שלום לכולם שאלתי הרי השוע פוסק בסימן לב שצריך להעביר את הגיד בין הבתים דהיינו מה שקוראים היום מכוון שאלתי היא האם המכוון שהיום נמצא בשוק לזה כיוון השוע הרי כל הסיבה לעשות מכוון זה כדי לדעת שיש הפרדה בין הבתים והמכוון של היום זה לא כך שהרי מעבירים את הגיד בחריצים המיועדים לזה ועדיין אין ראיה שיש הפרדה בין הבתים תודה רבה למשיבים
הרבה פוסקים מסכימים עם הטענה שלך, ולכן תעשה כמוני ותקנה מנזר התפילין פרודות הניכרות שיש אוויר בין בית לבית והגיד יורד ממש באמצע ויש לזה עוד יתרונות, ויש שם עובדים יראי שמים הטלפון שלהם הוא 0527650496
זה באמת הביעה של תפילין גסות שהגיד הוא לא בין הבתים אלא בתוך הבתים (חוץ מהבעיה של לכאורה הוא מחסר מהבתים, שזה לא היה בתפילין דקות שהגיד היה ממש בין הבתים, הפתרון לזה זה תפילין עם אויר בין בית לבית כמושל נזר התפילין.
יש תפילין מהודרות של נזר התפילין, הייתי שם וגם הבתים ברמה מאוד גבוהה (פרודות הניכרות) שגדולי הפוסקים קונים וממליצים על זה, וגם העובדים כולם יראי שמים אמתיים מהישוב הישן בלי טכנלוגיה וכ"ו
חובה לסתום את הסדקים ככל וישנם. מי שמשתמש בדבק, אז שם דבק ואוטם את הסדקים והחורים הקטנים ע"י מעט דבק ושיוף ע"ג נייר לטש עד שנסתם.
מי שלא משתמש בדבק לסגירת הבתים, יש למרוח מרק (merek) כדי לסתום את החורים והסדקים, ולשייף עד להחלקה.
לאחר שהבית מוכן וחלק, לצבוע עם צבע דליל יחסית בטינר. לא דליל מידי, כי אז בעיקר יהיה טינר ולא צבע. צריך להגיע לסמיכות כמו תרכיז פטל וכדו.
יש הרבה שמתמשים כיום במקום מברשת שהיו צובעים כולם בעבר, עם ספוג הפלא. וזה גורם שבזמן הצביעה מחליקים ומורידים את הצבע העודף. צביעה כזו לפעמים נראית שלא צריך לשייף את הצבע לאחר הייבוש כדי להחליקו.
לאחר ייבוש סופי של הצבע (מאוורר מאיץ את הייבוש) לשייף באחידות כדי להחליק
אני קודח את החורים בכוונה לפני הפתיחה כיון שאז חור מקביל לחור ורק אז פותח (את החור בו עוברות השערות של והיה אם שמוע בבית ראש אינני קודח לפני הפתיחה וזאת כדי שאם תקעו את הפרשיה חזק כך שאין אפשרות להוציאה אוכל לפחות להחזיר את התפילין למצב בו קיבלתי אותם ושבעל התךילין יקבל החלטה מה עושים, בלי לקבוע לו מצב.
בתי התפילין מגיעים למצב שזקוקים לשיפוץ עקב עבודה בעיניים של היצרן במקום עבודה בידים על התפילין. מורי ורבי בתחום התפילין לימד אותי לעבוד על התפילין בידיים וגם אייך לעבוד על האנשים בעיניים. הוא סיים את הלימוד בהכרזה: בחר לך את דרכך בחיים. לא התלבטתי לרגע ובארבעים שנות עבודתי בתחום לא הוצאתי בית אחד מטוייח. קבלו סיפור מהחיים. יום אחד עבר על ידי אדם מבוגר ושאל: אתה עדין בתפילין? עניתי שכן, ואז הוא סיפר שאביו קנה לו את התפילין אצלי לפני שלושים וחמש שנים, אתה רוצה לראותם, שאל? בשמחה עניתי. הוא הוציא מהתיק זוג בתי תפילין חדשים.
שיהיה ברור הטיוח אינו קורה עקב חוסר ידע מקצועי וגם לא עקב עובדים עצלנים אלא בגלל בעלי מפעלים שבא להם לעשות עוד כסף. עבדתי פעם במפעל ציוני והתבקשתי להוריד את הצבע מעל המעברתא בבית ראש, לשפוך שם דבק ולצבוע מחדש.הורדתי את הצבע וגיליתי שהבית כולו מלא פגמים ומטוייח אז ישבתי לתקן את גג המעברתא ואז בעל הבית עבר על ידי וכעס:תפסיק עם זה, זה לא כלכלי.
מה אומר לכם: זה אצל הציונים, אבל אצל החרדים.... ובחן קבלו סיפור אמיתי: הופנתי למפעל חרדי במאה שערים וזאת ע"י חברת שיקום שטיפלה בי עקב מחלה שקפצה עלי. ישבתי איתו בנוכחות מלוה מקצועית חילונית ששייכת לחברת השיקום. החרדי התעניין בהתמחויות שלי ואז שלף זוג בתים וביקש: קח אותם איתך והכן אותם לצביעה אך אל תצבע.
שיהיה ברור, הכנתי אותם בדיוק כפי שאני מכין תמיד עשרות בשנים.
חזרתי לחרדי והוא בחן את הבתים מכל הכיוונים ואמר:אתה עושה את זה מושלם ואני לא יכל לשלם לך על זה. אז ילה חברה, בעינייני קדושה רק אצל החרדים.
אני מבין שיש 2 יצרנים בשם חזות. מלכות דוד וכתר ההידור, דוד ואחיין. אינני מכיר מלכות דוד. אני בתחום מעל 35 שנים ויצא מתחת יד המון מטרים של רצועות מכמה יצרנים. התחלתי לקנות כתר ההידור לפני כ10 שנים כשהיה חוסר אצל היצרן שעבדתי איתו שנים. ככל יצרן, לא חשוב מי או איזה הכשר, יש פשלות ביצור, היה תקופה קצרה שהיה קליפה של המבריק רק על החלק שישב על הראש. טיפלו בזה. ביעקרון הם רצועות מאד איכותי ואני והמון לקוחות מרוצים. יש גם הכשרים טובים, הרב י.מ. שטרן והרב מועלם. לא ברור לי אם היום עדיין יש ההכשר של הרב מחפוד. הוא גם מוכר מכונה (ללא הכשר של הרב שטרן) אבל אין לי כ"כ ניסיון עם זה. אני מבין שאחרי הרצועות בהכשר העדה והרב לנדא ושמעתי גם הרב מנדלזון, שידוע הם ההכשרים ההכי טובים ופיקוח הכי רציני, כתר ההידור נחשב בין ההכי מהודרים.
עבדתי הרבה עם זוננפד (עדה) עד לפני כ20 שנים. התייקרו בהרבה והם בין ההכי טובים. שימבורסקי (עדה) ואלביום (הרב לנדא/הרב רוזנבלט) גם כן כרמה זו. אני עובד עם אלביום כבר כמה שנים. לפעמים יש חבילות שהרצועות מדי עבים או דקים ואני דורש הבינוניים, וגם היה פעם שהצבע שקדור לעור לא היה ממש שחור אבל הוא שיפר את זה ואני מרוצה.
עברתי אצל כמה וכמה סוגרים וכולם מציעים אותו דבר פחות או יותר ,רצועות חלשות מתפוררות לא יציבות וכו וכו שימבורסקי אלבוים כולם אותו דבר מה קורה פה? האם יש למישהו מידע עלהיכן ניתן להשיג משהו איכותי ברמה גבוהה? המחיר לא כ"כ משנה (כמובן שיהיה פורפורציונלי) )
(;p);שלום וברכה לכולם שאלתי היא האם יש אפשרות ללמוד את הפתיחה והסגירה של בתים והכנסת פרשיות וצביעה כמובן דרך סרטונים והאם יש כאלו ?אם משהו יכול לכתוב על זה ממש אודה לכם תודה רבה(;/p);
(;p);יש הרבה בעיות שאתה לא תהיה מודע אליהם(;/p);
(;p);ללכת ללמוד בצורה מקצועית וטובה, לא לעשות בערך.(;/p);
(;p);משהו אחד פסול, זה 100% תפילין פסולות(;/p);
ביקשתי מאחי היקר שמבין בכלי עבודה לקנות לי מלטשת טובה.
הוא קנה לי בע"ה מלטשת אלקטרונית שנגרים עובדים איתה ביד, אך היו טפסנים על מנת להצמיד אותה לשולחן. הפוך. כשהגיע המלטשת פתחתי את הספר שלה ושם היה חלק נוסף פוטנציאלי (שולחן הגשה). טלפון לאחי והוא הביא לי את שולחן ההגשה ביבוא אישי מחו"ל. הצמדתי את המלטשת בעמידה אל הקיר כך שמגש ההזנה מונח לפני. אני מסתובב בהרבה מפעלים ולא ראיתי שיש למישהוא דבר כזה. מניסיון עשיר שיש לי בליטוש ידני ובליטוש על מלטשות שולחן, אין מה להשוות. במלטשת רגילה ובעבודת יד יש סיכויי שדופן הטיטורא לא תהיה ישרה, אך אצלי עם מגש ההזנה אפשר להביא בית עם דפנות טיטורא עקומות והן לאחר הליטוש יצאו ישרות.
אם לא היה ריבוע לפני היישור אז הריבוע הוא כבר לא בגדר ריבוע רגל אבל מכונה. ואם היה ריבוע לפני יישור רק הדופן לא היה יישר ואחרי יישור הוא כבר לא ריבוע צריך לשוב לרבע את התיתורא.
עדיף להשתמש במלטשת סרט אנכי שאפשר לשנות את המהירת עם נייר עדין ועם בסיס רחב ולא ללחוץ חזק על הנייר ולהביר את הבית באופן אחיד וחייב למדוד אח"כ.