x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה
   נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5
   יום תנ"כי?    כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?
   וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,
   ברכות מוזרות    מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?
   אדם?    איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך
   הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?    וימאס ברכה מועלם
   אלוהי עץ ואבן    אלוהי כסף וזהב עץ ואבן

קשקושי "חכמים"?

                                                                                     בני שם 

חזקוני בויקרא כ (כד) ואני אתננה לכם  שהרי היא אינה אלא חלקו של שם ואתם בניו של שם והם אינם אלא בניו של חם ומה טיבן בתוכה אלא שיהיו הם שומרי המקום עד שתבואו: ישמעאל מבניו של מי? עשו ואדום מבניו של מי? עמון ומואב מבניו של מי?

                                                                                    נח ובניו

רמב"ן בראשית ב (גהיתה הבריאה ביום הראשון האור, כנגד האלף של ימות אדם שהיה אורו של עולם מכיר את בוראו. ואולי לא עבד אנוש עבודה זרה עד שמת אדם הראשון: ביום השני יהי רקיע ויהי מבדיל, שבו היו מובדלין נח ובניו הצדיקים מן הרשעים שנדונו במים:  

                                                                          חם מסרס את נח?

רש"י בראשית ט (כה)  ארור בנך רביעי להיות משמש את זרעם של אלו הגדולים, שהוטל עליהם טורח עבודתי מעתה. ומה ראה חם שסרסו, אמר להם לאחיו אדם הראשון שני בנים היו לו, והרג זה את זה בשביל ירושת העולם ואבינו יש לו שלשה בנים ועודנו מבקש בן רביעי:

                                                                             יח(18) לחופה

בעל הטורים ויקרא כא (יג) והוא אשה בבתוליה, והוא עולה י"ח רמז בן י"ח שנה לחופה, וכן והוא כחתן יוצא מחופתו (תהלים יט; ו), בבתוליה, בי"ת ויו"ד יתירין דהוי מצי למיכתב "בתולה"; רמז עד י"ב שנים בתוליה שלמים: אם עברה י"ב שנים, האם נפגמים בתוליה?  

                                                                       ששים מומין באדם

בעל הטורים ויקרא כא (כב) לחם אלהיו, הפסוק מתחיל בלמ"ד ומסיים בלמ"ד; רמז לששים מומין באדם: הרי אם אדם הוא נזר הבריאה, ובצלם אלוהים, איך כולו מומים?

                                                                        העני חשוב כמת

שמות ד (יט) וַיֹּאמֶר יְהוָֹה אֶל משֶׁה בְּמִדְיָן לֵךְ שֻׁב מִצְרָיִם כִּי מֵתוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשֶׁךָ: רש"י כי מתו כל האנשים - מי הם דתן ואבירם חיים היו אלא שירדו מנכסיהם והעני חשוב כמת (נדרים סד): איך מתו בכתוב = לא מתו בפירוש?

                                                                        דבורה הנביאה ורש"י

שופטים ה (יב) עוּרִי עוּרִי דְּבוֹרָה עוּרִי עוּרִי דַּבְּרִי שִׁיר קוּם בָּרָק וּשֲׁבֵה שֶׁבְיְךָ בֶּן אֲבִינֹעַם: רש"י עורי עורי דבורה - ל' שבח כפשוטו התגברי בשירתך ורבותינו אמרו מפני שנתהללה ואמרה עד שקמתי דבורה נסתלקה הימנה רוח הקודש:  אם נסתלקה ממנה רוח הקדש איך בפס' (יד) מפרש רש"י אחריך - יקום משבט בנימין שאול בן קיש שיגרמנו ויעמם אותו כגחלים עוממות, ויש לפתור בעממיך בחיל של מאתים אלף רגלי שבא שאול עליהם: היא נביאה בלי רוח הקודש?  

                                                                 "מסורת" עם מחלוקת? 

תלמוד בבלי מסכת יבמות דף מד עמוד א מתני'. המחזיר גרושתו, והנושא חלוצתו, והנושא קרובת חלוצתו - יוציא, והולד ממזר, דברי ר"ע(רב עקיבא): וחכ"א(וחכמים אומרים): אין הולד ממזר. ומודים, בנושא קרובת גרושתו, שהולד ממזר. הרי אם יש "מסורת" "תושב"ע" על מה הוויכוח בין עקיבא ל"חכמים"? מה הבעיה בקרובת חלוצתו? או קרובת גרושתו? האם הוויכוח בין עקיבא ל"חכמים" ניתן בסיני? תלמוד בבלי מסכת ברכות דף ה עמוד א ואמר רבי לוי בר חמא אמר רבי שמעון בן לקיש: מאי דכתיב +שמות כ"ד+ ואתנה לך את לחת האבן והתורה והמצוה אשר כתבתי להורותם, לחות - אלו עשרת הדברות, תורה - זה מקרא, והמצוה - זו משנה, אשר כתבתי - אלו נביאים וכתובים, להורותם - זה תלמוד; מלמד שכולם נתנו למשה מסיני. רש"י מסכת ברכות דף ה עמוד א זה מקרא - חומש, שמצוה לקרות בתורה. זו משנה - שיתעסקו במשנה. זה גמרא - סברת טעמי המשניות שממנו יוצאה הוראה, אבל המורים הוראה מן המשנה נקראו מבלי העולם במסכת סוטה (דף כ"ב א). רש"י ישעיהו נא (ד) כי תורה מאתי תצא - דברי נביאים תורה הוא והמשפטים סופן להיות מרגוע ומנוחה לעמי' אשר אהפוך להם שפה ברורה לעבדני: ויקרא כו (מו) אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים וְהַתּוֹרֹת אֲשֶׁר נָתַן יְהֹוָה בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּהַר סִינַי בְּיַד מֹשֶׁה: רש"י והתורת. אחת בכתב ואחת בעל פה מגיד שכולם נתנו למשה בסיני: פרקי אבות פרק א משנה (א) משֶׁה קִבֵּל תּוֹרָה מִסִּינַי וּמְסָרָהּ לִיהוֹשֻׁעַ וִיהוֹשֻׁעַ לִזְקֵנִים וּזְקֵנִים לִנְבִיאִים וּנְבִיאִים מְסָרוּהָ לְאַנְשֵׁי כְנֶסֶת הַגְּדוֹלָה.

                                                                           מעשה חויא? 

רד"ק יהושע ט (ז) אל החוי - מבני חוי היו גבעון והערים הסמוכות להם שהיו בזאת העצה, ובדרש מה הוא החוי וכי חוים היו אלא שעשו מעשה חויא פי' נחש כלומר שרמו את ישראל כמו הנחש שרמה את חוה:

                                                                               הסנהדרין

שופטים ה (טו) וְשָׂרַי בְּיִשָּׂשכָר עִם דְּבֹרָה וְיִשָּׂשכָר כֵּן בָּרָק בָּעֵמֶק שֻׁלַּח בְּרַגְלָיו בִּפְלַגּוֹת רְאוּבֵן גְּדֹלִים חִקְקֵי לֵב: רש"י ושרי ביששכר - שרים שביששכר הם סנהדראות עוסקין בתורה יודעי בינה לעתים הם תמיד עם דבורה ללמד בישראל חק ומשפט: הסנהדרין היו רק משבט יששכר? אם הם לימדו חק ומשפט, איך זה שבפרושים לפס' (ב), שפרצו בהם העובדי כוכבים על עזבם את ה' ובפס' (ד), נמסרו ישראל ביד העובדי כוכבים על פרישתם הימנה? אם כך: האם הסנהדרין לימדו, והעם לא למדו?

ושרי ביששכר - יו"ד זו טפילה היא ואינה משמשת כלום והרי היא כיו"ד בהמות שדי וקרע לו חלוני: אם ה"י" טפילה מלשון טפל אם כך: זה שר ביחיד, לא שרי ברבים?

                                        חליפת בגדים שהחזיקה כמה אלפי שנים, ועברה בירושה?

כתר יונתן בראשית כז (טו) ותִקח רבקה את בגדי עשו בנה הגדול חמודות שהיו מאדם הראשון וביום ההוא לא לבשם עשו ונִשׁארו אצלה בביתה ותלבש את יעקב בנה הקטן:

                                          נולדו ילדים מרוחות, ללא מגע מיני אלא ע"י ייחום?

רש"י שמואל ב ז (יד)  בשבט אנשים - זה הדד ורזון בן אלידע: ונגעי בני אדם - זה אשמדאי שדחהו ממלכותו והשדים בני אדם הראשון הם שכל מאה ושלשים שנה שפירש אדם מאשתו במות הבל היו הרוחות מתייחמות ויולדות הימנו:

                                                                    שדים בני אדם הראשון?

רש"י תהלים פט (לג) ופקדתי בשבט פשעם - כך אמר לו נתן הנביא על שלמה (ש"ב =שמואל ב= ז') אשר בהעותו והוכחתיו בשבט אנשים, זה רזון בן אלידע שעמד לשטן לו ובנגעי בני אדם זה אשמדאי שהשדים בני אדם הראשון היו:

=============================================================================================

תלמוד בבלי מסכת שבת דף קנב עמוד (א) אמר רב כהנא: מאי דכתיב +תהלים לג+ כי הוא אמר ויהי - זו אשה, הוא צוה ויעמד - אלו בנים. תנא: אשה חמת מלא צואה, ופיה מלא דם - והכל רצין אחריה. +קהלת יב+ כי הלך האדם אל בית עלמו אמר רבי יצחק: מלמד שכל צדיק וצדיק נותנין לו מדור לפי כבודו. משל למלך שנכנס הוא ועבדיו לעיר, כשהן נכנסין - כולן בשער אחד נכנסין, כשהן לנין - כל אחד ואחד נותנין לו מדור לפי כבודו. ואמר רבי יצחק: מאי דכתיב +קהלת יא+ כי הילדות והשחרות הבל דברים שאדם עושה בילדותו - משחירים פניו לעת זקנתו.

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר