
נמל התעופה אילת הוקם על ידי חיל האוויר הישראלי בשנת 1949, עם תום מלחמת העצמאות. תנופת הפיתוח באילת של ראשית שנות החמישים וריחוק הישוב מהארץ הביאו לפתיחת קו תעופה סדיר מלוד ואחר-כך מחיפה. כל הטיסות הסדירות בוצעו על ידי חברת ארקיע ולפניה על ידי חברת אילתה, חברת בת של אל על וחברת אווירון . בשנת 1964 הוארך המסלול ל- 1,500 מ' ונבנה מסוף נוסעים קטן. בשנת 1969 הוארך המסלול לאורכו הנוכחי העומד על 1,900 מ'. בשנת 1975 נוחתת בנמל התעופה טיסת השכר הבינלאומית הראשונה של חברת סטרלינג מדנמרק, ומאז מתחילים לפקוד את הנמל בקביעות מטוסי שכר בטיסות בינלאומיות. מאמצע שנות ה- 80 החלה גם חברת אל-על להפעיל באילת טיסות סדירות לאירופה. בשנים 91 –1990, על רקע מלחמת המפרץ, לא התקיימה עונת טיסות השכר והדבר פגע בתנועה הבינלאומית לאילת. נמל התעופה אילת משמש כיום לטיסות אזרחיות פנים-ארציות, לטיסות שכר בינלאומיות, לטיסות פרטיות ולטיסות מיוחדות.
נמל התעופה אילתנמל התעופה אילת ממוקם בלב העיר אילת, בצמוד לכביש 90 (כביש הערבה). משמש לטיסות סדירות בתוך הארץ, בעיקר לשדה דב (תל אביב) לנתב"ג ולחיפה, לטיסות בינלאומיות במטוסי סילון קטנים ובינוניים (עד גדלי בואינג 757), וכן לפעילות פרטית. העיר אילת נוסדה בשנת 1949, עם סיום מבצע עובדה וכיבוש אום רשרש. נמל התעופה באילת הוקם עם תום מלחמת העצמאות בשנת 1949. תנופת הפיתוח באילת של ראשית שנות החמישים וריחוק היישוב ממרכז הארץ, הביאו לפתיחתו של קו תעופה סדיר מנמל התעופה לוד (היום: נתב"ג) ולאחר מכן מהעיר חיפה. בדצמבר 1950 נוסדת חברת "ארקיע" שנקרא בתחילה "אילתה", כהמשכה הישיר של "אווירון", עם מטוסי 89-DH ו-46-C. כל הטיסות הסדירות בוצעו על ידי חברת "ארקיע" ולפניה על ידי חברת "אווירון". בתקופה זו הפעילה חברת אל על טיסות עם C-46 Commando בקו לוד-אילת. בשנת 1964, הוארך המסלול ל–1,500 מ' ונבנה מסוף נוסעים קטן. בשנת 1969, הוארך המסלול לאורכו הנוכחי – 1,900 מ'. בשנת 1975 החלה התעניינות של חברת תיירות סקנדינבית באילת. בשנה זו נחתה טיסת השכר הראשונה של חברת "סטרלינג" מדנמרק, מאז החלו פוקדים מטוסי שכר את שדה התעופה אילת בקביעות בטיסות בינ"ל מאירופה, מגבלות התפעול בשדה התעופה אילת לא אפשרו הפעלת מטוסים גדולים מסוג בואינג 707, DC-8, DC-10, ודומיהם. [עריכה]העברת הנמלמזה מספר שנים נשקלת העברת שדה התעופה צפונה לאזור הסמוך לבאר אורה, בשל שיקולי בטיחות, שיקולי ערך הקרקע, אורכו של המסלול, וכן עקב היותו של שדה התעופה חיץ מלאכותי המחלק את אילת ל-2 חלקים: אזור המלונות ואזור מרכז העיר ושכונות המגורים. קיימת גם הצעה להעביר את השדה ק"מ אחד צפונה (פרויקט זול במיוחד, שיפתור את בעיות הבטיחות ואת בעיית חציית העיר ולא יגרום לטרטור הטסים אל מחוץ לעיר), אך גורמי התכנון אינם תומכים ברעיון ומעדיפים את חלופת באר אורה. נכון למאי 2010, הוחלט כי השדה יועבר לאזור תמנע ויבנה כנמל תעופה בינלאומי חדש. [עריכה]קישורים חיצוניים
_airliner_in_Eilat_airport.JPG/800px-PikiWiki_Israel_18728_Douglas_DC-3_(dakota)_airliner_in_Eilat_airport.JPG)     
|