הולדת יוסף
בראשית ל (כה) וַיְהִי כַּאֲשֶׁר יָלְדָה רָחֵל אֶת יוֹסֵף וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל לָבָן שַׁלְּחֵנִי וְאֵלְכָה אֶל מְקוֹמִי וּלְאַרְצִי: רש"י כאשר ילדה רחל את יוסף - משנולד שטנו של עשו שנא'מר (עובדיה א) והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש אש בלא להבה אינו שולט למרחוק משנולד יוסף בטח יעקב בהקב"ה ורצה לשוב: יעקב ראה ב"רוח הקודש" שרחל לא נקברת איתו? ולא ראה שייוולדו לו ילדים מרחל? אם יעקב ידע את הפס' בעובדיה, מדוע לא חזר לארץ קודם לפני הולדת יוסף? הרי חייב היה להיוולד יוסף? אחרת נבואתו של עובדיה לא הייתה מתקיימת? אם כך: האם הכול ידוע מראש? ואין אפשרות לשנות כלום ממהלכי החיים של העם? האם לפני שנולד יוסף לא בטח יעקב בהקב"ה? איך זה שיודע יעקב שנולד שטנו של עשו והוא יעקב פוחד לפני הפגישה עם עשו? האם יעקב שכח את כל מה שלמד? שיוסף הוא שטנו של עשו? מה קרה אם יעקב בוטח בהקב"ה? מדוע יעקב עושה כל כך הרבה תרגילים לפני הפגישה עם עשו אחיו? מדוע הציב יעקב את יוסף ואמו אחרונים? הרי אם יוסף הוא שטנו של עשו היה צריך לשים את יוסף ראשון?
מסתבר שרש"י ממשיך להמציא סיפורים, ולנסות להתאים אותם למה שכבר היה בעבר, "חכם רואה את הנולד" אצל רש"י זה הפוך הוא "חכם" לאחר מעשה שנעשה,