x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

 

 

 

 
 
בס"ד הביאור המלא - בשפה ברורה ופשוטה שווה לכל נפש




 

לגירסה המעודכנת, כנסו כאן: https://bit.ly/3KR66xq
 .    כדי לשמוע את המנגינה מראשיתה ועד סופה , יש להשאר על הדף מבלי לעבור לדף הבא.
       
     ברוכים הבאים לפרק שירה המבואר
                          
הביאור המלא בשפה ברורה ושווה לכל נפש  ©
 




 
    פתיחה ומבוא
    ■ חשיבות אמירת פרק שירה
    ■ המעלה , הסגולה והתועלת
    ■ אופן וכללי אמירת פרק שירה
    ■ ברייתות לפני אמירה
    ◄ פרק ראשון- יום א'
    ◄ פרק שני- יום ב'
    ◄ פרק שלישי- יום ג'
    ◄ פרק רביעי- יום ד'
    ◄ פרק חמישי- יום ה'
    ◄ פרק שישי- יום ו'
    ■ ברייתות לאחר אמירה
    ■ בקשה לאחר האמירה
    נשמת כל חי
    תמונות מן הבריאה
    הורדת מצגת
    פורום
    צור קשר
  
                   פרק ראשון -  יום א'                                      
                                             
                     שיר השמים , הארץ וכל צבאם                                             
 
 
 
שמים אומרים .הַשָּׁמַיִם מְסַפְּרִים כְּבוֹד-אֵל וּמַעֲשֵׂה יָדָיו מַגִּיד הָרָקִיעַ :
(תהלים , יט , ב )                         

 

                                             

                                                            

 

שמים אומרים . מגרמי השמים נראית גדולת הקב"ה  , ומעשה ידיו בבריאה נראה מהרקיע .

 

 שייכות הנברא לשירה : כשמתבוננים ורואים את השמים ואת אינסופיותם וכן את מהלכם
 וסיבובם של צבא השמים על סדר נכון  מתמיד ובלתי משתנה - כמאמר פיו של הקב"ה , כי אז מספרים 
השמים בזה על כבוד- אל שבראם ומנהיגם , והרקיע מגיד ומפרסם שזה מעשי ידיו של  הקב"ה .  

 

 

 אֶרֶץ אומרת . לְדָוִד מִזְמוֹר לַיהוָה הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְישְׁבֵי בָהּ: (תהלים , כד , א)

  ואומר. מִכְּנַף הָאָרֶץ זְמִרת שָׁמַעְנוּ צְבִי לַצַּדִּיק: (ישעיה , כד , טז)

                                                                 

 

                                             

                                                            

                                                    

ארץ אומרת . לה' ארץ ישראל וכל אשר בה , שאר העולם ויושביו . וכתוב עוד . מקצה  הארץ שמענו  נבואות
שהתנבאו , שתהיה  תקומה  לצדיקים .

  

שייכות הנברא לשירה : כשמתבוננים על הארץ התלויה באוויר בין שאר גרמי השמים ואינה נופלת לשום צד , 
בזה הארץ מעידה ואומרת שהכול שייך לשם יתברך ומהפסוק בישעיה אנו למדים שהארץ אומרת שירה .

 

גן עדן אומר. עוּרִי צָפוֹן וּבוֹאִי תֵימָן הָפִיחִי גַנִּי יִזְּלוּ בְשָׂמָיו, יבוא דוֹדִי לְגַנּוֹ וְיאכַל פְּרִי מְגָדָיו: (שיר השירים, ד , טז ) 
                         

 

                                             

                                                            

   

גן עדן אומר . התעוררי לנשב רוח הצפון , ובואי רוח דרום ותִנשבי אל גני כדי שיטיפו בשמיו , יבוא  הקב"ה אל הגן שהכנתי לו , ויאכל פירותיו החשובים שזימנתי לו .
 
שייכות הנברא לשירה : אם גן עדן התחתון ריחו משובח כל כך ופירותיו כה טעימים ,
כל שכן גן עדן העליון עצמו לצדיקים .

 

 

גֵיהִנם אומר. כִּי-הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שׁוֹקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא-טוֹב:
(תהלים , כז , ט) 

                                                                      

 

                                             

                                                           

 

 

גיהנום אומר . כי ה'  השביע  את הנפש המתאווה , ואת הנפש הרעבה מִלא  בכל טוב .

 

שייכות הנברא לשירה : אם בגיהינום התחתון משביע הקב"ה את הרשעים משום אפילו רק  
מידה אחת טובה שנהגו ,כל שכן שהקב"ה ישביע נפש רעבה של הצדיקים וימלאם כל טוב .
 

 

                             

 

מִדבָּר אומר. יְשֻׂשׂוּם מִדְבָּר וְצִיָּה וְתָגֵל עֲרָבָה וְתִפְרַח כַּחֲבַצָּלֶת:
 (ישעיה , לה , א)                        

 

                                            

                                                         

           

 

מדבר אומר . ישישו היושבים במדבר ( ציון )  ובארץ שממה ( ירושלים ) , ויגיל  הגן המדברי 
( ארץ ישראל ) ויעלה פרחים כוורד .שייכות הנברא לשירה : הרואה את המדבר מבין שלא לחינם נברא , אלא כדי להשתבח בו לעתיד לבוא כשיהיה מיושב.
 
שייכות הנברא לשירה : הרואה את המדבר מבין שלא לחינם נברא , אלא כדי להשתבח בו לעתיד לבוא כשיהיה מיושב.
 

 

                         
שדות אומרים. יְהוָה בְּחָכְמָה יָסַד-אָרֶץ כּוֹנֵן שָׁמַיִם בִּתְבוּנָה: ( משלי , יג , יט ) 
   

                                                                  

 

                                                        

  

 

שדות אומרים . ה' בחכמת התורה ברא את העולם והתקין את השמים בתבונת התורה .

 

שייכות הנברא לשירה : נִלמד מזה על חכמת בריאת ה' שטבע בטבע כי רק אחר הזריעה , אחרי
שהזרע נרקב בתוכה וצריך האדם להתפלל למי גשמים מהשמים - רק אח"כ צומח השדה . זהו
מוסר לאדם שאם אינו חורש וזורע כראוי בענייניו שלו , לא יוכל לצפות לתוצאה  ובוודאי שעליו לבקש
על כך סיוע משמים .

 

 

 

מים אומרים. לְקוֹל תִּתּוֹ הֲמוֹן מַיִם בַּשָּׁמַיִם וַיַּעַל נְשִׂאִים מִקְצֵה אָרֶץ: ( ירמיה , נא , טז ) 
                                                     

 

                                          

                                                 

 

 

מים אומרים . בעבור נתינתו קול המיית מים  באוויר השמים , אז מעלה ה' מסוף הארץ  את העננים
לרום השמים .

 

שייכות הנברא לשירה : רואים את מי הגשמים מתהווים על ידי העננים שעולים מלמטה והקב"ה הוא
שנותן בהם מים מלמעלה , לכן מי - הגשמים אומרים על כך שירה .

 

 

 

ימים אומרים. מִקֹּלוֹת מַיִם רַבִּים אַדִּירִים מִשְׁבְּרֵי-יָם אַדִּיר בַּמָּרוֹם יְהוָה: ( תהלים , צג , ד)  
  

 

                                        

                                               

 

 

 ימים אומרים . יותר מקול המים העצומים ויותר מחוזק גלי הים ,  חזק  ואדיר  ה'  בשמי המרום .

  

שייכות הנברא לשירה : ככל ששומעים את הקולות האדירים של גלי הים ויודעים שהם מאת השי"ת ,
או אז מבינים עד כמה אדיר ועצום הוא הקב"ה שבראם .

 

 

 

נהרות אומרים. נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ-כָף , יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:
( תהלים , צח , ח )

         

                                            

                                            

 

 נהרות אומרים . נהרות יכו כף אל כף  בשמחה , ויחדיו כל ההרים ברינה ישוררו . 

 

שייכות הנברא לשירה : כאשר רואים את הנהרות שאינם פוסקים לעולם אפילו בזמן יובש ,
מבינים איך שתמיד הם עושים רצון קונם וכאילו מוחים כף ומודים ומשבחים לקב"ה .
 
 

  

מעינות אומרים. וְשָׁרִים כְּחֹלְלִים כָּל-מַעְיָנַי בָּךְ : ( תהלים , פז )

 

 

                                             

                                       

 

                                                             

מעינות אומרים . והמשוררים ישוררו בחלילים , ויאמרו שכל עיוני ומבטחי בך .

 

שייכות הנברא לשירה : המעיינות מודים ומשבחים לקב"ה על כי הם נובעים מים חדשים בכל
רגע ורגע ובלי הפסק כלל .

 

 
דע כי כל רועה ורועה יש לו ניגון מיוחד , לפי העשבים ולפי מקום שהוא רועה שם , כי כל עשב ועשב יש לו שירה שאומר , שזה בחינת  פרק שירה  ומשירת העשבים נעשה ניגון של הרועה ( ליקוטי מוהר"ן ת"ב ס"ג )