שם המשחק: Devil May Cry 4 סוג המשחק: PlayStation, Xbox, גרסאת PC צפוייה לצאת בקרוב. ז'אנר: Hack and Slash שנת יציאה: 2007
קצת על הסדרה: סדרת Devil May Cry אשר הופיעה לראשונה בשנת 2001, הינה אחת הסדרות החשבות שפרצו דרך בקונסולת הדור הקודם. דאנטה צייד השדים הטוב של הסדרה, פוטר מתפקידו כגיבור הסדרה, אשר שירת אותנו בנאמנות 3 כותרים של שדים מחולסים. בהיגעת הסדרה לדקונסולת הדור הבא, החליטו המפתחים לקחת את המשחק בדרך קצת שונה, בהכתרת 'נירו' להיות כוכב הסדרה, אשר ילהק תפקיד זהה.
עלילה :
המשחק הרביעי בסדרת המשחקים המהוללת של CAPCOM הלא הוא ' Devil May Cry 4 '. עללית המשחק, ממקמת אותנו בין הכותר השני לראשון. בדרך מוזרה ולא צפוייה, המפתחים בחרו להצגיד דמות חדשה ולא מוכרת בשם 'נירו'. יש רמזים אשר מרמזים על קשרים שהיו לו עם דאנטה, לאורך כל המשחק. עלילית המשחק באופן די מצחיק, מטופשת אך סוחפת. היא מתארת את קשריו של נירו אשר יצא קשרים עם כת מסותרית הסוגדת לשד ספארדה(אביו הביולוגי של דאנטה). בסרטון הפתיחה ראיתי את אחד הקרבות המאגנבים ביותר שיצא לי לראות, ניתן לראות את דנאטה נלחם ומחסל את ראש הכת, לאחר מכן הוא מנהל קרב מורד עצבים עם נירו, שבו הוא מגלה אקרובטיות ושליטה נלאה בנשקיו. המשך העלילה כנראה היה צפוי מראש, כעט מחפש נירו אחר דאנטה.
מאפייני המשחק:
משחק זה, מציג מערכת קרב חדשה, המשתייכת לז'אנר הHack and Slash הכוונה היא לקרבות מהירים מאוד, קצרים לרוב, הכוללים דם רב ו'תרגילים' מיוחדים. אנחנו נזכה לשחק בשני שחקנים חדשים להפליא בלעי יכולות שונות מזו של דאנטה. נירו, הכוכב ההתחלתי שבו נזכה לשחק, הינו דמות מאוד מרתקת. הוא מחזיק בידו חרב ענקית, המסוגלת במכה פשעותה לחסל כל שד שנראה באופק. בנוסף, הוא מחזיק אקדח פעוט וחסר תועלת, שלא זכור לי שהשתמשתי. אין שוני רב בין מהלכי החרב הפשוטים והקומבואים המסובכים. השינוי בא עקב יכולתיו החדשים שנתנו לנירו, אשר קיבל יכולות של שד. דוגמא מעניינת, זרועותיו נמתחות כמו של שד, וכעט ניתן לשלב כמה קומבאוים מאוד מעניינים כמו חבטה, ויריות האקדח הלא מועיל. דאנטה, לא מציג שום שינוי כלל וכלל, הוא ממשיך בדיוק באותו הקו כמו קודמיו, והוא מתבסס על הנשקים החמים.נשקים יש, אך מה בדבר קומבאוים? הוא אינו מסוגל לעשות קומבואוים רבים עם חרבו. אחד השינויים המשמעותיים שהרגשתי במשחק זו התבססותו של נירו ויכולותיו על כלי נשק יחדים בלבד, לבין דאנטה המאשר שינוי של כלי נשק ררבים, וסיווגים בלחיצת כפתור. מה שגורם לקבלת הרגשה של שני משחקים שונים. הAI במשחק זה הם יצירות אומנות, בכל הקשרו לעיצובם והתנהגותם.לכל אחד מהיצורים דרך התמודדות שונה לחלוטין, דבר המצריך יכולת התאמה מידי השחקן לשינויים במשחק. הגיון המהלכים השונים שהם מסוגלים לבצע עצום!, לא נראלי מצאתי שני גזעים שונים של יצורים אשר בצעו מהלך זהה או קסם דומה. השדים, לכל ממומחי הסדרה יראו מוכרים להפליא, שהרי הם הופיעו כבר במשחק הראשון. גם פה נזכה לראות בוסים מרהבים ורבים, שר יהנו מגודל אסטרונומי, ומהלכים וקסימים רבים, דבר אשר מהווה חלק עצום ממערכת המשחק המהנה הזאתי. כמו בכל משחקי הDMC ניתן גם פה אלמנטים של משחק תפקידים. שהוא מתאפיין בעיקר בקניית נשקים, מהלכים, שיקויים בתחילת כל שלב. התשלום יבוצע ע"י אבני חן וסוג של נשמות [ קטע שלא הבנתי כל כך, אך בכל זאת אספתי מה שראיתי, וקניתי איתם דברים ] ניתן לראות קרבות בסגנון הרגיל, ז"א ע"י הליכה בדרך המיועדת, תוך כדי פתירת פאזלים ומשימות מאגניבות טילים, מהווים משחק מאוזן למדי, אשר נותן הנה רצופה.
דברים טכניים:
המנוע הגרפאי במשחק הזה אינו מאוד מרשים, לא דבר מהווה קפיצת מדרגה מבחינה גראפית של הדור הבא.הגיון בסיבובות השונות אטרונומי. בין אם אנחנו בגונגל עתיק או טירה אפלה ומפחידה. באופן לא מפתיע במיוחד, עיצוב השלבים והאפקטים השונים, המראות של סופת שלגים פשוט מענגים. נקודת המבט במשחק הזה הינה זווית אחורית, דבר שלדעתי מיושן במקצת, כי הוא עדיין קבוע מראש ולא ניתן לשינוי. מה גם שנמצא את עצמנו נלחמים מול אוייב שלא נזכה לראות, כי הוא מסתתר מאחרי בוס או אוייב ענקי. לצערו, לא ניתן לשמור כמו בן אדם בחופשיות, אלא רק בכל תחילת קרב\סופו.
בגרסאת הPS3 עליה אני מסקר כעת, חברי נאלץ להתקין את המשחק במשך למעלה מ10 דקות, דבר אשר חסך טעינות או שטויות אחרים בהמשך, אבל זה דיי מבעס.
חוות דעת אישית למרות כל ההערות שכתבתי כרגעעל בעיות טכניות המשחק, הוא עדיין משחק שציפיתי לו בכליון עניים במשך השנה האחרונה.הוא מרהיב, מגניב, מותח, ומהנה. רמות הקושי, הדמויות, משימות פשוט יקחו את כל זמנכם מהיום, היזהרו!
הורדה:
|