" קריסטלים " ואבני חן "
" הקריסטלים והמינרלים "
הקריסטלים והמינרלים השונים , ילדיה של אמא אדמה , ריתקו והרשימו את בני האדם כבר בתקופות קדומות. יופיים האדיר , התחושות המיוחדות שהם מעבירים , ולא אחת גם נדירותם , עוררו בבני האדם חיבה והערכה כלפי עצמים ייחודים אלו .
בתקופות קדומות , ובעצם , עד לפני זמן לא רב , נדירותם של הקריסטלים המיוחדים ויוקרם גרמו לכך שרבים מבני האדם לא יכלו להשתמש בהם . הם היו נחלתם של המלכים , האצילים ושועי העם , ושימשו אותם להקרנת עושרם ולהאדרת כבודם בעיני הבריות .
בו זמנית , שימשו הקריסטלים את אנשי וכוהני הדת השונים ואת המרפאים והאלכימאים . אנשי התבונה וחכמי הרוח בכל הזמנים , ידעו לזהות את סגולותיהם הייחודית של בקריסטלים . הם השתמשו בהם , חקרו את תכונותיהם לעומק , ריפאו בעזרתם ופיתחו את חכמתם ואת רוחם . בידי אנשים אלו , שימשו הקריסטלים לטיפול בבעיות גוף ונפש , להגנה , לעשיית קסמים , לחיזוק לחשים ואף לכישוף . כמוכן מינרלים וקריסטלים מסויימים שימשו אותם להתחברות אל רבדים רוחניים נעלים , וקבלת אינפורמציות נשגבות . סגולות ההגנה של המינרלים , שימשו היטב את כל מי שהחזיק בהם . תכונות אלו גרמו לסיפורי ניסים ונפלאות שיוחסו לקריסטלים . חלק מהם אכן נכונים .
כיום , הקריסטלים והמינרלים השונים פרושים לפנינו במלוא יופיים , נגישים לכל אחד ואחת . אמנם , מינרלים מסויימים , נדירים במיוחד , כגון : המולדבייט , היהלומים , הספירים ודומיהם , הינם יקרים , ולא כל אחד מרשה לעצמו לרכושם . גם מינרלים שונים שעברו ליטוש שהביא אותם לאיכות של אבן חן , אינם זולים . אך לעומתם , מגוון המינרלים שניתן לרכוש תוך הוצאה כספית מועטה – הוא אדיר .
כיום , כל אחד ואחת יכולים ליהנות מסגולותיהם המופלאות של הקריסטלים . אנו יכולים להשתמש בהם לאיזון גופנו ונפשנו , ללמוד מהם , להתרפא בעזרתם , לפתח את מודעותנו ולפקוח את עיניה אל האינסוף – הכל בעזרת עצמים יפיפיים אלו .
" היווצרות הגבישים ודרכם מהאדמה אל האדם "
המינרלים היפיפיים בהם אנו עושים שימוש כה מגוון , כולם בני האדמה ( מלבד המטאוריטים , אשר הגיעו אלינו מעולמות אחרים ) . הם נוצרו והתגבשו בתנאים שונים ובדרכים שונות . מגוון תנאי ההיווצרות , הוא אחד הפרמטרים שיוצרים את מגוון האדיר כל – כך של המינרלים המצויים על – פני האדמה . ניתן אף לומר , כי הגביש " זוכר , את תנאי היווצרותו – בסופו של דבר , הם הפכו אותו למה שהינו . תנאי היווצרותו של הגביש מלמדים אותנו פעמים רבות על סגולותיו הייחודית ועל תכונותיו . הבזלת , למשל שמקורה בהתפרצות וולקנית שהתקררה והתקשתה , תסייע לאנשים לעמוד בתנאים קשים ו " לוהטים " , מחד , ומאידך , תעזור להם ללמוד ל " צנן " את התפרצויות הכעס והזעם שלהם . גם היהלומים , הנוצר בתנאי חום ולחץ עצומים והתגבש לאבן חן יפיפייה , מסמל בקשיחותו וביופיו , את הייסורים הממרקים את הנשמה , ומביאים אותה לכלל שלמות ועוצמה
מקורם של חלק מהגבישים הוא גזים לוהטים או מגמה לוהטת , שפרצו מתוך בטן האדמה הלוהטת , אל ומעל לפני האדמה . חלקם , מקורם בהתפרצות וולקנית . לאחר שהתקררו והתקשו , הם החלו להתגבש כגבישים , וצורתו של הגביש המסוים החלה ללבוש צורה . גבישים אלו קרויים " מינרלים מגמטים " . הקוורץ , לדוגמה נוצר בתנאים אלו , על – כן נחשב למינרל מגמטי .
ההתפרצות הוולקנית , מקורם של חלק מהגבישים המגמטים , מעלה אדים בעלי תרכובות מינרליות שונות . אדים אלו עשויים ליצור התגבשויות של מינרלים שונים . האדים מתעבים , נעשים סמיכים ומוצקים יותר , ויוצרים את המינרל . הנחושת , למשל , מקורה באדים של התפרצויות וולקניות .
מינראלים משקעים , הינם מינרלים הנוצרים מתמיסות שונות , מתפתחים כתוצאה מפעילות טבעיות של אורגניזים שונים או נוצרים עקב פעילות כוחות הטבע – הקרח , האוויר , המים והרוח .
המינרלים המתהווים , עשויים לעיתים לעבור " התגבשות מחדש " . התגבשות זו יוצרת מאותם מינרלים גבישים חדשים , השונים מהמינרל ממנו נוצרו במרקמם , בצורתם ואף בתכונותיהם . המינרלים נכרים ומתגלים במרבצים שונים . חלקם מצויים בעורקים באדמה העשירים במינרל , ובסלעים מסוג שונה . המכילים עורקים של המינרל . לעומתם , ישנם מינרלים המצויים בריכוז גבוהה על קרקעית נהרות , או לחופי נהרות וימים . לאחר מציאת המינרל , עובר המינרל ליטוש , בהתאם לסוגו ולאיכותו . חלק מהמינרלים מלוטשים ליצירת אבני חן יפיפיות , כגודמה : הברקת ( אמרלד ) , והאודם ( רובי ) . הליטוש מבליט את יופייה של האבן , נותן לה יכולת להחזרת קרני האור ולברק מרשים והופך אותה ליוקרתית יותר ומתאימה לשיבוץ בתכשיטים . בנוסף , נחשבים כ " אבנים " גם תוצרים אורגניים שעברו תהליך של שינוי וגיבוש – עץ מאובן , פנינה , ענבר וכדומה .
" מבנה הקריסטלים "
ההבדל ביו מינרל רגיל , לבין המינרל המוגדר כקריסטל , הינו במבנה ההתגבשות המינרל . לקריסטלים מבנה אטומי ייחודי להם , היוצר מבנה ההתגבשות קריסטלי . ישנן שבע צורות ההתגבשות הבסיסיות , ולכל אחת מהן מבנה גיאומטרי ומולקולרי ייחודי לה .למרות השמות " הארוכים " של צורות ההתגבשות , בסופו של דבר , ניתן להבחין בהן בעין על – פי הדוגמאות שלהלן , שכן צורת ההתגבשות היא המעניקה לגביש את צורתו הייחודית . צורת ההתגבשות האיזומטרית – צורת התגבשות זו היא דמויית קוביה או תיבה , לאו דווקא בעלת זוויות מושלמות . לדוגמא - הפלואורייט . צורת ההתגבשות הטטרגונלית - לצורת התגבשות זו ארבע פיאות . לדוגמה – הוולפנייט . צורת ההתגבשות ההקסאגונלית - זוהי צורת התגבשות בעלת שש פאות , כגון האמרלד . צורת ההתגבשות הטריגונלית – צורת התגבשות זו מאופיינת בשלוש פיאות , כגון , הטורמלין . צורת ההתגבשות האורתרומבית – צורת התגבשות זו מזכירה בצורתה מעויין . האקאנטייט . צורת ההתגבשות המונו קלינית – זוהי צורת התגבשות בעלת שיפוע יחיד , כגון , ב אזורייט . צורת ההתגבשות הטריקלינית - זוהי צורת התגבשות תלת – שיפועית לדוגמא – הטורקיז .
" מבני הגבישים "
לצורתו של הגביש , עשויה להיות השפעה משמעותית על אופן פעולתו . חלק מצורותיהם של הגבישים הן טבעיות , וחלקן מעשי ידי אדם . בכל אחת מתצורותיו , האנרגיה הבסיסית והטיבעית של הגביש המסוים נשמרת . ייחודן של הצורות , הוא בכך שעל – ידי הצורה הייחודית ניתן לתכנת את הגביש לקליטה או לשידור אנרגיה בצורות שונות , וליעדו לתפקידים שונים . כאשר אתה מעוניין להשתמש בגביש מסויים למטרה ספציפית , מאלו שיוזכרו להלן , תוכל לבחור את הצורה או המבנה המתאים לגביש . לגבישי הקוורץ , צורות ייחודיות משלהם , על – כן נתארם בנפרד בתיאור תכונות הקוורץ קריסטל .
" צורת מושבה לגביש "
מושבת גבישים הינן צורה טבעית , הכוללת מקבץ של גבישים על – פני שטח אנכי , פחות או יותר . היווצרות הגביש כמושבה , מעצימה את כוחו של הגביש , ומסייעת לו לפזר את האנרגיות שלו בצורה יותר מגוונת ועוצמתי . הגבישים המצויים על – פני המושבה מחזקים , מטעינים ומטהרים זה את זה . המושבות משמשות לטיהור גבישים אחרים . לשם כך , משמשת בעיקר מושבת הקוורץ . מושבת הסיטרין , נחשבת כמושכת שפע ושגשוג . מושבת האמטיסט מרגיעה מאוד , מטהרת את האווירה ואת האוויר בחדר . בשל היותן קבוצת גבישים , המצויים ופועלים יחד בהרמוניה מושלמת , המושבות מעולות להנחה בחדרים בהם מתרחשות פעילות קבוצתית . אנרגיית שיתוף הפעולה והאחדות שהן משדרות, משפיעות לטובה על קבוצות העובדות יחד , במקומות עבודה , בכיתות לימוד ובקבוצות מדיטציה והתפתחות רוחנית . בשל ריבוי הגבישים על פניהן , המושבות משדרות אנרגיה חזקה ומשרות הרמוניה בכל מקום שיונחו בו .
" צורת ביצה לגביש "
גבישים רבים מעוצבים באופן תעשייתי בצורת ביצה . בעזרת גביש בצורת ביצה , ניתן לנקות את ההילה ( על – ידי החזקת הגביש בין האגודל והאצבעות ) , לאתר ולמלא חורים בהילה . יש המשתמשים בגביש בצורת ביצה כעזר בטיפולי שיאצו , רפלקסולוגיה ואקופרסורה , בשל קלות אחיזתו ( צורתו מתאימה לכף היד ) , והאפשרות להעצמת האנרגיות הטיפוליות . ניתן ללחוץ על האזור המטופל , או על נקודת האקופרסורה או הרפלקס , בעזרת הקצה החד של הביצה .
" צורת כדור לגביש "
לתצורת הקריסטל הכדורית , קשרו אגדות רבות במהלך ההיסטוריה , חלקן נכונות . כדור הבדולח המפורסם , המשמש לחיזוי עתידות , הינו בעצם כדור קריסטל קוורץ , אך גם מינרלים שונים אחרים משמשים לאותה מטרה . ניתן למצוא גבישים בעלי צורה כדורית טבעית , וישנם גם גבישים המעוצבים בצורה זו באופן תעשייתי . גבישים בעלי צורת כדור מתאימים לשימוש בעת פעילות קבוצתית , לשם יצירת תקשורת טובה יותר בין בני הקבוצה . כמו – כן , הם משמשים לשם התקשרות לאירועים ולבני אדם שאינם נמצאים במקום , או אינם נמצאים בזמן בו אנו נמצאים כרגע . ניתן לערוך בעזרתם הזמנות אנרגטיות חזקות במיוחד . בעזרת התבוננות מעמיקה ניתן " לקרוא " בהם אירועים מהעבר ומהעתיד . התבוננות זו דורשת התעמקות , אימון מתמיד ופיתוח . באותה מידה , משמש הגביש בעל צורת הכדור גם לחיזוק ההתבוננות הפנימית , ומסייע רבות לפיתוח האינטואיציה והיכולת העל – חושית . בגבישים קטנים בעלי צורת כדור , ניתן להשתמש כקמע , ולמניעה והקלה על מחלות ניווניות .
" גביש בצורת כוכב "
ישנם גבישים המתגבשים באופן טבעי בצורת כוכב בעל ארבע או שש קרניים . כמו – כן , ישנן צורות תעשייתיות של כוכב , אך הן אינן נושאות את התכונות הייחודיות לצורה הטבעית . גביש בעל צורת כוכב מתאים לשימוש בעת מדיטציות להתחברות עם אור היקום , עם הכוחות העליונים . צורה זו , מעוררת את האני הגבוהה באדם תוך שהיא מסייעת לו לפעול על פי הרצון האלוהי .
" גביש בצורת פירמידה "
ישנן צורות מתועשות של פירמידה , ואף צורו טבעיות , אך הן נדירות יותר . גביש בצורת פירמידה , " מכניס לפוקוס " את האנרגיה של הגביש וממקד אותה . הוא משמש רבות במדיטציות להעלאת ולהגברת ההתפתחות הרוחנית , ובמדיטציות של העין השלישית .
" גביש בצורת קערות קריסטלים "
קערות קריסטלים טבעיות , הינן נדירות מאוד . בדרך כלל ניתן למצאן אך ורק בייצור תעשייתי . קערות קריסטל משמשות להטענת האנרגיה , חיזוק ועירור של קריסטלים אחרים , המונחים בתוכן . כמו – כן , משמשות קערות הקריסטלים במדיטציות כאשר מחזיקים אותן בין שתי כפות הידיים ) בעיקר לקבלת שפע אלוהי , מכל סוג שהוא .
" גביש בצורת גביש מלוטש "
הגביש המלוטש הוא גביש שקצהו לוטש על מנת שיהיה חלק יותר . ניתן להשתמש בגביש זה לעידוד היצירתיות . הגביש המלוטש משמש בעיסויים וכמו כן , ניתן להשתמש בו לעירור המרידיאנים בגוף .
" הקריסטלים והשדות האנרגטיים "
הקריסטלים הינם כלים רבי עוצמה לעירור המודעות. הם עשויים להשתלב במדיטציות רבות , והם בין הכלים המועילים והפשוטים ביותר הקיימים לאיזון הצ'אקרות , הגופים האנרגטיים , ורבידי הקיום השונים . נבהיר את המושגים השונים הקשורים לגופים האנרגטיים ולצ'קרות , ואת האופן בו משפיעות אנרגיות הקריסטלים עליהם . כל הקיים על פני כדור הארץ נע על פי תדרים שונים , ותדרים אלו , סובבים ומשפיעים על החומר . לצבעים תדרים ייחודיים להם . כך גם לצלילים , לאור , לגוף האדם , למינרלים , ולממלכות החי והצומח . למרות שלתדרים השונים איכויות שונות , הם בעלי יכולת אינטראקציה הדדית . תדרי האור , הצבע , הצליל ותדרים הייחודיים של המינרלים, הם בעלי השפעה חזקה ומשמעותית על התדרים האופפים את גוף האדם . יקל עלינו להבין הנחה זו , אם נשווה לנגד עינינו את תנועת האטומים . האטומים המרכיבים את עולם החומר , המוצק ויציב לכאורה , מצויים ברטיטה ובתנודה מתמדת . למרות שבעין רגילה איננו רואים רטיטות אלו , הן קיימות באופן תדיר ובלתי פוסק . כאשר האנרגיות של הקריסטלים " מוספות " לאנרגיות האדם , נוצר שילוב של כוח ויבראציונלי ( תנודתי ) חדש . ניתן לדמות לשתי אבנים הנזרקות אל תוך אגם מים . כל אחת מהאבנים יוצרת מעגל במים , אך בסופו של דבר , משתלבים שני המעגלים בתנועתו של האגם . השילוב בין אנרגיות האדם לאנרגיות המינרלים , גורמות לאדם למצב גבוה ופתוח יותר ( בעוד המינרל , מבצע את תפקידו ואת ייעודו ) . כאשר אנו מחברים בין האנרגיות שלנו אנרגיות המינרלים , אני זוכים לידע ולהבנה נוספים לגבי מצבנו הגופני , הרגשי והרוחני . תדרים של הקריסטלים השונים , עובדים בצורה מאזנת ומנקה על התדרים של הגוף הפיזי שלנו , כמו גם על תדרי הגופים האנרגטיים הגוף האתרי , הגוף האמוציונאלי , הגוף המנטאלי , הגוף האינטואיטיבי והגוף הקרמתי .
" הגופים הסובבים את גוף האדם "
מלבד הגוף הפיזי , לאדם מספר גופים אנרגטיים . ניתן אף לכנותם הילות , יש המסוגלים לראות חלק מהם . אנשים רבים מסוגלים לראות בקלות את הילת הגוף של האדם , כאשר האדם עומד ליד קיר לבן . באותה שיטה , ניתן אף להבחין בגוף האתרי , לאחר מעט אימון ותרגול . יש המונים חמישה גופים – הגוף הפיזי , וארבעה גופים אנרגטיים . יש המונים מלבד הגוף הפיזי חמישה או שישה גופים אנרגטיים . הרחבה זו נובעת מיכולתם של אנשים שונים להעמיק ולראות רבדים שונים להעמיק ולראות רבדים דקים יותר ויותר של הישות האנרגטית הכוללת – היא האדם . הילת האדם , השדה האלקטרו – מגנטי שלו , הינה תוצאות הזרימה המגנטית והחשמלית של גופי תודעה . על כן , כל מצב של חוסר איזון באחד מהגופים , כולל , כמובן , הגוף הפיזי , יתבטא וישפיע על מצבה של ההילה הכוללת . הגופים האנרגטיים מושפעים באופן מתמיד ממצבו הרוחני , הנפשי והפיזי של האדם , ומשפיעים על מצבים אלו . יחסי גומלין אלו , אינם ניתנים להפרדה . כל דבר המשפיע על הגופים האנרגטיים , משפיע על האדם . כל דבר המשפיע על האדם ,גופנית , נפשית או רוחנית , יבוא לידי ביטוי בגופים האנרגטיים ובהילה .
הגוף הראשון , הוא הגוף הפיזי . הגוף הפיזי פועל במישורים הפיזיים הנתונים ומורכב מחומרים הניתנים לחישה פיזית , לבדיקה ולאבחון בכלים המצויים בידינו כיום . הוא מושפע ומופעל על ידי תהליכים ביוכימיים שונים , ונתון לחוקי העולם הפיזי . הוא מציית לחוקי הזמן , המרחב והכבידה , ואינו אינסופי אלה נתון לתהליכים מתמידים של בליה והתחדשות . עם זאת , יש לזכור כי גופנו הפיזי מורכב מאטומים . האטומים מצויים בתנועה כל הזמן , ובעצם , תנועתם המתמדת היא היוצרת את החומר , כפי שהוא נראה לעין . בגוף הפיזי נטפל בקריסטלים רבים , תוך שהם מאזנים את פעולות, משפרים את תפקודו ומאיצים את הרגנרציה שלו .
הגוף השני הוא גוף האתרי . בגוף האתרי מצויים ערוצי המרידיאנים , הנושאים בתוכם את כוח החיים ( הצ'י ) , וקשורים למערכת העצבים של הגוף . מרידיאני הגוף האתרי מעבירים אנרגיות וטוענים אנרגיות בגוף . תגובתו של גוף זה לאנרגיות הקריסטלים היא חזקה במיוחד . חלק גדול מהטיפול בבעיות ובמחלות בעזרת הקריסטלים מתבצע דרך רובד זה . הגוף האתרי הוא השכבה בה מתחילות בעצם , המחלות הבאות המגוונות של גוף האדם , והוא מזין את הגוף הפיזי , אנרגטית , דרך מערכת המרידיאנים המצויה בו .
הגוף השלישי הוא הגוף האמוציונאלי , המכונה גם הגוף האסטרלי . בגוף המוציונלי באים לידי ביטוי כל רגשותינו . הוא מושפע על ידי הרגשות שלו , ומשפיע עליהם . כל מצב של חוסר איזון רגשי , יבוא לידי ביטוי בגוף זה .
הגוף הרביעי הוא הגוף המנטאלי . הגוף המנטאלי מכיל את דפוסי המחשבה שלנו . דרך רובד זה , אנו מושכים אל חיינו את אותן מצבים בהם אנו מאמינים . דפוסי המחשבה בהם אנו בוחרים להאמין , מתגלמים בגוף זה , ומשפיעים על האנרגיות והמצבים אותם אנו מושכים אל חיינו . בעזרת מדיטציות האבנים ( קריסטלים ) בהן אנו מוסיפים מנטרות של חשיבה חיובית , נעבוד בצורה רבת עוצמה על גוף זה .
הגוף החמישי הוא הגוף האינטואיטיבי . גוף זה מכיל את מכלול המידעים הנעלים אותם אנו מסוגלים להכיל ולהבין , גם אם עדיין לא תפסנו אותם בכוח שכלנו והגיוננו . דרך הגוף האינטואיטיבי , אנו חשים את המגוון הרב של תחושות הבטן , ידיעות בלתי מוסברות , חלומות בעלי מסרים וכדומה . העבודה עם האבנים , גורמת לנו להיות מחוברים יותר לרובד זה , לפתח את הקשר בין הרבדים המודעים יותר לרבדים האינטואיטיביים .
הגוף השישי הוא הגוף הקרמתי . הגוף הקרמתי מכיל את המידע המצוי בנו לגבי הגלגולים הקודמים שעברה נשמתנו , את הסיבות להימצאותנו בגוף הפיזי המסוים הזה ואת הייעוד והתיקונים שעלינו להשלים בעולם זה . רבות מאבני התקשור ומהאבנים המסייעות לנו להיזכר בגלגולים הקודמים , פועלות דרך חיבורנו אל רובד זה . הבעיות , או חוסר האיזון עלולות להתחיל , לכאורה , בכל אחד מהגופים , אך לא קל להבחין מי קדם למי ," הביצה או התרנגולת " , אם בכלל קיימת " קדימות " מסוג זה , שכן , כאמור יחסי הגומלין הינם הדוקים ביותר . על כן , כאשר קיימת חסימה או בעיה באחד מהם . ישפיע מצבו על כלל הגופים האחרים . דרך השימוש באבנים , נפתחות חסימות בגופים השונים , גם הקשר המודע שלנו אל הרבדים השונים בהם אנו בעצם מתקיימים , הולך ומתחזק , ונעשה נהיר ומובן יותר .
" הצ'אקרות "
כיוון שאופן הכלת האנרגיה והזרמתה אינו זהה בין הגופים כולם , בשל היות חלק מהם דקים ועדינים יותר וחלק עבים יותר , קיימים באדם מרכזים הממירים את האנרגיה במעברה בין הגופים השונים . משמעות המילה " צ'אקרה " הוא גלגל . דרך הצ'אקרות ( בעזרת נקודות ההתהוות , הפעילות ושינוי הצורה האתרית ) . מתועלות אנרגיות גבוהות יותר , אנרגיות קוסמיות , אל גוף האדם הפיזי . אנרגיה זו , המכונה גם אנרגיית החיים הזורמת דרך הצ'אקרות , הינה בעלת חשיבות אדירה לחיינו ולבריאותנו הגופנית , הנפשית והרוחנית . כאשר נוצר מצב בו האנרגיה אינה זורמת כאשר אחת הצ'אקרות חסומה , או פתוחה יתר על המידה , נוצר חוסר איזון המתבטא בכל תחומי החיים . לכל גופי התודעה , ואף לגוף החומרי , יש תדר רטיטות המיוחד לו . תדר רטיטות זה נענה לתדרים המשודרים על ידי הקריסטלים . על כן הצ'אקרות מגיבות בצורה מופלאה לאנרגיה קסומה זו . קריסטלים מסוימים , עשויים לסייע רבות לפתיחת הצ'אקרות מסוימות . אחרים , יעורר אותן ויאזנו אותן . מצבן של הצ'אקרות משקף את מצב החיבור בין גופי המודעות השונים , ואת יכולתנו לקבל אנרגיה ושפע מהמקור האנרגטי האין סופי של הקוסמוס . כאשר אחת הצ'אקרות אינה מאוזנת , ישפיע הדבר על הצ'אקרות האחרות כולן . כמו כן חוסר האיזון בצ'אקרה מסוימת יוביל להפרעה בתפקודים עליהם ממונה אותה הצ'אקרה . חוסר איזון זה יביא לידי ביטוי במישורים הפיזיים , הנפשיים והרוחניים כאחד . כל צ'אקרה מעוררת ומופעלת על ידי צבע מסויים , המיוחד לה . היא מגיבה לצלילים מסויימים ולתדרים אנרגטים של קריסטלים שונים .
נסקור את פעולותיה ותפקידה של כל אחת מהצ'אקרות ....
" הצ'אקרה הראשונה - צ'אקרות הבסיס – מולדהארה "
צ'אקרת הבסיס מסמלת את הצרכים ההישרדותיים , הצרכים הבסיסיים ביותר של האדם . מיקומה הוא בין פי הטבעת לאברי המין . צ'אקרה הבסיס מעוררת את יצר ההישרדות הבסיסי הטבוע בנו . היא מקשרת בין היכולת הרוחנית , השכליות והרגשיות , לבין ביטוין הגופני . כאשר הצ'אקרה מאוזנת ומצויה במצב הרמוני , האדם יהיה חזק , יציב ומלא חיים . הוא יתפקד היטב מבחינה מינית , יחש אנרגטי ופעלתני , ויטאלי ויציב . הוא יתבטא באסרטיביות , יקבל החלטות בקלות ויסתדר היטב במישור החומרי . כאשר הצ'אקרה הינה במצב בלתי מאוזן , לעודף או לחוסר , או חסומה , יחוש האדם פחדים קיומיים , יסבול מחוסר איזון מיני העלול להתבטא בדחפים מיניים חזקים מדי , או בדחפים מיניים חלשים מדי . האדם עלול לסבול מחרדות , מגישה אגרסיבית , או דווקא מנטייה להסתכנות מיותרות או מ "חוסר עמוד שדרה " . חוסר איזון של הצ'אקרה עלול להוביל להתמקדות קיצונית בעולם הכסף והחומר ולאוות מין ובצע . מאידך הוא עלול להוביל לתחושת " תלישות " , חוסר עניין במין או בתפקודים גופניים , חוסר יכולת להסתדר במישור החומרי . מצבים של חוסר הרמוניה בפעילות הצ'אקרה , עלולים להוביל לחוסר ביטחון יציבות , לחיים בעולם של אשליות או דווקא לראיית הרבדים הגשמיים בלבד ביקום ולאגוצנטריות חזקה . מבחינה פיזית , יתבטא חוסר האיזון בצ'אקרה הבסיס בבעיות שונות בעמוד השדרה ובשלד , בבעיות מפרקים , עצירות , טחורים , מחלות מין ובעיות הקשורות למין ובחוסר פוריות . צבעי צ'אקרת הבסיס הם שחור ואדום . על כן , רוב האבנים אשר ישמשו אותנו לאיזון הצ'אקרה יהיו בגוונים אלו .
" הצ'אקרה השנייה - צ'אקרת המין - שוודהיסטנה "
צ'אקרת המין מסמלת מיניות וחושניות , רגשות ויצירתיות . מיקומה של הצ'אקרה הוא על האגן , בין עצמות הערווה . צ'אקרה המין מייצגת שינוי ואינדיבידואליות מתוך הבנת הייחודיות העצמית וייחודיותו של האחר . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , האדם יודע ליהנות מהחיים . הוא מבטא את יצירתיותו , חש תחושת סיפוק עצמי ומגשים את עצמו בדרכו שלו . מצבי חוסר איזון של הצ'אקרה , עלולים להתבטא בבעיות מיניות . בעיקר ממקור רגשי . האדם עלול לחוש כי הוא מלא תשוקה , שאינה באה לידי ביטוי . הוא אינו מצליח לספק את עצמו ולהגשים את יכולותיו . לעיתים , מצב זה גורם להתמכרויות שונות . כאשר הצ'אקרה חסומה או בלתי מאוזנת , האדם עלול לחוש כי אינו נהנה מהחיים , וכי יכולת היצירה שלו , בכל רובד שהוא , חסומה . עלולה להופיע ירידה בחשק המיני , או דווקא תשוקת מינית בלתי מרוסנת . גם הרבדים החברתיים והיכולת ליצור קשרים זוגיים וחברתיים , מושפעים מתפקודה של צ'אקרה זו . האדם עלול לחוש חסר מוטיבציה , חסר כיוון , ובלתי מסוגל להגשים את רצונותיו ברבדים המעשיים . האדם עלול לחוות בדידות , או קשרים זוגיים בלתי מאוזנים המופרעים על ידי רגשות כגון קנאה ותלותיות . צ'אקרת המין אחראית לאברי ולמערכות הדם והלימפה , לבלוטת האדרנל ( יתרת הכליה ) , מיצי העיכול , הכליות שלפוחית השתן , שרירי הגוף , ואברי המין . כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת , או חסומה , עלול הדבר להתבטא ברובד הפיזי בבעיות בכליות ובמרה , בקרירות מינית ובאין אונות , בבעיות שרירים , בבעיות במערכת המין והשתן ואף בבעיות מסוימות במערכת העיכול . צבעה של צ'אקרת המין הוא הכתום , וצהוב הנוטה לכתום . אבנים בגוונים אלו , כגון הקרניליאן ואגת האש , משמשות לאיזון ולפתיחת הצ'אקרה .
" הצ'אקרה השלישית - צ'אקרת מקלעת השמש – מניפורה "
צ'אקרת מקלעת השמש ( סולר – פלקסוס ) מסמלת את ה "אני " . את האגו , את העוצמה האישית ואת התפתחות האישיות , את יכולת ההשפעה שלנו על אחרים , את מגוון הרגשות שלנו ואת ביטויו המעשי של האינטלקט . מיקומה של הצ'אקרה הוא מתחת לסרעפת . צ'אקרת מקלעת השמש היא מושב ומקור התחושות והרגשות . ממצבה של צ'אקרה זו נובע האופן בו אנו מגשימים את רצונותינו , כוח הרצון שלנו והעוצמה האישית . דרך צ'אקרת מקלעת השמש , אנו מפרשים את העולם ומתייחסים אליו , על פי התכנים הפנימיים שלנו . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , יתבטא הדבר היצירתיות , באומץ , באגו מאוזן , ביכולת שליטה טובה על הרגשות , בהתנהגות מכבדת כלפי אחרים , עוצמה אישית רבה וסובלנות ואכפתיות כלפי הזולת . כאשר צ'אקרת הסולר פלקסוס אינה מאוזנת , אף האגו יהיה בלתי מאוזן . הדבר עלול להתבטא במניפולטיביות , בשתלטנות , ברצון לכפות את רצוננו על אחרים , בתלותיות , בחוסר מוטיבציה וחוסר עשייה , בתחושות פחד וחרדה , ביהירות או ברגשות נחיתות . צ'אקרת מקלעת השמש אחראית לתפקודי הסרעפת ומערכת הנשימה , מערכת העיכול , הקיבה , הלבלב , הכבד , הטחול , כיס המרה , המעי הדק , בלוטות יותרת הכליה ומערכת העצבים הסימפתטית . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בכבד , בכיס המרה , במערכת העיכול ובעיניים . צבעה של צ'אקרת מקלעת השמש הינו צהוב . על כן מרבית האבנים המשמשות לפתיחתה , ערעורה ואיזונה , הינן אבנים צהובות , כגון הענבר , הסיטרין והטופז הצהוב .
" הצ'אקרה הרביעית - צ'אקרת הלב – אנהאטה "
צ'אקרת הלב מסמלת אהבה , איזון , נתינה , מסירות וריפוי . היא מחברת בין שלוש הצ'אקרות העליונות לשלוש הצ'אקרות התחתונות , על כן מצב של חוסר איזון בצ'אקרה זו יתבטא באופן מיידי בשאר הצ'אקרות . מיקומה של הצ'אקרה הוא במרכז החזה . במקביל ללב . היכולת שלנו לאהוב , לתת , להתמסר , לדאוג לזולת , לקבל אהבה , למחול ולסלוח , תלויות במצבה במאוזן של צ'אקרה . כאשר הצ'אקרה מאוזנת , יהיה האדם נדיב לב , אכפתי , חסר אנוכיות , מלא חמלה ושש להושיט עזרה . כאשר הצ'אקרה אינה מאוזנת , עלולים להופיע קשיים ביכולת לתת ולקבל אהבה , והתבטאויות שונות של אנוכיות וקמצנות – הן ברגשות והן בכסף , עלול לגרום לאדם להססנות , לחוסר החלטיות , תאוות בצע , חוסר אכפתיות , פחדים , חרדות ואטימות לב . מצב קיצוני של צ'אקרת הלב בלתי מאוזנת , חסומה כמעט , עלול להתבטא בו האדם אינו רואה אף אחד מלבדו . ואף האכזריות . צ'אקרת הלב אחראית על מצבם ותפקודם של הלב , מערכת הדם . הריאות , המערכת החיסונית , בלוטת התימוס , העור והידיים . חוסר איזון של הצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי כבעיות סירקולציה , בעיות לב , בעיות במחזור הדם ובמערכת הנשימה ואף באסטמה . צבעיה של בצ'אקרה הם ורוד וירוק , על כן נשתמש לאיזונה בעיקר באבנים ירוקות וורודות , כגון הרוז – קוורץ , הרודוקורסייט , והטורמלין הירוק .
" צ'אקרה החמישית - צ'אקרת הגרון – וישאדהא "
צ'אקרת הגרון מסמלת את היכולת הביטוי שלנו . מהיותה מחברת בין צ'אקרת הלב ל צ'אקרת העין השלישית , היא מייצגת את היכולת לבטא באופן מילולי את אשר אנו חושבים ומרגישים . היא מקור התקשרות , היצירתיות והאמונה . צ'אקרת הגרון ממונה על מכלול יכולות התקשורת והביטוי – היכולת להבין את הרצונות הפנימיים ולבטאם כלפי חוץ , היכולת לתקשר בצורה טובה עם הסביבה , הדימוי העצמי שלנו בעיני עצמנו והאופן בו אנו מבטאים את דעתנו , אמונתנו ומחשבותינו . באשר הצ'אקרה מצויה במצב מאוזן , האדם יהיה בעל תקשורת טובה עם עצמו ועם הסביבה . הוא יבטא את עצמו ואת רגשותיו בקלות , יבטא את יצירתיותו , ידע כיצד לתרגם את מחשבותיו למילים בצורה מספקת , וידע לתת דימוי מילולי ומחשבתי לרבדים האינטואיטיביים שלו . כאשר הצ'אקרה מצויה במצב בלתי מאוזן , או חסומה , עלול הדבר להתבטא במגוון רחב של בעיות תקשורת , החל מתקשורת כועסת , חוסר רצון להקשיב וחוסר יכולת לבטא מחשבות ורגשות , וכלה בגמגום. מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לגרום לחוסר יצירתיות וחוסר השראה , לדימוי עצמי נמוך , ל אפאתיות ואדישות , לקונפליקטים בין הרגש להגיון ולחוסר אמונה . צ'אקרת הגרון אחראית על הצוואר , מיתרי הקול ואברי הקול , בלוטת התריס , העצבים , האוזניים , והשרירים . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בדלקות אף – אוזן – גרון חוזרות ונשנות , בזיהומים בגרון ובבעיות באברי הקול . צבעיה של צ'אקרת הגרון הינם כחול , תכלת וטורקיז . גם רוב האבנים המשמשות לאיזונה ולעירורה של הצ'אקרה . יהיו בגוונים אלו , כגון הבלו – לייס אגת , הטופז הכחול והספיר כחול .
" הצ'אקרה השישית - צ'אקרת העין השלישית – אג'נה "
הצ'אקרה השישית מסמלת אינטואיציה , כוח שכלי , כוח רצון וידע . היא אחראית לאיזון בין שתי ההמיספורות של המוח , הימנית והשמאלית , ובין האינטואיציה , הרגש והמיסטיקה , לבין ההיגיון והלוגיקה . כאשר צ'אקרת העין השלישית מאוזנת ופתוחה , האדם מחובר בצורה טובה אל תת –המודע שלו ואל האינטואיציה . עף צ'אקרת עין השלישית פתוחה האדם זוכה ביכולת להבין תובנות קוסמיות ולקבל מסרים בלתי – מילוליים . כאשר אנו חוזרים ופותחים את צ'אקרת העין השלישית שלנו , ומקשיבים למסרים האינטואיטיביים שלה , היכולת האינטואיטיבית שלנו עולה פלאים , והחוש השישי הופך להיות מפותח ונגיש יותר . מצבה של צ'אקרת העין השלישית משפיע על האיזון של האדם , על יכולת הריכוז שלו , תבונתו ושלוות נפשו . כאשר הצ'אקרה מאוזנת ופתוחה , יהיה האדם פופולארי בחברה , נבון , בהיר מחשבה , אינטואיטיבי ובעל מוסריות גבוהה . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה , יבוא לידי ביטוי במצבים כגון דיכאון , תלותיות , תשוקות בלתי – ממומשות , חוסר החלטיות , חוסר איזון , תשישות נפשית , בעיות בשמיעה ובראייה ובעיות הבנה ולמידה . מצב של חוסר איזון בצ'אקרה עלול לבוא לידי ביטוי פיזי בכאבי ראש , בסיוטי לילה , בחוסר שיווי משקל , בסחרחורות , בבעיות עצביות ובבעיות באוזניים ובעיניים . צבעיה של צ'אקרת העין השלישית הם אינדיגו וסגול . על כן , מרבית האבנים המשמשות לעירור ולאיזון הצ'אקרה , הינן בגוונים אלו , כגון הסודלייט , האזורייט והסוג'ילייט .
"הצ'אקרה השביעית - צ'אקרת הכתר – סאסהרטה "
צ'אקרת הכתר מסמלת הארה וידע קוסמי , התחברות לרבדים הגבוהים ביותר של המודעות ופתיחות רוחנית . מיקומה של הצ'אקרה הוא במרכז הראש . בקודקוד . צ'אקרת הכתר היא הצ'אקרה המחברת בינינו לבין האין סוף . היא מקור הידיעות הקוסמיות , בעל יכולת לקבל תובנות האלוהיות וקוסמיות ולהתחבר אל המידע האלוהי ואל האור והאהבה האוניברסאלית . מצב של פתיחת ואיזון אופטימאלי של הצ'אקרה משמעו הארה והרמוניה . כאשר צ'אקרת הכתר אינה מאוזנת , האדם עלול לחוש שעמום וחוסר תכלית בחייו . מצב דיס – הרמוני של הצ'אקרה עלול להוביל לחוסר יכולת להיפתח לממדים רוחניים וחוסר מודעות . במצבים קיצוניים של צ'אקרת הכתר אחראית על תפקודה של המוח ועל תפקוד בלוטת האצטרובל . צבעיה של צ'אקרת הכתר השביעית הם סגול ולבן . לעירור ולפתיחת הצ'אקרה משמשות אבנים בצבעים אלו , כמו- כן אבני תקשור , אבנים המפתחות את יכולתנו להיפתח לרבדים הרוחניים הנעלים ביותר , כגון הסלנייט והאפופילייט .
כאשר אנו ניגשים לטפל בצ'אקרות בעזרת הקריסטלים , לנקותן , לטהרן , לעורר אותן , לאזן ולפתוח נוכל בפשטות להתבונן בצבעו של הקריסטל כדי לדעת לאיזו צ'אקרה הוא מתאים .
הטיפול בקריסטלים אינו בה להחליף עצת רופא מוסמך ו/או מטפל הוליסטי מוסמך . ! תודה .