קרח נביא?
במדבר טז (ז) וּתְנוּ בָהֵן אֵשׁ וְשִׂימוּ עֲלֵיהֶן קְטֹרֶת לִפְנֵי יְהוָֹה מָחָר וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָֹה הוּא הַקָּדוֹשׁ רַב לָכֶם בְּנֵי לֵוִי: רש"י רב לכם בני לוי - דבר גדול אמרתי לכם. ולא טפשים היו שכך התרה בהם וקבלו עליהם לקרב אלא הם חטאו על נפשותם שנא' את מחתות החטאים האלה בנפשותם. וקרח שפקח היה מה ראה לשטות זה עינו הטעתו ראה שלשלת גדולה יוצאה ממנו שמואל ששקול כנגד משה ואהרן אמר בשבילו אני נמלט וכ"ד משמרות עומדות לבני בניו כולם מתנבאים ברוח הקודש שנא' (ד"ה כח) כל אלה בנים להימן אמר אפשר כל הגדולה הזאת עתידה לעמוד ממני ואני אדום לכך נשתתף לבוא לאותה חזקה ששמע מפי משה שכולם אובדים ואחד נמלט. אשר יבחר ה' הוא הקדוש טעה ותלה בעצמו ולא ראה יפה לפי שבניו עשו תשובה ומשה היה רואה. (תנחומא): רב לכם - דבר גדול נטלתם בעצמכם לחלוק על הקב"ה:
"שמואל ששקול כנגד משה ואהרן" הרי אם ראה קרח בנבואה שבנו יהיה נביא ולוי לא כהן, איך לא הבין שהכהונה לא תהייה אצלו? אלא רק לוויה? אם כך: איזה נבואה ראה? או שזה מה שראה רש"י לאחר כ2500 שנה וניסה להתאים את הסיפור לבדיה שבמוחו?
ומה על "ממשה עד משה לא קם כמשה" הרי תיאוריה זו תקרוס כאשר שמואל גדול כמשה ואהרן?
פרשת וזאת הברכה לג (א) וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתוֹ:
פרשת וזאת הברכה לד (ה) וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד יְהֹוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי יְהֹוָה:--- (י) וְלֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהֹוָה פָּנִים אֶל פָּנִים: האם יש טעות אצל כותב התורה, הרי לפי רש"י כן קם? רש"י מצא את שמואל?
אין אף אחד בתנ"ך שנקרא בשמות האלה גם "עֶבֶד יְהֹוָה"(יהושע ודוד) וגם "אִישׁ הָאֱלֹהִים"(נביא שבא אל עלי הכהן הגדול, ושמואל, ואליהו, ואלישע, והנביא שמעיה שבא אל ירבעם כשהקריב במזבח ויבשה ידו ועוד נביאים) כולם נקראו באחד מהשמות האלה? ורק משה בשני השמות,
איך הנביא קורח לא יודע את הפרשנות לפס' הבא? שמות א (כא) וַיְהִי כִּי יָרְאוּ הַמְיַלְּדֹת אֶת הָאֱלֹהִים וַיַּעַשׂ לָהֶם בָּתִּים: רש"י ויעש להם בתים - כג בתי כהונה ולויה ומלכות שקרויין בתים. ויבן את בית ה' ואת בית המלך. כהונה ולויה מיוכבד. ומלכות ממרים כדאיתא במס' סוטה (שם): איך מסתדר פירוש זה עם כל סיפור התנ"ך, הרי לווים אינם רק בני יוכבד, יוכבד היא רק ענף אחד במשפחה, היא אימא של משה ואהרון אבל לווים באים מלוי בן יעקב, אם כך: מה עניין כהונה ולוויה ממנה? כהונה כן ממנה אבל לוויה? לדוגמה: קורח אינו מצאצאי יוכבד ועוד רבים? האם קורח ועדתו לא ידעו שכהונה ניתנה לבני יוכבד? הרי הוויכוח בינם לבין משה, מדוע מיניתָ את אחיך אהרון לכהונה? מעניין שהדור היוצא ממצרים לא ידע את מה שיודעים אלפי דורות אחריו, הם הדור שיצא ממצרים, הם אלה שקיבלו את ה"מסורת" והעבירו לנו את ה"תושב"ע"? ואינם יודעים את מה שידעו אלה שקיבלו מהם את "המסורת"?