x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כהנים מהו תפקידם?    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באשה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?
   יקום נביא או חלם חלום?    האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?
   חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?    שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.
   פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.    רשב"ם וסבא רש"י
   ככל אשר יורוך?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים    אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?
   ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא    ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון
   מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?    בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?
   הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה    נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?
   חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5    יום תנ"כי?    כהן = מורה?
   גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?    וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים
   שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,    ברכות מוזרות    ספר הזהר?
   יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?    אדם?    איש?    אגרת הגר"א
   מהו מלאך    הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?
   וימאס ברכה מועלם    אלוהי עץ ואבן    אלוהי כסף וזהב עץ ואבן    אכל ושתה    שקר רשי והזוהר
   פרוזבול 1    פרוזבול 2    פרוזבול איך?    פרוזבול בנחמיה    פרוזבול בגמרא
   150 יום 30 יום בחודש?    ארבעים יום וארבעים לילה    יום אלוהי?    יָמִים = שָׁנָה או שָׁנִים?    מהו בין ערביים?
   מצווך היום?

העושה מצווה, זוכה ב..? אריכות ימים בעולם הזה?

משנה מסכת קידושין פרק א משנה י

[י] כל העושה מצוה אחת מטיבין לו ומאריכין לו ימיו ונוחל את הארץ וכל שאינו עושה מצוה אחת אין מטיבין לו ואין מאריכין לו ימיו ואינו נוחל את הארץ כל שישנו במקרא ובמשנה ובדרך ארץ לא במהרה הוא חוטא שנאמר (קהלת ד') והחוט המשולש לא במהרה ינתק וכל שאינו לא במקרא ולא במשנה ולא בדרך ארץ אינו מן הישוב: מה פירוש "מטיבין לו, ומאריכין לו ימיו"?  ומה פירוש "ונוחל את הארץ"?

מסכתות קטנות מסכת דרך ארץ פרק ז הלכה (ו)

כל זמן שאדם חוטא, מורא הבריות עליו, וכל זמן שאין אדם חוטא, מוראו על הבריות. איך מסתדרת משנה/מסכת זו עם אלפיים שנות גלות ושעבוד, של כל "חכמי" ו"צדיקי" הדורות בידי גויים? האם ההלכה סלקטיבית ועל "צדיקים" היא לא חלה? או שאינה חלה רק על "צדיקים" מטעם עצמם", או "חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם"?

 

מדרש תנחומא (ורשא) פרשת שמיני סימן יא

והתורה והמצוה הוא העונג והשמחה בעוה"ז(בעולם הזה) ובעוה"ב(ובעולם הבא) שנאמר (שם /דברים ל'/) כי היא חייך ואורך ימיך בעה"ז(בעולם הזה) ובעה"ב(ובעולם הבא)  שכלו ארוך,

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר