x
בניית אתרים בחינם
 

חגים ומורשת

 
שבועות
סרטון

 

 

א.           מבנה העבודה                                                                                 3

א.1.       שער                                                                                   3            

    דוגמה לשער                                                           4

א.2.       תוכן עניינים                                                                    5

א.3.       מבוא                                                                                5                             

א.4.       גוף העבודה                                                                      5

א.5.       סיכום                                                                               6

א.6.       ביבליוגרפיה                                                                    6

             

 

ג.                                                                  

ג.2.        רשימה ביבליוגרפית (דוגמה)                                       12

 

ד.            סגנון הכתיבה                                                                                15

 

 

ה.           אופן הגשת העבודה                                                                       16

              רשימת מקורות                                                                             16

 


א.       מבנה העבודה

 

          שער:

  

 

להלן דוגמה לעמוד שער:


 

 

בית ספר רודמן

כיתה ז 3

 

 

 

 

 

תפילה

 

 

 

 

מגיש
צבי בן צבי

 

 

 

מוגש ל:צבי בן צבי

 

 

ט"ו בשבט, תשע"ז                                                                                                               1.1.2016

 


א.2.     תוכן העניינים:

      ×       תוכן העניינים יופיע בעמוד נפרד, לאחר השער.

      ×       תוכן העניינים יכלול את כותרות הפרקים ופרקי המשנה, בסדר בו הם מופיעים בעבודה, עם ציון מספר העמוד.

      ×       (ראה דוגמה בעמוד 2 בחוברת זו)

 

א.3.     מבוא:

      ×       המבוא כתוב באופן אובייקטיבי, ומטרתו להציג את הנושא הנידון בעבודה.

      ×       במבוא יצוינו המניעים לבחירת הנושא, והתועלת שתופק מן העבודה.

      ×       במבוא תובא הגדרה ממוקדת של הנושא המרכזי בעבודה וחשיבותו.

   

      ×       על המבוא להוביל את הקורא אל הנאמר בגוף העבודה.  

      ×       אורך המבוא לא יעלה על עמוד אחד ויהווה עמוד בפני עצמו.

 

 גוף העבודה:

 

      ×       כל פרק יפתח בכותרת ברורה המציגה את נושא הפרק.

      ×       יש ליצור רצף הגיוני בין הפרקים.

      ×       ניתן לערוך סעיפי משנה בתוך הפרקים  

      ×       חשוב ליצור רצף פנימי הגיוני בין פרקי המשנה שבכל פרק.

      ×       כל פרק יסתיים במילות סיכום של הפרק אשר יובילו לפתיחתו של הפרק הבא.

 

 

  סיכום:

הסיכום הוא הפרק החותם את העבודה אין לוותר על הסיכום.

פרק הסיכום יכלול:

      ×       סיכום הרעיונות המרכזיים שהופיעו בעבודה  

      ×       הסבר ממצה ובהיר   

      ×       משפט סיום שיצור מתח ועניין אצל הקורא.

      ×       אורך הסיכום לא יעלה על עמוד אחד ויהווה עמוד בפני עצמו.

 

א.6.     ביבליוגרפיה:

      ×       הרשימה הביבליוגרפית כוללת את כל המקורות   שהוצגו בעבודה

      ×       הרשימה הביבליוגרפית תופיע בסוף העבודה,
כפרק אחרון. במידה ויש נספחים – אזי הרשימה הביבליוגרפית תופיע לפניהם.


ראה פרק ג' להלן.

חוברת הדרכה

בס"ד

עבודת הגשה במורשת ישראל- מחצית א'

חט"ב רודמן- צוות מורשת

אופן הגשה

1. ניתן להגיש את העבודה בזוגות

2. יש להגיש את העבודה מודפס, גודל גופן 14 David

3. משימה 3 היא משימה אישית וכל אחד מבני הזוג כותב את המשימה הזו ומציין את שמו ליד המשימה. 

4. חובה לעמוד במועד ההגשה.


עבודה

א. - הגדירו את המושג "תפילה" במילים שלכם על פי שני מקורות מידע. 

- ציינו את פרטי המקורות בהם השתמשתם. (25 נקודות)


ב. בחרו קטע  מהמקורות המסורתיים (סידור, תנ"ך, הגדה) העוסק בנושא התפילה **.

1. צרפו את הקטע המקורי לעבודתכם, וכתבו את הנסיבות בהן חובר: על ידי מי? מתי? איפה? וכדומה (אם אינכם מוצאים מידע זה- חישבו ושערו)  (10 נקודות)

2. כתבו מדוע בחרתם בקטע? הוסיפו לפחות שני נימוקים מפורטים  (15 נקודות)

3. כתבו מהם הנושאים המרכזיים בהם עוסק הקטע?   (10 נקודות)

4. באילו נסיבות ומתי, לדעתכם, מומלץ לקרוא את הקטע. (10 נקודות)


ג. משימה אישית- "תפילת הדרך"

השנה אנו בחט"ב רודמן שמים דגש על נושא "זהירות בדרכים". נושא הזה"ב עוסק בערכים של סובלנות, שמירה על זכויות הזולת, אחריות אישית, קדושת החיים, קבלת האחר, שמירת החוק וכיבודו תוך שאיפה להפחתת תאונות הדרכים בכבישים והפחתת הסיכונים בנסיעה ברכב, חציית כבישים ורכיבה על האופניים.

כתוב תפילה משלך העוסקת בנושא חשוב זה. יש לכתוב תפילה באורך של 10 שורות לפחות ולהציגה בצורה מקורית ומעוצבת. (30 נקודות)


** לעזרתכם באתר בית הספר תחת הכותרת "תרבות ישראל" ישנו דף עם מספר מקורות לתפילה- אין חובה להשתמש בהם (לכניסה לאתר בית ספר רשמו בגוגל "חטיבת ביניים רודמן קרית ים" ובחרו באפשרות הראשונה).


בהצלחה ☺ יגעת ומצאת- תאמין!

     מבנה העבודה

ד ף ראשון - שער העבודה

 ובו : שם הנושא, שם המורה, שם התלמיד (או הקבוצה ) כתה , ביה״ס , שנת הלימודים . תמונה

ד ף שני - תוכן העניינים.

דף זה ייכתב עם סיום כתיבת כל העבודה.

בתוכן העניינים כותבים את שמות ראשי ־ הפרקים שבעבודה וליד כל ראש-פרק

לדוגמא :

                    מבוא                                                                עמוד 3                             

דף שלישי- הקדמה

בהקדמה נתייחס לסיבות לבחירת הנושא, קשיים מיוחדים שהיו במהלך העבודה, אירועים מעניינים שאירעו במהלך העבודה. הבעת תודה לעוזרים בתהליך הכנת העבודה.

דף רביעי - מבוא.

המבוא הוא הקדמה כללית לנושאים שבחרת , הוא אמור להיות קצר-חצי עמוד עד עמוד והוא מופיע לפני הפרק הראשון. המבוא נועד להציג בפני הקורא את הצפוי לו בעבודה, ולמשוך אותו להתחיל בקריאה. נסו לשוות לו צורה של סיפור.

 

מהדף החמישי ראשי פרקים סיכומים ומסקנות

        כל ראש פרק יתחיל בדף חדש.

הנושא  שבחרתי  " תפילה "

*     מהי תפילה?

*     מדוע מתפללים? מה גורם לאדם לרצות להתפלל? מהו היחס בין שבח- בקשה- הודיה?

*     מהו היחס בין תפילת קבע לתפילת תחנונים? בין תפילה מסודרת, בזמנים קבועים, במניין, בנוסח קבוע ובין תפילה אישית הנובעת מהאדם ללא נוסח מסוים?

*      מהו מקומה של הכוונה בתפילה? האם מותר להתפלל גם ללא כוונה? איך יוצרים כוונה בתפילה? מה יעשה מי שחש תסכול מהתפילה- או בעקבות קושי להתפלל, או בשל קושי עם תוכני התפילה?

*      תפילת נשים- מהו החיוב? דוגמאות לנשים מתפללות במהלך הדורות, האם יש מאפיינים מיוחדים לתפילה של נשים?

*     מהי מטרת התפילה? מה אני אמורה לצפות מתפילתי? (במהלכה ואחריה) האם למילוי צרכים ובקשות? האם לשבח? האם לקרבת ה'? האם לציפייה שמשהו בקב"ה וב'עולמות העליונים' ישתנה? או שמשהו בי ישתנה?

*     ו. זמני תפילה- מה משמעות התפילה בבוקר בצהריים ובערב? מה הקשר בין התפילות לבין האבות שתיקנו אותם?




        בתום הסיכומים לראשי הפרקים השונים נייעד דף שכותרתו סיכומים ומסקנות לתוכן שכתבנו.

ר פ ל ק צ י ה בדף זה נכתוב : מה למדתי מן העבודה, מהי תרומת הישוב לעם ולמדינה?  האם נהניתי,  ממה?

האם התקשיתי , במה ?

ד ף אחרון - ביבליוגרפיה -

  רשימת המקורות שבהם השתמשתי. שם הספר, שם העורך, מס עמוד, ההוצאה, שנת ההוצאה,

          שם האתר באינטרנט וכתובתו המדויקת  ושם הכותב .

הרשימה הביבליוגרפית צריכה להיכתב עפ״י סדר א.ב.

בשם המחבר כותבים את שם משפחתו ואת האות הראשונה של שמו הפרטי של המחבר. 





דפי עבודה
logo בניית אתרים בחינם