x
בניית אתרים בחינם
   צור קשר    כתב הסמכה מינוי לכהנים    טפח באישה ערווה?    כי יפלא ממך דבר למשפט?    יקום נביא או חלם חלום?
   האם "חכמים" סוטים?    אל תוסף על דבריו?    נישואין לגויה מותר אסור?    12 אבות נישאו לגויות?    חכמי גמרא בישלו עוף בחלב?
   שאלות ותשובות    מי כתב את התורה?    עולם הבא?    על גימטריה בתנ"ך.    שמעון בר יוחאי
   שכינה?    פסח    משלם לאדם כפועלו    היו במצרים 430 שנה או 210?    120 שנה לאדם.
   רשב"ם וסבא רש"י    ככל אשר יורוך?    נחמן מברסלב צדיק?    המקל    ירבעם והנביא מסר לחיים
   אל תפלל לא לתפילה    פתק בכותל?    ואכלת ושבעת וברכת - ושמחת    פיגול    הבנת הנקרא
   ודרשת וחקרת ושאלת היטב    ניסיון    מצאת כי תדרשנו    בשמו תשבע    המילה אלוהים קדושה? אלוקים?
   בתי כנסת?    מסורת ממשה לאן נעלמו כהנים?    הכל מכתוב כתוב מראש?    הוכח תוכיח צופה    רחב הזונה
   נישואין חובה?    לא תבשל גדי בחלב אמו?    חשוב חשוב    אלוהים? שטן?    שאלות בראשית א ב 5
   יום תנ"כי?    כהן = מורה?    גר גרים גיור    וקשרתם מה זה?    וקשרתם?
   וקשרתם על? על מה?    מאמין ואינו מקיים    שומרים על התורה השבת החג?    לשמור? להגן? "ולהילחם" את מלחמות יהוה?    דגל, מאמין ואינו מקיים,
   ברכות מוזרות    מי הוא אליעזר?    ספר הזהר?    יצחק ומצרים    נפש תחת נפש ממון?
   אדם?    איש?    ט באב?    אגרת הגר"א    מהו מלאך
   הרמב"ן על ימין ושמאל    על ימין שמאל?    ימין שמאל דרך אמצעית    לא תסורו ימין ושמאל?    וימאס ברכה מועלם
   אלוהי עץ ואבן    אלוהי כסף וזהב עץ ואבן

מתפלל ובא כנגדו נכרי?

שולחן ערוך אורח חיים סימן קיג סעיף ג  * <ד> הכורע בו"כל קומה לפניך תשתחוה", או בו"לך לבדך אנחנו מודים", או (ח) בהודאה דהלל וברכת המזון, הרי זה (ט) ג מגונה. (פי' שאין לכרוע אלא במקום שתקנו חכמים).

סעיף ח  המתפלל ו ובא כנגדו נכרי, ויש לו שתי וערב (יד) בידו, והגיע למקום ששוחין בו, לא ישחה, (טו) אע"פ שלבו לשמים. (שוחין = השתחוות  לא ישחה = לא ישתחווה)  מדוע השולחן ערוך רואה בעיה באדם המשתחווה במקומות אחרים ממה שקבעו "חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם"? מה אכפת ל"חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם" שאני אשתחווה לאלוהים כל יום, כל היום, בכל מצב? ומה עניין בא כנגדו נכרי לא ישתחווה? הרי אני משתחווה לאלוהים, או שלא? הרי אין כוונת המתפלל להשתחוות לאותו נכרי אלא לאלוהים? מדוע מתו אנשים על "קידוש השם" כביכול, כאשר לא רצו להשתחוות לפסלים, כאשר כוונת הלב היא הקובעת ולא המעשה, ההשתחוות? ואם יטען הטוען שמפני שלא יחשבו שאתה מתפלל כאילו לנכרי, או לעבודה זרה, הרי מה מעניין אותי מה חושב מאן דהוא? אם אני מקיים כביכול את מצוות האלוהים, להתפלל אליו, ולהשתחוות לו?


איך מסתדר "אע"פ שלבו לשמים", עם זה שבבתי הכנסת יש תמונות על "הפרוכת" ואפילו תבליטים על "הארון קודש" של אריות כתרים או "סמלי/דגלי" השבטים?

  אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר
אזור זה נשאר קבוע בכל חלקי האתר