x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה
   נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5
   יום תנ"כי?    כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?
   וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,
   ברכות מוזרות    מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?
   אדם?    איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך
   הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?    וימאס ברכה מועלם

אגרת הגר"א, הגאון רבי אליהו במהור"ר שלמה זלמן  הועתק מספר מסילת ישרים מאת רבינו משה חיים לוצאטו (הרמח"ל) הכולל את אגרת הרמב"ן, ואגרת הגר"א, ואגרות המוסר מאת הגאון האדמו"ר ישראל סלנטר(ליפקין), מהדורת נצח תל אביב תשי"ז מהדורה מיוחדת של "מפעלי התורה" למען ישיבות ישראל,

(לאלו הטוענים שאגרת זו נשלחה לאשתו, ולא לבנו, כל המודגש באפור מוכיח שהאגרת נכתבה לגבר ולא לאישה, והסימון בסגול שנכתב בלשון נקבה, מדבר על בת בנו/הנכדה)  

ועיקר הגדר בבדידות שלא תצא ח"ו(חס ושלום) מפתח ביתך חוצה,  ואף בבית הכנסת תקצר מאוד ותצא, ויותר טוב להתפלל בבית, כי בבית הכנסת אי אפשר להינצל מקנאה ולשמוע דברים בטלים ולשון הרע, ונענשין על זה, כמו שאמרו (שבת ל"ג) "אף השומע ושותק כו'" וכל שכן בשבת ויום טוב שמתאספין לדבר, יותר טוב שלא תתפלל כלל, ותשמור שלא תלך לבית הקברות כלל וכלל (נוסח אחר: ששם מתדבקין הקליפות מאוד וכל שכן בנשים) וכל הצרות והעוונות באים מזה,

לנכדה/בת בנו: >>> וגם בתך יותר טוב שלא תלך לבית הכנסת, כי שם רואה בגדים טובים ומתקנאת ומספרת בבית ומתוך זה באים ללשון הרע ושאר דברים, אלא תדבק במוסר תמיד ואל תקנא בעולם הזה, הכל הבל מעשה תעתועים ש"בן לילה היה וגו'" (יונה ד'), כי "אם יעלה לשמים שיאו" (איוב כ'), "כי לא לעולם חוסן ואם נזר וגו'" (משלי כ"ז), ואף בשעתו הוא הבל אין בו ממש ומאוס ובזוי בעיני כל בעל שכל, ואוי ואבוי למי ששוגה בו, ותקנא ביראת ה' (משלי כ"ב), ולא תאמר במה אזכה לעולם הבא, איני יכולה לעשות? <<<  "אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוון ליבו לשמיים" (ברכות י"ז), ולמען ה' שתפריש את החומש כאשר ציוותיך ואל תיפחות כאשר הזהרתיך, כי בפחות מזה עוברים כל רגע על כמה לאווין ועשין ושקול כאילו כפר בתורה הקדושה חס ושלום, אבל העיקר לזכות לעולם הבא בשמירת פיו, וזהו יותר מכל התורה והמעשים ואלו נקראו "נשים שאננות" (ברכות י"ז) כי הפה קודש קודשים, ובספרים שלי יש משלי עם לשון אשכנז, למען השם שיקראו בכל יום, והוא יותר טוב מכל ספרי מוסר, וגם ספר קהלת יקראו תמיד לפניך, כי שם מהביל עניני עולם הזה, ושאר הספרים, אבל חס ושלום לא תהיה התכלית הקריאה בלבד, כי בזה אין מתפעל האדם, גם כמה בני אדם קורין בספרי מוסר ואינם מתפעלים, והוא בשביל הנזכר למעלה ועוד בשביל יציאתם בלא הבנה, כי זה מאבד את הכל, והמשל: הזורע בלא חרישה, שיחטוף הרוח וישביע עופות כו', והוא בשביל שאין יכול לחסום עצמו ולגדור, והוא כזורע בלא גדר ואוכלים החזירים וירמסון, ויש שזורע על האבן, והוא לב האבן שאינו נכנס בו כלל, וצריך להכות את האבן עד שיתפוצץ, לכן כתבתי לך שתכה את בנינו אם לא ישמעו לך ו"חנוך לנער על פי דרכו" (משלי כ"ב), ועיקר בחינוך.

לחתנו:>>> וגם את חתני אני מזהיר בכל זה, שיקרא לפניהם כנזכר למעלה ושיהא לימודו לשם שמיים, ולמען השם יחנך עצמו בזה, ואל ישגיח על האומרים כי הנער אין צריך לזה חס ושלום, אדרבא "חנוך לנער וגו'", קליפת האגוז ירוקה נוחה להסיר כו' ועיקר הכול הוא כי בזה זוכה אל הכול, כמו שאמרו חז"ל (אבות פרק ו') "רבי מאיר אומר כל העוסק בתורה לשמה כו' ולא עוד כו'" ותלמוד מסכת אבות ובפרט בפרקי אבות דרבי נתן ומסכת דרך ארץ קדמה לתורה, ותכבד לחמותך, ולחמותך הזקנה תכבד מאוד, <<< וגם עם כל אדם תתנהג בדרך ארץ בנחת ובכבוד,

 

התפילה אנה מועילה, אם האדם אינו מקפיד על יחסים בין בני אדם, שמואל א טו (כב) וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל הַחֵפֶץ לַיהֹוָה בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל יְהֹוָה הִנֵּה שְׁמֹעַ מִזֶּבַח טוֹב לְהַקְשִׁיב מֵחֵלֶב אֵילִים:

 

ספר מורה הנבוכים חלק ראשון פרק נד הודיעני נא את דרכיך ואדעך למען אמצא חן בעיניך, והסתכל מה שנכנס תחת זה המאמר מענינים נפלאים, אומרו הודיעני נא את דרכיך ואדעך, מורה על היותו יתעלה נודע בתאריו, כי כשידע הדרכים ידעהו, ואומרו למען אמצא חן בעיניך, מורה על שמי שידע הבורא הוא אשר ימצא חן בעיניו, לא מי שיצום ויתפלל לבד, אבל כל מי שידעהו (עיין בפרק י"ח מזה החלק) הוא הנרצה המקורב, ומי שסכלו הוא הנקצף בו המרוחק, וכפי שיעור החכמה והסכלות יהיה הרצון והקצף והקרוב והרחוק, ידיעת רצונו של האלוהים היא החשובה לא הצום או התפילה,

 

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר