בת מי אסנת? אשת יוסף.
בראשית לט (א) וְיוֹסֵף הוּרַד מִצְרָיְמָה וַיִּקְנֵהוּ פּוֹטִיפַר סְרִיס פַּרְעֹה שַׂר הַטַּבָּחִים אִישׁ מִצְרִי מִיַּד הַיִּשְׁמְעֵאלִים אֲשֶׁר הוֹרִדֻהוּ שָׁמָּה:
בראשית מ (ב) וַיִּקְצֹף פַּרְעֹה עַל שְׁנֵי סָרִיסָיו עַל שַׂר הַמַּשְׁקִים וְעַל שַׂר הָאוֹפִים:
בראשית מא (מה) וַיִּקְרָא פַרְעֹה שֵׁם יוֹסֵף צָפְנַת פַּעְנֵחַ וַיִּתֶּן לוֹ אֶת אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן לְאִשָּׁה וַיֵּצֵא יוֹסֵף עַל אֶרֶץ מִצְרָיִם: כתר יונתן ויקרא פרעה שמו של יוסף איש שנסתרות מפרסם ויתן לו את אסנת שילדה דינה לשכם וגידלה אשת פוטיפרע נשיא של טניס (צוען) לאישתו ויצא יוסף שליט על ארץ של מִצרים: מתי "נמסרה" ה"בת" של דינה לאימוץ? מתי סֻפַּר שירדו יעקב או בניו, או בתו דינה, כדי למסור לאימוץ את ה"בת" שכביכול נולדה לדינה מהאונס על ידי שכם בן חמור? מדוע "למסור" את ה"בת" לאיזה אישה במצרים? ובהנחה ש"מסרו" את "בת" דינה לאיזה מצריה, מדוע "אָסְנַת" נחשבת כ"בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֹן" לאורך כל הסיפור? בראשית מא (נ) וּלְיוֹסֵף יֻלָּד שְׁנֵי בָנִים בְּטֶרֶם תָּבוֹא שְׁנַת הָֽרָעָב אֲשֶׁר יָֽלְדָה לּוֹ אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֽוֹן: בראשית מו (כ) וַיִּוָּלֵד לְיוֹסֵף בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יָֽלְדָה לּוֹ אָסְנַת בַּת פּוֹטִי פֶרַע כֹּהֵן אֽוֹן אֶת מְנַשֶּׁה וְאֶת אֶפְרָֽיִם: מדוע אף לא פעם אחת נזכרת כאן האימא המאמצת של ה"בת" המאומצת, כ"אמא" של "אָסְנַת"? היא לא גידלה את ה"בת" רק האב? וכדי שלא יקום הליצן ויטען שמי שמגדל את הילד נחשב כאביו או כאמו, מדוע בנימין שלא גדל אצל רחל נחשב כבנה של רחל? ובהנחה שנכון הקשקוש שנולדה "בת" לדינה אשר נשלחה לאימוץ במצרים, מדוע הסתיר זאת כותב התנ"ך? ואם מצא כותב התנ"ך סיבה להסתיר "עובדה" זו, מדוע מצאו "חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם" רשות לפרסם זאת?
בראשית מח (ט) וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל אָבִיו בָּנַי הֵם אֲשֶׁר נָתַן לִי אֱלֹהִים בָּזֶה וַיֹּאמַר קָחֶם נָא אֵלַי וַאֲבָרֲכֵם: כתר יונתן ויאמר יוסף לאביו בני הם שנתן לי מאמרו של יי, כך כתב שעליה, לקחתי את אסנת בת דינה, בתך לאשה ויאמר קרבם נא אלי ואברכם: איך מסתדר הקשקוש של הכתר יונתן שאסנת היא "בת" דינה, עם הפירוש של רש"י? הרי לפי רש"י נולד "בן" ולא "בת"? בראשית מו (י) וּבְנֵי שִׁמְעוֹן יְמוּאֵל וְיָמִין וְאֹהַד וְיָכִין וְצֹחַר וְשָׁאוּל בֶּן הַכְּנַעֲנִית: רש"י בן הכנענית - בן דינה שנבעלה לכנעני, כשהרגו את שכם לא היתה דינה רוצה לצאת עד שנשבע לה שמעון שישאנה:
איך בדיוק מסתדר הפירוש הבא של דעת זקנים?
בראשית דעת זקנים ויתן לו את אָסְנַת. וא"ת יוסף שהי' מלך איך נשא בת הדיוט. ונ"ל לפי שמתחלה הי' יוסף עבד לפוטיפר אמר בלבו אם לא אעשה רצונו לישא בתו יזלזלני וילשין אותי שהייתי עבדו אשאנה ויכבדני. יוסף נשא את אסנת לאישה מפני שחשש שפוטיפר יספר שהוא יוסף היה עבד אצלו? יוסף חשש שפוטיפר יזלזל בכבודו? ועוד י"ל שנשאה מפני שהית' מזרע יעקב כדפי' רש"י בפ' וישלח דבת דינה הית' משכם ותלה לה יעקב אבינו קמיע בצוארה והשליכה והובאה למצרים ע"י נס כדפרישית וגדלה פוטיפר בביתו ולכך נקראת על שמו כמו שמצינו גבי משה רבינו ע"ה אלה בני בתיה וגו'. וכשעבר יוסף בכל ארץ מצרים יצאו כל הנשים לראות יפיו של יוסף כדכתיב בנות צעדה עלי שור וכל אחת זורקת לו חפץ או תכשיט וזו לא היה לה מה לזרוק וזרקה לו הקמיע שהיה בצוארה ועיין בו וראה שהיא מזרעו של יעקב ונשאה:
אסנת היא בת הדיוט? או שהיא נכדתו של יעקב? האם רש"י עוד לא החליט מה נולד מהאונס של שכם בן חמור את דינה?
כל אחד המציא פירוש? וכולם קיבלו את אותה "תושב"ע" ב"מסורת"? איך זה מסתדר להם עם ההלכה הבאה? הרמב"ם הלכות ממרים פרק א הלכה (ג) דברי קבלה אין בהן מחלוקת לעולם וכל דבר שתמצא בו מחלוקת בידוע שאינו קבלה ממשה רבינו,