת בה נראה הרב משה אשכנזי יושב לצדו של אהרונוב, והכל כדי לכתוב: ה"סגן" ליד ה"יושב ראש".
כל זה בשעה שידוע לכל בר בי רב דעתו הברורה של הר"ש מיידנצ'יק ע"ה על אהרונוב עלי' חזר מאות פעמים בכתב ובע"פ - שמדובר באיש מסוכן ההורס כל חלקה טובה בחב"ד, ושיש להרחיקו מאגו"ח לצמיתות.
צעד זה - לבוא ולפרסם דברים שנכתבו קודם גילוי פרצופו האמיתי של אהרונוב וכוונותיו להשתלט על חב"ד ועל אגו"ח וזאת בשעה שהר"ש מיידנצ'יק נמצא בעולם שכולו טוב ואינו יכול להגיב - מצביע על מהותם של המפרסמים שאיבדו צלם אנוש.
הציבור נקרא לעזור
על כל אחד ואחד מאנ"ש, שהשלום והאחדות במחננו יקרים לו, לעשות ככל יכולתו למנוע את ביצוע המחטף שיכול להוביל לפילוג נורא בחב"ד היל"ת.
תודה לא-ל הציבור אינו נגרר אחר תרגילי ההטעי' של אהרונוב וחבורתו, וכידוע שחסיד הינו פיקח, ובפרט בנדון-דידן שהשקר אין לו רגלים, אולם עכ"פ מתפקידנו לעשות הכל כדי להסיר ספק ולהוציא מכלל טעות.
לסיום מבקשים חברי אגו"ח למסור לכל מי שיש כח להשפעה - להפעיל אותו בכיוון הנכון ולשכנע את אנשי אהרונוב להפסיק את מלחמת האחים ולהפנות את ידם אל היד המושטת להם לשלום ולאחדות, מתוך התדברות כנה ודיון אמיתי על פי תורה.
אנו בטוחים שהרבי מנהל את כל העניין, ו"יש בעה"ב לבירה זו", בוודאי יפעל שהכל יבוא על מקומו בשלום, מתאים לפסקי דין תורתנו הקדושה. והאמת והשלום אהבו.
| | | |
|
|