x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה
   נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5
   יום תנ"כי?    כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?
   וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,
   ברכות מוזרות    מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?
   אדם?    איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך
   הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?    וימאס ברכה מועלם
   אלוהי עץ ואבן    אלוהי כסף וזהב עץ ואבן

השולחן ערוך ועונשים על אי קיום מצוות,

שולחן ערוך אורח חיים סימן קנח סעיף ט צריך ליזהר בנט"י(בנטילת ידים), שכל המזלזל בנטילת ידים חייב נידוי, ובא לידי עניות, ונעקר מן העולם. איך מסבירים את החילונים אשר אינם עניים? ואיך מסבירים את "החרדים" שהם עניים לפי הלכה זו?  

שולחן ערוך אורח חיים סימן קסט סעיף ב (י) לא יתן לאכול אלא * למי שיודע בו שיברך, ו ויש מקילין אם נותן לעני (יא) <ג> בתורת צדקה (הר"י ס"פ אלו דברים).

שולחן ערוך אורח חיים סימן קע סעיף ה * הנכנס לבית, (טז) <ג> כל מה שיאמר לו י בעל הבית (יז) [ו] יעשה.

שולחן ערוך אורח חיים סימן קעט  סעיף ו

ח אכל כל מאכל ולא אכל מלח, שתה כל משקה ולא שתה מים, ביום ידאג מפני ריח הפה, ובלילה מפני ריח הפה ומפני אסכרה (פי' חולי חונק); והאוכל מלח אחר אכילתו לא יאכל בגודל (גודל הוא אצבע הגס; אצבע הוא קרוב לגס; אמה הארוך; קמיצה הוא הסמוך לקטן; זרת הוא הקטן), דקשה לקבור בנים; ולא בזרת, דקשה לעניות; ולא באצבע, דקשה לש"ד, אלא באמה ובקמיצה (וע"ל סי' ק"ע (יח) למה אין אנו נוהגין באכילת מלח ושתיית מים).

שולחן ערוך אורח חיים סימן קפ  סעיף ב

(ב) כל מי שאינו משייר פת על שלחנו (ג) אינו רואה סימן ברכה לעולם; (ד) אבל (ה) ב <א> לא יביא פת [ב] שלימה ויתננה על השלחן, ואם עשה כן מחזי דלשם עבודת כוכבים עביד, שנאמר: העורכים לגד שולחן (ישעיה סה, יא).

סעיף ד  אע"פ שמותר לאבד פרורין שאין בהם כזית, מכל מקום (י) ג קשה [ג] לעניות.

שולחן ערוך אורח חיים סימן רא  סעיף ג

מי (יד) שנותנים לו לברך ואינו מברך, ה מקצרים ימיו.

שולחן ערוך אורח חיים סימן רסג  סעיף ג

(יא) ו הנשים מוזהרות בו יותר, (יב) ז מפני שמצויות בבית ועוסקות בצרכי הבית. אם אין ידו משגת לקנות נר לשבת ולקידוש היום, (יג) ח נר שבת קודם. וכן אם אין ידו משגת לקנות נר לשבת ונר לחנוכה, נר שבת קודם (יד) ט משום שלום הבית, דאין שלום בבית בלא נר. (ואם אין ידו משגת לקנות יין לקידוש ולקנות נר חנוכה ע"ל סימן תרע"ה).

שולחן ערוך יורה דעה סימן רפה  סעיף א

(א) מצות עשה לכתוב א פ'רשות שמע (דברים ו, ד - ט) והיה אם שמוע (דברים יא, יג - כא) ולקבעם על מזוזת הפתח, וצריך ליזהר בה מאד; וכל הזהיר בה, ב יאריכו ימיו וימי בניו. ואם אינו זהיר בה, יתקצרו. הגה: ומ"מ אם אין ידו משגת לקנות תפילין ומזוזה, (ב) יקנה תפילין (ג) ולא מזוזה (ירושלמי סוף מגילה ובא"ח סי' נ"ח סי"ב), דמצוה שהיא חובת הגוף עדיפא. איך יודעים? אם מפני שלא היה זהיר במזוזה התקצרו חייו?  האם תלוי מיהו, ואם הוא ב"חברה" או לא?

שולחן ערוך יורה דעה סימן קטז

סעיף ב  צריך ליזהר שלא לאכול (ב) בשר ודג ביחד, מפני שקשה לצרעת. הגה: א וכן אין לצלות בשר עם דג, משום ריחא. מיהו (ג) בדיעבד אינו אוסר (ארוך כלל ל"ט דין כ"ה).

סעיף ד צריך ליזהר מזיעת האדם, שכל זיעת האדם סם המות ב חוץ מזיעת הפנים. 

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר