זו לשונו של כ"ק אדמו"ר האמצעי בהקדמתו ל"שער האמונה": "ויובן זה על דרך משל הידוע, באב שיש לו בן קטן, יקר וחביב לו ביותר, ורוצה לנסותו בב' דברים: בחכמתו ודעתו, ובטוב לבבו הנאמן, אם הוא מקושר באהבה אמיתית לאביו במסירות נפש ממש. ובמה מנסהו- אם האב תמיד עמו בקירוב, ובכל דברי חפץ נותן לו, אין זה חידוש בהמצא לב הבן נאמן בכל לאביו. אך הנה האב מסתתר ומתרחק מבנו במקום מוצנע ונעלם ביותר, כדי שיצר לבנו ויחפשנו היטב, ואז יראה האב תכלית נקודת לבבו אליו.
והנה מיד שנעלם האב מן הבן, יצר לבן זה מאוד, וירוץ בכל כחו לחפש אותו, ובזה נראה תוך לב הבן, בחפשו היטב אחר האב. והנה אחר שיחפש הבן בכל דרכים ומסילות שיודע הבן שהן דרכים ומסילות שהולך בהן אביו בכל יום ולא ימצאנו, ודאי יצר לו, ויבכה תמיד על אשר ניטל ממנו אביו מאור עיניו וחיי ראשו, ותמיד במסתרים תבכה נפשו, בלתי תתנחם, עד שאומר נואש בנפשו שלא יראה עוד פני אביו לעולם. ובהמשך הזמן שכבר נתייאש בדבר זה, תתקרר המרירות בלבו, וישכח מלבו מעט מעט, עד שיתרשל לחפש את אביו לגמרי, ופוסק מלבכות עוד, שנמצא נפסק חבל התקשרות הבן לאביו לגמרי. וכל זה בא מב' דברים:
המשך המשל ב'כתבה המלאה', מוגש בקשר עם ד"י שנה לז"ך אדר תשנ"ב. |
הא' מיעוט דעת התינוק, שדעתו קצרה, ולא יבין ויכיר איך שאביו מנסהו בזה, ואין ההסתר שהסתיר עצמו אמיתית מצד העצם, והרחקה זו שנתרחק אינה אמת, שעתידה לבוא לקירוב, כי לא נתרחק האב באמת מצד שנאה, רק שחפץ לנסותו לדעת את אשר בלבבו כו'.
והב', שביאוש זה, שהבן מתיאש בנפשו, הנה נראה בזה מיעוט אהבת והתקשרות הבן, שאינה נאמנה כל כך לאביו, שאם היתה התקשרותו חזקה, לא היה נופל ביאוש כלל, כי לב הבן הנאמן יתחזק בכל כחו לחפש אחר אביו, וגם בהיותו מוסתר ונעלם מעיניו לא יפול ביאוש כלל, כי יודע בלבו היטב שאמונתו והתקשרותו חזק, וכך כמים הפנים אל פנים כו', ודאי לב אביו אליו, ולא הסתיר את עצמו רק לנסותו לבד. וזהו בן חכם ונאמן בכל לבו, שמשכיל על דבר ההסתר שאינו אמיתי. וגם יחפשנו תמיד בכל דרכי האב, וגם אם לא ימצאנו לא יבכה כלל לומר נואש בנפשו. אדרבה, תמיד יבקשנו בכל לבו, ויחפשנו בכל דרכי נתיבות האב, לילך בעקבות אביו, במסילות שדרך בהן רגלי האב, בכל מקומות שהי' רגיל להמצא שמה. וגם אם אינו מוצא לאביו בדרכים שלו, ישמח בנפשו, ומובטח שבדרכי האב הולך, שם ודאי ימצאנו.
. . והנה כאשר האב רואה עוצם השתדלות הבן לחפש אותו בדרכיו, לראותו גם מאחוריו, ואינו מתייאש כלל, הרי רואה גודל התקשרותו הנאמנה, לרוץ אחריו גם בחושך ואפלה, וגם שאינו רואה לאביו בדרכים הללו, ילך וירוץ בכל כחו עוז, וגם שלא יראה פניו.
אזי מתעורר בלב האב אהבה רבה בכפלי כפלים מכמו שהי' לו בתחילה לבנו, כי לא יוכל האב להתאפק, ומתגלה אליו ממקום המוצנע שהסתיר את עצמו, ומראה לו הארת פנים מפנימית הלב ותוך תוכו, באהבה רבה שלא יכילנו הכלי, עד שישקנו מנשיקות פיהו לבנו בנשיקין כפולים: כמו האב שמשתעשע בבנו יקירו, שנושקו כפלים, כי לא יספיק בלבו נשיקה אחת עד שישקנו עוד הפעם מרוב אהבתו אליו בחיבה יתירה . . כי הרי הוכפלה אור האהבה רבה בכפלי כפלים מכמו שהיה תחלה . . ודוקא מצד ההעלם והריחוק שבזה, נאמנה האהבה של הבן ביותר, להיותה באה מן הריחוק בתוספות עוז מכמו שהיא בקרוב. וכך הוא מן האב אל הבן, שמן הריחוק שנתרחק מבנו יתוסף אהבתו אליו בכפלים, בהמצאו לבן באור הארת פניו כאשר נמצא לב הבן נאמן בנסיון . ." (מתוך ההקדמה ל"שער האמונה") עכלה"ק.
"עד שיהיו נר תמיד" משה רבינו נקרא רעיא מהימנא . . דזה שמשה זן ומפרנס את האמונה הוא שממשיך אותה בפנימיות. וממשיך בהמאמר, דזה שמשה הוא רעיא מהימנא, הכוונה בזה היא גם לאתפשטותא דמשה שבכל דור, דראשי אלפי ישראל שבכל דור הם מחזקים את האמונה דישראל (שבדורם), שהאמונה שלהם תהי' בפנימיות . . וכמו"כ הוא בנוגע למשה שבדורנו כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, שעבודתו לעורר ולגלות את האמונה שבכל אחד מישראל שמצד עצם הנשמה היא באופן שאח"כ יעבדו עבודתם בכח עצמם, ועד שיהיו נר תמיד שאין שייך בו שינוי גם מצד כוחות הגלויים. (קונטרס "פורים קטן" תשנ"ב)
הוסף תגובה
1.
תשנ"ב (ולא "ג")
2. תודה
פשוט מקסים תודה![](http://www.area.co.il/pin/98121images/DSC00029.jpg)
3. הרבי אלי יונה
בן אוהב!
ריבונו של עולם כולנו בניך ! אוהבים אותך עד כלות הנשמה! במהלך חיינו שקיבלנו במתנה ! טעינו וכמעט טבענו ואבדנו! ובהשגחתך הפלאית בייד אוהבת ורחומה !היגענו לשליח נשיא הדור הרבי מלובביץ! והרבי עשה את המוטל עליו והוציאנו ממצרים כמשה רבנו בשעתו! כך כולנו הטועים !זרחה לנו השמש מחדש!!והתקווה לגאולה הפרטית בחיינו החדשים החלה לקרום עור וגידים! ובעידודו של הרבי קמנו מהמעידה הנוראית שהיתפזרנו בין הגויים !ולדאבונו למדנו מהם את מה שאתה השם!לא ציוויתנו!בדמעות חונקות מכאב! כותב אני לך הפשוט באדם! החזרתה לנו את הנשמה שכמעט אבדה!ובכל זאת זו זכותו של הרבי היא גדולה ! צעד צעד האיר לנו את הנשמה והפיח רוח חיים חדשה! ריבונו של עולם אני זועק וכמוני רבים מדוע לקחתה לי את אבי האוהב!? שיש לו את הזכות של רבבות שטעו וחזרו למעגל החיים! מדוע אני צריך להיתבונן רק בתמונותיו של הרבי אבי! ולהיקרע מצער!לייד הרבי היה לי אושר היה לי בית הייתי גם אני אבא!לקחתי את ילדיי לרבי וגם הם זכו באושר להיות קרוב לשליח ששלחתה לנו עליי אדמות! היום אני לבד ! נכון שאתה השם איתי אך אני רוצה בחזרה את הרבי שיהיה לי את התקווה להמשיך לחיות עד הגאולה השלמה שהרבי הבטיח בשמך הרחום והחנון! שהנה הנה משיח בא!אני אין לי את תעצומות הנפש והסבל של איוב ועוד צדיקים אוהביך! קשה לי ריבונו של עולם ! אני רוצה כרבים כמוני להצביע זה אלי ואנווהו!אבל עכשיו בגשמיות הכי בריאה!בדקות אלו זולגות דמעות מעיניי ואתה רואה ורק אתה! לא יתכן שתיתעלם מכך!אתה יודע שהיתיי חזק אך נחלשתי עתה !!! אנא השם הושיעה נא!!!!!
.area.co.il![](http://www.area.co.il/pin/98121images/%F7%F8%F2%F7%F2%F7.gif)
![](http://www.area.co.il/pin/98121images/httpwwweliyona121areacoil.gif)
|