מאין הגיעו ליהדות "פאות הלחי", הנקראות סִמֹנִים אצל התימנים,
אצל התימנים נקראות הפאות בצידי הראש המתנדנדות ברוח, "סִימָנִים", תחת ה"מָ" יש קמץ, ואצל התימנים הקמץ מבוטא כחולם, לכן: התימנים מבטאים את המילה סִמֹנִים,
מהי פאה? איך הגיעו "חכמים" לזה שצריך לגדל את שתי פאות הלחיים? הרי כתוב פאה ביחיד ולא פאות ברבים?
ירמיהו פרק ט
(כד) הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם יְהֹוָה וּפָקַדְתִּי עַל כָּל מוּל בְּעָרְלָה:(כה) עַל מִצְרַיִם וְעַל יְהוּדָה וְעַל אֱדוֹם וְעַל בְּנֵי עַמּוֹן וְעַל מוֹאָב וְעַל כָּל קְצוּצֵי פֵאָה הַיֹּשְׁבִים בַּמִּדְבָּר כִּי כָל הַגּוֹיִם עֲרֵלִים וְכָל בֵּית יִשְׂרָאֵל עַרְלֵי לֵב:
ויקרא פרק כא
(א) וַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל משֶׁה אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם לְנֶפֶשׁ לֹא יִטַּמָּא בְּעַמָּיו:(ב) כִּי אִם לִשְׁאֵרוֹ הַקָּרֹב אֵלָיו לְאִמּוֹ וּלְאָבִיו וְלִבְנוֹ וּלְבִתּוֹ וּלְאָחִיו:(ג) וְלַאֲחֹתוֹ הַבְּתוּלָה הַקְּרוֹבָה אֵלָיו אֲשֶׁר לֹא הָיְתָה לְאִישׁ לָהּ יִטַּמָּא:(ד) לֹא יִטַּמָּא בַּעַל בְּעַמָּיו לְהֵחַלּוֹ:(ה) לֹא יִקְרְחֻה קרחָה בְּרֹאשָׁם וּפְאַת זְקָנָם לֹא יְגַלֵּחוּ וּבִבְשָׂרָם לֹא יִשְׂרְטוּ שָׂרָטֶת:(ו) קְדשִׁים יִהְיוּ לֵאלֹהֵיהֶם וְלֹא יְחַלְּלוּ שֵׁם אֱלֹהֵיהֶם כִּי אֶת אִשֵּׁי יְהֹוָה לֶחֶם אֱלֹהֵיהֶם הֵם מַקְרִיבִם וְהָיוּ קֹדֶשׁ:
ויקרא פרק יט
(כז) לֹא תַקִּפוּ פְּאַת רֹאשְׁכֶם וְלֹא תַשְׁחִית אֵת פְּאַת זְקָנֶךָ: מהי "פְּאַת" הראש? ו"פְּאַת" הזקן מהי? מדוע משאירים שתי פאות משני צידי הראש? מדוע לא משאירים רק פאה אחת? הרי כתוב פאה ביחיד ולא פאות ברבים? לעניין "לֹא תַקִּפוּ פְּאַת רֹאשְׁכֶם", מה הכוונה? מהי פאת הראש? מדוע מגלחים החרדים את ראשם ומשאירים רק את פאות הלחיים? הרי מה פרוש "לֹא תַקִּפוּ פְּאַת רֹאשְׁכֶם"? והיכן נמצאת הפאה בראש? מדוע כתוב פאה ביחיד, ולא פאות ברבים?
ירמיהו פרק כה (כג) וְאֶת דְּדָן וְאֶת תֵּימָא וְאֶת בּוּז וְאֵת כָּל קְצוּצֵי פֵאָה:
ירמיהו פרק מט (לב) וְהָיוּ גְמַלֵּיהֶם לָבַז וַהֲמוֹן מִקְנֵיהֶם לְשָׁלָל וְזֵרִתִים לְכָל רוּחַ קְצוּצֵי פֵאָה וּמִכָּל עֲבָרָיו אָבִיא אֶת אֵידָם נְאֻם יְהֹוָה:
דניאל פרק ז (בסגול תרגום מארמית לעברית)
(ט) חָזֵה הֲוֵית עַד דִּי כָרְסָוָן רְמִיו וְעַתִּיק יוֹמִין יְתִב לְבוּשֵׁהּ כִּתְלַג חִוָּר וּשְׂעַר רֵאשֵׁהּ כַּעֲמַר נְקֵא כָּרְסְיֵהּ שְׁבִיבִין דִּי נוּר גַּלְגִּלּוֹהִי נוּר דָּלִק:
ט) רוֹאֶה הָיִיתִי עַד אֲשֶׁר כִּסְאוֹת הֻנְּחוּ וְעַתִּיק יָמִים יָשַׁב, לְבוּשׁוֹ כְּשֶׁלֶג לָבָן וּשְׂעַר רֹאשׁוֹ כְּצֶמֶר נָקִי, כִּסְאוֹ שְׁבִיבִים שֶׁל אֵשׁ, גַּלְגַּלָּיו אֵשׁ דּוֹלֶקֶת
(י) נְהַר דִּי נוּר נָגֵד וְנָפֵק מִן קֳדָמוֹהִי אֶלֶף <אלפים> אַלְפִין יְשַׁמְּשׁוּנֵּהּ וְרִבּוֹ <רבון> רִבְבָן קָדָמוֹהִי יְקוּמוּן דִּינָא יְתִב וְסִפְרִין פְּתִיחוּ:
י) נָהָר שֶׁל אֵשׁ נִמְשָׁךְ וְיוֹצֵא מִלְּפָנָיו, אֶלֶף אֲלָפִים יְשַׁמְּשׁוּהוּ וְרִבּוֹ רְבָבוֹת לְפָנָיו יַעֲמֹדוּ, הַדִּין יָשַׁב וּסְפָרִים נִפְתָּחוּ
האם דניאל ראה את עתיק ימים = האלוהים, עם שיער ראש ארוך/מלא? האם לאלוהים יש שיער ראש ארוך/מלא? שהרי לא יכול להיות שיתאר דניאל את שיער ראשו כצמר, אם היה שיערו קצר? האם אלוהים אינו עושה קרחת כחרדים? והאלוהים אינו משאיר רק את הפאות/סִמֹנִים, ועושה קרחת כחרדים? ומעניין שאת הפאות/סִמֹנִים לא תיאר/ראה דניאל? האלוהים אינו מגדל פאות/סִמֹנִים כחרדים?
|