x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

תורה-מורשת-חדשות-אודות- צור קשר-מקומות קדושים-חדשות

-ניסים ומעשיות-מצוות ואהבתה לרעך-
וידאו-מסביב לעולם-צילומים-קטלוג-קישורים-נופים aalnews
 

 

   דף הבית    'הצלם של הרבי'    אינפו שונות1    2aal eliyona.לערוך    תואר צלם בזכות    קישורים1
   דף121    דף אלייונה    רעידות אדמה בארצנו1    מידע און ליין    כתבות הרבי    מסביב לעולם
   כתבות1    עצות לבריאות טובה    דף 121 להמשיך לערוך    קישורים לערוך     מאת חיים סלמן    חזרה למולדת
   מורשת1    גלריות    גלריות2    כת הטמאים    תיעוד מלחמה בצפון    זכויות יוצרים
   galriot2    השבטים האבודים    כל הגלריות ובכלל    תל אביב והסביבה    דף אלי יונה ar1    דףאלי יונה2ar
   לקראת שבת    את התואר 'הצלם של הרבי'    forum1    דף ראשי eliyona     דף ראשי eliyona    תן שם לפורום
   צור קשר    איפוא הצדק?    מבזקים עניין מרכזי    קישורים    צילום השמש מקרוב והסבר    יהדות גלות עירק
   פתח אליהו בעז1    daf iafeh של גילי    37פתח אליהו1    עירית נס נס יונה    דף121    דוקטורי, משה
   The people of Menasheh    ויקיפדיה    מועצת התלמידים    מדריך עולמי    תן לרעב לחם    תורה
   מקומות קדושים וצדיקים    mediah1     המילה דווקא ביום השמיני    אומות העולם מכריזים מלך המשיח חי וקיים    שליחת תמונות    קברי צדיקים באוקראינה
   תמונות צדיקים    פרשת הנשיאים    תמונות נוספות התוועדות השבועית    הקאפיטל החדש ק"ו    h hrabi    huledet hrabi1
   simuson1    galeriot shonot1    אתר מידע הולנד    Photo Gallery - Jerusalem    simuson1    חתונת יהלום פינטו
   שעון עולמי    GADASOT HAGALIL    lag baomer    סיוע לכל דורש    אלגמניה גורנל    ספר הטלפונים
   TomNoddy-BubbleMagic    יהדות תימן    gadasot b -7    hacol bacisurim    iahadut moreshet    מדוע הגוזל את חבירו
   הרבי צילם אלי יונה    eigrot beragah    שימושון כללי    free.2all    free.2all.co.il/aalnews    Web/Sites/info
   eliyona130    רשות העתיקות    You Witness News    מאמרים1 אלי    menaseh    דף אלייונה
   מוסר השילומים    התנ"ך הושלכו לרחוב    מבזקים    אהבת ישראל    הרבי קרה לי    הלווית צפת מן ז"ל
   77. אלייונהeliyona    לא לגזול כבשת הרש!    חת"ת - שיעור בתניא היומי     צימרים אטרקציות מלונות    הטיפול בהזעת יתר     איגרות ברכה
    להפסיק לעשן    ey10    הסבא שלי בערקה חן    7770    פורום טרי    זכויות יוצרים
   השבטים האבודים כתבות,    כיצד הפכה ירושלים    הרבי תמונות גזולות    הכי קרוב לקודש הקודשים    ניסים ב770 בכפר חבד!    daf allnesפה!!!
   סיווגים בתי כנסת בנס ציונה    מערת המכפלה אתר    allnews/PAGE269    מעשה שהיה    פורום רחובות בניהולו של אלי יונה    משפחה בקצב הזמן
   היום בהיסטוריה    אלבום תמונות » פורים תשס"ח בנס ניצן    שיעורים מובחרים    עז או מדינה    אתר קדש     קישורים - לאתרי קודש
   תודה גם לאלי יונה    בר מצוה1    תן שם לדף    Get the latest news,     כשרות הוויסקי    חבד אינפו כל הכתבות
   דף לדעת    הצנחנים מגיעים אל הכותל
 



שבטי מנשה ואפרים מעשרת השבטים האבודים חלקם עלו לארץ        
 

 

ובאו האובדים

כתב  רייניץ אברהם

 

 

בכל שנה אנו נזכרים בהם, בעשרת

השבטים האבודים, כאשר אנו מזכירים

 בתפילת ראש השנה את הפסוק "ובאו

 האובדים מארץ אשור והנידחים מארץ מצרים";

אצל אלי יונה, הידוע בחב"ד כאחד

 מ'צלמי החצר', תופסים השבטים האבודים

 מקום מרכזי בהווי חייו לפני 12 שנים ביקש וקיבל

 את ברכתו של הרבי לנסיעה בעקבות השבטים האבודים,

 ומצא מדינה שלימה בצפון הודו,

בה שני מליון איש המזהים עצמם כבני שבט המנשה

 

כשאלי יונה מתפלל בראש השנה ומגיע לפסוק "ובאו האובדים מארץ אשור והנידחים בארץ מצרים" דמעות נקוות בעיניו. בשבילו זה לא עוד פסוק, אלא משאת נפש שתופסת מקום מרכזי בחייו. באותם רגעים הוא נזכר בסיפורי הוריו על הטלטולי הדרך שעברו בילדותו, כאשר ברח מעיראק וחצה עם הוריו גאיות והרים בדרכם אל הארץ המובטחת. באותם ימים קשים חשב רבות על עשרת השבטים האבודים, שהסיפורים אודותם שבו את לבו משחר ילדותו, והחליט שכאשר יגדל יצא למסע בעקבות השבטים האבודים.

החיים זרמו מהר יותר מנהר הסמבטיון, ורק לפני כעשר שנים, לאחר תהפוכות אין-ספור בחייו, כולל חזרה בתשובה ועשרות אלפי תמונות של הרבי שזיכו אותו בעיתונות בתואר 'צלם החצר' -הצליח אלי יונה לממש את שאיפת חייו ולצאת למסע אמיתי בעקבות השבטים האבודים.

 

ובאו האובדים

      

יייי 

 

 

היה זה בשנת תשנ"ג. כמה שנים טובות לאחר שזכה לראות באורו הגדול של הרבי מלך המשיח, ואלי יונה ידע שלא עושים צעדים משמעותיים בחיים בלי לשאול את הרבי. הוא פנה איפוא לרבי במכתב בו תיאר את התעניינותו רבת השנים בשבטים האבודים, וביקש את ברכת הרבי לנסיעה למזרח אסיה. תוך זמן קצר קיבל תשובה מהרבי - ברכה לנסיעה. בתחילה היה המום. הוא לא ציפה לקבלת תשובה ברורה בזמן כל כך קצר לנושא כל כך חשוב ואחראי, וחשב שאולי לא הבהיר במכתב בצורה מספקת שבכוונתו לחקור שם את נושא השבטים האבודים. הוא שאל שנית את הרבי, תוך פירוט מלא של כוונותיו, וקיבל בשנית תשובה ברורה וברכה לנסיעה.

טרם צאתו למסע המרתק, קפץ לביקור בארץ הקודש, שם בהשגחה פרטית מופלאה נסע לשבת בנווה דקלים שבגוש קטיף, ומצא את קצה החוט לפתרון תעלומת השבטים האבודים. במהלך התפילות בשבת, נתקל בקבוצת יהודים דתיים, שהתפללו בדביקות מיוחדת. הם היו שחומי עור, אבל עם תווי פנים סיניים מובהקים. אלי התעניין, ואמרו לו שהם בני השבטים האבודים המיוחסים לשבט מנשה, וחיים כיום בצפון הודו. התברר לו ששנה קודם לכן עלו 20 מבני השבט ארצה ולאחר שעברו גיור לחומרה, קיבלו מעמד של עולים חדשים.

"
הוקסמתי מהם", משחזר אלי. "סיפרו לי שהם עלו מחבל ארץ בצפון הודו בגבול בנגלדש ושאבותיהם באו מסין. הקיסרים הסיניים התעללו בהם, שרפו להם את ספרי התורה וסחרו בהם כעבדים. זה היה מאוד מרגש. פתאום, בבת אחת, נפרש לפני פסיפס של מה שיכול להיות השבטים האבודים".

הרבי על - שבטי אפגניסטן

השבטים בתמונות

השבטים3

תגובות

 תגובות

 

תגובות

תגובות

אלי התעניין מי הביא את קבוצת הצעירים, וכך התוודע לרב אליהו אביחיל, יו"ר אגודת עמישב, המתמחה באיתור שרידי שבטים יהודיים במקומות נידחים בעולם, שסיפק לו את הנתונים הבאים:

במדינת מיזורם שבצפון מזרח הודו, שוכן שבט גדול בשם שינלונג המונה קרוב לשני מליון נפש (!) ולפי המסורת שבידם הם מצאצאי שבט מנשה. בני השבט התגלו לפני יותר ממאה שנה על ידי מסיונרים נוצריים, ובמשך תקופה של כשבעים שנה התנצרו רוב אנשי השבט. אולם לפני שלושים שנה החלו רבים מהם בתהליך שיבה ליהדות.

היום מקיימים כמה אלפים מבני השבט אורח חיים יהודי וחלקם אף שולחים את בניהם ללמוד בבית הספר היהודי בבומביי, מרחק של 1000 ק"מ!

העובדה המרתקת ביותר היא, שלא מדובר על כפר נחשל, אלא מדינה שלימה. זאת תופעה מדהימה שרוב תושבי המדינה, מדינה תקינה ומסודרת עם פרלמנט וממשלה עצמאיים, רואים עצמם חלק מעם ישראל, כצאצאי שבט מנשה.

דיעה זו רווחת לא רק אצל המוני העם, אלא גם אצל ראשי השלטון. כאשר הגיע הרב אביחייל לאזור בפעם הראשונה, ציפתה לו קבלת פנים ממלכתית. הוא התרשם שיש להם קשר נפשי בלתי רגיל אל מה שקשור ליהדות, ורצונם עז להגיע לארץ ישראל ולחיות כמו יהודיים באמת. רצונם לעלות לארץ אינו מונע מסיבות כלכליות, מכיוון שתנאי החיים במיזורם טובים ביותר, ומדינתם היא המדינה היחידה בהודו שאינה מוגדרת כענייה.

בשיחותיו עם הרב אביחייל, נוכח אלי יונה לדעת שהרבי מעודכן היטב בפעולות עמותת עמישב, וכבר בשנת תשל"ח זכה הרב אביחייל לתשובת הרבי בכתב יד קודש "בעניין שבטי אבגניסטן בטח מתיעצים עם מומחים בשטח חשוב זה".

בשנת תשמ"ב שלח הרב אביחייל לרבי את החוברת "האובדים מארץ אשור". הרבי הודה לו על כך בברכת "תשואות חן", והעיר:"בטח דיבר פנים אל פנים עם גדולי רבני ארץ הקודש שליט"א בבעיית ה'אובדים' כלשונו, שהרי בוודאי לדכותיה אין צורך לבאר עד כמה מסובך כל הענין, ענין הלכתי הכי חמור, ודורש ידיעת כל הפרטים וכו'".

התפנית הגדולה החלה בתחילת שנות הנו"נים, בתקופה בה דיבר הרבי על התחלת פעולותיו של מלך המשיח בעולם, כולל קיבוץ נדחי ישראל -קבוצה גדולה מבני השבט הגיעה לגוש קטיף והתיישבה שם. הרב אביחייל, שלא היה שלם לחלוטין עם ההחלטה, פנה שוב לרבי בשאלה האם להביא קבוצות נוספות לארץ, אם לגיירם בארץ או בחו"ל וכן אם להביא רווקים או משפחות. המענה שקיבל הדהים אותו: "להביא קבוצות נוספות של רווקים לעת עתה ולגיירם בארץ הקודש". הרבי הוסיף:"ברכה להצלחה".

כשאלי יונה שמע את כל הפרטים הללו, שוב לא היה לו ספק שהרבי מסכים לכל העניין. הוא החליט לעשות את מסעו יחד עם הרב אביחייל, והציע לו להצטרף אליו. הרב אביחייל הסכים, ואלי חזר לניו-יורק עד לסיום ההכנות לקראת הנסיעה. שם השיגה אותו הידיעה כי כמה רבנים עוררו שאלה על כל העניין. אלי מיהר לדווח לרבי על ההתפתחויות, וכעבור כמה שעות הודיעו לו מהמזכירות שיש ברכה מהרבי. יומיים אחר-כך עדכן אותו הרב אביחייל שאותם רבנים הסירו את התנגדותם להעלאת בני השבט ארצה.

אחר-כך יצאו סוף סוף למסע, כשאיתם חוקר השבטים הרב יהונתן סגל. גם אחר שהגיעו לבומביי שבהודו, היו קשיים גדולים בכניסה לאזור ההוא - שם נלחמו חיילי הצבא ההודי בטרוריסטים. סופה רצינית שהתחוללה במקום עיכבה אותם שעות נוספות, ורק בזכות ברכתו של הרבי שליט''א מלך המשיח הצליחו להגיע למחוז חפצם. בהגיעם למקום נערכה לכבודם קבלת פנים חגיגית בהשתתפות המוני ילדים מכל כפרי האיזור. אלי הסתובב בין הנאספים, חילק תמונות של הרבי שליט''א מלך המשיח וניסה ללמד אותם את הלהיט של אותן שנים 'משיח משיח'. לקבלת הפנים הגיעה גם נערה בשנות העשרה שהייתה ידועה עד אז כאילמת. אלי ניגש גם אליה, נתן לה את תמונת הרבי שליט''א מלך המשיח, ולהפתעת כולם החלה הילדה להשמיע מספר מילים ב...עברית. לא חלף זמן רב ובעיתון המקומי פורסמה בהבלטה תמונתו של הרבי מלך המשיח שליט''א. תקופה ארוכה שהה אלי בין בני השבט, וזיהה עשרות עדויות למוצאם היהודי. בני השבט נוהגים לקדש אשה על ידי טבעת תחת חופה; מצוות ייבום וחליצה אף היא מתקיימת לכל פרטיה ודקדוקיה, כמו גם ...בן סורר ומורה, שלאחר שלוש התראות מסולק מהשבט. כצלם מומחה הצליח אלי לתעד את חיי השבטים הללו ולהמחיש את הנקודה היהודית שהשתמרה אצלם. מזוזות בפתחי הבתים, בתי כנסת עם ציורי מנורת המקדש )באלכסון, כשיטת הרמב''ם!(, ועוד עדויות חותכות שאי אפשר להתעלם מהן. הוא הופתע להיווכח שהגברים הולכים עם חוטים דמויי ציצית בארבע כנפות כמה מבני שבט מנשה, עטופים בטליתותיהם, על רקע בית הכנסת בגדיהם, הנשים מכסות את ראשן ומקפידות להדליק נר בכל יום שישי לפני שקיעת השמש. הוא פגש גם כמה מבני השבט שנשאו קמיעים גדולים שבתוכם כתובות המלים היהודיות הנצחיות ''שמע ישראל''. בני השבט התייחסו לקמיע כאל סוד שמיימי ולא ידעו את משמעות המילים. ראש השבט היה רוחץ את ידיו לפני שהעלה על הכתב את המלים על הקמע העשוי מקלף. משך אלפי שנים הקפידו בני השבט להנשא רק בינם לבין עצמם. אך בתקופות הגלות שעברו עליהם, נמכרו חלק גדול מהם לעבדים והוכרחו להטמע בעמים זרים. כאמור, לפני מאה שנה גילו אותם מסיונרים נוצריים ועשו בהם שמות. המסיונרים שרפו את רוב תשמישי הקדושה שהיו להם, ותקופה ארוכה נותרו עם זכרונות בלבד, ועם שיר על ''מנשה אבינו הקדמון'' ש''לקח אותנו דרך הנהרות הגדולים מעבר להרים והביאנו לארץ נוכריה''. במקביל המשיכו רבים מהם להתפלל לכיוון ירושלים, ושמרו על כללי היהדות כפי שקיבלו מזקניהם. בשיחות ארוכות שניהל עם זקני השבט סיפרו לו על התקופות הטובות שלפני השתלטות המסיונרים, כאשר בכל כפר היה כהן ושמו ''אהרן'', ששימש כמנהיג הכפר. הכהונה עברה בירושה, ובגדיו של הכהן כללו אפוד בד, מעיל רקום ומעליו חגורה. כאמור, שבט מנשה מונה כשני מליון איש, והם נהנים מאוטונומיה מלאה. אלי יונה שנפגש עם המושל, אמר לתומו תוך שהוא מצביע לעבר כמה מבני השבט שהגיעו לפגישה, ''אתה רואה את היהודים שלנו''. המושל תיקן אותו מיד ואמר: ''רק הם יהודים?'', ותוך שהוא מצביע על רעייתו, אמר: ''היא יהודייה וגם אני יהודי. כל הארץ הזאת יהודים!''... אפילו הכומר המקומי, בן השבט שהוכשר על ידי המסיונרים להפיץ את הנצרות, ביקש להצטרף לתפילות והחל לחזור למקורות היהודיים. כיום יש בכל כפר בית כנסת, בו מתאספים בני השבט בשבתות וחגים -אותם, אגב, הם שומרים בצורה כמעט זהה למקובל אצלנו. בתי כנסיות אלו מלאים בסממנים יהודיים, למרות שאין בהם תשמישי קדושה ואף לא ספר תורה, לאחר שאלו נלקחו בכוח הזרוע על ידי המסיונרים. במסעו זה ביקר אלי גם בדרום הודו, שם גילה שבט נוסף הטוען שהוא מבני אפרים. בני השבט קידמו אותם בשירה על יציאת מצרים. זהו שיר שלדבריהם ליווה אותם בשנות הגלות, והוא מושר במקהלה בפתיחת כל אסיפה ציבורית של בני השבט. מילות השיר מאזכרות את חג הפסח וקריעת יום סוף, עמוד האש והענן, טביעת המצרים בים, והמים שיצאו מהסלע. כשחזר ממסעו בהודו, ישב עם הרב אלימלך שחר שהעלה את הכל על הכתב, ושלח את הדו''ח המלא לרבי שליט''א מלך המשיח. הפקס הוקרא לפני הרבי שליט''א מלך המשיח, וכפי שסיפר לו המזכיר אחר-כך, חיוך של שביעות רצון נראה על פניו של הרבי שליט''א מלך המשיח. שבט מנשה תחילה לפני כחודש יצאה משלחת רבנים לביקור בן שבוע בהודו, בו ניסו להתחקות אחר הרקע היהודי של שבט ''בני המנשה'' בצפון מזרח הודו. בראש המשלחת, שיצאה מטעמו של הרב הראשי הספרדי, הרה''ג שלמה עמאר, עמד אב בית הדין של פתח תקווה, הרב ציון בוארון. אחד הרבנים שהשתתף במשלחת, הרב אליהו בירנבוים מאגודת ''עמי שב'', סיפר כי המשלחת ביקרה במזורם ומניפור, בהם מרוכזים בין 000,5 ל-000,6 איש הרואים עצמם כצאצאי יהודים, והמעוניינים לעלות ארצה. לדבריו, ''אין ספק שהם חייבים גיור. אין מסמכים היסטוריים המעידים על יהדותם, אבל זאת מכיוון שבהודו זה עובר מדור לדור במסורת שבעל פה. לכן חקרנו את זקני העדה, שמענו סיפורים, מסורות ומנהגים, ובדקנו עשרות אנשים. חקרנו גם את התושבים הגרים מסביב ושאינם משתייכים לבני המנשה. בשבועות הקרובים נגיש לרב עמאר את המסקנות''. אי אפשר לסיים בלי להזכיר מדרש נפלא המופיע בפרקי דרבי אליעזר )פרק י''ז(: ''הקב''ה . . עתיד לקבץ את ישראל מארבע פינות העולם. ראשון הוא מקבץ חצי שבט מנשה''. בשנת תשמ''ב שלח הרב אביחייל לרבי את החוברת ''האובדים מארץ אשור''. הרבי הודה לו על כך בברכת ''תשואות חן'', והעיר: ''בטח דיבר פנים אל פנים עם גדולי

השבטים 4


   
  דף מספר : 1 1 |     דפים בארכיון :  
 
אבירם [aviramo] עריכת הודעה   05/10/2006 09:53
מאמר מדהים שעוסק בעניין דגאולה, יש צאצאי עשרת השבטים גם בסין וגם בבורמה ובאפגניסטן וביפן. האם כולם יכולים לעלות לא"י ? אינני סבור כך. מצד שני על המוסדות לתמוך בהם מבחינת לימוד התורה, דהיינו לשלוח להם מלמדים וספרי קודש. פה בא"י היכן יחיו, ממה יתפרנסו ? עלולים ח"ו לקבל היחס שקבלו בני העדה האתיופית. אך כבודדים, כן, כן, יש לאפשר להם את הענין הזה. שיבואו וילכו כאוות נפשם. זה טוב. יחזקו פה את המוסר ואת אהבת הארץ.


לא נמצאו הודעות
   
  דף מספר :     דפים בארכיון :  
   
  דף מספר :     דפים בארכיון :  

 

 

בניית אתרים מקצועי

2all - המומחים בבניית אתרים

תנו לנו להכניס אותכם לעולם

צור קשר

מדריך טיולים

מדריך טיולים - חוויה עם סיפור

חברה של מדריכי טיולים

אשר רוזנטל - טיול עם סיפור

צימרים

אינדקס צימרים המכיל רשימת צימרים מומלצים

רשימת הצימרים

בניית אתר בחינם

כנס ובנה אתר בחינם
במערכת 2all לבניית אתרים

בניית אתר

מאמרים

פרסמו מאמרים בחינם ותזכו בחשיפה מדהימה

אינדקס מאמרים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   דף הבית

   חדשות בערים בארץ

   רחובות לערוך

   איפה היה אלוקים בשואה

   אתרי121

   מידע און ליין

   כתבות הרבי

   מסביב לעולם

   כתבות1

   עצות לבריאות טובה

   פרסום תמונותיי באתרים שונים

   קישורים לערוך

    מאת חיים סלמן

   חזרה למולדת

   מורשת1

   גלריות

   גלריות2

   קטלוג

   כת הטמאים

   תיעוד מלחמה בצפון

   זכויות יוצרים

   galriot2

   השבטים האבודים

   כל הגלריות ובכלל

   תל אביב והסביבה

   דף אלי יונה ar1

   דףאלי יונה2ar

   לקראת שבת

   את התואר 'הצלם של הרבי'

   forum1

   דף ראשי eliyona

    דף ראשי eliyona

   תן שם לפורום

   צור קשר

   איפוא הצדק?

   קישורים

   צילום השמש מקרוב והסבר

   יהדות גלות עירק

   daf iafeh של גילי

   דף121

   ויקיפדיה

   מועצת התלמידים

   דף אתר 114

   דוגמת דף לאתר!!!

   תן לרעב לחם

   תורה

   מקומות קדושים וצדיקים

   mediah1

    המילה דווקא ביום השמיני

   אומות העולם מכריזים מלך המשיח חי וקיים

   שליחת תמונות

   קברי צדיקים באוקראינה

   תמונות צדיקים

   פרשת הנשיאים

   תמונות נוספות התוועדות השבועית

   הקאפיטל החדש ק"ו

   h hrabi

   huledet hrabi1

   simuson1

   galeriot shonot1

   אתר מידע הולנד

   Photo Gallery - Jerusalem

   simuson1

   חתונת יהלום פינטו

   שעון עולמי

   ey10

   lonely Shepherd

   GADASOT HAGALIL

   lag baomer

   ספר הטלפונים

   TomNoddy-BubbleMagic

   יהדות תימן

   gadasot b -7

   hacol bacisurim

   iahadut moreshet

   מדוע הגוזל את חבירו

   הרבי צילם אלי יונה

   eigrot beragah

   שימושון כללי

   free.2all

   free.2all.co.il/aalnews

   Web/Sites/info

   eliyona130

   רשות העתיקות

   You Witness News

   מאמרים1 אלי

   menaseh

   דף אלייונה

   מוסר השילומים

   התנ"ך הושלכו לרחוב

   מבזקים

   אהבת ישראל

   הרבי קרה לי

   הלווית צפת מן ז"ל

   לא לגזול כבשת הרש!

   חת"ת - שיעור בתניא היומי

    צימרים אטרקציות מלונות

   הטיפול בהזעת יתר

    איגרות ברכה

    להפסיק לעשן

   ey10

   הסבא שלי בערקה חן

   7770

   פורום טרי

   זכויות יוצרים

   השבטים האבודים כתבות,

   כיצד הפכה ירושלים

   הרבי תמונות גזולות

   הכי קרוב לקודש הקודשים

   ניסים ב770 בכפר חבד!

   daf allnesפה!!!

 

 

 


Yerushala34ni’ over and over.

Unlike the part of the tribe which lives in Manipur, these people have no fears about expressing their beliefs publicly. They have public singing of Jewish songs, There are Torah lectures, including a review of the portion of the week, and discussions about Israel. The people in this region lately have been sending their children tn live in the Jewish communities in western India, so that they can properly study Judaism.

The people of Menasheh have Oriental features, which must misc a caution flag concerning their heritage. We know that the people of Israel in ancient times were Caucasian.

as Jews. Interestingly, while the insistence by some rabbis for a conversion by the Ethiopian Jews was met by resistance, the Indian Jews have been very cooperative in this respect

The traditions of the Menasheh tribe ring eerily — Jewish. yet not Jewish. In their tradition, each village had a priest who was titled Aharon. The priesthood was hereditaty. The priest wore special garments when he performed the sacrificial service. In cases of illness the priest slaughtered a sheep or goat and spread its blood on the ears. hack. and legs of the sick person. To atone for sins a goat was slaughtered on an altar in the

any instance would hc punished by excommunication. The dead are buried in a grave:

they are not cremated, as is the custom among neighboring groups. Women and men move in separate circles, and sit separately in the synagogue.

The tribe of Ephraim is quite different from its Manassite counterpart. For starters. the people of Ephmim live a very rural life. Thcy are primarily farmers, and live in thatched huts made of clay

Their features are Indian/Caucasian rather than Oriental. Re2ardless of the differences. they displaed a similar warmth to the visitors. We were Qreeted as long-separated brothers. enthuses Yonah. Again the plea came to find a way to et them to IsraeL’ These men and women are dedicated to understandinu and upholding Jewish law:

t among other things they strive to keep the Sabbath and the L.aws of Family Purity.

The Ephraimite society is truly a picture of life in another ceinurv. Yonah was asked

by one young man. who was soon to be marfled. to accompan him home. The groom

showed his vishot- a ditch from where he had taken mud to build the house, in fulfillment of a tribal tradinom

Rabbi Avichail refused to discuss the Ephraim tribe at all, declining even to identi13, the precise rei ion ‘here they live. I-Ic cited concerns for their salem. In a letter ‘nitten to Ely Yonah after his visit the leader of the tribe pleaded for innciaJ assistance and for help in making alivak tnii e get opportunity by the Hashein fur r,iiinz aJMh, went his broken Enelisl-.. ‘e need ‘our kind

One cannot change races simply by living in a particular region. Therefore, even if these people do descend from Menasheh. there was intermarriage between them and the native population. This of course raises grave questions concerning their Jewishness. Coupled with the fact that they have been cut off from the main body of Jewiy for centuries, it is perfectly reasonable that rabbinic authorities have insisted they undergo a halachic conversion before we accept them

Temple which they built In cases of leprosy, a bird was slaughtered in the field.

Bnc rn//oh was not kept. but the priest blessed infant sons on the eighth day after their birth. The firstborn inherited his parents but was responsible to provide for the rest of the family The practice of yibbum was kept when a husband died. leaving his widow childless, his brother married her, and their child was named after the deceased.

There is no incest in the community, and

cooperation for our poor peov4C He also called on Jews to please as the (3-d of Abraham and G-d of Isaac and the d of Jacob” on behalf of his community.

It is words such as these that tear at Yonah’s hen drawing much o4’his attention these days. He cannot entertain the idea that these lovers of Zion should o unaided

Rabbi Avichail has personal doubts about the Jewish origins of the Indian tribes. He calculates that there is a thirty percent chance’ they truly have Jewish roots. Md yet he points out: “The missionaries found that these people had a knowledge of Biblical events despite the fact that they had not had contact with Christianity. They also had a song about the Exodus from Egypt and about drinking water from the well.’ According to Avichail. 5/MO of the one million Mizoramites consider themselves Jewish. Whatever the historical truth. Avichail is dedicated to helping those who

truly seek affiliation itr the Jewish people. — I had always dreamed about neiTij’thr

E/r Yonah v nen’fiiends in the tithe of Menus/ic/i sweep him ofhlrfeet at a me/arch ma/ku/i The joyous ce/ebrat/on ofJudaism Era siw of the com,nun/1rs ,r/iØous commitment

20 THEJEWISH HOMEMAKER

Yerushala34ni’ over and over.

Unlike the part of the tribe which lives in Manipur, these people have no fears about expressing their beliefs publicly. They have public singing of Jewish songs, There are Torah lectures, including a review of the portion of the week, and discussions about Israel. The people in this region lately have been sending their children tn live in the Jewish communities in western India, so that they can properly study Judaism.

The people of Menasheh have Oriental features, which must misc a caution flag concerning their heritage. We know that the people of Israel in ancient times were Caucasian.

as Jews. Interestingly, while the insistence by some rabbis for a conversion by the Ethiopian Jews was met by resistance, the Indian Jews have been very cooperative in this respect

The traditions of the Menasheh tribe ring eerily — Jewish. yet not Jewish. In their tradition, each village had a priest who was titled Aharon. The priesthood was hereditaty. The priest wore special garments when he performed the sacrificial service. In cases of illness the priest slaughtered a sheep or goat and spread its blood on the ears. hack. and legs of the sick person. To atone for sins a goat was slaughtered on an altar in the

any instance would hc punished by excommunication. The dead are buried in a grave:

they are not cremated, as is the custom among neighboring groups. Women and men move in separate circles, and sit separately in the synagogue.

The tribe of Ephraim is quite different from its Manassite counterpart. For starters. the people of Ephmim live a very rural life. Thcy are primarily farmers, and live in thatched huts made of clay

Their features are Indian/Caucasian rather than Oriental. Re2ardless of the differences. they displaed a similar warmth to the visitors. We were Qreeted as long-separated brothers. enthuses Yonah. Again the plea came to find a way to et them to IsraeL’ These men and women are dedicated to understandinu and upholding Jewish law:

t among other things they strive to keep the Sabbath and the L.aws of Family Purity.

The Ephraimite society is truly a picture of life in another ceinurv. Yonah was asked

by one young man. who was soon to be marfled. to accompan him home. The groom

showed his vishot- a ditch from where he had taken mud to build the house, in fulfillment of a tribal tradinom

Rabbi Avichail refused to discuss the Ephraim tribe at all, declining even to identi13, the precise rei ion ‘here they live. I-Ic cited concerns for their salem. In a letter ‘nitten to Ely Yonah after his visit the leader of the tribe pleaded for innciaJ assistance and for help in making alivak tnii e get opportunity by the Hashein fur r,iiinz aJMh, went his broken Enelisl-.. ‘e need ‘our kind

One cannot change races simply by living in a particular region. Therefore, even if these people do descend from Menasheh. there was intermarriage between them and the native population. This of course raises grave questions concerning their Jewishness. Coupled with the fact that they have been cut off from the main body of Jewiy for centuries, it is perfectly reasonable that rabbinic authorities have insisted they undergo a halachic conversion before we accept them

Temple which they built In cases of leprosy, a bird was slaughtered in the field.

Bnc rn//oh was not kept. but the priest blessed infant sons on the eighth day after their birth. The firstborn inherited his parents but was responsible to provide for the rest of the family The practice of yibbum was kept when a husband died. leaving his widow childless, his brother married her, and their child was named after the deceased.

There is no incest in the community, and

cooperation for our poor peov4C He also called on Jews to please as the (3-d of Abraham and G-d of Isaac and the d of Jacob” on behalf of his community.

It is words such as these that tear at Yonah’s hen drawing much o4’his attention these days. He cannot entertain the idea that these lovers of Zion should o unaided

Rabbi Avichail has personal doubts about the Jewish origins of the Indian tribes. He calculates that there is a thirty percent chance’ they truly have Jewish roots. Md yet he points out: “The missionaries found that these people had a knowledge of Biblical events despite the fact that they had not had contact with Christianity. They also had a song about the Exodus from Egypt and about drinking water from the well.’ According to Avichail. 5/MO of the one million Mizoramites consider themselves Jewish. Whatever the historical truth. Avichail is dedicated to helping those who

truly seek affiliation itr the Jewish people. — I had always dreamed about neiTij’thr

E/r Yonah v nen’fiiends in the tithe of Menus/ic/i sweep him ofhlrfeet at a me/arch ma/ku/i The joyous ce/ebrat/on ofJudaism Era siw of the com,nun/1rs ,r/iØous commitment

20 THEJEWISH HOMEMAKER

Ten Tribes.” Yonah says. 1 believed I would find them studying Torah day and night.” This did not turn out to be the case, but Yonah understands. Afler all these tribes

went through. its a wonder that anything of their heritage was preserved. ifs our task to help them return to the traditions of their forefathers

While Yonah also entertained doubts about the origins of the tribes at first — believing that perhaps they were mistaken about their idemity — after meeting them and seeing their yearning for Israel, he is convinced we have found a lost treasure.

the political, social, and economic repercussions of the Indian claim are enormous. The State of Israel guarantees citizenship to all Jews around the world. Under the Law of Return. a Jew may enter Israel and receive citizenship on demand. I-Tow would the state cope with up to one million citizens from a region not acclimated to modernity?

This question has already arisen in government circles. Even among left-wing politicians there has been talk of amending to the Law of Return to allow only native Jews or those converted in accordance with halachah to enter Israel automatically. However, this would do no good, because the Menasheh and Ephraim tribes are willing to convert properly.

Socially. a massive influx would necessitate israelis becoming used to yet another culture. In the case of the Ethiopians, a relatively small number was involved:

here the population of the state would explode. Md the Indians would have to adjust to 20-century life in a very modern society. Economically. Israel would be pressed to find employment for people quite willing to do their

- --

share to build up the land. The influx of Russians several years ago strained the economy, unemployment continues to be a ehallenge.

Ely Yonah is outraged at the thought that these children of Menasheh and Ephraim. our brothers. might be rejected by elements of the Israeli political establishment. I-Ic notes that Yitzchak Bcn-Zvi, lsraels second president spent a great deal of time searching for the Ten Tribes. Yonah believes that the picture of an Oriental people populating Israel disturbs the left, and some others as well. The tribes do not present the post-modem Jew that secular Zionism has tried desperately to develop.

The Talmud records a debate conceming the eventual return of the Ten Tribes. Rabbi Eliezer says that the tribes will one day return, while Rabbi Aidva disagrees. Perhaps both are correct. if these Indians are indeed descendants of Ephraim and Menasheh. then they have returned. But they have also been cut ofT from normative Judaism for thousands of years. in a sense, they have been lost forever for the most part their Judaism must be learned anew.

Eli Yonah stands firm in his resolve to help his new friends. “The people of Ephraim and Menasheh can only benefit the Jewish nation,” he concludes. “There is nothing negative about them. To the contraty, they are full of love for their fellow men.”•

S/i/mon Ioa, who mid/ed in Israel and has returned to teach She ret Menashelt nan/v tO take all his people back to the JJo4 Isnd Here he is at home n/tb his ,i’ and bahj:

Eli Ifrnandet aftee-lance wntet lives /t, Aijir Th,t

/

0M

INDIA

The in/ic of :I-Jenasheh is found fit the states of Man/par and AI&’omttt The Ep/ira/in tribe s whereabouts cannot be discloset4 bitt ft Ic Ia ward the .coitth of/nd/a

ADARII 5755/MARCH ?995 21