x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה
   נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5
   יום תנ"כי?    כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?
   וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,
   ברכות מוזרות    מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?
   אדם?    איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך
   הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?    וימאס ברכה מועלם
   אלוהי עץ ואבן    אלוהי כסף וזהב עץ ואבן

קרח נביא?

במדבר טז (ז) וּתְנוּ בָהֵן אֵשׁ וְשִׂימוּ עֲלֵיהֶן קְטֹרֶת לִפְנֵי יְהוָֹה מָחָר וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָֹה הוּא הַקָּדוֹשׁ רַב לָכֶם בְּנֵי לֵוִי: רש"י רב לכם בני לוי - דבר גדול אמרתי לכם. ולא טפשים היו שכך התרה בהם וקבלו עליהם לקרב אלא הם חטאו על נפשותם שנא' את מחתות החטאים האלה בנפשותם. וקרח שפקח היה מה ראה לשטות זה עינו הטעתו ראה שלשלת גדולה יוצאה ממנו שמואל ששקול כנגד משה ואהרן אמר בשבילו אני נמלט וכ"ד משמרות עומדות לבני בניו כולם מתנבאים ברוח הקודש שנא' (ד"ה כח) כל אלה בנים להימן אמר אפשר כל הגדולה הזאת עתידה לעמוד ממני ואני אדום לכך נשתתף לבוא לאותה חזקה ששמע מפי משה שכולם אובדים ואחד נמלט. אשר יבחר ה' הוא הקדוש טעה ותלה בעצמו ולא ראה יפה לפי שבניו עשו תשובה ומשה היה רואה. (תנחומא):  רב לכם - דבר גדול נטלתם בעצמכם לחלוק על הקב"ה:

"שמואל ששקול כנגד משה ואהרן" הרי אם ראה קרח בנבואה שבנו יהיה נביא ולוי לא כהן, איך לא הבין שהכהונה לא תהייה אצלו? אלא רק לוויה? אם כך: איזה נבואה ראה? או שזה מה שראה רש"י לאחר כ2500 שנה וניסה להתאים את הסיפור לבדיה שבמוחו?

ומה על "ממשה עד משה לא קם כמשה" הרי תיאוריה זו תקרוס כאשר שמואל גדול כמשה ואהרן?

פרשת וזאת הברכה לג (א) וְזֹאת הַבְּרָכָה אֲשֶׁר בֵּרַךְ מֹשֶׁה אִישׁ הָאֱלֹהִים אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי מוֹתוֹ:

פרשת וזאת הברכה לד (ה) וַיָּמָת שָׁם מֹשֶׁה עֶבֶד יְהֹוָה בְּאֶרֶץ מוֹאָב עַל פִּי יְהֹוָה:--- (י) וְלֹא קָם נָבִיא עוֹד בְּיִשְׂרָאֵל כְּמֹשֶׁה אֲשֶׁר יְדָעוֹ יְהֹוָה פָּנִים אֶל פָּנִים: האם יש טעות אצל כותב התורה, הרי לפי רש"י כן קם? רש"י מצא את שמואל?

אין אף אחד בתנ"ך שנקרא בשמות האלה גם "עֶבֶד יְהֹוָה"(יהושע ודוד) וגם "אִישׁ הָאֱלֹהִים"(נביא שבא אל עלי הכהן הגדול, ושמואל, ואליהו, ואלישע, והנביא שמעיה שבא אל ירבעם כשהקריב במזבח ויבשה ידו ועוד נביאים) כולם נקראו באחד מהשמות האלה? ורק משה בשני השמות,

איך הנביא קורח לא יודע את הפרשנות לפס' הבא? שמות א (כא) וַיְהִי כִּי יָרְאוּ הַמְיַלְּדֹת אֶת הָאֱלֹהִים וַיַּעַשׂ לָהֶם בָּתִּים: רש"י ויעש להם בתים - כג בתי כהונה ולויה ומלכות שקרויין בתים. ויבן את בית ה' ואת בית המלך. כהונה ולויה מיוכבד. ומלכות ממרים כדאיתא במס' סוטה (שם):  איך מסתדר פירוש זה עם כל סיפור התנ"ך, הרי לווים אינם רק בני יוכבד, יוכבד היא רק ענף אחד במשפחה, היא אימא של משה ואהרון אבל לווים באים מלוי בן יעקב, אם כך: מה עניין כהונה ולוויה ממנה? כהונה כן ממנה אבל לוויה? לדוגמה: קורח אינו מצאצאי יוכבד ועוד רבים? האם קורח ועדתו לא ידעו שכהונה ניתנה לבני יוכבד? הרי הוויכוח בינם לבין משה, מדוע מיניתָ את אחיך אהרון לכהונה? מעניין שהדור היוצא ממצרים לא ידע את מה שיודעים אלפי דורות אחריו, הם הדור שיצא ממצרים, הם אלה שקיבלו את ה"מסורת" והעבירו לנו את ה"תושב"ע"? ואינם יודעים את מה שידעו אלה שקיבלו מהם את "המסורת"? 

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר