|
Nara Shikamaru - נארה שיקאמארו בתחילת הסדרה בדרגת גאנין, לאחר מכן צ'ונין, שיקאמרו נמצא בקבוצה מספר 10 של אסומה (יחד עם אינו וצ'וג'י). הוא אדם עצלן שלא מתלהב הרבה, שמעדיף לקחת תנומה מאשר להתרגש בקשר למשהו. הוא אוהב לשחק במשחקי חשיבה, בהם לרוב אנשים זקנים אוהבים לשחק, כגון שחמט, גו, ושאר משחקים יפנים. הוא מצויין במציאת אסטרטגיה, וזאת הסיבה שאסומה (הג'ונין שמפקד עליו בקבוצת הגאנינים שלו) אף פעם לא הצליח לנצח אותו במשחקי החשיבה הללו.

שיקאמרו הוא מנהיג צבאי יוצא מן הכלל והוא מסוגל להמציא אסטרטגיה ותכנון לפרטי פרטים בצוות שקיבל באותו רגע. למרות זאת, ציוניו באקדמיה (לפני שהפך לגאנין) היו נמוכים כמעט כמו נארוטו, והסיבה לכך היא שהוא היה עצלן מדי כדי להזיז את העיפרון ובנוסף הוא העדיף לישון במבחנים מאשר לענות עליהם. הוא הצליח בכל זאת לסיים את לימודיו באקדמיה מכיוון שהסנסאי שלו - אסומה, הבחין בכך שהוא מצויין במשחקי הלוח למרות ציוניו הגרועים, ולכן בדק את רמת האייקיו שלו באמצעות משחק לוח, ונמצא שהרמה מדהימה - מעל 200 אייקיו.
נתונים פיזיים: גיל: 12 (בתחילת הסדרה) גובה: 150.8 ס"מ משקל: 42 ק"ג
סגנון הלחימה של שיקאמרו יש לו מנהג בו הוא שם את אצבעותיו יחד משולבות, וליצור מין צורת קערה כזאת, יחד עם עצימת עיניו וכך הוא מסוגל להתרכז ולמצוא אסטרטגיה חכמה. ברגע שהוא מצליח למצוא אסטרטגיה כזאת, הוא לרוב מצליח לנצח את היריב בדרך הכי לא צפוייה. רוב טקטיקת הלחימה של שיקאמרו מבוססת על היכולת המיוחדות של שבט הנארה שלו - שליטה בצללים. המתקפה בה הוא משתמש הכי הרבה היא ה"קאגהמאנה נו ג'וטסו" (טכניקת חיקוי הצללים). הוא נעזר באינטלגנציה הגבוהה שלו כדי לתפוס את אויביו לא מוכנים ברגע לא צפוי ואז הוא תוקף. שיקאמרו אומנם חכם ומנהיג טוב, אבל היכולת לחימה שלו לא גבוהה במיוחד. הוא טוב יותר בעבודה עם צוות, ונעזר בטכניקת הצללים שלו כדי לתפוס את אויביו, ולתת לשאר הצוות לתת את מכת המחץ. למרות זאת, גם בקרב אחד על אחד אין להמעיט בערכו, הוא מסוגל לבלבל כל אויב ובקרב מוחות לנצח בדרך כלשהי.
קאגהמאנה נו ג'וטסו - נקראה בעבר "קאגהשיבירי נו ג'וטסו" (טכניקת הקפאת צללים), זוהי מתקפת נינג'וטסו שנותנת למשתמש את היכולת להאריך את הצל שלהם ולהתחבר לצל של בן-אדם/בני-אדם אחר/ים. ברגע שהחיבור מתבצע, לנינג'ה יש כבערך 5 דקות שליטה על הגוף של המטרה. כל תזוזה שהמשתמש עושה יגרום למטרה לזוז באותה צורה גם כן, ולהפך. בניגוד לטכניקת "החלפת המוחות", טכניקה זו לא פוגעת בגוף המשתמש כאשר המטרה נפגעת, אלא אם כן המטרה שלא מסוגלת לזוז נפגעת מאיזשהו גורם חיצוני וכך גורמת גם למשתמש לזוז באותה צורה וגם כן להפגע, כמו שבירת יד או סיבוב מהיר של הצוואר. בנוסף, טכניקה זו נותנת לנינג'ה יכולת לפצל את הצל שלו בדרכים שונות, כגון גודל וצורה, דבר הנותן לו יכולת לקחת שליטה על יותר מבן אדם אחד, או להסתיר את הצל שלו בתוך צל אובייקט אחר ואז להפתיע את היריב. בנוסף, טכניקה זו משתמשת בצללים אחרים המופיעים על הקרקע כדי להגדיל את אורך המקסימום אליו יכול להגיע הצל. טכניקה זו שמורה אך ורק לשבט הנארה, והיא שימושית ביותר לצורכי טקטיקה והפתעה.

קאגה קיובישיברי נו ג'וטסו - למתקפת הקאגהמאנה, יש מתקפה משודרגת שגם פוגעת פיזית ביריב שנתפס ע"י הצל. מתקפה זו היא מתקפת הקאגה קיובישיברי נו ג'וטסו (Kage Kubishibari no Jutsu) - "חניקת צוואר צללים", מתקפה שבאה לאחר הקאגהמאנה, כאשר המטרות שלך נתפסו בצל ולא יכולים לזוז. אז פועלת מתקפת הקיובישיבירי בה מתוך הצל מופיעה יד בצורת צל וחונקת את המטרה שלך או אפילו שוברת את הצוואר. ככל שאתה קרוב יותר למטרה שלך כך החניקה של הגוף תיהיה חזקה יותר ויהיה קשה יותר להשתחרר.

|