הסתכלו בתמונה מלמעלה למטה כדי להבין את הסדר, ואחר כך יבוא ההסבר על כל מהלך:
מילון למילים:
Draw Phase - מהלך השליפה
Standby Phase - מהלך הכוננות
Main Phase 1 - מהלך ראשי 1
If no Battles are Conducted - אם לא בוצעו קרבות כלל
Battle Phase - מהלך ההתקפה
Start Step - צעד ההצחלה
Battle Step - צעד ההתקפה
Damage Step - צעד הנזק
End Step - הצעד הסופי
?Battle Again - לתקוף שוב?
Yes - כן
No - לא
Main Phase 2 - מהלך ראשי 2
End Phase - המהלך הסופי
Next Player's Turn - תורו של השחקן הבא
Draw Phase - מהלך השליפה
בשלב הזה, השחקן צריך לשלוף קלף 1 בלבד מצמרת הדק שלו. שחקן אשר נשאר ללא קלפים בדק שלו ולא יכול לשלוף קלף, בשלב הזה הוא מוכרז כמפסיד.
עדיפות - השחקן של התור הזה מתחיל את השלב הזה עם עדיפות של להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר (Quick-Play). אפילו אם השחקן לא בוחר להפעיל שום קלף, עדיפות זו עוברת אל יריבו!
היריב מקבל את העדיפות הזו מהשחקן של התור ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. אפילו אם היריב בוחר שלא להפעיל שום קלף קסם או מלכודת מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן של התור והתור מתקדם אל "שלב הכוננות" (ראה בהמשך).
Standby Phase - מהלך הכוננות
אם יש איזשהם קלפים במשחק שמציינים שפעולות מסוימות חייבות להיות מופעלות בזמן המהלך הזה, הם חייבות להיות מופעלות לפני שנכנסים למהלך/מצב ראשי (ראה בהמשך). בשביל פרטים יותר מחודדים הסתכל בקלפים שיש להם אפקט שקשור למהלך הזה. אם אין שום קלפים כאלה במשחק, המשך למהלך ראשי 1.
עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות של פעולת/הפעלת אפקטים מסוימים. השחקן יכול לבחור שלא להפעיל אפקטים מסוימים ולהעביר את העדיפות הזו אל היריב.
- היריב מקבל עדיפות מהשחקן כדי להפעיל אפקטים. היריב יכול להחליט אל להפעיל אפקטים מסוימים ולהעביר את העדיפות בחזרה אל השחקן.
- שוב, לשחקן יש עדיפות כרגע, והוא חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שצריכים לפעול במהלך זה. ברגע שהשחקן הפעיל את כל האפקטים הנותרים, העדיפות מועברת שוב אל היריב.
- גם כן, היריב חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שלו. ברגע שהיריב הפעיל את כל האפקטים, העדיפות מועברת, עוד פעם, אל השחקן עצמו.
- השחקן מקבל את העדיפות ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות עוברת אל היריב.
- היריב מקבל את העדיפות הזו ואם הוא רוצה הוא יכול גם כן להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם הוא בחר שלא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן והתור ממשיך למהלך ראשי 1.
Main Phase 1 - מהלך ראשי 1
בתור זה, השחקן יכול:
1). לזמן מפלצת בזימון רגיל במצב בתקפה כלפי מעלה (זימון רגיל) או מצב הגנה כלפי מטה (הנחה).
2). להפעיל ו/או להניח קלף קסם.
3). להפעיל ו/או להניח קלף מלכודת.
זכרו שהשחקן לא יכול לעבור את גבול ההנחה של קלפים בשדה קלפי מפלצות או שדה קלפי קסמים ומלכודות, שהוא מקסימום 5.
בתור זה, השחקן יכול לשנות את מצב ההתקפה וההגנה של מפלצות שהוא שם בשדה בתור הקודם. המצב של כל קלף יכול להשתנות רק פעם אחת בתור, בזמן או מצב ראשי 1 או 2 (ראה בהמשך). שלב הורדת נקודות החיים מראה איך שמצבי ההתקפה או ההגנה משפיעים על הדו-קרב.
בסוף מצב ראשי 1, השחקן יכול לבחור אם להיכנס לשלב הקרב או להמשיך לשלב הסופי (בתור הראשון, השחקן לא יכול לעבור לשלב הקרב ולתקוף).
זימון - לשחקן יש עדיפות בלבחור אם הוא רוצה לזמן מפלצת בזימון רגיל, היפוך, או זימון מיוחד. אם המפלצת שזומנה היא בעלת אפקט, השחקן יכול לבחור להפעיל את האפקט (למרות זאת, אם הוא זומן בהיפוך, האפקט פועל מיד!). העדיפות עוברת אל היריב והוא יכול לבחור להגיב על הזימון או להמשיך את האפקט כתגובת שרשרת בהפעלת אפקט משלו. ברגע שהאפקטים "נפתרו" (ככה קוראים לזה), העדיפות חוזרת אל השחקן אשר יכול להמשיך את שלב ראשי 1.
חשוב! אם הופעל קלף קסם או מלכודת מהיר שהוא שולל את פעולת הזימון, היפוך, או זימון מיוחד, האפקט של המפלצת בעלת אפקט לא פועל גם הוא, וכל נזק שנגרם על ידו לא נחשב.
עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות ויכול להפעיל קלפי קסם, מלכודת, או אפקטים של מפלצות. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף או קלף עם אפקט, העדיפות עוברת אל היריב.
- היריב שקיבל את העדיפות יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.
- השחקן שקיבל בחזרה את העדיפות יכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך עם שלב ראשי 1, להמשיך הלאה לשלב הקרב, או להמשיך לשלב הסופי.
Battle Phase - מהלך ההתקפה
ברגע שההכנות להתקפה נעשו במהלך ראשי 1, השחקן נכנס אל מהלך ההתקפה. אם השחקן לא רוצה לפתוח במהלך ההתקפה, התור ממשיך למהלך הסופי.
זכרו שבתור הראשון השחקן לא יכול לבצע את שלב הקרב, גם אם הוא זימן מפלצת.
צעד ההתחלה - השחקן מכריז שעתה הם נכנסו למהלך ההתקפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק בקלפי קסם מהירים ו/או מלכודת.
- השחקן מתחיל את הצעד הזה עם עדיפות לשחק בקלף קסם מהיר או מלכודת. גם אם השחקן בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת ליריב.
- היריב שקיבל את העדיפות מהשחקן בוחר אם הוא רוצה להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. גם אם היריב בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.
- שוב לשחקן יש את העדיפות, והוא יכול לבחור אם ברצונו להמשיך בצעד ההתחלה או להתקדם אל צעד ההתקפה.
צעד ההתקפה - השחקן בוחר ומכריז מפלצת 1 שהוא בוחר לתקוף איתה, ומפלצת 1 של היריב שהיא המטרה לתקיפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק קלפי קסם מהירים ו/או קלפי מלכודת.
- לשחקן יש עדיפות, והוא בוחר מפלצת אחת בשדה שלו לתקוף איתה, ומפלצת אחת בשדה של יריבו שאותה הוא יתקוף (או את נקודות החיים של יריבו, אם אין שום מפלצת לתקוף). א"כ, העדיפות עוברת ליריב כדי להגיב על ההתקפה.
- היריב מקבל עדיפות מהשחקן ויכול להפעיל קלף קסם מהיר או קלף מלכודת. אפילו אם היריב בחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.
אם מס' המפלצות שיש בצד של היריב בשדה השתנה בגלל החלטה של קלף קסם מהיר או קלף מלכודת, עושים משחק חוזר החל מתחילת צעד הקרב. מיד אחרי ההתקפה עוברים לצעד הנזק, ואם יש בבעלותך עוד מפלצת וברצונך לתקוף גם איתה, חוזרים שוב לצעד ההתקפה לאחר חישוב הנזק בצעד הנזק.
צעד הנזק- חשב את נקודות הנזק של המפלצות המיועדות שניזוקו. אם למפלצת יש אפקט היפוך, הפעל אותו מיד לאחר חישוב הנקודות שניזוקו למפלצת. בכל מקרה, אפקט היפוך לא אפקטיבי על מפלצות שכבר נהרסו ע"י חישוב הנזק.
- אם המפלצת המותקפת היא עם הפנים כלפי מטה, הפוך אותה עם הפנים כלפי מעלה באותו המצב שהייתה.
- לשחקן יש עדיפות והוא יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת (רק קלפים שמשנים את ההתקפה ו/או ההגנה יכולים להיות מופעלים בזמן "צעד הנזק", או קלף מלכודת מתנגד (Counter) כתגובה לקלף אפקט שהופעל). אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת ליריב.
- היריב מקבל עדיפות מהשחקן ויכול להשתמש בקלף קסם מהיר או בקלף מלכודת (רק קלפים שמשנים את ההתקפה ו/או ההגנה יכולים להיות מופעלים בזמן "צעד הנזק", או קלף מלכודת מתנגד (Counter) כתגובה לקלף אפקט שהופעל). אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות עוברת בחזרה לשחקן.
(חישוב נקודות הנזק - בהמשך).
- אם לאחד או יותר מפלצות שהיו מעורבות בהתקפה יש אפקט, האפקט יופעל לאחר חישוב הנקודות ( אלא אם כן, האפקט אומר אחרת). האפקט של האפקט של המפלצות של השחקן יכנס לשרשרת, בתור חוליית שרשרת 1. האפקט של האפקט של המפלצות של היריב יכנס לשרשרת, בתור חוליית שרשרת 2. השרשרת "תיפתר" לפי החוקים של תגובת השרשרת (ראה "תגובת שרשרת").
כל מפלצת שנהרסה כתוצאה מחישוב נקודות נזק תישלח לבית הקברות. לשחקן יש עכשיו עדיפות והוא יכול לבחור לחזור לצעד ההתקפה או להמשיך לצעד הסופי.
חישוב נקודות הנזק
שמפלצת של היריב במצב התקפה
שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף גדולות מנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב
תוצאות ההתקפה: שנקודות ההתקפה של המפלצת שלך שתוקפת, גדולות מנקודות ההתקפה של מפלצת של היריב במצב התקפה, המפלצת שלו תיהרס ותישלח לבית הקברות.
נזק: החסירו את נקודות ההתקפה שלך מנקודות ההתקפה של יריבך.
לדוגמא: אם לך יש 2000 נקודות התקפה וליריבך 1700, ליריבך יירדו 300 נקודות חיים
(2000-1700=300)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
שמפלצת של היריב במצב התקפה
שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף שוות לנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב
תוצאות ההתקפה: שום נזק לא נגרם לנקודות החיים ושתי המפלצות נהרסות.
נזק: לא נגרם שום נזק לנקודות החיים
-----------------------------------------------------------------------------------------------
שמפלצת של היריב במצב התקפה
שאתה תוקף מפלצת במצב התקפה, השווה את ההתקפה שלך להתקפה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף נמוכות מנקודות ההתקפה של מפלצת במצב התקפה של היריב
תוצאות ההתקפה: המפלצת התוקפת נהרסת.
נזק: החסירו את נקודות ההתקפה של יריבך מנקודות ההתקפה שלך.
לדוגמא: אם לך יש 1700 נקודות התקפה וליריבך 2000, לך יירדו 300 נקודות חיים
(2000-1700=300)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
שמפלצת של היריב במצב הגנה
שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף גבוהות מנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב
תוצאות ההתקפה: המפלצת במצב הגנה נהרסת.
נזק: לא נגרם שום נזק לנקודות החיים של אף שחקן.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
שמפלצת של היריב במצב הגנה
שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף שוות לנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב
תוצאות ההתקפה: אין נזק, שום מפלצת לא נהרסת.
נזק: לא נרגם נזק לנקודות החיים לאף שחקן.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
שמפלצת של היריב במצב הגנה
שאתה תוקף מפלצת במצב הגנה, השווה את ההתקפה שלך להגנה של יריבך:
שנקודות ההתקפה של התוקף נמוכות מנקודות ההגנה של מפלצת במצב הגנה הפוך/לא הפוך של היריב
תוצאות ההתקפה: אין נזק, שום מפלצת לא נהרסת.
נזק: החסירו את נקודות ההגנה של יריבך מנקודות ההתקפה שלך.
לדוגמא: אם לך יש 1700 נקודות התקפה וליריבך 2000 נקודות הגנה, לך יירדו 300 נקודות חיים
(2000-1700=300)
1.00MB
הצעד הסופי - השחקן גומר את כל הקרבות שלו, ואז מכריז שהוא מסיים את צעד ההתקפה. לשני השחקנים תינתן עדיפות לשחק בקלפי קסם מהירים ו/או מלכודת.
- השחקן מתחיל את הצעד הזה בעדיפות של להפעיל קלף קסם מהיר או קלף מלכודת. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות מועברת ליריב.
- היריב מקבל את העדיפות להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב לא הפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת העדיפות חוזרת לשחקן.
- השחקן קיבל בחזרה את העדיפות ויכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך בצעד הסופי או להמשיך למהלך ראשי 2.
- Main Phase 2מהלך ראשי 2
כאשר נגמר מהלך ההתקפה, התור ממשיך למהלך ראשי 2. כמו במהלך ראשי 1, השחקן רשאי לשים ולשחק עם מפלצת, וקלפי קסם ו/או מלכודת. זכרו שהשחקן יכול לשנות את מצב ההתקפה וההגנה לכל מפלצת ולזמן בזימון רגיל מפלצת - רק פעם אחת בתור. זכרו שאם מפלצת תוקפת במהלך הקרב, היא לא תוכל לשנות את מצבה באותו התור. כמו כן, זכרו שהשחקן לא יכול לעבור את גבול ההנחה של קלפים בשדה קלפי מפלצות או שדה קלפי קסמים ומלכודות, שהוא מקסימום 5.
זימון - לשחקן יש עדיפות בלבחור אם הוא רוצה לזמן מפלצת בזימון רגיל, היפוך, או זימון מיוחד. אם המפלצת שזומנה היא בעלת אפקט, השחקן יכול לבחור להפעיל את האפקט (למרות זאת, אם הוא זומן בהיפוך, האפקט פועל מיד!). העדיפות עוברת אל היריב והוא יכול לבחור להגיב על הזימון או להמשיך את האפקט כתגובת שרשרת בהפעלת אפקט משלו.
-ברגע שהאפקטים נפתרו, העדיפות חוזרת אל השחקן אשר יכול להמשיך את מהלך ראשי 2.
חשוב! אם הופעל קלף קסם או מלכודת מהיר שהוא שולל את פעולת הזימון, היפוך, או זימון מיוחד, האפקט של המפלצת בעלת אפקט לא פועל גם הוא, וכל נזק שנגרם על ידו לא נחשב.
עדיפות - השחקן מתחיל את התור הזה עם עדיפות ויכול להפעיל קלפי קסם, מלכודת, או אפקטים של מפלצות. אפילו אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף או קלף עם אפקט, העדיפות עוברת אל היריב.
- היריב שקיבל את העדיפות יכול להפעיל קלף קסם מהיר או מלכודת. אפילו אם היריב בוחר לא להפעיל שום קלף, העדיפות חוזרת אל השחקן.
- השחקן שקיבל בחזרה את העדיפות יכול לבחור אם הוא רוצה להמשיך עם מהלך ראשי 2, או להמשיך למהלך הסופי.
- End Phaseהמהלך הסופי
השחקן מכריז על סוף התור שלו. אם יש לו בידו יותר משישה קלפים, הוא חייב להעיף קלפים לבית הקברות עד שיהיו לו שישה. אז היריב מתחיל את תורו במהלך השליפה.
עדיפות - השחקן מתחיל את המהלך הזה עם עדיפות של פעולת/הפעלת אפקטים מסויימים. השחקן יכול לבחור שלא להפעיל אפקטים מסויימים ולהעביר את העדיפות הזו אל היריב.
- היריב מקבל עדיפות מהשחקן כדי להפעיל אפקטים. היריב יכול להחליט אל להפעיל אפקטים מסויימים ולהעביר את העדיפות בחזרה אל השחקן.
- שוב, לשחקן יש עדיפות כרגע, והוא חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שצריכים לפעול בשלב זה. ברגע שהשחקן הפעיל את כל האפקטים הנותרים, העדיפות מועברת שוב אל היריב.
- גם כן, היריב חייב להפעיל את כל האפקטים הנותרים שלו. ברגע שהיריב הפעיל את כל האפקטים, העדיפות מועברת, עוד פעם, אל השחקן עצמו.
- השחקן מקבל את העדיפות ויכול לבחור להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם השחקן בוחר לא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות עוברת אל היריב.
- היריב מקבל את העדיפות הזו ואם הוא רוצה הוא יכול גם כן להפעיל קלף קסם או מלכודת מהיר. גם אם הוא בחר שלא להפעיל שום קלף מהיר, העדיפות חוזרת אל השחקן והתור מסתיים.
|