x
בניית אתרים בחינם
הפוך לדף הבית
הוסף למועדפים
שלח לחבר
 
 

אתר המשחקים של רועי פורת

 
   דף הבית    רוצים ליצור קשר?    קישורים למשחקים    תמונות של יו-גי-הו    טיפים למשחקים    הוספה למועדפים (מומלץ מאוד שווה כניסה )
   קלף הזהב (חודש והקלף מתחלף)    משחק החודש    יצירת קשר עם מנהל האתר    פוקימונים אגדיים    אלים מצריים    מייפל סטורי
   האם אתם קולים    איך משחקים ביוגיהו    חפצי המילניום    תמונות של מייפל ישראל    קיצור להורדת מייפל     איך עושים גילד במייפל ישראל
   מה קורה אם אי אפשר להוסיף אנשים לגילד ואיך מסתדרים    מה זה גילד    איך עוזבים גילד(אם אתה מנהל אותו)    וובקינז    איזה וובקינז יש לכם?    רמז לשיטה להשגת המון כסף בוובקינז
   תענו על הפורום בעמוד הבא    כמה כסף יש לכם בוובקינז?    שירים    מלחמת העולמות
 
    דף הבית
    רוצים ליצור קשר?
    קישורים למשחקים
    תמונות של יו-גי-הו
    טיפים למשחקים
    הוספה למועדפים (מומלץ מאוד שווה כניסה )
    קלף הזהב (חודש והקלף מתחלף)
    משחק החודש
    פוקימונים אגדיים
    אלים מצריים
    האם אתם קולים
    איך משחקים ביוגיהו
    חפצי המילניום
    תמונות של מייפל ישראל
    קיצור להורדת מייפל
    איך עושים גילד במייפל ישראל
    מה קורה אם אי אפשר להוסיף אנשים לגילד ואיך מסתדרים
    מה זה גילד
    איך עוזבים גילד(אם אתה מנהל אותו)
    וובקינז
    איזה וובקינז יש לכם?
    רמז לשיטה להשגת המון כסף בוובקינז
    תענו על הפורום בעמוד הבא
    כמה כסף יש לכם בוובקינז?
    שירים
    מלחמת העולמות
 

איך משחקים?

 
 

המשחק

ביוגי-הו! דו קרב מפלצות, שני שחקנים מתמודדים בדו-קרב, שכל דו-קרב כולל שלוש קרבות. יידרש מיומנות, אימונים, אסטרטגיה ולרוב גם מזל, כדי להשיג ניצחון בקרב - כי יש המון שחקנים מעולים שיכולים תמיד למחוק את יריביהם.

 

הקרבות מתרחשים בין המון סוגים של מפלצות מדהימות, כל אחת עם המיומנויות המיוחדות שלה בסגנון קרב. לחילופין השחקנים יכולים להשתמש בקלפי קסם (כישוף), מלכודת, ולשנות בכלל את שדה הלחימה, ואפילו למזג 2 מפלצות (או יותר) ביחד למפלצת אחת עם כח מדהים (או שלא).

מטרת המשחק

המטרה של יוגי-הו! משחק הקלפים זה לנצח בדו-קרב נגד יריבך.

 

דו-קרב כולל שלוש קרבות נגד היריב. כל משחק יכול להיגמר בהפסד, ניצחון ולעיתים רחוקות גם תיקו.

 

חשוב: בדו-קרב בין חברים לא חובה לעשות 3 קרבות, אם רוצים אפשר גם 1 או 2. ואם רוצים יותר, אפשר גם לשחק סתם קרבות אחידים.

 

ניצחון

 

שחקן ש:

 

- הראשון שניצח 2 קרבות במשחק או

- השיג ניצחון אחד ו2 תוצאות תיקו, מוכרז כמנצח

 

תיקו

 

אם תוצאות הדו-קרב הן:

 

- ניצחון אחד, הפסד אחד ותיקו אחד או

- 3 תוצאות תיקו, המשחק מוכרז כתיקו

 

ניצחון בדו קרב

 

תוצאות הדו-קרב נקבע ע"י החוקים הבאים:

 

- כל שחקן מתחיל עם 8000 נקודות חיים

 

- נקודות חיים יורדות ע"י חישוב נקודות החיים (קרא צעד הקרב)

 

אתה מנצח בקרב אם ליריבך יש 0 נקודות חיים. אם להפך, אתה המפסיד.

 

- אם אתה ויריבך מגיעים ל 0 נקודות חיים באותו הזמן, המשחק מוכרז כתיקו

 

- אם נגמרת החפיסה לאיזשהו שחקן, השחקן הראשון שלא יכול לשלוף קלף מוכרז כמפסיד.

 

- אם יש בבעלותך את כל הקלפים הבאים ביד (ביחד), אתה מידית מוכרז כמנצח:

 

• Right Leg of the Forbidden One
• Left Leg of the Forbidden One
• Right Arm of the Forbidden One
• Left Arm of the Forbidden One
• Exodia the Forbidden One
 

מתחילים בקרב

 

הכנת החפיסה:

 

החפיסה ההתחלתית (Starter Deck) כוללת את כל הקלפים שצריך כדי לאתגר מישהו לדו-קרב. הנה רשימת החפיסות ההתחלתיות שקיימות:

 

Starter Deck Yugi

Starter Deck Kaiba

Starter Deck Joey

Starter Deck Pegasus

Starter Deck Yugi EVOLUTION

Starter Deck Kaiba EVOLUTION

 

הכללים הבסיסיים להכנת החפיסה:

 

- החפיסה המשמשת לקרב צריכה שיהיו בה לפחות 40 קלפים (לא כולל קלפי מיזוג). חוץ מהגבול המינימלי הזה, החפיסה שלך יכולה לצרוך כמה קלפים שאתה רוצה.

 

- נוסף לחפיסה שלך, אתה יכול שיהיה לך 15 קלפים הידועים כ"החפיסה הצדדית" (Side Deck).

בחפיסה הצדדית חייבים להיות לא יותר ולא פחות מ15 קלפים, ואתה יכול לשנות את החפיסה שלך באחד משלושת הקרבות בדו-קרב כדי לשנות את האסטרטגיה שלך. (שמוסיפים קלף מהחפיסה הצדדית לחפיסה, צריכים להעביר קלף מהחפיסה לחפיסה הצדדית).

 

-  בכל קרב, החפיסה והחפיסה הצדדית ביחד לא יכולים להכיל יותר מ3 העתקים של אותו קלף. ויש גם קלפים מוגבלים לפחות מ3 פעמים. (קרא קלפים אסורים ומוגבלים)
 

מהלך המשחק

 

לפי החוקים הרשמיים, הדו-קרב חייב להתבצע לפי השלבים הבאים:

 

- שני השחקנים חייבים לערבב את החפיסה לעצמם, ואחר כך להעביר את חפיסתם ליריביהם, אז היריבים מערבבים אחד לשני את החפיסות, ומחזירים את החפיסות אחד לשני.

 

- שמשתמשים במפלצת(ות) מיזוג, צריכים להניח את הקלפים הפוכים באזור חפיסת המיזוג. חפיסת מיזוג היא קלף או חפיסת קלפים שכולל רק קלפי מיזוג. את קלפי המיזוג יוצרים ע"י מיזוג 2 או יותר מפלצות ביחד עם קלף מיזוג.

הערה: קלפי המיזוג לא נחשבים בהגבלה של 40 הקלפים שחייבים בחפיסה.

 

- אם בבעלותך חפיסה צדדית, הראה ליריבך שהיא כוללת 15 קלפים (הראה לו שיש לך 15 קלפים, אך הראה לו אותם הפוכים). שאתה מחליף קלפים בין החפיסה הצדדית לחפיסה, הראה שוב ליריבך (עם הקלפים הפוכים), שיש בחפיסה הצדדית שלך 15 קלפים.

 

- בקרב הראשון בדו-קרב, אתם יכולים לקבוע לפי האפשרויות הבאות:

 

·         הטלת מטבע: המנצח יבחר מי מתחיל, ובמשחק הבא, המפסיד (במשחק הקודם), יבחר מי מתחיל.

·         אבן, נייר ומספריים: בדיוק כמו במשחקי היוגי-הו! כל משחק מחדש השחקנים יעשו אבן נייר ומספריים, והמנצח יבחר מי מתחיל.

- סוף סוף, כל שחקן שולף חמישה קלפים מראש החפיסה, ברגע שלשני השחקנים יש חמישה קלפים ביד, הקרב מתחיל לפי חוקי מהלך המשחק.

המתחיל שולף עוד קלף, וככה ממשיכים בקרב.

 

זכור את הכללים הבאים שחובה לבצע מול היריב:

 

- תמיד תכריז על כל מהלך שלך בכל רם וברור.

- ליריבך תמיד יש זכות לדעת כמה קלפים יש לך ביד, ואילו קלפים נמצאים בבית הקברות שלך או מורחקים מהמשחק (אלא אם כן יריבך השתמש בקלף שמרחיק קלף מהמשחק למספר מסוים של תורות, ולך אסור לראות את הקלף במהלך התורות האלו.

- לעולם אל תיגע בקלפים של יריבך בלי לבקש רשות.

 

מפת המשחק

הנה המפה שמראה איפה כל אזור להנחת קלפים, לחפיסות וכו'...

Field Card Zone - אזור קלפי השדה

קלפי שדה שמים פה (Field Card Zone) ,מותר שיהיה רק קלף שדה 1 במשחק, שמפעילים קלף שדה חדש, הקודם נהרס.

 

Monster Card Zone - אזור קלפי המפלצות

קלפי מפלצות יכולים לשחק עם זימון מפלצות במצב התקפה עם הפנים למעלה, או הנחה עם הפנים קלפי מטה בחמשת המקומות הריקים באזור קלפי המפלצות.

הערה: לאזור קלפי המפלצות יש הגבלה של 5 קלפים. ברגע שכל חמשת המקומות מלאים, אי אפשר לשים שם שום מפלצות עד שיתפנה מקום.


Fusion Deck Zone - אזור חפיסת המיזוג

אם אתם משחקים עם קלפי מיזוג, שימו את חפיסת הקלפים במקום זה עם הפנים קלפי מטה.

 

Graveyard - בית הקברות

כאשר קלפים נהרסים הם מושלכים לבית הקברות עם הפנים קלפי מעלה. התוכן של בית הקברות הוא שאפשר לראות את הקלפים חופשי (יריבך יכול תמיד לראות את בית הקברות שלך).

זכור תמיד לבקש מיריבך רשות לפני שאתה מסתכל בבית הקברות שלו (יריבך חייב להסכים).

 

Spell & Trap Card Zone - אזור קלפי הקסם (כישוף) והמלכודת

קלפי קסם ומלכודת יכולים לשחק עם הפנים קלפי מעלה (קסמים) או עם הפנים קלפי מטה. בחמשת המקומות הריקים באזור קלפי הקסם (כישוף) והמלכודת.

הערה: לאזור קלפי הקסם (כישוף) והמלכודת יש הגבלה של 5 קלפים. ברגע שכל חמשת המקומות מלאים, אי אפשר לשים שם שום קלפי קסם (כישוף) או מלכודת עד שיתפנה מקום. המקומות כוללים גם מקומות של קלפי ציוד.
 

Deck Zone - אזור החפיסה

הנח את החפיסה שלך באזור זה (Deck Zone) עם הפנים קלפי מטה.

 

חשוב

לקלפים מורחקים ולחפיסה הצדדית אין אזור במפה, לכן את הקלפים המורחקים כדאי (לא חובה) לשים ימינה מבית הקברות, ואת החפיסה הצדדית ימינה מהחפיסה.

 

לא חייבים לשחק יוגי-הו! דו-קרב עם מפת המשחק, אבל חשוב לזכור איפה להניח את הקלפים.


 

 

קלפי מפלצות

בדו-קרב מפלצות יש שלושה סוגים עיקריים של קלפים: קלפי מפלצת, קלפי קסם, וקלפי מלכודת. אבל לכל סוג יש עוד הרבה תתי-נושאים. לכל קלפי הקסם והמלכודת יש אפקטים שמשפיעים על המשחק, אך לא לכל קלפי המפלצות!

 

קלפי מפלצות!

 

קלף המפלצת הוא הקלף הבסיסי שנועד לתקוף את היריב. קלפי המפלצות מחולקים ע"י סוגים וקבוצות. יש 20 סוגים של מפלצות ו- 6 סוגי קבוצות. אפקטי הסוגים והקבוצות חשובים ביותר והם קובעים את היכולת של המפלצת הן בהגנה והן בהתקפה. באופן כללי, היכולת של המפלצת מצויינת ברמתה (מס' הכוכבים בצד הימני למעלה בקלף). הצבע של קלף מפלצת הוא צהוב

 

 

 

קלפי מפלצות רגילים:

סוגים: דרקון (Dragon) • מכשף (Spellcaster) • זומבי (Zombie) • לוחם (Warrior) • לוחם-חייתי (Beast-Warrior) • חייה (Beast) • חיית מעוף (Winged Beast) • שד (Fiend) • פייה (Fairy) • חרק (Insect) • דינוזאור (Dinosaur) • זוחל (Reptile) • דג (Fish) • נחש ים (Sea Serpent) • מכונה (Mashine) • ברק/חשמל (Thunder) • מים (Aqua) • להבה (Pyro) • סלע (Rock) • צמח (Plant).

 

הקבוצות:

 

קלפי מפלצות מיזוג (Fusion):

כוונת "מיזוג" היא למזג שתי מפלצות או יותר עם קלף הקסם Polymerization*, כדי ליצור מפלצת חדשה, אשר מוצגת ע"י קלף מפלצת מיזוג מסויים. בכל קלף מפלצת מיזוג רשום את המפלצות ההכרחיות כדי ליצור אותה ( "מפלצות מיזוג-מטריאליות" [FMM - "Fushion-Material Monsters"] ), וכמו כן, היא גם מסומנת בתור מפלצת "מיזוג" (כתוב ליד איפה שכתוב הסוג שלה). הצבע של קלף מפלצת מיזוג הוא סגול.

דק מיזוג זהו דק קטן אשר מכיל בתוכו את המפלצות שיוצאות כאשר ממזגים את המפלצות שצריך עם קלף המיזוג*. כאשר נעשתה פעולת המיזוג, מפלצות המיזוג לא נשלפות סתם כך, אלא נבחרות מתוך דק המיזוג. דק המיזוג צריך תמיד להיות בנפרד מדק המשחק, ומונח עם הפנים כלפי מטה באיזור דק המיזוג בשדה הדו-קרב שלך. זכור- הקלפים בדק המיזוג אינם נכללים ונחשבים בתוך 40 קלפי המינימום למשחק.

 

 

 

קלפי מפלצות פולחן (Ritual):

מפלצת פולחן היא מפלצת מיוחדת שיכולה להיזמן לשדה רק כאשר יש לך את קלף הקסם הפולחני המיועד לכך והמפלצות הנחוצות להקרבה, או בשדה או בידך, כדי למלא את התנאים הדרושים שכתובים על קלף המפלצת הפולחן, אם למפלצת הפולחן יש 4 כוכבים, תאלץ להקריב מפלצות שסך הכוכבים שלהם הוא 4 כוכבים+. הצבע של קלף מפלצת פולחן הוא כחול. שים לב- קלפי המפלצות הפולחניות נכללים ומשוחקים בחפיסה הרגילה ולא בחפיסת המיזוג. לפיכך, הם נחשבים בתוך 40 קלפי המינימום למשחק.

 

 

קלפי מפלצות אפקט

למפלצות האלו יש אפקט קסם והם נקראים קלפי מפלצות אפקט. הטווח הרחב של האפקטים מחולק לפי הסוגים:

 

Flip - נהפך

האפקט של המפלצת פועל כאשר היא נהפכת ממצב הפוך למצב עם הפנים כלפי מעלה. האפקט פועל גם עם הקלף נהפך למצב עם הפנים כלפי מעלה כתוצאה מקלף קסם, מלכודת, או התקפה של מפלצת אחרת (אלא עם חלק מהאפקט של קלף הקסם או המלכודת הוא לשלול את האפקט של המפלצת).

 

אפקט נמשך

כל עוד המפלצת הזאת נשארת בשדה עם הפנים כלפי מעלה, האפקט שלה נשאר פועל. כאשר מפלצת זו נהרסת או נהפכת עם הפנים כלפי מטה, האפקט שלה לא פועל יותר.

 

אפקט הקרבה

אפקט שעולה לך משהו (נקודות חיים, מפלצת וכו'...). ההקרבה שעליך לשלם היא שונה מקלף לקלף אז תדאג שאתה קורא טוב את הטקסט.

 

אפקט מגורם

קלף זה פועל כאשר אתה מוריד נקודות חיים ליריבך, או שזה כתוצאה מקלף שעשה משהו (זימון) או אפקט של קלף כלשהו.

 

אפקט ממולטי-גורם

קלפי אפקט של מפלצות מיוחדים שיכולים לפעול גם בתור יריבך.

 

 

 

 בשביל לדעת את האפקטים, פשוט יש להסתכל על הכתוב בקלף. הצבע של קלף מפלצת אפקט הוא כתום.

 

 

 

אסימוני מפלצות (Tokens)

אסימוני המפלצות (תוקנ'ס) משמשות כחילוף לקלפי מפלצות. התוקנ'ס מייצגים מפלצות שמופיעות בשדה כתוצאה של קלף שהופעל. כמו שהם לא באמת קלפים, המפלצות האלה לא נכללות בדק. השתמש באסימונים או מטבעות (כל עוד הם יכולים לעבור למצב התקפה [ פלי (Heads) ] או הגנה [ עץ (Tails) ]) בתור תוקנ'ס. כששמים אותם במשחק, התוקנ'ס מונחים באיזור של קלפי המפלצות בתור מפלצת בשדה הדו-קרב. כשהם נהרסים, הם פשוט עפים מהשדה.

יש תוקנ'ס שניתנים להקרבה ויש תוקנ'ס שלא.

 

קלפי קסם (כישוף)

יש כמה סוגים של קלפי קסם. קלפי קסם יכולים לפעול רק במצב ראשי (*ראה: "שלבי משחק" בטבלת מידע). היוצא מהכלל היחידי לחוק הזה הוא קלף קסם מהיר (Quick-Play). סוגי קלפי הקסם מסומנים ע"י סימנים מוסכמים כמו בתמונה למטה. צבע קלפי הקסם הוא ירוק.

הקבוצות של קלפי הקסם והמלכודת:

קלפי קסם רגילים

ברגע שהאפקט שלהם הופעל, הקלפים האלה נהרסים. אבל למרות זאת, כמו הקלף "רייגקי" - הם גם לפעמים מאוד חזקים.

קלפי קסם נמשכים

קלפים מסוג זה נשארים בשדה מרגע שהם מופעלים והאפקט שלהם תמיד עובד עד שהם נהרסים ועפים מהשדה אל בית הקברות. לעיתים קרובות מעורב באפקט מחיר כדי לשמור על האפקט של סוג קלף קסם כזה (כל עוד הוא מופעל במשחק).

קלפי (קסם) ציוד

קלפים מסוג זה מאפשרים לך לשנות את כוחם של המפלצות. כאשר משחקים עם הקלף הזה בשדה, שים אותו כך שהוא יתאים למפלצת שאתה רוצה לצייד אותה.
בד"כ, קלף זה יכול להיות משומש רק על מפלצות שהן עם הפנים כלפי מעלה בשדה. בכל מקרה, אתה יכול לצייד או את המפלצת שלך או את המפלצת של היריב בקלפי קסם ציוד.
במקרים מסויימים, מפלצות מסויימות לא יכולות להיות מצויידות בקלפים מסוג זה (לפי מה שכתוב בתיאור הקלף). מפלצת אחת יכולה להיות מצויידת בכמה קלפי ציוד שרוצים, אבל כמובן שההגבלה בשדה היא ל- 5 קלפי קסם (כולל קסם ציוד), אז השתמש בהם בחוכמה.

יש גם קלפי ציוד שהם משמשים לציוד מפלצות לצורך אפקט שונה, לדוגמא: לזמן מפלצת בזימון מיוחד מבית הקברות לשדה, ושקלף הציוד ייהרס, גם המפלצת שצוידה והוחזרה מבית הקברות תיהרס.

קלפי (קסם) שדה

בקלפים אלו משתמשים כדי לשנות את התנאים ולשנות את נקודות ההתקפה וההגנה של המפלצות. הם מונחים באזור קלפי השדה והם לא נכללים בגבול הנחת קלפי הקסם ובמלכודת (5). הם יכולים להיות מונחים עם הפנים כלפי מטה באזור השדה, אבל הם לא מופעלים עד שהם יתהפכו.
יכול להיות מופעל רק קלף שדה אחד בכל פעם. כאשר קלף שדה חדש מופעל, הקלף הישן נשלח לבית הקברות. כמו כן, עם קלף שדה נהרס ואין קלפי שדה פעילים בשדה, השדה חוזר למצבו הראשון כפי שהיה בתחילת המשחק.
אם מונח קלף שדה הפוך כאשר קלף שדה פעיל אחר נהרס, הקלף שהונח לא פועל מיידית. קלפי שדה יכולים להיות מופעלים רק ע"י שחקן, אבל לעולם לא בתורו של היריב.

קלפי קסם מהירים

חוץ ממצב ראשי, קלף זה יכול להיות מופעל בזמן שלב הקרב (Battle Phase). כמו כן, אם יש לך את הקלף הזה מונח בשדה, אתה יכול להפעיל אותו בזמן תורו של יריבך.

קלפי קסם פולחניים

קלפים אלו נחוצים כדי לזמן מפלצת פולחן (Ritual). אחרי זימון מפלצת הפולחן, הוא נהרס ביחד עם המפלצות שהוקרבו.

 

קלפי מלכודת

אתה יכול להניח את הקלפים האלו ולהפעיל אותם מתי שאתה רוצה אחרי התחלת התור הבא של יריבך. סוגי הקלפים מזוהים ע"י סימנים הרשומים למטה. צבע קלפי המלכודת הוא ורוד-סגול.

הקבוצות של קלפי הקסם והמלכודת:

קלפי מלכודת רגילים

לקלף מלכודת רגיל אין סמל. ברגע שהוא הופעל, סוג כזה של קלף מושמד.

קלפי מלכודת נמשכים

קלפים מסוג זה נשארים בשדה מרגע שהם מופעלים והאפקט שלהם תמיד עובד עד שהם נהרסים ועפים מהשדה אל בית הקברות. לעיתים קרובות מעורב באפקט מחיר כדי לשמור על האפקט של סוג קלף מלכודת כזה (כל עוד הוא מופעל במשחק).

קלפי מלכודת מנוגדים

קלפים אלו מופעלים כתגובה לזימון מפלצות או לנטרול אפקטים של קלפי קסם או מלכודת. ברגע שהם מופעלים, סוג כזה של קלף נהרס.

יש קלפי מלכודת בלי סימן זה, אבל האפקט דומה, לדוגמא בור מלכודת (Trap Hole), שהוא קלף מלכודת רגיל, אך האפקט שלו הוא רק מתי שמזמנים מפלצת עם 1000 התקפה ומעלה, אפשר להפעיל אותו ולהרוס את המפלצת.

 

 

תגובת שרשרת

 

מהי תגובת שרשרת?

"תגובת שרשרת" הוא חוק שהוחלט להקל על התוצאות של קרב מסובך שנגרם ע"י סדרה של קלפי קסם (כישוף) ומלכודת.

לדוגמא: בוא נגיד ששחקן משחק עם קלף קסם (כישוף).

קלף הקסם (כישוף) נמצא בחולייה משוערת שנקרא חוליית שרשרת 1.

אם יריבך יגיב למהלך שלך עם קלף קסם (כישוף) מהיר או מלכודת, התחילה תגובת שרשרת, שהקלף שהופעל כתגובה נקרא חוליית שרשרת 2.

תגובות השרשרת יכולות להימשך עד שיגמרו הקלפים להפעיל כתגובת שרשרת, או אם שחקן לא ירצה להפעיל קלף כתגובת שרשרת.

 

הזדמנות האויב להגיב

ששחקן מתחיל תגובת שרשרת, היריב תמיד יכול להגיב, הזדמנות שלו להוסיף עוד חולייה לשרשרת.

שמגיבים לתגובת שרשרת, חייבים לשאול את יריבך "האם אתה מעוניין להמשיך" (לא חייבים במילים אלו, אבל צריך להגיד משהו דומה). אם תמשיך בלי לשאול את יריבך, הוא יפעיל את הקלף מאוחר מידי, ויש מצבים שאתה לא תסכים לזה, ותגיד "מאוחר מידי", ועוד המון סוגים אחרים של בעיות, לכן תמיד עדיף לשאול.

 

דוגמא

הנה דוגמא באנגלית לתגובת שרשרת:

 


מהירות הכישוף

קסמים (כישופים), מלכודות ואפקטים של מפלצות אפקט, לכולם יש מהירות שונה. אתה יכול להגיב לקלף שהתחיל תגובת שרשרת רק ע"י לשחק בקלף עם מהירות דומה או גבוהה יותר מהקודם. חוק חריג זה הוא מהירות הכישוף 1, שלא יכול לשחק אחד נגד השני.

 

מהירות הכישוף 1

זהו מהירות הכישוף האיטית מכולם. אי אפשר להגיב עם סוג כזה של קלף נגד קלף אחר.

קלפים שכלולים במהירות הכישוף 1: קסמים רגילים, קלפי (קסם) ציוד, קלפי (קסם) שדה, קלפי פולחן, ומפלצות אפקט (אפקט נמשך, אפקט הקרבה, אפקט מגורם, ואפקט נהפך).

 

מהירות הכישוף 2

קלפים אלו יכולים לשחק נגד קלפי מהירות הכישוף 1, ונגד מהירות הכישוף 2.

קלפים שכלולים במהירות הכישוף 2: קלפי קסם מהירים, קלפי מלכודת רגילים, קלפי מלכודת נמשכים, מפלצות אפקט (אפקט ממולטי-גורם).

 

מהירות הכישוף 3

קלפים אלו יכול לשחק נגד כל קלפי מהירות הכישוף, ואפשר להגיב נגדו רק אם עוד קלף מהירות הכישוף 3.

קלפים שכלולים במהירות הכישוף 3: קלפי מלכודת מנוגדים.

 

מהלכי המשחק

 

הסתכלו בתמונה מלמעלה למטה כדי להבין את הסדר, ואחר כך יבוא ההסבר על כל מהלך:

 

מילון למילים:

 

Draw Phase - מהלך השליפה

Standby Phase - מהלך הכוננות

Main Phase 1 - מהלך ראשי 1

If no Battles are Conducted  - אם לא בוצעו קרבות כלל

Battle Phase  - מהלך ההתקפה

Start Step  - צעד ההצחלה

Battle Step  - צעד ההתקפה

Damage Step  - צעד הנזק

End Step  - הצעד הסופי

?Battle Again  - לתקוף שוב?

Yes  - כן

No  - לא

Main Phase 2 - מהלך ראשי 2

End Phase - המהלך הסופי

Next Player's Turn - תורו של השחקן הבא

 

 

 

Draw Phase - מהלך השליפה

בשלב הזה, השחקן צריך לשלוף קלף 1 בלבד מצמרת הדק שלו. שחקן אשר נשאר ללא קלפים בדק שלו ולא יכול לשלוף קלף, בשלב הזה הוא מוכרז כמפסיד.

עדיפות - השחקן של התור הזה מתחיל את השלב הזה עם עדיפות של להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר (Quick-Play). אפילו אם השחקן לא בוחר להפעיל שום קלף, עדיפות זו עוברת אל יריבו!

היריב מקבל את העדיפות הזו מהשחקן של התור ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. אפילו אם היריב בוחר שלא להפעיל שום קלף קסם או מלכודת מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן של התור והתור מתקדם אל "שלב הכוננות" (ראה בהמשך).

Standby Phase - מהלך הכוננות

 

אם יש איזשהם קלפים במשחק שמציינים שפעולות מסוימות חייבות להיות מופעלות בזמן המהלך הזה, הם חייבות להיות מופעלות לפני שנכנסים למהלך/מצב ראשי (ראה בהמשך). בשביל פרטים יותר מחודדים הסתכל בקלפים שיש להם אפקט שקשור למהלך הזה. אם אין שום קלפים כאלה במשחק, המשך למהלך ראשי 1.

עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות של פעולת/הפעלת אפקטים מסוימים. השחקן יכול לבחור שלא להפעיל אפקטים מסוימים ולהעביר את העדיפות הזו אל היריב.

- היריב מקבל עדיפות מהשחקן כדי להפעיל אפקטים. היריב יכול להחליט אל להפעיל אפקטים מסוימים ולהעביר את העדיפות בחזרה אל השחקן.

- שוב, לשחקן יש עדיפות כרגע, והוא חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שצריכים לפעול במהלך זה. ברגע שהשחקן הפעיל את כל האפקטים הנותרים, העדיפות מועברת שוב אל היריב.

- גם כן, היריב חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שלו. ברגע שהיריב הפעיל את כל האפקטים, העדיפות מועברת, עוד פעם, אל השחקן עצמו.

- השחקן מקבל את העדיפות ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות עוברת אל היריב.

- היריב מקבל את העדיפות הזו ואם הוא רוצה הוא יכול גם כן להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם הוא בחר שלא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן והתור ממשיך למהלך ראשי 1.

 

Main Phase 1 - מהלך ראשי 1

 

בתור זה, השחקן יכול:

1). לזמן מפלצת בזימון רגיל במצב בתקפה כלפי מעלה (זימון רגיל) או מצב הגנה כלפי מטה (הנחה).

2). להפעיל ו/או להניח קלף קסם.

3). להפעיל ו/או להניח קלף מלכודת.

זכרו שהשחקן לא יכול לעבור את גבול ההנחה של קלפים בשדה קלפי מפלצות או שדה קלפי קסמים ומלכודות, שהוא מקסימום 5.

בתור זה, השחקן יכול לשנות את מצב ההתקפה וההגנה של מפלצות שהוא שם בשדה בתור הקודם. המצב של כל קלף יכול להשתנות רק פעם אחת בתור, בזמן או מצב ראשי 1 או 2 (ראה בהמשך). שלב הורדת נקודות החיים מראה איך שמצבי ההתקפה או ההגנה משפיעים על הדו-קרב.

בסוף מצב ראשי 1, השחקן יכול לבחור אם להיכנס לשלב הקרב או להמשיך לשלב הסופי (בתור הראשון, השחקן לא יכול לעבור לשלב הקרב ולתקוף).

זימון - לשחקן יש עדיפות בלבחור אם הוא רוצה לזמן מפלצת בזימון רגיל, היפוך, או זימון מיוחד. אם המפלצת שזומנה היא בעלת אפקט, השחקן יכול לבחור להפעיל את האפקט (למרות זאת, אם הוא זומן בהיפוך, האפקט פועל מיד!). העדיפות עוברת אל היריב והוא יכול לבחור להגיב על הזימון או להמשיך את האפקט כתגובת שרשרת בהפעלת אפקט משלו. ברגע שהאפקטים "נפתרו" (ככה קוראים לזה), העדיפות חוזרת אל השחקן אשר יכול להמשיך את שלב ראשי 1.

חשוב! אם הופעל קלף קסם או מלכודת מהיר שהוא שולל את פעולת הזימון, היפוך, או זימון מיוחד, האפקט של המפלצת בעלת אפקט לא פועל גם הוא, וכל נזק שנגרם על ידו לא נחשב.

עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות ויכול להפעיל קלפי קסם, מלכודת, או אפקטים של מפלצות. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף או קלף עם אפקט, העדיפות עוברת אל היריב.

- היריב שקיבל את העדיפות יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.

- השחקן שקיבל בחזרה את העדיפות יכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך עם שלב ראשי 1, להמשיך הלאה לשלב הקרב, או להמשיך לשלב הסופי.

 

 

Battle Phase  - מהלך ההתקפה

 

ברגע שההכנות להתקפה נעשו במהלך ראשי 1, השחקן נכנס אל מהלך ההתקפה. אם השחקן לא רוצה לפתוח במהלך ההתקפה, התור ממשיך למהלך הסופי.

זכרו שבתור הראשון השחקן לא יכול לבצע את שלב הקרב, גם אם הוא זימן מפלצת.

צעד ההתחלה - השחקן מכריז שעתה הם נכנסו למהלך ההתקפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק בקלפי קסם מהירים ו/או מלכודת.

- השחקן מתחיל את הצעד הזה עם עדיפות לשחק בקלף קסם מהיר או מלכודת. גם אם השחקן בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת ליריב.

- היריב שקיבל את העדיפות מהשחקן בוחר אם הוא רוצה להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. גם אם היריב בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.

- שוב לשחקן יש את העדיפות, והוא יכול לבחור אם ברצונו להמשיך בצעד ההתחלה או להתקדם אל צעד ההתקפה.

צעד ההתקפה - השחקן בוחר ומכריז מפלצת 1 שהוא בוחר לתקוף איתה, ומפלצת 1 של היריב שהיא המטרה לתקיפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק קלפי קסם מהירים ו/או קלפי מלכודת.

- לשחקן יש עדיפות, והוא בוחר מפלצת אחת בשדה שלו לתקוף איתה, ומפלצת אחת בשדה של יריבו שאותה הוא יתקוף (או את נקודות החיים של יריבו, אם אין שום מפלצת לתקוף). א"כ, העדיפות עוברת ליריב כדי להגיב על ההתקפה.

- היריב מקבל עדיפות מהשחקן ויכול להפעיל קלף קסם מהיר או קלף מלכודת. אפילו אם היריב בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.

אם מס' המפלצות שיש בצד של היריב בשדה השתנה בגלל החלטה של קלף קסם מהיר או קלף מלכודת, עושים משחק חוזר החל מתחילת צעד הקרב. מיד אחרי ההתקפה עוברים לצעד הנזק, ואם יש בבעלותך עוד מפלצת וברצונך לתקוף גם איתה, חוזרים שוב לצעד ההתקפה לאחר חישוב הנזק בצעד הנזק.

צעד הנזק- חשב את נקודות הנזק של המפלצות המיועדות שניזוקו. אם למפלצת יש אפקט היפוך, הפעל אותו מיד לאחר חישוב הנקודות שניזוקו למפלצת. בכל מקרה, אפקט היפוך לא אפקטיבי על מפלצות שכבר נהרסו ע"י חישוב הנזק.

- אם המפלצת המותקפת היא עם הפנים כלפי מטה, הפוך אותה עם הפנים כלפי מעלה באותו המצב שהייתה.

- לשחקן יש עדיפות והוא יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת (רק קלפים שמשנים את ההתקפה ו/או ההגנה יכולים להיות מופעלים בזמן "צעד הנזק", או קלף מלכודת מתנגד (Counter) כתגובה לקלף אפקט שהופעל). אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת ליריב.

- היריב מקבל עדיפות מהשחקן ויכול להשתמש בקלף קסם מהיר או בקלף מלכודת (רק קלפים שמשנים את ההתקפה ו/או ההגנה יכולים להיות מופעלים בזמן "צעד הנזק", או קלף מלכודת מתנגד (Counter) כתגובה לקלף אפקט שהופעל). אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת בחזרה לשחקן.

(חישוב נקודות הנזק - בהמשך).

- אם לאחד או יותר מפלצות שהיו מעורבות בהתקפה יש אפקט, האפקט יופעל לאחר חישוב הנקודות ( אלא אם כן, האפקט אומר אחרת). האפקט של האפקט של המפלצות של השחקן יכנס לשרשרת, בתור חוליית שרשרת 1. האפקט של האפקט של המפלצות של היריב יכנס לשרשרת, בתור חוליית שרשרת 2. השרשרת "תיפתר" לפי החוקים של תגובת השרשרת (ראה "תגובת שרשרת").

כל מפלצת שנהרסה כתוצאה מחישוב נקודות נזק תישלח לבית הקברות. לשחקן יש עכשיו עדיפות והוא יכול לבחור לחזור לצעד ההתקפה או להמשיך לצעד הסופי.

 

חישוב נקודות הנזק

 

 

שמפלצת של היריב במצב התקפה

שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף גדולות מנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב

תוצאות ההתקפה: שנקודות ההתקפה של המפלצת שלך שתוקפת, גדולות מנקודות ההתקפה של מפלצת של היריב במצב התקפה, המפלצת שלו תיהרס ותישלח לבית הקברות.

 

נזק: החסירו את נקודות ההתקפה שלך מנקודות ההתקפה של יריבך.

לדוגמא: אם לך יש 2000 נקודות התקפה וליריבך 1700, ליריבך יירדו 300 נקודות חיים

(2000-1700=300)

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

שמפלצת של היריב במצב התקפה

שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף שוות לנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב

תוצאות ההתקפה: שום נזק לא נגרם לנקודות החיים ושתי המפלצות נהרסות.

 

נזק: לא נגרם שום נזק לנקודות החיים

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

שמפלצת של היריב במצב התקפה

שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף נמוכות מנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב

תוצאות ההתקפה: המפלצת התוקפת נהרסת.

 

נזק: החסירו את נקודות ההתקפה של יריבך מנקודות ההתקפה שלך.

לדוגמא: אם לך יש 1700 נקודות התקפה וליריבך 2000, לך יירדו 300 נקודות חיים

(2000-1700=300)

 


 
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

שמפלצת של היריב במצב הגנה

שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף גבוהות מנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב

תוצאות ההתקפה: המפלצת במצב הגנה נהרסת.

 

נזק: לא נגרם שום נזק לנקודות החיים של אף שחקן.

 


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

שמפלצת של היריב במצב הגנה

שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף שוות לנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב

תוצאות ההתקפה: אין נזק, שום מפלצת לא נהרסת.

 

נזק: לא נרגם נזק לנקודות החיים לאף שחקן.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

שמפלצת של היריב במצב הגנה

שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:

 

שנקודות ההתקפה של התוקף נמוכות מנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב

תוצאות ההתקפה: אין נזק, שום מפלצת לא נהרסת.

 

נזק: החסירו את נקודות ההגנה של יריבך מנקודות ההתקפה שלך.

לדוגמא: אם לך יש 1700 נקודות התקפה וליריבך 2000 נקודות הגנה, לך יירדו 300 נקודות חיים

(2000-1700=300)

 

1.00MB

 

 

הצעד הסופי - השחקן גומר את כל הקרבות שלו, ואז מכריז שהוא מסיים את צעד ההתקפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק בקלפי קסם מהירים ו/או מלכודת.

- השחקן מתחיל את הצעד הזה בעדיפות של להפעיל קלף קסם מהיר או קלף מלכודת. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות מועברת ליריב.

- היריב מקבל את העדיפות להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב לא הפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת העדיפות חוזרת לשחקן.

- השחקן קיבל בחזרה את העדיפות ויכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך בצעד הסופי או להמשיך למהלך ראשי 2.

 

 - Main Phase 2מהלך ראשי 2

כאשר נגמר מהלך ההתקפה, התור ממשיך למהלך ראשי 2. כמו במהלך ראשי 1, השחקן רשאי לשים ולשחק עם מפלצת, וקלפי קסם ו/או מלכודת. זכרו שהשחקן יכול לשנות את מצב ההתקפה וההגנה לכל מפלצת ולזמן בזימון רגיל מפלצת - רק פעם אחת בתור. זכרו שאם מפלצת תוקפת במהלך הקרב, היא לא תוכל לשנות את מצבה באותו התור. כמו כן, זכרו שהשחקן לא יכול לעבור את גבול ההנחה של קלפים בשדה קלפי מפלצות או שדה קלפי קסמים ומלכודות, שהוא מקסימום 5.

זימון - לשחקן יש עדיפות בלבחור אם הוא רוצה לזמן מפלצת בזימון רגיל, היפוך, או זימון מיוחד. אם המפלצת שזומנה היא בעלת אפקט, השחקן יכול לבחור להפעיל את האפקט (למרות זאת, אם הוא זומן בהיפוך, האפקט פועל מיד!). העדיפות עוברת אל היריב והוא יכול לבחור להגיב על הזימון או להמשיך את האפקט כתגובת שרשרת בהפעלת אפקט משלו.

-ברגע שהאפקטים נפתרו, העדיפות חוזרת אל השחקן אשר יכול להמשיך את מהלך ראשי 2.

חשוב! אם הופעל קלף קסם או מלכודת מהיר שהוא שולל את פעולת הזימון, היפוך, או זימון מיוחד, האפקט של המפלצת בעלת אפקט לא פועל גם הוא, וכל נזק שנגרם על ידו לא נחשב.

עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות ויכול להפעיל קלפי קסם, מלכודת, או אפקטים של מפלצות. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף או קלף עם אפקט, העדיפות עוברת אל היריב.

- היריב שקיבל את העדיפות יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.

- השחקן שקיבל בחזרה את העדיפות יכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך עם מהלך ראשי 2, או להמשיך למהלך הסופי.

 - End Phaseהמהלך הסופי

השחקן מכריז על סוף התור שלו. אם יש לו בידו יותר משישה קלפים, הוא חייב להעיף קלפים לבית הקברות עד שיהיו לו שישה. אז היריב מתחיל את תורו במהלך השליפה.

עדיפות - השחקן מתחיל את המהלך הזה עם עדיפות של פעולת/הפעלת אפקטים מסויימים. השחקן יכול לבחור שלא להפעיל אפקטים מסויימים ולהעביר את העדיפות הזו אל היריב.

- היריב מקבל עדיפות מהשחקן כדי להפעיל אפקטים. היריב יכול להחליט אל להפעיל אפקטים מסויימים ולהעביר את העדיפות בחזרה אל השחקן.

- שוב, לשחקן יש עדיפות כרגע, והוא חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שצריכים לפעול בשלב זה. ברגע שהשחקן הפעיל את כל האפקטים הנותרים, העדיפות מועברת שוב אל היריב.

- גם כן, היריב חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שלו. ברגע שהיריב הפעיל את כל האפקטים, העדיפות מועברת, עוד פעם, אל השחקן עצמו.

- השחקן מקבל את העדיפות ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות עוברת אל היריב.

- היריב מקבל את העדיפות הזו ואם הוא רוצה הוא יכול גם כן להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם הוא בחר שלא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן והתור מסתיים.

 

הפעלות, זימונים והנחות

 

בזמן המהלך ראשי 1 או 2 שלכם, אתם יכולים להניח או לזמן מפלצת 1, ולהפעיל ולהניח קלפי קסם ומלכודת.

שמזמנים מפלצת, שמים אותה במצב התקפה בשדה (אלה אם כן יש זימון מיוחד, שהוא גם זימון, והוא לרוב למצב התקפה, אבל יש פעמים שעושים זימון מיוחד למצב הגנה, ולפעמים אפילו מצב הגנה הפוך.

שמניחים מפלצת, שמים אותה במצב הגנה הפוך בלבד.

 

 

זימון רגיל - Normal Summon

זימון זה הוא זימון פשוט, בלי שום קלף קסם, מלכודת או אפקט של מפלצת אפקט לעזרה. זימון רגיל יכול להתבצע רק פעם אחת בתור, בזמן מצב ראשי 1 או 2. זכור: יש לך מקום רק ל5 מפלצות בשדה.

 

שמשחקים עם מפלצת בשדה, שחקן חייב לבחור איפה לשים את המפלצת באחד מהמצבים הבאים:

מצב התקפה - זימון

מצב הגנה הפוך - הנחה

 

מפלצת ש"זומנה" במצב הגנה, לא נקראת זומנה, אלה הונחה (במצב הגנה הפוך). אפשר אחרי תור להפוך אותה ממצב הגנה הפוך להתקפה, וזה נקרא זימון היפוך.


מצב המפלצת יכול להשתנות רק פעם 1 בתור במהלך הראשי 1 או 2. אי אפשר לשנות את מצב המפלצת בתור שזומנה.
 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

זימון קורבן - Tribute Summon

שלמפלצת יש 5 כוכבים ומעלה, היא דורשת קורבן. הנה דרישות הקורבן:

1-4 כוכבים: לא דרוש שום מפלצת להקרבה

5-6: דרושה מפלצת אחת להקרבה

7-8: דרושות 2 מפלצות להקרבה

9-10: דרושות 3 מפלצות להקרבה

11-12: כל המפלצות שיצאו וייצאו ברמה זאת הם רק מפלצות מיזוג/מפלצות שלא יכולות להגיע לשדה בלי זימון מיוחד.

שמניחים מפלצת בהנחת קורבן, גם כן צריכים להקריב, אפילו שהמפלצת במצב הפוך.

 


 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

זימון היפוך - Flip Summon

שמפלצת נהפכת ממצב הגנה הפוך להתקפה זה נחשב נהפך. שמפלצת נהפכת ע"י בעל המפלצת במנהל הראשי 1 או 2 שלו, זה נחשב זימון היפוך. זימון היפוך שונה בעוד משהו מזימון רגיל, את זימון זה אפשר לעשות גם אם זומנה כבר מפלצת לשדה בתורך.

הערה: נהפך וזימון היפוך זה לא אותו דבר. למפלצת שיש לה אפקט נהפך - Flip, האפקט יפעל גם אם יתקפו אותה ויהפכו אותה למצב התקפה אפילו אם היא מתה, וגם אם בעל הקלף יהפוך אותה בתורו. אבל יש מפלצות עם אפקט שרק מתי שעושים זימון היפוך האפקט יפעל, ואם יתקפו האפקט לא יפעל

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

זימון מיוחד - Special Summon

זימון מיוחד הוא כאשר מזמנים קלף מיזוג - Fusion וזימון פולחן - Ritual Summon לשדה. הוא גם מתי שמקימים לתחייה מפלצת מבית הקברות או מכל מקום אחר זה נחשב זימון מיוחד.

מה שעוד שונה בזימון מיוחד זה שאפשר לעשות זימון מיוחדות כמה פעמים שרוצים בתור, וגם לעשות זימון רגיל/קורבן פעם אחת.
לדוגמא: שמשתמשים בקלף תחיית המפלצת -
Monster Reborn,
אתה מחייה מפלצת מבית הקברות בזימון מיוחד. שאתה מזמן מיוחד אין צורך בהקרבה גם אם יש למפלצת יותר מ5 כוכבים.

 

הנחת וזימון קלפי קסם ומלכודת

יש הגבלה של 5 קלפים, אפשר לשים עד 5 קלפים קסם ומלכודת יחד. יש באפשרותך להניח קלף קסם ומלכודת, ולהפעיל קלף קסם. אל תשכחו שגם קלף (קסם) ציוד נמצא בין החמישה מקומות.

אחרי שהנחתה קלף קסם הפוך, אתה יכול להפעיל אותו מתי שתרצה. אחרי שהנחתה קלף מלכודת הפוך (אי אפשר לשים לא הפוך), חייבים לחכות לפעולה כדי להפעיל אותו, והפעולה הזאת יכולה לפעמים לגרום לתגובת שרשרת.

 

 

קלפים מוגבלים ואסורים

 

כידוע לכם, לכל הקלפים בחפיסה יש הגבלה של עד 3 קלפים, אולם יש קלפים שמותר לשים רק פעם אחת או פעמיים, ואפילו קלפים שאסור לשחק איתם בכלל, הנה הרשימה המעודכנת של קלפים אלו:

 

קלפים אסורים - אסור לשים בחפיסה

The Winged Dragon of Ra

Obelisk the Tormentor
 
    Slifer the sky dragon
(אלים מצריים) 

קלפים מוגבלים - מותר לשים בחפיסה רק פעם אחת

Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning
Breaker the Magical Warrior
Butterfly Dagger - Elma
Call of the Haunted
Card Destruction
Ceasefire
Change of Heart
Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End
Confiscation
Cyber Jar
Dark Hole
Delinquent Duo
Exiled Force
Exodia the Forbidden One
Fiber Jar
Graceful Charity
Harpie’s Feather Duster
Heavy Storm
Imperial Order
Injection Fairy Lily
Jinzo
Left Leg of the Forbidden One
Left Arm of the Forbidden One
Mage Power
Magic Cylinder
Magical Scientist
Mirage of Nightmare
Mirror Force
Monster Reborn
Painful Choice
Pot of Greed
Premature Burial
Raigeki
Reckless Greed
Reflect Bounder
Right Arm of the Forbidden One
Right Leg of the Forbidden One
Ring of Destruction
Sangan
Sinister Serpent
Snatch Steal
Swords of Revealing Light
The Forceful Sentry
Tribe-Infecting Virus
Twin-Headed Behemoth
United We Stand
Upstart Goblin
Vampire Lord
Witch of the Black Forest
Yata-Garasu
 

מה חדשהקלפ/ים: Black Luster Soldier - Envoy of the Beginning ו

Chaos Emperor Dragon - Envoy of the End עכשיו קלפים מוגבלים לפעם אחת בחפיסה (דק)

 

קלפים חצי מוגבלים - מותר לשים בחפיסה רק פעמיים
Creature Swap
Last Turn
Manticore of Darkness
Marauding Captain
Morphing Jar
Morphing Jar #2
Nobleman of Crossout
Reinforcement of the Army

מה חדשהקלפ/ים: Manticore of Darkness עכשיו קלפים חצי מוגבלים לפעמיים בחפיסה (דק

 
מקווה שנהנתם מרועי
אני יעדכן את האתר מדי פעם
כל הזכויות שמורות למנהל האתר רועי פורת