x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 
                                                                                
 


 

   דף הבית    קצת עלינו...    ערוץ FlightAndFun    אנחנו ברשתות החברתיות    סרגל הכלים שלנו    קישורים
 
    פורום האתר
    פורום שאלות ותשובות
    בקשת מטוסים ותוספים לסימולטור
    הסימולטור הביתי שלכם
    הכירו את- Flight Simulator
    מדריך FSX למתחילים
    מקשים ופקודות בסיסיות
    הסברים על Flight Simulator
    Flight Simulator Demo להורדה
    שיפורים לסימולטור
    תנועת מטוסים לסימולטור
    חיפוש והורדת מטוסים
    מטוסים ותוספים בתשלום להורדה
    הורדת שירים וסרטונים מיוטיוב
    סינרים ישראליים לfsx
    סינרים ישראליים לfs9
    חיל האוויר
    תעופה קלה
    מטוסים
    מסוקים
    אל על
    ארקיע
    ישראייר
    סאן דור
    סקרים
    משחקים
    צ'אט
    מטוסי אל על להורדה
    חבילת צי המטוסים של אל על
    מטוסי ארקיע להורדה
    מטוסי ישראייר להורדה
    נמל התעופה בן גוריון
    שדה התעופה חיפה
    שדה התעופה אילת
    שדה התעופה דוב הוז
    שדה התעופה עובדה
    הצעות להוספת נושאים
    צור קשר

לחצו על הסמל והיכנסו
 לדף הפייסבוק שלנו.



 

נמל התעופה חיפה הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934, כשדה התעופה הבינלאומי הראשון בישראל. השדה סיפק מענה לצרכים של הצבא הבריטי בארץ-ישראל וחברת הנפט המשותפת לעירק ובריטניה (APS).

 

העיר חיפה נתפסה בעיני הבריטים, בכל שנות שלטונם בארץ, מרכז תעשייתי ומסחרי החשוב ביותר בפלשתינה - במסגרת זו פיתחו את המפרץ וקבעו בו את הפונקציות החשובות כמו: בתי זיקוק, תחנת כוח של חברת החשמל, הרשות לנמל חיפה וכמובן את נמל התעופה.

 

הנמל ממוקם בכניסה המזרחית לעיר חיפה, סמוך לנמל הקישון ולמספנות ישראל, בתחום בית הספר הטכני של חיל-אוויר.  הנמל משרת בעיקר את התעופה האזרחית ומעט את התעופה הצבאית. בבית הספר הטכני מוצג אוסף מטוסים היסטוריים של חיל-האוויר ממלחמת העצמאות ועד ימינו אלה.

 

נמל התעופה חיפה נקרא על שם אורי מיכאלי (סרמן) (1976-1900), מחלוצי הטיס העברי ובין מייסדי תחום התעופה בארץ. מיכאלי שימש מנהל חברת אווירון טרם קום המדינה,  ולאחריה ראש האגף לתעופה אזרחית במשרד התחבורה ומנכ"ל המועצה הלאומית לתעופה אזרחית.

 

בעבר היו בנמל שלושה מסלולי המראה ונחיתה מהם קיימים היום שניים בלבד ורק אחד משמש כיום להמראה ונחיתה.

 

1936 -נפתחים קווי טיסה סדירים לביירות וקפריסין וב-1938 נפתח קו טיסה סדיר לאירופה ואיטליה. כמו כן פועלות בנמל טיסות שכר אזרחיות ליעדים נוספים בחו"ל. בשנת 1938 נוחתות בחיפה שליש מהטיסות המגיעות לארץ.

 

 1940 ל-1948 - נפסקות הטיסות האזרחיות עקב מלחמת העולם השניה והמעורבות הבריטית.

 

40-1945 – משמש הנמל כחלק ממערך ההתמודדות של חיל-האוויר המלכותי בזירת המזרח התיכון, לאורך מלחמת העולם השנייה. בהמשך משמש הנמל את חיל-האוויר הישראלי.

 

1948- חברת התעופה הקפריסאית סייפרוס איירוייס היא החברה הראשונה שמחדשת את הטיסות הסדירות לישראל. ב- 1958 מחדשת ארקיע, אחריה ישראייר ב-1996, ארואל

ב-1998 ואחריהן חברות רויאל ווינגס מירדן וסקורפיו המצרית.

 

אפריל 1998 - טרמינל חדש נחנך ובו מוענקים כל השירותים הנדרשים מנמל תעופה בינלאומי ביניהם: ביקורת גבולות, מכס וחנויות פטורות מכס.


מל התעופה חיפה

נמל התעופה חיפה / בסיס חיל האוויר 21

Rashut Sdot Teufa.svg

Baha 21 Haifa.jpg
סמל בח"א 21
נתוני השדה
קוד IATAHFA
קוד ICAOLLHA
סוג השדהציבורי/צבאי
מפעילרשות שדות התעופה
עיר סמוכהחיפה
גובה מעל פני הים28 רגל
מטר
מיקום32°48′34″N 35°02′35″E
מסלולי טיסה
כיוון מגנטיאורךסוג מסלול
רגלמטר
16/344,1931,278אספלט
מיקום שדה התעופה חיפה
שדה התעופה חיפה
שדה התעופה חיפה
תרשים נמל התעופה חיפה‏‏[1]

נמל התעופה חיפה הוא נמל תעופה השוכן בכניסה המזרחית לעיר חיפה, סמוך לנמל הקישון. הנמל משרת בעיקר את התעופה האזרחית, אך משמש גם בסיס צבאי של חיל האוויר הישראלי (בח"א 21) ומשרת מעט את התעופה הצבאית.

הנמל משמש הן כנמל תעופה פנים-ארצי, ממנו ניתן לטוס לאילת, ושדה דב והן כנמל תעופה בינלאומי ממנו יוצאות טיסות צ'רטר וטיסות פרטיות ליעדים קרובים, כגון: לרנקהפאפוסרודוסכרתיםעמאן וכו'. בשנת 2008 עברו בנמל כ-65 אלף נוסעים בכ-14 אלף טיסות ארציות ובינלאומיות.‏[2]

בנמל ממוקמות גם שתי חברות תעופה קטנות "ארובט" ו"כנפי פז" המפעילות מטוסים קלים. החברות מספקות שירותי תעופה שונים, ביניהם: לימודי טיס, השכרת מטוסים, טיסות בשמי הארץ, צילום אוויר והשכרת מוניות אוויר לישראל ולמדינות שכנות.

בעבר היו בנמל שלושה מסלולי המראה, אך כיום קיימים רק שני מסלולים המאונכים זה לזה, ומתוכם רק מסלול אחד, הארוך מבין השניים, משמש להמראות ולנחיתות. אורך המסלול הפעיל הוא 1,278 מטר (4,193 רגל).

הנמל נקרא על שם אורי מיכאלי (סרמן), ממייסדי תחום התעופה בארץ ישראל.

חברת להק תעופה מפעילה קו מסוקים לאסדות קידוח של חברת נובל אנרג'י מנמל התעופה בחיפה.

תוכן עניינים

  [הסתרה

[עריכה]בסיס חיל-האוויר

בסיס חיל-האוויר (בח"א 21) מאכלס את שלוחת חיפה של המכללה הטכנולוגית של חיל האווירבית ספר תיכון שנועד להכשיר בני-נוער מגיל 14 לשירות כטכנאים בחיל האוויר לכשייתגייסו, וכן את בית הספר למקצועות הטכניים (ביסל"ט), בסיס הדרכה שנועד להכשיר חיילים לשירות כטכנאים בחיל האוויר.

על פי ההערכות עתיד הבסיס לסגור את שעריו ולעבור דרומה במסגרת "חיל האוויר דרומה".

[עריכה]היסטוריה

הנמל הוקם על ידי הבריטים בשנת 1934 והיה לשדה התעופה הבינלאומי הראשון בארץ ישראל. השדה שימש גם את חיל האוויר המלכותי הבריטי ואת חברת הנפט המשותפת לעיראק ובריטניה (APS).

ב־1936 נפתחו קווי טיסה סדירים לביירות ולקפריסין. ב־1938 נפתח קו טיסה סדיר ליעדים באירופה ובהם איטליה. בנוסף, פעלו בנמל טיסות שכר אזרחיות ליעדים נוספים מחוץ לישראל. בשנה זו נחתו בחיפה שליש מהטיסות המגיעות לארץ.

ב־1940 הופסקו הטיסות האזרחיות עקב מלחמת העולם השנייה, שם השדה שונה ל- RAF Haifa ושימש את חיל האוויר המלכותי הבריטי. בשנת 1948, עם סיום המנדט הבריטי השדה נסגר ונפתח מחדש על ידי מדינת ישראל הצעירה כנמל התעופה חיפה והטיסות בו חודשו.

בשנת 1995 הוחלט על פיתוח שדה התעופה של חיפה כשדה בינלאומי. הפרויקט הוכנס לתמ"א 15 (תוכנית מתאר ארצית לנמל תעופה בינ"ל נוסף - תמ"א/15א) והוכר על ידי ממשלת ישראל כפרויקט בעל חשיבות לאומית שיקודם בנוהל מזורז. באפריל 1998 נחנך טרמינל חדש ובו מוענקים שירותים שונים ביניהם: ביקורת גבולות, מכס וחנויות פטורות מכס.

ב-31.12.2001, אמר שר התחבורה, ד"ר אפרים סנה, כי "הפיכתו של שדה התעופה חיפה לבינלאומי תעניק תנופה עסקית, כלכלית ותיירותית אדירה לחיפה". השר סנה הנחה את אנשי משרדו לבדוק שתי חלופות: האחת, הפעלת שדה בינלאומי מהמסלול הנוכחי. והשנייה, הפעלתו ממסלול אשר יוארך ל-2400 מטר, מהם 500 מטר בתוך הים. על פי תוכניות משרד התחבורה באותה עת, היו אמורים ההליכים הסטטוטוריים להרחבת השדה להסתיים בשנת 2006 והשדה המורחב היה אמור לפעול החל משנת 2009. לאחר הרחבתו ישרת השדה עד 3 מיליון נוסעים בשנה.[3]

הרחבת מסלול ההמראה לכיוון הים כדי תאפשר למטוסי נוסעים כגון בואינג 737 ובואינג 757 לנחות בשדה התעופה. כך ששדה התעופה יוכל לשרת טיסות לאירופה, ואולי אפילו לארצות הברית, במידה ויורחב מספיק כדי שיקבל מטוסי נוסעים גדולים, דוגמת הבואינג 777 או הבואינג 767.


בשנת 2007 הציע משרד האוצר למקם את שדה התעופה במקום חלופי במגידו.

"בכנס "בונים תשתית לישראל", שנערך בפארק אבניו במתחם שדה התעופה בנתב"ג בחודש אפריל 2010, אמר שר התחבורה ישראל כץ: "קיבלנו החלטה להארכת המסלול בשדה התעופה בחיפה, בעוד 316 מטר, שתבוצע בקרוב, וזה ייתן פתרון תעופתי לעשר או עשרים השנים הבאות".
תוספת זו תביא את המסלול לאורך של כ- 1,594 מטרים (5,229 רגל).



     
      
 

 
גלישה מהנה!
כל הזכויות שמורות ל FlightAndFun  ©
 




















.