x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

 

 

 

 
 
    ראשי
    תפילה
    הבהרה
    חשיפת המערה - הסרט
    מן העתונות
    צירופי מקרים
    בעקבתא דמשיחה
    קול קורא הספר
    תהילת החיים
    רייקי
    אל תלחצו כאן
    צור קשר
    פורום
קול קורא - הקדמה מאת הרב צבי הלוי סאלאוויציק
מתורגם לשפה בת ימינו ע"י אוריאל מעוז
 ãכל הזכויות שמורות - אוריאל מעוז

 

תלמוד בבלי מסכת יומא דף י"ט עמוד ב':

 

בזמן שבית המקדש היה קיים והכהן הגדול היה מכין עצמו לעבודתו במקדש לכבוד יום הכיפורים, ביקשו זקני בית הדין מזקני הכהונה ללמדו איך חופנים את הקטורת כמצווה בויקרא ט"ז י"ב:

 

'וְלָקַח מְלֹא-הַמַּחְתָּה גַּחֲלֵי-אֵשׁ מֵעַל הַמִּזְבֵּחַ, מִלִּפְנֵי יְהוָה, וּמְלֹא חָפְנָיו, קְטֹרֶת סַמִּים דַּקָּה; וְהֵבִיא, מִבֵּית לַפָּרֹכֶת
 
שזו הייתה מהעבודות הקשות ביותר שהיו במקדש, והביאו את הכהן הגדולאל בית אבטינס (אחת הלשכות שבבית המקדש: לשכץ מפתמי הקטורת. בני משפחת אבטינס היו אומנים בעשיית הקטורת, ולכן הלשכה נקראת על שמם. א.מ.שבו היו מכינים את הכתורת והיו משביעים את הכהן הגדול ואמרו לו: אישי כהן גדול, אנו שולחנו ושליח בית דין, משביעין אנו עליך במי ששיכן את שמו בבית הזה, שלא תשנה דבר מכל מה שאמרנו לך. ואז היה כהן גדול פורש בצידה ובוכה על כך שחושדים בו שהוא צדוקי, ואגב גם הברית החדשה נגד הצדוקים יותר מהפרושים (צדוקים ופרושים היו כתות בעם ישאל בתקופה ההיא. א.מ.) כפי שכתוב במתיא כ"ב כ"ג ואילך וגם במרקוס י"ב י"ח ואילך, והיו פורשין ובוכים על כך שחשדו בכשרים [כפי שלומדים: החושד בכשרים לוקה בגופו. א.מ.]. 
 

עכשיו שאני עוסק במלאכה הגדולה הזאת, להכין פירוש על ספר הברית החדשה אשר יצא לאור לפני 1800 שנה ומאז פורש ובואר על ידי אין ספור מאות גדולי הזמנים, גם אני חש באותו המצב כפי שחש היה הכהן הגדול בעת שנכנס לעבודתו ביום הכיפורים. יודע אני כי לא אמלט מהחשד של שני הצדדים.

 

אחי העבריים יאמרו:

 

'מה קרה לרבי אליהו? אתמול עוד היה כאחד מאיתנו והנה עכשיו רוח אחרת עימו'

 

ואחי הנוצרים יאמרו:

 

'בא אחד לגלות לנו סודות הברית החדשה אבל הוא יהודי!

איך ידבר אמת ורוח נכון בקרבו? הרי אלה שני הפכים באיש אחד.'

 

על כך אני בוכה במסתרים ואין מנוח לנפשי

אך יה-וה הוא עדי והוא היודע כי חף אנוכי מפשע.

 

וכן מה אעשה?

 

נזכרתי במאמר חז"ל ממסכת שבת קי"ח ב': 'יאה חלקי ממי שחושדין אותו ואין בו' והאל עדי שלמרות היותי עברי, בתום לב ובנקיון כפי ניגשתי את המלאכה הזאת, כי עת לעשות ליה-וה הוא. שכן ראיתי כי זה זמן רב מאוד בוערת אש המחלוקת בין מחנה העברים והלהבות הולכות וגדלות עד שהתבערה יוצאת לחלק את העם לשני מחנות: עבריים ומשיחיים ואף אחד משני המחנות אינו אומר בליבו: 'הלוא אל אחד בראנו כולנו, אב אחד לכולנו, מדוע נבגוד איש באחיו?'


שאלתי את אחי הנוצרים:

 

'הלוא הנצרות נולדה מהיהדות, כמוני כמוכם, ואמונתכם גם היא מבוססת על יסודות תורת משה נוסדה. מדוע לזרים נחשבנו בעיניכם?'

 

והם השיבו לי:

 

'כן אדוני, כן. אבל התלמוד הוא הבעיה שלכם באמונתכם. בעלי התלמוד סטו מאוד מתורת משה ואת הדרך הישרה עיוותו. אבל הברית החדשה שלנו נקייה מכל רבב ומכל סייג ודרכו סלולה וישרה לבוא אל חיי עולם'.

 

שאלתי את אחיי העבריים:

 

'הראיתם את ספר הברית החדשה?'

 

והם השיבו לי:

 

'כן אדוני, ראינו וקראנו אותו'

 

שאלתי אותם:

 

'ומה אתם אומרים עליו?'

 

והם השיבו לי:

 

'את האמת נגיד ולא נכחיש, מצאנו בו דברים רבים טובים ונכבדים, הספר אינו סותר את תורת משה ואף עם כמה ממאמרי חז"ל אשר הנחילו לנו אבותינו. אבל רובם ככולם הם כספר החתום, דברים בלי סדר. אמרנו לעצמנו נלך לחפש את מפרשיו אולי הם ירוו את צימאונינו ויגלו לנו את סודותיו. אולם אחרי החיפוש מצאנו שהם מגששים כעיוורים באפילה, ההולכים בנתיבות בלא לדעת לאן ובדו להם מלבם ביאורים ופירושים אשר כותבי הברית החדשה לא התכוונו אליהם מעולם. לכן משכנו ידינו מספר זה'

 

ובנתיים אש המחלוקת לא שקטה. ונהפוך הוא, המחלוקת הולכת וסוערת כמאמר חז"ל בסנהדרין דף ז' עמוד א': 'האי תיגרא דמיא לצינורא דבידקא, כיוון דרווח-רווח' [התיגרה דומה לצינור שנפרץ, כאשר הוא נבקע, הבקע הולך ומתרחב. והסיבה לכל המחלוקת הגדולה הזאת נעוצה בכמה ממפרשי הברית החדשה. הם האשמים בראשונה וגם לאחרונה הם אבן נגף למי שנמשך אחרי פירושיהם.

 

אני תוהה כבר זמן רב, עד מתי יהיה פירוד הלבבות הזה לכולנו למוקש?

הבא נתאחד כולנו ונחפש לנו את הדרך הישרה ללכת בה, ולהסיר מכשול של קנאה איש מעל אחיו. לכן חשבתי כי טוב יהיה לפני האלוהים והאנשים לפרש את דברי ספר הברית החדשה פירוש הולם, כדי שיבינו הכל את כוונת הספר לאמיתו ויראו בעצמם של דברי ישוע הם ממש כדברי חז"ל ונלך יחד זה ביד זה ויתקיים בנו הכתוב במיכה ד' ב': 'והלכו גויים רבים ואמרו: לכו נעלה אל הר יה-וה ואל בית אלוהי יעקב, ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו, כי מציון תצא תורה ודבר יה-וה מירושליםאמן ואמן.

 

 

אחי הנוצרים:

 

אני רואה את שנאתכם כלפי התלמוד אך אני מתפלא כיצד העיוור יכול להבחין בין מראה צבע שחור לבצע לבן.

 

אני מבקש את סליחתכם אבל אף פעם לא למדתם ולא נגה אור התלמוד עליכם,

מאין שיפוטכם הנחרץ כי בעלי התלמוד היו בעוכרנו העבריים?

ואתם גם מתפלאים איך יכול יהודי לכתוב פירוש על הברית החדשה?

שוב סליחה מכבודכם אבל גם בזאת אתם טועים.

ספר הברית החדשה יצא לאור על ידי יהודים לכן גם הפירוש יכול להיות על ידי יהודי.

גם יוחנן השליח ביוחנן פרק ד' פסוק כ"ב אמר:

אתם משתחווים למה שאינכם מכירים, אנחנו משתחווים למה שאנו מכירים, שהרי הישועה מאת היהודים היא
 

אבל לומר את האמת אתם לא האשמים בזה אלא בשועלים קטנים וערמומיים החכמים בעיניהם. הם המחבלים כרם יה-וה צבאות והם אשר גרמו למפולת חללים רבים. הם אשר הטילו ארס והשרישו איבה בלבבכם, ולהוציא פרי של שנאה ולשלוח ריב ומחלוקות בין אחים והם רק לעצמם ידאגו ['הפרד ומשול', א.מ.].

 

אך אני לא אנהג כך,

למרות המצוקה והמועקה שבה אני נמצא כאשר אוהביי ורעי מדברים נגדי, וגם עכשיו מי יודע אם לא לחינם אני מבזבז את כוחי וזמני. וכבר הקדים ואמר החכם מכל אדם בקהלת ט' ט"ז: 'חכמת המסכן בזויה'. ואני לא חכם במיוחד לאיזה גמול אייחל?

 

ואולם יקרה לי אשר יקרה, אני מוכן לגשת אל המלאכה, לקרב אחינו הנוצרים אל אחינו העבריים, כמאמר חז"ל בעדיות פרק ח' ז': 'שאין אליהו בא לרחק אלא לקרב'.

 

ואני לא תולה תקוותי באיש, אבל תקוותי תלויה בו יתברך שמו, שהדברים היוצאים ממני יעשו שורש בלבבות כולם ולהוציא פרי מועיל על מנת להשקיט את הריב, והיה זה שכרי:

 

להראות לכל שספר הברית החדשה מסכים מילה במילה לדעת חכמי התלמוד,

הן בקשר לציווים מהתורה או מדרבנן.

 

גם בדעות ובתקנות וסייגים של הרבנים, עולה ספר הברית החדשה בקנה אחד עם דעת חכמינו ז"ל, ולא תמצא שהוא מתנגד לתקנות חז"ל, כי אם באחת או שתיים ולא יותר.

 

וגם בנקודות אשר נראה כאילו מתנגד לדעת חז"ל הרי זה לאור התורה ואף בגמרא עצמה ישנם מחלוקות בין חכמים, זה אומר כך וזה אחרת וספר הברית החדשה מסכים עם דעה אחת מן השתיים, ואוכיח זאת בגוף הספר 'קול קורא'.

 

אבל אתחיל מעיקרי הדת ויסודותיה אשר אחינו העבריים נשענת עליהם, ונבחן היטב כל עיקר ויסוד ותראו במו עיניכם שספר הברית החדשה מסכים לדעת חז"ל בגמרא ובמשנה ובתורת היהדות עד היום בכל העיקרים.
 
 
   
 
 
    
 
 
 
 
 מונה המבקרים בחסות Postool
האתר נבנה ע"י מיכל יצחק-הלוי halevym@bezeqint.net
אתר "התעוררות"