יוסף
זהרה של תורה פרשת וישב פרק נו (הועתק מספרו של יצחק שוקרון "זהרה של תורה" "הנפש אשר באדם")
ויהי ה' את יוסף ויהי איש מצליח וגו' אמר רבי יוסי בוא וראה בכל מקום שהצדיקים הולכים הקב"ה שמרם ואין עוזבם דוד אמר גם כי אלך בגיא צלמות לא אירא רע כי אתה עמדי שבטך ומשענתך המה ינחמוני יוסף הלך בגיא צלמות והורידוהו למצרים גם שם השכינה היתה עמו ויהי ה' את יוסף ולפי שהיתה עמו השכינה בכל מה שהיה עושה היה מצליח בידו שאפילו מה שהיה בידו והיה מבקשו היה הדבר נהפך בידו לאופן ההוא שרצון רבונו היה בו כמו שכתוב וירא אדוניו כי ה' אתו וכל אשר הוא עושה ה' מצליח בידו מצליח בידו ודאי כי ה' אתו ועל כן ויברך ה' את בית המצרי בגלל יוסף הקב"ה שומר את הצדיקים ובעבורם שומר הרשעים שהרי הרשעים מתברכים בעבור הצדיקים.
תהילים א (א) אַשְׁרֵי הָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ בַּעֲצַת רְשָׁעִים וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים לֹא עָמָד וּבְמוֹשַׁב לֵצִים לֹא יָשָׁב:(ב) כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהֹוָה חֶפְצוֹ וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה יוֹמָם וָלָיְלָה:(ג) וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מָיִם אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבּוֹל וְכֹל אֲשֶׁר יַעֲשֶֹה יַצְלִיחַ:(ד) לֹא כֵן הָרְשָׁעִים כִּי אִם כַּמֹּץ אְַשֶׁר תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ:(ה) עַל כֵּן לֹא יָקֻמוּ רְשָׁעִים בַּמִּשְׁפָּט וְחַטָּאִים בַּעֲדַת צַדִּיקִים:(ו) כִּי יוֹדֵעַ יְהֹוָה דֶּרֶךְ צַדִּיקִים וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד: האם דוד אינו מבין את מה שהבין כותב "זהרה של תורה" הרי דוד אומר שלא יצליחו חטאים שנמצאים בעדת צדיקים, אם כך: מי תועה כאן, כותב "זהרה של תורה" או דוד המלך? איך מסתדר הפס' הבא עם "הרשעים מתברכים בעבור הצדיקים"? תהילים קכה (ג) כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם: מדוע שלא ינוחו הרשעים על גורל הצדיקים?
משלי כב (ז) עָשִׁיר בְּרָשִׁים יִמְשׁוֹל וְעֶבֶד לוֶֹה לְאִישׁ מַלְוֶה: מה פירוש הפס', האם העבד מותאם לאדונו? האם זו אמת? מי תעה שלמה המלך החכם באדם או כותב הספר "זהרה של תורה"?
ישעיה ג (י) אִמְרוּ צַדִּיק כִּי טוֹב כִּי פְרִי מַעַלְלֵיהֶם יֹאכֵלוּ:(יא) אוֹי לְרָשָׁע רָע כִּי גְמוּל יָדָיו יֵעָשֶׂה לּוֹ: מה עניין רע יהיה לרשע, ואם יש לו פועל צדיק?
ישעיה מח (כב) אֵין שָׁלוֹם אָמַר יְהֹוָה לָרְשָׁעִים: האם שלום הרשעים תלוי בפועלים שיש להם?
ישעיה נז (כ) וְהָרְשָׁעִים כַּיָּם נִגְרָשׁ כִּי הַשְׁקֵט לֹא יוּכָל וַיִּגְרְשׁוּ מֵימָיו רֶפֶשׁ וָטִיט:(כא) אֵין שָׁלוֹם אָמַר אֱלֹהַי לָרְשָׁעִים:
משלי יד (יא) בֵּית רְשָׁעִים יִשָּׁמֵד וְאֹהֶל יְשָׁרִים יַפְרִיחַ: האם תלוי מי העבד/העובד אצלו?
משלי טו (כט) רָחוֹק יְהֹוָה מֵרְשָׁעִים וּתְפִלַּת צַדִּיקִים יִשְׁמָע:
קהלת ח (יג) וְטוֹב לֹא יִהְיֶה לָרָשָׁע וְלֹא יַאֲרִיךְ יָמִים כַּצֵּל אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ יָרֵא מִלִּפְנֵי אֱלֹהִים:
דברי הימים ב יט (א) וַיָּשָׁב יְהוֹשָׁפָט מֶלֶךְ יְהוּדָה אֶל בֵּיתוֹ בְּשָׁלוֹם לִירוּשָׁלִָם:(ב) וַיֵּצֵא אֶל פָּנָיו יֵהוּא בֶן חֲנָנִי הַחֹזֶה וַיֹּאמֶר אֶל הַמֶּלֶךְ יְהוֹשָׁפָט הֲלָרָשָׁע לַעְזֹר וּלְשֹׂנְאֵי יְהֹוָה תֶּאֱהָב וּבָזֹאת עָלֶיךָ קֶּצֶף מִלִּפְנֵי יְהֹוָה:(ג) אֲבָל דְּבָרִים טוֹבִים נִמְצְאוּ עִמָּךְ כִּי בִעַרְתָּ הָאֲשֵׁרוֹת מִן הָאָרֶץ וַהֲכִינוֹתָ לְבָבְךָ לִדְרֹשׁ הָאֱלֹהִים: מה הבעיה של הַחֹזֶה/הנביא עם העזרה לרשעים וּלְשֹׂנְאֵי יְהֹוָה, מה לא הסתדר לנביא/הַחֹזֶה? או שהוא לא למד "זהרה של תורה"? שכמדומני שזה ספר פרשנות על הזוהר?
זהרה של תורה פרשת ויגש פרק סג (הועתק מספרו של יצחק שוקרון "זהרה של תורה" "הנפש אשר באדם")
ויאמר יוסף אל אחיו גשו נא אלי ויגשו וכי למה קרא להם והרי קרובים עמדו אצלו אלא בשעה שאמר להם אני יוסף אחיכם תמהו שראהו במלכות עליונה אמר יוסף מלכות הזאת בשביל זה הרוחתי לה גשו נא אלי ויגשו שהראה להם ברית מילה אמר זו גרמה לי למלכות לפי שנטרתי הברית מכאן למדנו מי שהוא נוטר אות הברית מלכות שמורה לו מנין מבעז שכתוב חי ה' שכבי עד הבקר שהיה מסית לו יצרו עד שנשבע שבועה והיה נוטר לזה הברית לפיכך זכה שיצאו ממנו מלכים מושלים על כל שאר מלכים ומלך המשיח שנקרא בשם הקב"ה
הידד לטיפשות ולטיפשים, יוסף הראה לאחיו את הברית מילה שלו? יוסף חושף לפני אחיו את אבר מינו? מה עניין שומר הברית זוכה למלכות? הרי לפי "חכמים" יהודה זכה במלכות? ויהודה לא שמר והלך לזונה? ושני בניו יצאו מכלתו? מדוע לא זכה יוסף למלכות עולם? אם מפני שמירת הברית זכה בועז? מדוע מבטיח האלוהים לדוד? הרי כבר זכה בועז סבו, או שאלוהים שיקר את דוד? אם על שמירת הברית זוכים במלכות, על איזה ברית שמר דוד עם בת שבע? מדוע לאורך התנ"ך מוזכר דוד עבדי, ולא כל שומרי הברית, לעניין המלכות לעולם, למרות שאנחנו יודעים שדוד לא שמר על הברית? מלכים א יא (יג) רַק אֶת כָּל הַמַּמְלָכָה לֹא אֶקְרָע שֵׁבֶט אֶחָד אֶתֵּן לִבְנֶךָ לְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי וּלְמַעַן יְרוּשָׁלַם אֲשֶׁר בָּחָרְתִּי:--- (לב) וְהַשֵּׁבֶט הָאֶחָד יִהְיֶה לּוֹ לְמַעַן עַבְדִּי דָוִֹד וּלְמַעַן יְרוּשָׁלַם הָעִיר אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי בָהּ מִכֹּל שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל:--- (לד) וְלֹא אֶקַּח אֶת כָּל הַמַּמְלָכָה מִיָּדוֹ כִּי נָשִֹיא אֲשִׁתֶנּוּ כֹּל יְמֵי חַיָּיו לְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי אֲשֶׁר בָּחַרְתִּי אֹתוֹ אֲשֶׁר שָׁמַר מִצְוֹתַי וְחֻקֹּתָי: מלכים ב יט (לד) וְגַנּוֹתִי אֶל הָעִיר הַזֹּאת לְהוֹשִׁיעָהּ לְמַעֲנִי וּלְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי: מלכים ב כ (ו) וְהֹסַפְתִּי עַל יָמֶיךָ חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה וּמִכַּף מֶלֶךְ אַשּׁוּר אַצִּילְךָ וְאֵת הָעִיר הַזֹּאת וְגַנּוֹתִי עַל הָעִיר הַזֹּאת לְמַעֲנִי וּלְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי: ירמיה לג (יט) וַיְהִי דְּבַר יְהֹוָה אֶל יִרְמְיָהוּ לֵאמוֹר:(כ) כֹּה אָמַר יְהֹוָה אִם תָּפֵרוּ אֶת בְּרִיתִי הַיּוֹם וְאֶת בְּרִיתִי הַלָּיְלָה וּלְבִלְתִּי הֱיוֹת יוֹמָם וָלַיְלָה בְּעִתָּם:(כא) גַּם בְּרִיתִי תֻפַר אֶת דָּוִד עַבְדִּי מִהְיוֹת לוֹ בֵן מֹלֵךְ עַל כִּסְאוֹ וְאֶת הַלְוִיִּם הַכֹּהֲנִים מְשָׁרְתָי:(כב) אֲשֶׁר לֹא יִסָּפֵר צְבָא הַשָּׁמַיִם וְלֹא יִמַּד חוֹל הַיָּם כֵּן אַרְבֶּה אֶת זֶרַע דָּוִד עַבְדִּי וְאֶת הַלְוִיִּם מְשָׁרְתֵי אֹתִי: מדוע בן מולך מדוד? הרי בגלל בועז שומר הברית? או יהודה? יהיה מלך מולך על ישראל מדוע הם לא מוזכרים?
ירמיה לג (כו) גַּם זֶרַע יַעֲקוֹב וְדָוִד עַבְדִּי אֶמְאַס מִקַּחַת מִזַּרְעוֹ מֹשְׁלִים אֶל זֶרַע אַבְרָהָם יִשְׂחָק וְיַעֲקֹב כִּי <אָשִׁוב> אָשִׁיב אֶת שְׁבוּתָם וְרִחַמְתִּים:
תהילים פט (כ) אָז דִּבַּרְתָּ בְחָזוֹן לַחֲסִידֶיךָ וַתֹּאמֶר שִׁוִּיתִי עֵזֶר עַל גִּבּוֹר הֲרִימוֹתִי בָחוּר מֵעָם:(כא) מָצָאתִי דָּוִד עַבְדִּי בְּשֶׁמֶן קָדְשִׁי מְשַׁחְתִּיו: מה עניין "מָצָאתִי"? ומה עניין "דָּוִד עַבְדִּי"? הרי המלכות הייתה סגורה מראש ביהודה, בועז? או שלא?
תהילים פט (לד) וְחַסְדִּי לֹא אָפִיר מֵעִמּוֹ וְלֹא אֲשַׁקֵּר בֶּאֱמוּנָתִי:(לה) לֹא אֲחַלֵּל בְּרִיתִי וּמוֹצָא שְׂפָתַי לֹא אֲשַׁנֶּה:(לו) אַחַת נִשְׁבַּעְתִּי בְקָדְשִׁי אִם לְדָוִד אֲכַזֵּב:(לז) זַרְעוֹ לְעוֹלָם יִהְיֶה וְכִסְאוֹ כַשֶּׁמֶשׁ נֶגְדִּי: מה עניין "דָּוִד"? אם הייתה הבטחה לקודמים לדוד? מדוע הם אינם נזכרים?