קדש, וקדשה, מה הם?
בראשית לח (כא) וַיִּשְׁאַל אֶת אַנְשֵׁי מְקֹמָהּ לֵאמֹר אַיֵּה הַקְּדֵשָׁה הִוא בָעֵינַיִם עַל הַדָּרֶךְ וַיֹּאמְרוּ לֹא הָיְתָה בָזֶה קְדֵשָׁה:(כב) וַיָּשָׁב אֶל יְהוּדָה וַיֹּאמֶר לֹא מְצָאתִיהָ וְגַם אַנְשֵׁי הַמָּקוֹם אָמְרוּ לֹא הָיְתָה בָזֶה קְדֵשָׁה:
דברים כג
(יח) לֹא תִהְיֶה קְדֵשָׁה מִבְּנוֹת יִשְׂרָאֵל וְלֹא יִהְיֶה קָדֵשׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל: רש"י לא תהיה קדשה - מופקרת, מקודשת ומזומנת לזנות: ולא יהיה קדש - מזומן למשכב זכור ואונקלוס תרגם לא תהא אתתא מבנת ישראל לגבר עבדא שאף זו מופקרת לבעילת זנות היא מאחר שאין קדושין תופסין לו בה שהרי הוקשו לחמור שנאמר שבו לכם פה עם החמור עם הדומה לחמור ולא יסב גברא מבני ישראל אתתא אמתא שאף הוא נעשה קדש על ידה שכל בעילותיו בעילות זנות שאין קדושין תופסין לו בה: אם הכוונה ב"קָדֵשׁ" רק ל"משכב זכור"? האם העיסוק כג'יגולו מותר? או שכוונת הכתוב שכל זוֹנָה ממין זכר אסור, וכולל גם ג'יגולו שהוא זוֹנֶה?
רמב"ן והנראה בעיני בלאו הזה, כי הוא אזהרה לב"ד(לבית דין) שלא יניחו אחת מבנות ישראל להיות יושבת בפרשת דרכים בעינים על הדרך לזמה או שתתקן לה קובה של זונות כמנהג ארצות זרים, מה פרוש "או" אצל הרמב"ן? האם הוא אינו יודע והוא מנחש?
רשב"ם קדשה - זונה, פנויה מנאפת: קדש - בא על פנויות בלא כתובה וקידושין ולא מיוחדת לו כפלגשים: האם הרשב"ם נכדו של רש"י קיבל "מסורת", "תורה" "שבע"פ" שונה מסבו רש"י? מפני שאצל רש"י "קָדֵשׁ" הוא הומוסקסואל? או זוֹנָה ממין זכר? והרשב"ם טוען ש"קָדֵשׁ" הוא כל השוכב עם אשה רווקה ללא נישואין?
מנין המצוות לרמב"ם
שנ'ה- שלא תהיה קדשה והיא הנבעלת בלא כתובה וקדושין שנ'אמר לא תהיה קדשה. אם כך: האם כמעט כל הבנות או רוב הבנות היום הן קדשות?
מלכים א יד (כד) וְגַם קָדֵשׁ הָיָה בָאָרֶץ עָשׂוּ כְּכֹל הַתּוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הוֹרִישׁ יְהֹוָה מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:
מלכים א כב (מז) וְיֶתֶר הַקָּדֵשׁ אֲשֶׁר נִשְׁאַר בִּימֵי אָסָא אָבִיו בִּעֵר מִן הָאָרֶץ:
פרטי המצוות על סדר ההלכות לרמב"ם הלכות אישות
יש בכללן ארבע מצוות: שתי מצוות עשה ושתי מצוות לא תעשה, וזה הוא פרטן:
א. לישא אשה בכתובה וקידושין. אם אשה נישאת בכתובה וקידושין? מה הבעיה עם הנבעלת?
ב. שלא תבעל אשה בלא כתובה וקידושין. מדוע/למה/מה הבעיה אם נבעלה ללא כתובה וקידושין? אחר כך כשתחתן תעשה זאת בכתובה וקידושין? מדוע היא נקראת נבעלת? או לא תבעל? האם מפני שרק ע"י בעילה היא נחשבת בעולת בעל?
ג. שלא ימנע שאר כסות ועונה. ד. לפרות ולרבות ממנה.