בדף זה נלמד ספרדית אז אם יש מישהו שהחלום שלו לדבר כמו השחקנים מהסדרה אז...
עכשיו זה הזמן וכאן זה המקום. תהנו!!!
שיעור 1-:leccion UN0
אוצר מילים – Vocabulario 1
תרגיל – ejercicio
בחר בשאלה הנכונה מתוך האפשרויות:
¿Cómo te llamas?, ¿Cómo se llama el?, ¿Cómo se llama ella?
Modelo:
1. -¿Cómo te llamas?
-Me llamo Felicia.
2. -¿______? -Se llama Ana Alicia.
3. -¿______? -Se llama Esteban.
4. -¿______? -Se llama Ana Alicia.
שיעור 2 – leccion dos
אוצר מילים– Vocabulario 2
![](http://f.nau.co.il/upload/Xternal/IsraBlog/06/22/55/552206/posts/16644349.PNG)
תרגילים – ejercicios
1. En la clase de la senorita Garcia, ¿Qui lleva…?
בכיתתה של גברת גרסיה, מי לובש...?
1. ¿una falda negra?
2. ¿zapatos verdes?
3. ¿pantalones blancos?
4. ¿una blusa azul y amarilla?
5. ¿una blusa de color cafe?
6. ¿una blusa verde?
7. ¿pantalones azules?
8. ¿una blusa blanca?
2. En el mundo normal, ¿de que color es…?
בעולם הנורמלי, באיזה צבע ה____?
1. ¿una Manzana?
2. ¿una planta?![](http://f.nau.co.il/upload/Xternal/IsraBlog/06/22/55/552206/posts/16644691.PNG)
3. ¿un tigre?
4. ¿la bandera de los Estados Unidos?
5. ¿un piguino?
שיעור 3 – Leccion tres
דקדוק – Grametica
לכל שם עצם בשפה הספרדית, כמו בעברית, יש או צורת זכר או צורת נקבה.
כמו בעברית, ניתן להבחין בין זכר לנקבה על פי הסיומת של אותו שם העצם. רוב שמות העצם בספרדית המסתיימים באות o הם בצורת זכר, ואילו שמות העצם המסתיימים באות a הם בצורת נקבה. לדוגמא:
צורת זכר -
zapato (נעל)
צורת נקבה -
camisa (חולצה)
שמות עצם שאינם מסתיימים באותיות o או a, הינם יוצאי דופן, ויכולים להופיע בשתי הצורות. לדוגמא:
צורת זכר -
Sueter (סוודר)
צורת נקבה -
clase (כיתה)
כשמתחייסים לשם עצם בנפרד יש צורך בתווית יידוע (באנגלית: article). כמו שבשפה האנגלית אומרים a book, an apple (אין מקביל בעברית ל-a/an), בספרדית משתמשים ב- un (לצורת זכר יחיד) וב-una (לצורת נקבה יחידה). לדוגמא:
נקבה -
una camisa (a shirt – חולצה, באנגלית)
una clase (a class – כיתה, באנגלית)
זכר -
un sueter (a sweater סוודר - באנגלית:)
un zapato (a shoe נעל - באנגלית:)
ה' הידיעה בספרדית שונה שצורת זכר מאשר בצורת נקבה. כאשר רוצים ליידע שם עצם זכרי, משתמשים ב- el, וכאשר רוצים ליידע שם עצם נקבי, משתמשים ב-la. לדוגמא:
נקבה -
la camisa (החולצה)
la clase (הכיתה)
זכר -
el zapato (הנעל)
el sueter (הסוודר)
תרגיל – ejercicio
1. La senorita Garcia describe dibujos en la clase de espanol. Indica con el o la los dibujos que describe.
הגברת גרסיה תיארה איורים בכיתת הספרדית. ציין באמצעות el או la את האיורים שהיא תיארה.
![](http://f.nau.co.il/upload/Xternal/IsraBlog/06/22/55/552206/posts/16673219.PNG)
¿Que es de color….?
1. rojo
2. gris
3. amarillo
4. cafe
5. negro
6. verde
7. azul
8. blanco
Modelo: 1. ¿Que es de color rojo? La manzana.
שיעור 4 - leccion cuatro
אוצר מיליםVocabulario 4 -
* הסוגריים לאחר המילה מציינים את צורת הרבים של המילה. כלומר המילה abra תופיע ברבים כ-abran.
תרגילים – ejercicios
1. Escoge el mandato apropiado para cada dibujo בחר בפקודה הנכונה לכל איור
1. a. Lean el libro b. Escuchen la musica c. Miren la pizzara
2. a. Escriba su nombre en la pizzara
b. Cierre el libro c. Abra la puerta
3. a. Deme la tarea b. Saque un lapiz c. Levante la
![](http://f.nau.co.il/upload/Xternal/IsraBlog/06/22/55/552206/posts/16738389.PNG)
4. a Senale la puerta b. Abra el libro c. Levante el lapiz
2. Busca el dibujo apropiado para cada mandato מצא את האיור המתאים לכל פקודה
; ABC האיורים מסודרים לפי ה האות רשומה לצד כל תמונה למעלה(:
1. ¡Corran!
2.¡Ponganse de pie!
3. ¡Miren a la derecha! 4. ¡Miren a la izquierda! 5. ¡Den una vuelta!
6. ¡Caminen a la derecha! 7. ¡Salten!
שיעור 5 – lección cinco
דקדוק – Gramática
בספרדית, כמו בעברית, ניתן לזהות למי הפועל מתייחס על פי הסיומת של אותו פועל. במקרה של הפקודות (ציווי) שניתנו בשיעור הקודם, ניתן לדעת אם הדובר מתייחס לבן אדם אחד או ליותר על פי הסיומת. פקודות שניתנות לאדם אחד בדרך כלל מסתיימות באותיות a או e. לדוגמא:
*אדון אלברז, סגור את הדלת, בבקשה. -
Señor Álvarez, cierre la puerta, por favor.
*פאקו, פתח את הדלת. -
Paco, abra la puerta.
פקודות שניתנות ליותר מאדם אחד בדרך כלל מסתיימות ב-an או ב-en. לדוגמא:
* רוברטו ופטריסיה, הקשיבו, בבקשה. -
Roberto y Patricia, escuchen, por favor.
* ארנסטו וצ'לה, קראו את התרגיל. -
Ernesto y Chela, lean el ejercicio.
תרגיל – ejercicio
1. ¿Con quien hable el director de la banda, con Esteban o con todos los estudiantes?
עם מי משוחח מנהל התזמורת, עם אסטבן או עם כל התלמידים?
1. ¡Camine!
2. ¡Miren a la izquierda!
3. ¡Den una vuelta!
4. ¡Salte!
5. ¡Mire a la izquierda!
6. ¡Corran!
7. ¡Miren a la derecha!
8. ¡Caminen!
Modelo: 1. ¡Camine! à -> Con Esteban
|