x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
                                                                                
 


 

   דף הבית    קצת עלינו...    ערוץ FlightAndFun    אנחנו ברשתות החברתיות    סרגל הכלים שלנו    קישורים
 
    פורום האתר
    פורום שאלות ותשובות
    בקשת מטוסים ותוספים לסימולטור
    הסימולטור הביתי שלכם
    הכירו את- Flight Simulator
    מדריך FSX למתחילים
    מקשים ופקודות בסיסיות
    הסברים על Flight Simulator
    Flight Simulator Demo להורדה
    שיפורים לסימולטור
    תנועת מטוסים לסימולטור
    חיפוש והורדת מטוסים
    מטוסים ותוספים בתשלום להורדה
    הורדת שירים וסרטונים מיוטיוב
    סינרים ישראליים לfsx
    סינרים ישראליים לfs9
    חיל האוויר
    תעופה קלה
    מטוסים
    מסוקים
    אל על
    ארקיע
    ישראייר
    סאן דור
    סקרים
    משחקים
    צ'אט
    מטוסי אל על להורדה
    חבילת צי המטוסים של אל על
    מטוסי ארקיע להורדה
    מטוסי ישראייר להורדה
    נמל התעופה בן גוריון
    שדה התעופה חיפה
    שדה התעופה אילת
    שדה התעופה דוב הוז
    שדה התעופה עובדה
    הצעות להוספת נושאים
    צור קשר

לחצו על הסמל והיכנסו
 לדף הפייסבוק שלנו.



מדריך זה נכתב על מנת לסייע להגביר את קצב הביצועים של Flight Simulator X תוך כדי פגיעה מינימאלית באיכות התמונה ובהנאה, בנוסף, הגברת אמתיות הטיסה עצמה. יש לבצע את הפעולות לאת ובזהירות תוך גיבוי הקבצים המתאימים.

לפני הכל נגדיר את המושג: אמתיות טיסה:
המטרה לשמה קיים הסימולטור הוא כדי להעניק למשתמש את תחושת הטיסה כפי שהיא קיימת במטוס אמיתי.
הסימולטור מתקרב ככל שניתן ובתחום המגבלות הקיימות למטוס אמתי, אמתיות הטיסה מורכבת מהתנהגות המטוס כלפי ההגאים שמחוברים למחשב, הידיים שלנו מזיזות הגאים ותזוזת ההגאים מזיזה את המטוס שטס במחשב.
האמתיות צריכה להיות דו סטרית, מאיתנו דרך ההגאים, למחשב ומהמחשב דרך ההגאים, לידיים שלנו.
אמתיות טיסה מורכבת מ4 גורמים:

• כמות פריימים (תמונות המתחלפות בשניה)
• איכות תמונה (כמות האובייקטים שמכיל הנוף, איכות וגודל מסך וכרטיס מסך)
• הגאי מטוס (החומרה שמחוברת למחשב)
• התנהגות המודל הספציפי של המטוס ואיכות הפנל שלו

ככל שארבעת הגורמים הללו יהיו ברמה גבוהה יותר, הסימולטור יתאר את המציאות בדרך טובה יותר.
לצערי, חלק גדול ביותר מאותם הארבע, מנוגד אחד לשני, למשל, איכות תמונה בא בניגוד לכמות פריימים, איכות הפנל גם היא באה בניגוד לכמות פריימים. איכות הגאי המטוס והתנהגות המודל אינם משפיעים על כמות הפריימים והגדלה שלהם רק מועילה לאמתיות הטיסה.
החוכמה היא לאזן בין איכות תמונה ופנל ובין פריימים כך שהמכפלה ביניהם תיתן את הציון הגבוהה ביותר.
הרי תמונה איכותית היא מדמה את המציאות הכי טוב שיש אבל אם זה בא על חשבון פריימים, לא עשינו כלום, כי התמונה מדהימה אבל המטוס כבר לא טס כמו מטוס במיוחד בנחיתה ובהצפה שם הידיים שלנו דרך ההגאים זקוקים לכל פריים ופריים.
אחרי נסיונות רבים במשך שנים, הגעתי למסקנה שמתחת ל 25 פריימים יציבים ופיקים של עד 20 פריימים במקרים קיצוניים ומעטים, המטוס בסימולטור הופך למשהו שהוא כבר לא ממש דומה למטוס שטס.
כך שזה קו אדם אחד אותו לא עוברים, אם התמונה במצב זה אינה מספקת, כנראה שעדיף לטוס על סימולטור בגרסה נמוכה יותר או לשדרג חומרה, או לטוס במציאות.

מדריך זה הוא לא סוג של קסם, כשמגדירים את הסימולטור האינסטינקט האנושי/פסיכולוגי, תמיד ירצה למשוך את כל הסליידים של ההגדרות ימינה, כי האינסטינקט הוא, אם אפשר, אז למה לא.. אז זהו שלא.. נכון זה אפשר אבל התוצאה היא הרבה טייסי סימולטור שמטיסים משהו לא ברור
ועדיף היה אם הם היו מדפדפים בתמונות שצילמו מטיסה אמיתית, ככה זה נראה.
צריך להתגבר על היצר הזה ולייעל את הסימולטור ככה שתקבלו איזון בין תמונה לפריימים, לפעמים משיכת הסלייד דרגה אחת שמאלה, כמעט ולא משנה את מראה התמונה ומצד שני מכפילה את הפריימים.. יש מצבים כאלו.

מדריך זה הוא להמלצה בלבד. אין הכותב אחראי על השלכות השינויים.

נתחיל בהגדרות:

1) הגדרת המחשב:
מאוד מומלץ שמערכת ההפעלה תהיה נקייה מתוכנות לא חשובות ועליה יותקנו ערכות השרות (Service Pack) ושאר עדכוני אבטחה, בנוסף יש להתקין תוכנות לסינון רוגלות כמו ADWARE או DEFENDER.
כרטיס מסך, כרטיס קול ולוח אם – יש להתקין את הדרייבר האחרון מאתר החברה המקורי של החומרה, על הדרייבר להיות מתאים לחומרה, למעבד, למערכת ההפעלה.
Flight Simulator X מתאים להפעלה ופועל באותה מידה על מערכות הפעלה XP ו VISTA.

2) התקנת הסימולטור:
יש להתקין את הסימולטור באופן המלא האפשרי

3) התקנת ערכת שרות לסימולטור (Service Pack):
יש להתקין את SP1 מהקישור הבא:
Flight Simulator X SP1

יש להתקין את SP2 מהקישור הבא:
Flight Simulator X SP2

4) התקנת חבילת התיקון למטוסים הדיפולטיים:
יש להתקין לפי ההוראות, חבילה המתקנת את התנהגותם האוירודינמית והתנהגות מד אופק מלאכותי בכל המטוסים הדיפולטיים, הורדה בקישור הבא:
tomer.ifschool.net/dl/fsx/defaultsfsx.zip

5) שינוי ZOOM:
מסתבר שלדעת הרבה אנשים בעולם (גם אני שמתי לב לזה) ה ZOOM הדיפולטי ב FSX (1.0) נותן תמונה צרה מידיי ביחס לעין של טייס כשהוא מביט החוצה מהחלון. ה ZOOM שהיה ה FS2004, שווה בערכו ל 0.8 ZOOM ב FSX.
לא ברור למה מיקרוסופט החליטו להצר את התמונה אבל כנראה שמדובר בפתרון לבעיה שהמסלולים נראו צרים מדיי.
הצרות התמונה פוגעת ביכולות נחיתה/הצפה של הטייס ומדמה רגישות הגאים גבוהה מידיי.

אז איך משנים את ה ZOOM?

יש להכנס ל: (ב XP)
C:\Documents and Settings\XXXXX\Application data\Microsoft\FSX\Cameras.cfg

או ל: (ב VISTA)
C:\Users\tomer\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\Cameras.cfg

את הקובץ Cameras.cfg יש לגבות ולערוך:

בחלק הראשון יש לשנות את השורה הבאה:
InitialZoom = 1.0
ל:
InitialZoom = 0.8


6) מיתון טרמיקות:
מזג האויר ב FSX ייחודי בכך שהוא יוצר גם זרמים אנכיים עולים כמו טרמיקות וזרמים אנכיים יורדים כמו רוח במורד הר הכולל קפיצות בחתחות בתוך הזרם עצמו. רק כשנראה מרוב התלהבות, מיקרוסופט הגזימו בעוצמת הזרם באיזורים עירוניים ומישוריים, ניתן להוריד קובץ המתקן
את עוצמת הזרם בקישור הבא:

tomer.ifschool.net/dl/fsx/thermal.zip

7) תיקון טקסטורות ה"מדבר" ועוד:
ב FSX ישנן טקסטורות מדבריות באיזורים עירוניים, ועוד כמה בעיות קטנות עם הטקסטורות, תוסף זה מתקן את רוב הבעיות (הורדה מ AVSIM, דורש רישום):

איזור אירופה (8 חלקים):
חלק 1
חלק 2
חלק 3
חלק 4
חלק 5
חלק 6
חלק 7
חלק 8

איזור ארצות הברית (8 חלקים):
חלק 1
חלק 2
חלק 3
חלק 4
חלק 5
חלק 6
חלק 7
חלק 8


8) הקטנת קבצי העננים:
הקטנת רזולוציה וגודל טקסטורת העננים, תשפר את ביצועי הסימולטור במיוחד במזג אויר סוער, עם שכבות רבות של עננים, בקישור הבא ניתן להוריד עננים "קלים"

www.martin-georg.de/files/FSX/reduced_clouds.zip

9) הגדרות בתוך הסימולטור:
כאן תוכלו לראות את ההגדרות שלי, ציינתי בפרוט רק את ההגדרות החשובות לאמתיות הטיסה:

כניסה להגדרות תצוגה: Option --> Settings --> Display



Target frame rate: נעלתי את קצב הפריימים על 30, אני שמתי לב שהמחשב שלי מסוגל להגיע בתנאים מסויימים גם ל60 פריימים אבל לפעמים נופל ל 25, עבור היציבות היא מאוד חשובה בטיסה עצמה, עבור העין ותחושת הטיסה תהיה פגיעה חמורה יותר אם הפריימים יפלו מ 45 ל 25 מאשר אם הם יפלו מ 30 (נעול) ל 25, נעילה ב 30 לטעמי מתאימה לכל מחשב, במקרים שהמחשב יכול יותר, את שאר הכוח שלו הוא ישקיע בטעינה מהירה של טקסטורות וכו'.

Full screen resolution: בחרתי 1024 על 768 עם 32 מליון צבעים, יותר מזה מסימולטור סתם מעוות תמונה והופך לאיטי יותר, גם ככה כל הטקסטורות והמכשירים בנויים מלא יותר 1024 פיקסלים

Anti-aliasing: הוצאתי את ה V, יש להגדיר AA בהגדרות כרטיס המסך ולא מתוך הסימולטור.

Direct X 10: הוצאתי את ה V, DX10 משפר במעט את התמונה על חשבון 40% פריימים, לא כדאי.

Lens flare: גימיק שלא קיים בטיסה במציאות, עולה בפריימים

Light bloom: גורם לאורות להיות מציאותיים, עולה בירידה של 30% פריימים, לא כדאי.

Global Texture: עד הסוף ימינה למתן תמונת קרקע איכותית ביותר.




High-resolution 3D virtual cockpit: יש אנשים שמשתמשים ב VC, לכן רצוי מאוד שהתמונה תהיה איכותית ויש לשים V

Exterior Settings: הוצאתי את ה V מ Aircraft casts shadows on itself אפשרות זו עולה בפריימים ולחינם, אנחנו מסתכלים על המטוס מבחוץ, פחות מ 5% מזמן הטיסה...




Level of detail: עד הסוף ימינה, חשוב לראות טוב ורחוק, במיוחד בטיסות VFR.

Mesh Complexity: בחרתי 100%, אין כמעט שינוי בפריימים וההרים נראים מצויין

Mesh resolution: בחרתי 38 מטר, זה סביר מאוד ולא משפיע הרבה.

Texture resolution: בחרתי 1 מטר, אין צורך להגזים, מעברת לזה אין השפעה ויזואלית משמעותית

Water effects: בחרתי ב Low 2.x יש הבדל משמעותי בין 1 ל 2, 2 בהרבה יותר אמתי, אבל יש הבדל משמעותי בביצועים בין הרמות של 2 אז בחרתי ב 2 הכי נמוך.

Scenery complexity: בחרתי ב Normal, מעבר לזה במקומות מסויימים בעולם נוצרו בעיות שהאובייקטים לא זזו באותה המהירות של הקרקע והחלו מקפצים ממקום למקום.

Autogen density: בחרתי ב Dense, הצפיפות ב FSX גבוהה מאוד ואין צורך בהכל, מעבר לזה הפריימים יורדים לרמות שהטיסה נפגעת.

Ground scenery shadows: הורדתי את ה V, האפשרות עולה בפריימים רבים ואינה משמעותית ויזואלית




Cloud draw distance: הגבלתי ל 60 מייל, משפר משמעותית את הפריימים וגם בדרך כלל אין ראות כזו גדולה שנראה עננים למרחק כזה.
הערה: מי שטס בגבהים מעל 20000 רגל, כדאי שיגדיל את המגבלה ל80, שם רואים חזיתות למרחוק.

Thermal visualization: בחרתי ב None הציפורים הללו עולות בפריימים ולא בכל טרמיקה בעולם טסות ציפורים.

Download winds aloft: יש לשים V, גורם שכשמורידים מזג איור אמיתי, ירדו גם רוחות בגובה, משמעותי וחשוב.

Cloud coverage density: בחרתי ב Medium מעבר לזה הפריימים עלולים לרדת משמעותית כשטסים בתוך ענני סערה.




Traffic: תנועה גורמת להאטת הפריימים, אני אישית הורדתי כל תנועת מטוסים ואוניות כי גם ככה ברשת VATSIM יש מטוסים אחרים, תנועה בכבישים גורמת להאטה משמעותית, התנועות הן גימיק טוב אבל מיותר לטעמי אם זה בא על חשבון אמתיות הטיסה.

הגדרות אמיתיות טיסה:
כניסה להגדרות תצוגה: Aircraft --> Realism Settings:



Flight Model: הכל ימינה, שהמטוס יתנהג הכי מציאותי שניתן.

Instruments and lights: סימנתי V ב2 הקטגוריות ובחרתי ב Display indicated airspeed

Crashes: ביטלתי התרסקויות בגלל שימוש ב VATSIM, לא כדאי שתתרסקו רק בגלל שמטוס אחר בחר את החניה שלכם.

Engines: ביטלתי את 2 ה V המיותרים

G-effects: בחרתי שיהיה פעיל

Autorudder: ביטלתי, למי שאין דוושות, צריך לשים V שהסטיק ישלוט גם במאזנות וגם בהגה כיוון.


10) ההגדרות הבאות מתייחסות לקובץ בשם fsx.cfg שנמצא:
(ב XP)
C:\Documents and Settings\XXXXX\Application data\Microsoft\FSX\fsx.cfg

(ב VISTA)
C:\Users\tomer\AppData\Roaming\Microsoft\FSX\fsx.cfg

יש לגבות קובץ זה

 

 
גלישה מהנה!
כל הזכויות שמורות ל FlightAndFun  ©
 




















.