הבה נלמד בקצרה על חוקי משחק הפוקר.
כל יד של פוקר מורכבת מחמשה קלפים. בעזרתם של כל הקלפים שברשותנו, אנו יוצרים את היד הכי טובה האפשרית תוך שימוש בחמשה קלפים בלבד.
על פי רשימת הידיים המוכרות, אנו מנסים ליצור את היד הכי חזקה, להלן רשימת דירוג הידיים של משחק הפוקר (מהגבוה ביותר לנמוך):
סטרייט פלאש: חמשה קלפים ברצף ובסדרה.
רביעייה: ארבעה קלפים מאותו הדירוג וקלף חופשי.
פול- האוס: שלישייה וזוג (שלושה קלפים מאותו הדירוג, וזוג נוסף מאותו דירוג).
צבע/פלאש: חמשה קלפים מאותה הסדרה.
רצף/סטרייט: חמשה קלפים ברצף (זכרו שהאס בפוקר יכול להיות גם הקלף הגבוה ביותר וגם הקלף הנמוך ביותר. לדוגמה: A,K,Q,J,T או A,2,3,4,5).
שלישייה: שלושה קלפים מאותו הדירוג ושני קלפים נוספים.
זוגיים: שני זוגות וקלף נוסף.
זוג: שני קלפים מאותו הדירוג ושלושה קלפים נוספים.
קלף גבוה: חמשה קלפים אשר עוצמתם נקבעת על-פי הקלף הגבוה מבין החמישה.
ברוב משחקי הפוקר היד הגבוה ביותר, היא היד שתזכה בקופה.
לחץ בכדי להתחיל לשחק פוקר
תוכנת
פוקרכמה טיפים לשחקן הפוקר המתחיל
1) אל תיכנס ליותר מדי "ידיים"
שחקני הפוקר הטובים ביותר משחקים רק בין 30%- 20% מה"ידיים" שמחולקות להם,
לרוב אין להסתמך על המזל אלא לחכות עד שתקבל "יד" חזקה יותר בכדי להמר עלייה.
2) דע מתי לקפל את הקלפים
גם אם אתה מחזיק זוג אסים ביד, לאחר ה"פלופ" הכל יכול להשתנות,
שים לב למהלך המשחק ואל תשלם סתם "רק בשביל לראות עוד קלף..".
3) בחר את רמת השחקנים בקפידה
שב בשולחן עם שחקנים ברמה שלך או נחותים ממך , דבר זה יגדיל את סיכוייך לזכות.
עלייך להיות בשולחנות שבהם תוכל לנצח ולפעמים גם "להפחיד" את יריבייך בעת העלאת סכום ההימור.
4) למד את היריב
קח את הזמן , צפה בשולחן מהצד לפני שתיכנס לשחק. כך תוכל ללמוד רבות על דרכי המשחק של יריבייך.
5) הימור "חכם"
שחקנים טובים משתמשים בשיטת העלאת סכום ההימור לא רק כשיש בידם את היד החזקה ביותר,
לפעמים טוב להמר בשביל לגרום ליריב לקפל את הקלפים שבידו,
לפעמים כדאי אפילו ל"שלם" לשחקן את סכום ההימור האחרון ואפילו רק בכדי לראות עם איזה קלף הוא הימר בכדי ללמוד את שיטת המשחק שלו.
שחקנים טובים נוטים להעלות את סכום ההימור בכדי "לבדוק את השטח"
6) תן ליריב חומר למחשבה
השתמש בטיפים 4 ו- 5 . נסה לגרום ליריבך לחוסר ביטחון בקלף שבידו, תן ליריב לחשוב למה נקטת בצעד שבחרת בו?
7) "בלופים" הם חלק מהמשחק
דע מתי להשתמש בבלוף, רק זכור שגם אם נתפסת בבלוף , דבר זה יכול לעמוד לזכותך עדיין...
היה זהיר כשאתה משתמש בטקטיקה זאת, ובחר את סכום העלאת ההימור בקפידה.
לחץ בכדי להתחיל לשחק פוקר
תוכנת פוקר
משחק הפוקר הפופולארי ביותר בחדר פוקר. מטרת המשחק היא לסיים עם יד הפוקר הכי טובה, ולזכות בקופה. שני קלפים מחולקים לכל שחקן (הם נקראים קלפי כיס – pocket cards), ואז 5 קלפי "קהילה" (קלפים שמשותפים לכל השחקנים) מחולקים ע"י הדילר. השחקן צריך להרכיב את היד הכי טובה האפשרית מסך כל שבעת הקלפים (5 גלויים ו-2 אישיים). יש סיבוב של הימור לאחר חלוקת כל קלף קהילה.
הימור ראשוני
השחקן לשמאלו של הדילר שם הימור ראשוני קטן, והשחקו לשמאלו את ההימור הראשוני הגדול. ההימור הראשוני מוכנס כתמריץ לשחקנים לשים הימורים ולהיכנס ליד.
גודל ההימור הראשוני מוחלט ע"י השולחן שבו משחקים. ההימור הראשוני הקטן הוא בד"כ חצי מההימור המינימלי, בזמן שההימור ראשוני הגדול הוא שווה ערך להימור המינימלי. זה נראה הכי טוב בדוגמא: אם אתה משחק בשולחן של 2$\4$, ההימור הראשוני הקטן יהיה 1$ וההימור הראשוני הגדול יהיה 2$.
פתיחת המשחק
ברגע שההימור הראשוני נשלח, הגיע הזמן לקלפים. מחולקים בכיוון השעון מהדילר. כל שחקן מקבל שני קלפים עם הפנים למטה, שרק הוא יכול לראות. הגיע הזמן להתחיל להמר. בשביל זה אנחנו פה אחרי הכל.
ההימורים אחרי חלוקת הקלפים הראשונה.
בשלב זה, כל שחקן מהמר על סמך היד הראשונית שקיבל. המהמר הראשון הוא השחקן לשמאלו של ההימור הפותח הגדול.
בשלב זה לכל משתתף יש שלוש אפשרויות: להתקפל, להעלות או להשוות את ההימור הראשוני. כדי שמשתתף יישאר ביד, הוא צריך לפחות להשוות או להעלות את ההימור. פתיחת קלפים אינה אפשרית בשלב זה,
ההימורים מתבצעים בכיוון השעון, כל משתתף צריך להשוות, להעלות או להתקפל. אם אף אחד לא העלה את הסכום של ההימור ההתחלתי הגדול, כשהתור חוזר למשתתף ששם אותו הוא יכול לבקש לפתוח את הקלפים, לפרוש או להעלות.
ההימור בסיבוב הראשון הוא ההימור על הסכומים הכי נמוכים, כלומר במשחק של 2$\4$ הסיבוב הראשון יהיה בהפרשים של 2$ מהימור להימור. רק טיפ קטן לפני שממשיכים. ההימורים לא יכולים להמשיך לנצח, אנו משתמשים בשיטה הסטנדרטית להימורים ובמודל של שלוש העלאות. כלומר בכל סיבוב יש את הימור הפתיחה ואפשרות לשלוש העלאות. אחרי ההעלאה השלישית אין אפשרות להעלות יותר באותו סיבוב.
הקלפים
עכשיו, כשהסיבוב הראשון נגמר, הגיע הזמן ל"פלופ" (עכשיו זה מתחיל להיות מעניין). ה"פלופ" הוא הסדרה של שלושת הקלפים שמונחים עם הפנים למעלה על השולחן כך שכל השחקנים יכולים לראות אותם, כל המשתתפים יכולים להרכיב עם הקלפים שעל השולחן והקלפים שהם מחזיקים צירופים.
עכשיו, הגיע הזמן לסיבוב הימורים נוסף, פעם נוספת בדרגה הנמוכה של סכומי הסיכון בשולחן. הפעם המשתתף לצידו השמאלי של הדילר הוא הפותח בסבב ההימורים. לא משנה אם הדילר התקפל או לא. השחקן משמאל לדילר יישאר להמשך היד. מלבד זאת, תהליך ההימורים זהה לזה שלפני חלוקת ה"פלופ".
הפיכת הקלף.
כאשר הסתיים סיבוב ההימורים הנוסף, הופכים עוד קלף אחד על השולחן. הקלף הרביעי, כמו שלושת הקלפים שלפניו, יכול לשמש ליצירת צירופים עם הקלפים שהמשתתף מחזיק בידו.
עכשיו ההימורים עוברים לסכום סיכון הגבוה, כלומר במשחק של 2$\4$ ההפרש בין ההימורים יהיה 4$.
הנהר
הרביעי נחשף, עכשיו תורו של הקלף האחרון, הנהר. עכשיו כל הקלפים חולקו, כל שחקן יכול לראות מה היד בת חמשת הקלפים הכי חזקה שהוא יכול ליצור. ועכשיו סיבוב הימורים נוסף, גם הפעם על הסכום הגבוה.
גילוי הקלפים
הגיע הזמן לראות מי הזוכה המאושר. כל משתתף מציג את הקלפים שלו, מהאחרון שהימר והלאה. המנצח הוא השחקן עם היד הכי חזקה לפי דירוג פוקר האוניברסלי.
אם שחקן מנצח בזכות זה שהוא היחיד שנשאר בשולחן, אין הצגת קלפים, והשחקן המנצח יכול לבחור אם להראות את הקלפים או לא.