x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 

 

 

 

 

 
 
    ראשי
    תפילה
    הבהרה
    חשיפת המערה - הסרט
    מן העתונות
    צירופי מקרים
    בעקבתא דמשיחה
    קול קורא הספר
    תהילת החיים
    רייקי
    אל תלחצו כאן
    צור קשר
    פורום
צירוף מקרים מוזר 
חלק א'
 
 ãכל הזכויות שמורות - אוריאל מעוז
 
 
צירופי המקרים המדהימים והמוזרים כאחד שהתחילו במתן הספר "הנבואה השמימית" בצרפתית לחבר שלי כאן בצרפת בשם מארק (אברהם) אולר.

יש לציין כי הספר "הנבואה השמימית"  הוא רב-מכר עולמי המספר על כתב יד שנמצא בפרו ומכיל תשע תובנות (נבואות) שהמין האנושי אמור להבין, ושבאמצעותן יוכל להיכנס לתקופה של מודעות רוחנית אמיתית.

הנבואה או התובנה הראשונה מדברת על "מאסה קריטית" והתעוררות רוחנית חדשה מתרחשת בתרבות האנושית, התעוררות שנוצרת על ידי מאסה קריטית של בני אדם החווים את חייהם כהתגלות רוחנית, כמסע שבו מנחים אותנו צירופי מקרים מסתוריים.....

כעבור כמה ימים התקשר אלי ואמר לי שהספר מדהים והעביר אותו לאדם שלישי וקנה עוד 10 לחלוקה לחברים שלו.

מכיוון שחבר זה דובר וקורא גם עברית נתתי לו ספר עלום שאינני יודע איך לכל ה..... הגיע אלי לספריה, אך משום מה חשבתי שיעניין גם ספר זה את חברי......

שם הספר ""קול קורא" או "התלמוד והברית החדשה" ולאחר מכן כתוב כך:
ספר מתיא (הספר הראשון של הברית החדשה) עם פירוש מספיק להראות לכל,
שהברית החדשה לא בא כי אם להשריש בכל העולם כולו אחדות הבורא יתברך שמו
ולחזק תורת משה.
מאת: הרב אליהו צבי הלוי סאלאווייציק .

מאמתי רב מפרש את הברית החדשה?????  

חבר שלי לקח,
התחיל לקרא.....

ואז בצירוף מקרים מוזר גיימס קמרון הבמאי של טיטניק, במסיבת עיתונאים חגיגית שנערכה בניו יורק ב-26 בפברואר 2007, מסר המפיק גילויים חדשים על הסרט שהוא מתכוון להוציא. הם טוענים שהתגלו קבריהם של ישוע הנוצרי ובני משפחתו, וכי ערכו בדיקות לשאריות העצמות שהיו בארונות הקבורה והממצאים מחזקים את הסברה שאכן מדובר בישוע.

הם סיפרו לכתבים הרבים שנדרשו 20 שנה לפענח את הכתובות והשמות שהחוקרים חשפו, בין היתר ישוע בן יוסף, ושני ארונות עם השם "מרים", מתי, וגם "יהודה בן ישוע".

בעת חפירת יסודות לבנין בשכונת ארמון הנציב תלפיות מזרח, ביום שישי ה-28 במרץ 1980 נערכו פיצוצים שחשפו במעט כניסה למערת קבורה עתיקה. אני, באותה עת ילד בן 11, הגר בסמוך מאוד לאתר הבניה, בן למדריכת צליינים נוצריים חושף את הקבר מידיעותיי בספרי הלימוד של אימי, מזעיק את הארכאולוגים שמוצאים בתוך המערה 10 ארונות קבורה.....

נשאלת השאלה האם זאת מערת הקבורה של ישוע?

10 הגלוסקמות שנמצאו במערת הקבורה תוארכו למאה הראשונה לספירה. כעבור יום הוצאו מהמערה ארונות הקבורה עם העצמות שבתוכן והועברו לרשות העתיקות. ברשות העתיקות גילו באורח פלא שאחת הגלוסקמות אבדה בדרך. זאת אותה גלוסקמה שתעסיק לימים את עולם הארכיאולוגיה ואת חוגי הכנסייה וחוקרי המשטרה.

אחרי בדיקה הוברר שמנהג איסוף העצמות כשנה לאחר קבורת הגופה והנחתן בתוך ארון אבן הגלוסקמה נמשך רק מאה שנים ונפסק כליל לאחר חורבן בית שני בשנת 70.
על הגלוסקמות נמצאו חקוקים שמות המעידים על המתים שנטמנו בהם.
ואלה השמות: ישוע בר יוסף, מריה, מתיה, יוסה, מריאמנה מרה, יהודה בר ישוע, והגלוסקמה העשירית שנעלמה איש לא זכר מה נחקק עליה.
את העצמות שלחו לקבורה ואילו את הגלוסקמות הותירו במחסן.
עברו 20 שנה עד ששמחה יעקובוביץ התפעל מן הצירוף הייחודי של השמות
ועמד מיד על משמעות התגלית הארכיאולוגית.

הגלוסקמה היחידה שנמצאה מאז ומעולם ועליה חקוק השם "יוסה" היא הגלוסקמה הרביעית שנמצאה באותה מערת קבורה בתלפיות, יוסף היה אחיו של ישוע, בבשורה על-פי מרקוס הוא קרוי"יוסה". ב-2002 הגיחה לפתע גלוסקמה מאוסף פרטי של עודד גולן ועליה חקוק השם יעקב בר יוסף אחוי דישוע. הגלוסקמה הזאת הסעירה את העולם כולו, הארכיאולוגים טענו בנחישות שמדובר בזיוף.

עודד גולן בעל ארון הקבורה סבור שארון הקבורה של יעקב אחי ישוע התגלה כנראה במערה סמוכה לזו שבה נמצאו ארונות הקבורה המיוחסים לישוע ומשפחתו.

על מנת לברר זאת נשלחה הגלוסקמה של עודד גולן לבדיקות מעבדה והתוצאות היו מפתיעות. התברר שעל ארון הקבורה של אחי ישוע נמצאו שרידי אדמה מאותו אזור שבו נמצאה המערה בתלפיות. והוועדה ברשות העתיקות קבעה שזאת ללא צל של ספק שהגלוסקמה שנעלמה בשנת 1980 והכתובת החקוקה עליה "יעקב בר יוסף" אותנטית ואילו התוספת אחרי "יוסף" כנראה מזויפת.

בסרט של גיימס קמרון מול עיניי הנרגשות עם צמרמורת בכל גופי  למראה מערתי נפתחת מחדש, העיתונאי החוקר שמחה יעקובוביץ פותח את המערה שלי שהיתה סגורה 26 שנה (26 גמטריה = יה-וה, [מאת יה-וה היתה זאת היה נפלאת בעינינו] וראו באיזה תאריך יצאו במסיבת העיתונאים על הסרט)  וחדר אליה עם מצלמותיו. לאחר קריאותיו הנרגשות הוא שם לב כי הוא דורך על שקי "גניזה" שהרבנות הראשית הניחה לפני סגירת הגולל על המערה, ואז מוציא דף אקראי מתוך אחד השקים...... הוא שולף את ספר יונה ואומר: מוזר, אכן מוזר, ישוע עצמו אמר לתלמידיו בספר מתיא (הספר שנתתי לחברי לקרא) פרק יב 38 אֲחָדִים מִן הַסּוֹפְרִים וְהַפְּרוּשִׁים פָּנוּ אֵלָיו וְאָמְרוּ: "רַבִּי, רוֹצִים אָנוּ לִרְאוֹת מִמְּךָ אוֹת."
39 הֵשִׁיב וְאָמַר לָהֶם: "דּוֹר רַע וּמְנָאֵף מְבַקֵּשׁ אוֹת, וְאוֹת לֹא יִנָּתֵן לוֹ מִלְּבַד אוֹת יוֹנָה הַנָּבִיא.....


פלאש בזיכרון: ניאו רדום מול מחשבו ופתאום המחשב מתחיל להבהב "תתעורר ניאו......"
ניאו מתעורר ובוהה בהפתעה על המסך "מה?"
המחשב מתחיל שוב לכתוב: "המטריקס מחזיקה בך ניאו..."
ניאו מנסה לכבות את החשב ואז המחשב כותב: עקוב אחר הארנב הלבן.......

ותאי המוח שלי עוברות הילוך....
להבין את המטריקס חפש את האות "הארנב הלבן"
האם להבין את העולם והבורא צריך לחפש את היונה הלבנה?

אות יונה.... אות יונה... אות יונה.... אות....

מה אומר לי אות? הא"ב, סימן, סמל...... הא"ב?

ספר היצירה משניות א´ וב´ מסבירות לנו כי:

"בשלושים ושתיים נתיבות חכמה … שהם עשר ספירות ועשרים ושתיים אותיות … ברא את עולמו… עשרים ושתיים אותיות חקקן, חצבן, שקלן והמירן, צרפן וצר בהם נפש כל, כל היצור ונפש כל העתיד לצור" משנה ה` "כיצד שקלן והמירן: אל"ף עם כולם וכולם עם אל"ף, בי"ת עם כולם וכולם עם בי"ת וחוזרת חלילה. נמצא כל היצור וכל הדיבור יוצא בשם אחד"

ויונה? יונה...יונה הנביא, האם היה יונה לפני יונה הנביא? היונה של נח!....

בראשית ברא..... וירא יה-וה כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום. וינחם יה-וה כי עשה את האדם בארץ ויתעצב אל לבו. ויאמר יה-וה אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה מאדם עד בהמה עד רמש ועד עוף השמים כי נחמתי כי עשיתם....
ויהי מבול על הארץ.....

....וישלח את הערב (עורב) ויצא יצוא ושוב עד יבשת המים מעל הארץ. וישלח את היונה מאתו לראות הקלו המים מעל פני האדמה, ולא מצאה היונה מנוח לכף רגלה ותשב אליו אל התבה כי מים על פני כל הארץ וישלח ידו ויקחה ויבא אתה אליו אל התבה. ויחל עוד שבעת ימים אחרים ויסף שלח את היונה מן התבה. ותבא אליו היונה לעת ערב והנה עלה זית טרף בפיה וידע נח כי קלו המים מעל הארץ. וייחל עוד שבעת ימים אחרים וישלח את היונה ולא יספה שוב אליו עוד......

לפני היונה שולח נח את העורב ולאחר מכן את היונה ששבה אליו לעת ערב. והנה היונה שבה בזמן ערב או בזמן עורב? האם היונה והעורב קשורים זה בזה?

יצאתי לחפש עורבים ויונים ובספר מלכים מצאתי סיפור על אליהו הנביא בפרק י"ז:

ויהי דבר יה-וה אליו לאמר: לך מזה ופנית לך קדמה ונסתרת בנחל כרית אשר על פני הירדן.
והיה מהנחל תשתה ואת הע(ו)רבים צויתי לכלכלך שם.
וילך ויעש כדבר יה-וה וילך וישב בנחל כרית אשר על פני הירדן.
והע(ו)רבים מביאים לו לחם ובשר בבקר ולחם ובשר בערב ומן הנחל ישתה.
ויהי מקץ ימים וייבש הנחל כי לא היה גשם בארץ.

ויהי דבר יה-וה אליו לאמר:
קום לך צרפתה אשר לצידון וישבת שם הנה צויתי שם אשה אלמנה לכלכלך.
ויקם וילך צרפתה ויבא אל פתח העיר והנה שם אשה אלמנה מקששת עצים ויקרא אליה ויאמר קחי נא לי מעט מים בכלי ואשתה. ותלך לקחת ויקרא אליה ויאמר לקחי נא לי פת לחם בידך. ותאמר חי יה-וה אלו-היך אם יש לי מעוג כי אם מלא כף קמח בכד ומעט שמן בצפחת והנני מקששת שנים עצים ובאתי ועשיתיהו לי ולבני ואכלנהו ומתנו.
ויאמר אליה אליהו אל תיראי באי עשי כדברך אך עשי לי משם עגה קטנה בראשנה והוצאת לי ולך ולבנך תעשי באחרנה.
כי כה אמר יה-וה אלו-הי ישראל כד הקמח לא תכלה וצפחת השמן לא תחסר עד יום תתן תת יה-וה גשם על פני האדמה.
ותלך ותעשה כדבר אליהו ותאכל הוא היא והיא והוא וביתה ימים.
כד הקמח לא כלתה וצפחת השמן לא חסר כדבר ידוד אשר דבר ביד אליהו.

ויהי אחר הדברים האלה חלה בן האשה בעלת הבית ויהי חליו חזק מאד עד אשר לא נותרה בו נשמה. ותאמר אל אליהו מה לי ולך איש האלו-הים באת אלי להזכיר את עוני ולהמית את בני?. ויאמר אליה תני לי את בנך ויקחהו מחיקה ויעלהו אל העליה אשר הוא ישב שם וישכבהו על מטתו. ויקרא אל יה-וה ויאמר יה-וה אלו-הי הגם על האלמנה אשר אני מתגורר עמה הרעות להמית את בנה? ויתמדד על הילד שלש פעמים ויקרא אל יה-וה ויאמר יה-וה אלו-הי תשב נא נפש הילד הזה על קרבו! וישמע יה-וה בקול אליהו ותשב נפש הילד על קרבו ויחי. ויקח אליהו את הילד וירדהו מן העליה הביתה ויתנהו לאמו ויאמר אליהו ראי חי בנך.
ותאמר האשה אל אליהו עתה זה ידעתי כי איש אלו-הים אתה ודבר יה-וה בפיך אמת.
ומאז בנה של האלמנה נקרא: יונה בן אמיתי (שלימים יהיה יונה הנביא) על שם איש האמת שהחייה אותו.

יונה הנביא

 

יה-וה פונה אל יונה ואמר לו ללכת אל ננוה העיר ולהתנבא עליה כי אם לא יחזרו ממעשיהם הרעים בעוד ארבעים יום ננוה נהפכת. יונה כנביא ראה כי אכן אנשי ננוה יחזרו בתשובה והאל לא ישמידם בסופו של עניין, הוא לא רצה להיות הנביא שנבואתו לא התקיימה (לפחות בפשט, בדרש אכן ננוה התהפכה מדרכה הרעה ועשתה שינוי דרסטי לכיוון הטוב והחיובי) לכן הלך ליפו ומשם עלה על ספינה המפליגה תרשישה. באמצע ההפלגה סופה עזה ורוחות ובסופו של דבר יונה מתוודה כי בגללו הדבר וכערבות לחייהם הוא אומר להם להשליכו לים על מנת להשקיט את הסערה. דג גדול בולעו ולאחר שלושה ימים של תפילה לבורא הדג פולטו על היבשה והוא הולך אכן אל ננוה והם אכן משנים את דרכם הרעה......


צירוף מקרים? שוב עורבים ויונה באותו סיפור.....

המשך יבוא.......
 
נ.ב. הארות ופירושים נוספים לכתוב ברשומה זו:
נח, העורב והיונה

בתחילה שלח נח מהספינה את העורב אך העורב יצא יצוא ושוב ובעצם לא ביצע את שליחות נח.
רש"י (רבי שלמה יצחקי) בפירושו על הפסוק מסביר את הסיבות של העורב:

יצוא ושוב - הולך ומקיף סביבות התיבה ולא הלך בשליחותו שהיה חושדו על בת זוגו,
כמו ששנינו (למדנו) בתלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף ק"ח עמוד ב`:
"וישלח את העורב", אמר ריש לקיש:
תשובה ניצחת השיבו עורב לנח, אמר לו (העורב לנח):
רבך (אלוהים) שונאני ואתה שנאתני.
רבך שונאני - מן הטהורין שבעה, מן הטמאים שנים.
(אלוהים ציווה לקחת שבעה מכל החיות הטהורות לספינה ואילו מהחיות הטמאות רק שנים ואני נמנה עם החיות הטמאות)
ואתה שנאתני - שאתה מניח ממין שבעה ושולח ממין שנים,
(אתה שולח מהספינה מהסוג שבמיעוט)
אם פוגע בי שר חמה או שר צינה לא נמצא עולם חסר בריה אחת? או שמא לאשתי אתה צריך?
(ואם אפגע מהשמש או מהקור הרי ששיחסר מן אחד בעולם או שבעצם אתה רוצה את אשתי?)

ואז שלח נח את היונה פעמיים ובפעם השניה חזרה עם עלה של זית
ומסופר בתלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף ק"ח עמוד ב`:

"והנה עלה זית טרף בפיה", אמר רבי אלעזר:
אמרה יונה לפני הקדוש ברוך הוא:
רבונו של עולם! יהיו מזונותי מרורים כזית ומסורים בידך,
ואל יהיו מתוקים כדבש ומסורים ביד בשר ודם.

לפי הכתוב היונה בעצם מתחננת ומתפללת לבורא עולם
כי עדיף בעיינה אוכל מר ישירות ממנו
מאשר מזון מתוק מיד בני האדם....


אליהו, העורבים ויונה בן אמיתי הנביא
לפי התלמוד ירושלמי סוכה פ"ה ה"א, נה ע"א. יונה בן אמיתי היה בן האשה הצרפתית שהחיה אליהו הנביא
ילקוט שמעוני מלכים א רמז רט

קום לך צרפתה. ר` שמעון אומר מכח הצדקה המתים עתידין להחיות מנין אנו למידין מאליהו ז"ל שקבלתו אלמנה בכבוד גדול. ואמו של יונה (הנביא) היתה.

שו"ת עטרת פז חלק ראשון כרך ג - אה"ע סימן ט ד"ה וממילא קשה

בן הצרפית יונה הנביא הוה כיצד אף על פי שאימו גויה היתה והוא גר,
ואמנם דמצינו כן אצל עובדיה הנביא דאמרו חז"ל (סנהדרין לט ע"ב) עובריה גר אדומי היה. מכל מקום הרי אינו מייחס אותו לאביו כדרך שמיחס בדרך כלל את שאר הנביאים, ישעיהו בן אמוץ, הושע בן בארי, יואל בן פתואל, והיינו בפשטות משום הכתוב ב (יבמות כב ע"א) שאין לו יחס לאביו שכן גר שנתגייר כקטן שנולד דומה. וא"כ איך מיחס כאן את יונה "בן אמיתי" אם אימו גויה היתה והוא נתגייר. לפי מה שהבאנו לעיל מהזוה"ק פר` ויקהל (דף קצז ע"א) כמבואר התם דיונה בן אמיתי בן הצרפתית היה ודרשו שלכן נקרא "בן אמיתי" משום שכתוב במלכים גבי בן הצרפתית שאמרה לו אימו לאליהו "ודבר ה` בפיך אמת" .....


האם זה שוב "יד המקרה" שאני, אוריאל מעוז הנני בן למשפחה גויה מצרפת שנתגיירה ועלתה לארץ?
כאמור המשך יבוא.....
 
                              
                              להדפסת המאמר 
 
    
 
 
 
 מונה המבקרים בחסות Postool
האתר נבנה ע"י מיכל יצחק-הלוי halevym@bezeqint.net
אתר "התעוררות"