x
בניית אתרים בחינם
ברוכים הבאים
לאתר "גידול פינקים בישראל" 
 
                                                                                                      

מבוא צבע הציפיות PDF להדפיס דואר

 אלקטרוני

Image  בעבר הייתי ניגש  לאנשים שונים   במקומות שונים ,

ובעצם שואל את אותן שאלות.   

כיצד אוכל לגדל צבע מסוים של ציפור?   

איזה צבע אני אקבל אם אני מרבה זוג מסוים של ציפורים יחד?

  ניסיתי בהזדמנויות אלה   להסביר משהו בתוך עשר דקות,

כי אני יודע  זה ידרוש זמן רב יותר והערכה להבין. 

  זה במאמץ לספק מידע בכתב לאלה המעוניינים אני לוקח עלי המשימה

של לשים את זה בסדרה של מאמרים קצרים ביחד.

אתחיל את ידי להבהיר כי אין לי שום השכלה פורמלית בתחום זה,

וכל מה שאני מספק בא לי מקריאת מאמרים אינסופיים על הנושא,

וכן מעל 40 שנות ניסיון בגידול ציפורים בכלוב.   

בשנים הראשונות שלי, גם אני שאלתי את אותן השאלות,

ואני מקווה שאני יכול לשפוך קצת אור על הנושא הזה  

עבור אלה אשר נאבקים להבין את נושא הירושה של ציפורים,

בעיקר כפי שהוא חל על צבע הציפיות.

  אני החלק את המאמר הזה לתוך שישה חלקים.   

אני מקווה כי על ידי חלוקת מאמר זה בסעיפים תוכל ללמוד את זה בקצב שלך.  

לוח הזמנים, כפי שאני מתכנן  הבאים כדלקמן:

  סעיף 1:  

מבואות ו הסבר לגבי הפורמט של הסט של מאמרים ואיך הם מתייחסים.

  סעיף 2:  

יכסה גנטיקה בסיסית מאוד כמו מבשר על הבאות articles. מאמרים.

  סעיף 3: 

אנחנו נתחיל  לא בבשר של הנושא כי  עם מחקר בסיסי של  

שליטים & נסוגים  מערכות יחסים.

  סעיף 4: מכפילי צבע 

אכנס את השינויים הצללה של צבעים מסוימים.      

  סעיף 5:    

סקס מקושרים ירושה תופיע בגיליון זה.

  סעיף 6:   

החלק האחרון יכסה את ההשפעות של שילובים שונים של צבעים מוטציות.

  במהלך המאמרים שלי אני הוכיח להשפעת הגנטיקה  כי הגנטיקה משחקת בבחירת צבע. 

  אתה חייב לשמור את זה בחשבון כי אותם כללים חלים על כל ההיבטים של הירושה על הציפורים.   

זה כולל כל דבר, החל מגודל של הציפור על כנף המרכבה, ואפילו דרך ציפור יושבת על המוט ונושא עצמו.

הכל על הגוזלים שלנו מועברים מהורים על ידי אלה אותם חוקים.  

אנחנו יהיה רק בהתייחסו להשפעות צבע בנושאים כמו שלנו יש  

ברור ולחתוך בתוצאות ביותר לעין.

  זה הכוונה שלי שכאשר יש לך הזדמנות לקרוא, שוב ושוב אלו מאמרים קצרים,  

תוכל לשים בבטחה ושוב מושכלת   

חוות דעת על למה צבע מסוים של חומוס מופיע קן, ומשם צבעו מקורו.   

זה עשוי להיות נחוץ כדי לקרוא שוב את המידע הזה כמה פעמים לפני שאתם מתחילים להבין את הלוגיסטיקה.

לדוגמה ההבנה שלי של צבע סגול הירושה ב budgerigars חמק ממני במשך שנים לפני תפסתי סוף סוף את זה .....

אבל אז, אני לומד לאט.


2]בסיסית PDF להדפיס דואר

 אלקטרוני
  אני הולך לעבור על סעיף זה הוא מתאר בצורה  מאוד פשוטה.
 
 רקע זה יעזור לך להבין מאיפה הטרמינולוגיה בסעיפים הבאים .
 

 קרא את זה פעם אחת, ולאחר מכן לעבור את זה שוב לאט.
 

אם זה  לא יעזור,  לקחת פסקה אחת בכל פעם. 

 זכור כי יש רק כמה נקודות שאותן תצטרך לזכור  אני שם ברשימה

תחת "נקודות מפתח שיש לזכור", שבו תוכלו למצוא בתחתית כל קטע.

רכיבים גנטיים אשר מסדירים איך ציפור מסוימת מתבררת כקטנה מאוד,

אבל בכל ישות חיה מורכבת מהם. 

אם אתה מבין את הדיאגרמות, אני אקח אותך דרך זה.   

אנחנו מתחילים עם (איור 1) 

הציפור כולה ותאי מצוינים כמו רכיבים של הציפור.  

זה ישר קדימה כפי שהוא מוכר לנו מאוד כבר.

Image

השלב הבא הוא (איור 2) התא, אשר כל היצורים החיים עשויים.   

אלה אינם גלויים כפרטים (למעט הביצה, אשר תא יחיד לפני שהוא מתחיל לפתח).   

כאשר אנו מתבוננים מקרוב, על הפרט לתא, אנו מוצאים את השליטה המרכזית בה היא (איור 3)  

גרעין התא.   

זה כולל את כל האיברים החיוניים, אפשר לומר, של התא, כמו גם הורים הקבוצים בתוך התא.

Image

קבצים אלה שאנו מכנים כרומוזומים (איור 4).   

הם מכילים את הרשומות של ההיסטוריה הציפורים אשר מכתיבים איך הציפור ייראה ואיך הוא יתנהג.

   המידע אשר מאוחסן בכרומוזומים מאוחסן באריזות קטנות בשם גנים.   

זה כאן כי כל פרט ופרט של הציפור הזאת אפשר למצוא.  

כאשר אתה רואה את דגימות ה-DNA בשימוש כדי לזהות אדם,

היא כי כל ישות חיה יש קבוצה ייחודית מאוד של גנים s ואותם ניתן למצוא בכל תא בגוף.

Image

 כאשר ביצית מופרית הזרע של הזכר , אשר מכיל את מחצית הכרומוזומים של האב,

המאחד עם הביצה המכיל מחצית הכרומוזומים של האם (איור 5).

אלה שתי סדרות חצי גן להתאחד בצורה מוחלטת קבוצה אחת הגן על אפרוח,

מה שהופך אותו 50% של זכר הגנטיים ו 50%  גנטיים של נקבה .

Image
  איור 5

  ישנו ccasion o נדיר כאשר הגן אינו להשתנות או לשנות בעצמו.  

זהו זה שינוי של גן אשר מעוררת או מוטציה חדשה של צבע. 

ככל מאמרים אלה עוסקים אנו מתעלמים שינויים אלה אקראיים בגנים.

  בנקודה זו ביצית מופרית יש מחמאה מלא של כרומוזומים, אשר קבועה מכאן ואילך.   

הם לעולם לא ישתנו. 

שילוב מלא להגדיר את זה של כרומוזומים, כמו גם   

החום של דגירה, לאפשר הביצה כדי להתחיל לפתח.

Image

  חלוקת הגן תרשים (תרשים 6) מראה לך את הדרכים האפשריות השונות הגנים מהורה אחד ניתן

לשלב עם אלה של אחרים. 

די אם אומר כי ישנם רק ארבע דרכים שונות

כי  XX הגנים של הזכר ואת הגנים XY של הנקבה  ניתן לשלב.    

זה יהיה בצורת יסודות תרשימים של הסעיף הבא יהיה הגיוני יותר כאשר אתה קורא את הסעיף הבא.

  תבחין הציפור הזכר מיוצג עם קופסה עם המספרים 1 ו - 2 פנימה.     זה X   X  

  בצד החיצוני של התיבה שבה לזהות אותו בתור הזכר.   

שני המספרים מייצגים את שני כרומוזומים. 

עכשיו תסתכלו נקבה הציפור, המיוצגים על ידי תיבה עם מספרי 3 ו 4 בפנים.   

זהו XY בצד החיצוני של התיבה שבה לזהות אותה כנקבה.

  זאת בניגוד ליונקים בו הוא זכר שיש לו כרומוזום XY ולפיכך קובע את המין של הצעירים.

אם אתה מסתכל שוב תבחין כי לפי אפרוח מקבל X מן הנקבה יהפוך הזכר (XX) ואלה מקבלים Y מהנקבה  להיות נקבה (XY).

  זה אומר לנו כי הוא הנקבה  קובעת  את מין האפרוחים

   אם תסתכלו מקרוב תוכלו להבחין כי ציפור הזכר נותן לכל אחד מהגוזלים שלו כרומוזום X

ואילו הנקבה נותנת מחצית הגוזלים שלה כרומוזום X ואת החצי השני כרומוזום Y.

לקחת את זה צעד אחד נוסף תוכלו להבחין כי מחצית האפרוחים בסופו של דבר עם   X

שילוב ואילו בסוף המחצית השנייה עם XY להגדיר.

אני אומר במילים אחרות, הסיכויים הם, חצי יהיה זכרים וחצי יהיו נקבות.

  נא לשמור את זה בחשבון כאשר אנחנו לרמוז בתרשים, כי במחצית יהיה זכר וחצי 

נקבות , אנחנו רק בהתייחסות הסתברות הגורם.    

אם זוג מסוים של ציפורים יש רק 4 אפרוחים בעונה, אפשר לקבל את כל נקבות, או את כל זכרים.   

  זה אומר  שאם הם היו 100 בחורות בעונה, אז רוב הסיכויים הם כי קרוב למחצית יהיה זכרים

וקרוב למחצית יהיו נקבות.


3) הקשר דומיננטי & רצסיבית
בגיליון זה נתחיל לראות כיצד כל ההקדמה הקודמת מתייחסת לציפורים שלנו.   
 
גם אם אתה לא מבין החשיבה שלי עד לנקודה זו ניתן עדיין להבין את כל זה
כמו הראשון בשני נושאים יש להסביר את הרקע מה לעקוב.

Image

. כללתי עותק נוסף של ג 'ין התפלגות תרשים אני n בעיה זו לעיונך.

בעיקרון, אם אתה זוכר לציפור יש שני חצאים:

זה שהיא קיבלה מאבא שלה, זה שהיא קיבלה מאמא שלה.

  אלו חצאי wo לא להתמזג היטב זה עם זה, ולתת לך ציפור זה נראה קצת כמו אבא,

וגם קצת כמו אמא. 

  לדוגמה הורה עם ראש גדול לבין ההורה  עם ראשקטן  נותן לך אפרוחים עם 

ראשים בינונים.   

או ציפור גדולה ציפור קטנה נותן לך ציפורים בינוניות.   

הנקודה המרכזית היא שאתה לא מקבל חצי האפרוחים הקטנים ואת החצי השני גדול

אבל במקום האפרוחים הם תערובת של ההורים.

  זה לא יכול להיות כל כך כאשר אנו מדברים על צבע. 

לפי זה אני מתכוון שאם אתה זן תוכי כחול ירוק תוכי, תקבל או כחול או ירוק.   

מטרת כל קבוצה זו של מאמרים הוא להסביר איך ולמה. 

זה מה שאנחנו יהיה להתרכז בזה וכל הבעיות הבאות. כפי שכולנו יודעים,

כאשר שתי הציפורים בצבעים שונים הם התרבו יחד,

אנחנו מקבלים רק צבע אחד או אחר אפרוח.   

פינק זברה רגיל לבין מעון ייתן לך או נורמלים או pieds או אפילו בצבע שונה לשני ההורים.   

נימפית מצויצת נורמלי הזדווגו כדי לבנות פנים נותן לך גם נורמלית או חיוורת.

כאן  המילים

"דומיננטי" ו "רצסיבית" נכנסים

  כמעט בכל עת ששני אלה נפגשים דומיננטי אחד זוכה.   

שימו לב אמרתי "כמעט", כי יש מקרים שבהם זוכה צבע רצסיבי.   

זה צריך להיות, כי אם רצסיבית ואז איבד תמיד היינו בסופו של דבר רק עם צבעים דומיננטיים.   

ואכן זה בדיוק מה שקורה בטבע. 99.9%  של כל התוכים בטבע, פרושים זברה,קוקטלים , יונים

peachface או ציפורים הם נורמלים.   

בכל פעם מוטציה חדשה מופיעה מחוץ בטבע, והם עושים באופן קבוע,

הם תמיד מפסיד את הדומיננטי רגיל כאשר הם מתרבים.   

זה, כמובן, אם הם מתרבים.   

טבע רוצה את כל הציפורים בטבע להישאר נורמלי אחידות הגן.   

תוכי צהוב על להקה של ציפורים ירוקות בולט והטורף יבחין בו.

  רישום הפתק השני כאן הוא שכמעט כל העופות הלא נורמלי בטבע הם כתוצאה של מוטציה בגן,

ולא תורשה.   

היו אפילו דיווחים על הבית בצבעים שונים דרורים מחוץ בשכונה שלנו מעת לעת.   

אלה הם תוצאה של מוטציה, אבל בגלל זה לא מצליח לשרוד, או אם אין עוד ציפור עם אותו הגן,

שבעזרתו גדל עם, המוטציה צבע מוסתר בתוך הדור הבא.   

רוב הסיכויים הם תהליך מוטציה יקרה בהזדמנויות שונות, אבל על כמה כל כך הרבה הזדמנויות,

כי בין שתי ציפורים לא מקבל הזדמנות להיפגש.  . מחוץ לשבי.

  בשבי זה סיפור אחר כמו שאנחנו שם כדי להגן על הציפור.   

אנחנו גם יכולים לאפשר לו להתרבות עם ההורים שלה, או אח,

או הילדים שלה לתת אותו המסייעים התייחסתי קודם בנושא זה.  

זה המקום שבו אנחנו נכנסים קו רבייה "" ו "inbreeding"

(אבל זה נושא לסדרה נוספת של מאמרים).

עכשיו הייתי רוצה להסב את תשומת לבכם סימן מקרא (igure F # 2) להסביר את סמל אנו ניתן לראות

בכל שאר הסדרה הזו.   

יש לנו שתי קופסאות מרובע מחוברים זה לזה כדי לייצג ציפור.   

התיבה מצד שמאל הוא חצי הדומיננטית   

את התיבה בצד ימין הוא רצסיבי.   

הצבע הדומיננטי יהיה הצבע שהציפור בעצם מראה בעוד צבע רצסיבי חבוי בפנים.

Image  קופסא 1. מציגה את שני הצדדים מילאו,

כלומר לצבע הדומיננטי הוא משני הצדדים.   

ציפור זו אין תכונות רצסיביות.

 

. קופסא 2. יש דומיננטי בצד אחד רצסיבי על אחרים. 

  ציפור זו נראית זהה 1. 

פרט לכך יש גן רצסיבי חבוי.

  קופסא 3. אין דומיננטי אבל לשני הצדדים יש את צבע רצסיבי.  

  זהו  רק IME לא שאתה ממש יכול לראות את צבע רצסיבי חזותית.   

אם הצבע הדומיננטי הוא תוכי ירוק כחול budgie רצסיבית ואז בתיבת 1 ו 2 יהיו ירוקים תיבת 3 יהיה כחול. 

זכור לקחת את הסדרה הזאת פסקה אחת בכל פעם.

Image

.אנחנו עכשיו עוברים הדומיננטי & רצסיבית תרשים ולראות כמה תוצאות.

בתרשים זה תמצאו את ההורים בצד שמאל של החץ ושל צאצאיהם מימין. 

. זכור מתוך נקודת המפתח זכור האחרון של הסעיף:

כי יש רק ארבע דרכים שונות כי גנים XX של

הזכר ואת הגנים XY של הנקבה  ניתן לשלב.   

לכן יש לנו רק ארבעה ארגזים עבור הצאצאים.

   שורה א:    

כאן יש לנו ההורה הדומיננטי (ירוק בהיר) ו רצסיבי אחד (כחולים).   

הצאצאים הם כל האור הדומיננטי חצי ירוק חצי שמיים כחולים רצסיבי,

אבל מאז הירוק הוא הדומיננטי, אפרוחים יהיה כל מראה ירוק לבצע הנסתר כחול.

  שורה    ב: 

. בתרחיש זה, יש לנו שני ההורים מראה ירוק נשא כחול.   

כשאתה שם את שני החצאים הדומיננטית  

 (אור ירוק) של כל הורה יחד אתה מקבל ציפור ירוקה טהורה בלי כחול האיפור שלה. 

זוהי תיבת הראשונה.   

כאשר אתה מציב הדומיננטי של כל הורה עם רצסיבי של אחרים, אתה מקבל ציפור ירוק כחול נושא. 

ישנן שתי הזדמנויות שונות זו, כפי שמוצג על ידי שתי תיבות במרכז.

שימו לב כל האפרוחים היו ירוקם עד כה.   

בחודש האחרון בתיבת אנו מוצאים את הכחול של כל הורה שילוב יחד עם הירוקים לא בהרכב.   

זו תהיה ציפור כחולה או רצסיבית חזותית.   ציפור זו לא ירוק בו בכלל,  

וזה אותו דבר כאילו זה היה bred משתי ציפורים כחולות.   

" בשורה זו אנו אומרים כי 25% של האפרוחים דומיננטיים, 50% הם דומיננטיים / רצסיבית ו -25% הם נסוגים.

[היא סמל בינלאומי מתכוונת "פיצול עבור" או שאתה יכול להגיד "פיצול דומיננטי רצסיבי").

  עקוב אחר באותו היגיון עבור שורות C ו-D ולראות מה אתה בסופו של דבר עם.   

  שורה   ג:

מייצג שני נסוגים אשר נותן לך 100% צעירה רצסיבית.  

דוגמה יהיה שני בשמים רצסיבית budgerigars הכחול נותן לך את כל השמים כחולים צעירים.   

זה רצסיבי כדי ההזדווגות רצסיבי לא יכול לתת לך לצבע הדומיננטי.

. שורה ד:

מציגה את התוצאה של שני שליטים טהור שבו הם 100% הדומיננטי.   

למשל זה יהיה שני קוקטלים רגיל טהור נותן לך כל צעיר נורמלי.   

זה דומיננטי טהור שליט טהור לא יכול לתת לך צבע רצסיבי.

שים לב דומיננטי כדי רצסיבית היחסים, זה לא משנה שהוא הזכר או שהוא נקבה

המשך יבוא


לינק לגנטיקה בגולדינים  
 
"זה לא מוטציה, זה מוטצ" - גנטיקה
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=112112&blogcode=1715442
קטע מהמאמר

גנטיקה\ איתי בן פורת

  

הקדמה: מי מוביל את ההתפחות האבולוציונית? ניראה כי המוטציות שמובילות להתפתחות החיים מתרחשות בקצב מהיר יותר בזכרים.

 

1.     מהי מוטציה ובאיזה תנאי היא משפיעה על האבולוציה?

 

יצירת שונות (ויראציה) גנטית. המנגנון המרכזי ליצירת שונות זו הוא המוטציה- שינויים המתרחשים בחומר התורשתי, הד.נ.א.

במהלך החיים של כל יצור צוברים התאים שבגופנו מוטציות רבות, אולם רק המוטציות המתרחשות בתאי המין שלו (תאי הזרע או הביצית) יעברו לדור הבא, וישפיעו על האבולוציה שלו. מוטציות כאלה יכולות לגרום נזק לצאצאים, להיות חסרות השפעה מיידית, או להביא לתועלת תפקודית כלשהי.

יש סוגים שונים של מוטציות. אחד החשובים שבהם הן הטעויות המתרחשות בעת החלוקה של התא, תהליך שבמהלכו מוכפל החומר התורשתי.

מערכת הכפלה מושלמת תמנע יצירת שונות גנטית והתקדמות באבולוציה, ולשם כך כדאי אולי לסבול כמות מסוימת של מוטציות שעשויות גם להזיק.

 

2.     מהי האבולוציה המובלת על ידי זכרים ועל סמך מה היא הועלתה?

 

ישנם ממצאים של מחלות שבהן מתרחשת מוטציות בתאי הזרע של האב, הגורמת למחלה אצל צאצאו, ההסבר שהוצא לתופעה זו היה פשוט: ככל שתא מסויים התחלק יותר פעמים, כך גדול הסיכוי שיצטברו בו מוטציות. מאחר שאצל הגבר המבוגר תאי המין עברו חלוקות רבות יותר מאשר אצל גבר צעיר, הסיכוי להתרחשות מוטציה בתאי הזרע שלו גבוה יותר. (כ-400 חלוקות תאים מתרחשות אצל הגבר בן 30 עד אשר נוצר תא זרע בגופו.)

לעומת זאת, תאי הביצית אצל נשים, נוצרים לאחר 24 חלוקות בלבד, תאים אילו אינם עוברים חלוקות נוספות.

נתונים אילו הובילו להשערה כי בתאי הזרע של הגבר מתרחשות יותר מוטציות.

ואם קצב המוטציות בתאי המין של זכרים גבוה יותר מזה של הנקבות, הם אלה שתורמים יותר שינויים לד.נ.א ומניעים את גלגלי האבולוציה.
 
מוטציה
 

5.      מה הייתה הנחת המחקר של החוקרים משוודיה ?

 

הנחת המחקר של החוקרים משוודיה הייתה כי המצב בציפורים זהה למצב אצל גברים ו/או קופים.

לכן החוקרים בדקו את המצב בציפורים, הניחנות בתכונה הפוכה לזו שאצל בני האדם והקופים. דווקא לנקבות הציפורים יש שני כרומוזומי מין Z ו- W (המקבילים ל-X ו-Y) בעוד שלזכר שני כרומוזומי Z.

אם השונות הנמוכה בכרומוזום X ביונקים נובעת ממנגנון המגן על הזכרים, צפוי שגם בכרומוזום Z בציפורים תהיה שונות נמוכה, הפעם כדי להגן על הנקבות. לעומת זאת, אם קצב המוטציות גבוה יותר אצל זכרים באשר הם, אז השונות בכרומוזום Z בציפורים צפויה להיות גבוהה במיוחד, שכן הוא מופיע בשני עותקים אצל זכרים ציפורים.

 

 
 
בברכה משה מלכה מנהל האתר
האתר עלה לאוויר ב-22-11-08
































logo בניית אתרים בחינם