x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
   
          
                   תורה לי - תנ"ך לבית ספר יסודי
                                               מנהלת האתר -  צביה  ויסברוד

 

   פורום מורים    פורום תלמידים
 
    דף הבית
    הכרות עם ספר התנ"ך
    טעמי המקרא
    ויקרא
    במדבר
    יהושע
    ספר שופטים
    שמואל א'
    שמואל ב'
    מלכים
    צור קשר
    מלכים א'
    מלכים ב'
    תהילים
    הרמב"ם
    רש"י
    תהילים מבנה שיעור למורה
    מגילת אסתר
    פרקי המגילה
    ספר יונה - יום כיפור
 
 
נושא השיעור: הכרות עם ספר תהילים.
הטרמה: מה אתם יודעים על ספר תהילים?
             האם משהו במשפחה שלכם קורא בתהילים?
  חלק ראשון:  מקריאים את הטקסט מהלוח ומסבירים.
 
מבקשים מהילדים לבדוק בספר תהילים ולתאר מה הם רואים. הטקסט מחולק לימים.
 
יש הפניות לאנשים, יש מזמורים שאין להם הפניה.
 
לוחציםעל הקישור למזמור כג'. מסבירים לילדים שחלק מהטקסט בתהילים ניתן לקרא ולחלק הומצאה מנגינה.
 
משמיעים את שתי האופציות .
 
 מבקשים מהילדים לפתוח מזמור כג' מסבירים כל פסוק.
 
בסוף מבקשים לדעת מה למדנו מהטקסט : שה' עימנו בטוב וגם ברע .
 
ניתן לקשר זאת לאקטואליה: איך אפשר להסביר את העובדה שלמרות שקורים לעם ישראל דברים קשים
 
כמו השואה מלחמות, פיגועים ועוד.. עדיין יש אמונה באלוהים.
 
ההסבר לכם מודגש בסיפור הרועה והכבשה. הכבשה לעיתים מקבלת מכה מהמקל של הרועה . מכה זו
 
מזכירה לה לחזור לתלם. המכות של ה' הם תזכורת שצריך להיות טובים יותר...
 
מה דעתכם?