|
רעיונות לפעילויות בכיתה לפתיחת השנה
שלום ,מצורפות הצעות ורעיונות לפתיחת שנה,כל רעיון נוסף יתקבל בברכה בפורום... יש עוד הרבה רעיונות טובים ב"הפעלופדיה " ,באתר של "חברה ונוער" ובאתר של שפ"י.
בהצלחה פרח בן דוד
משחקיי הכרות
גיבוש
הכרות מעמיקה
משחקי היכרות
הרוח נושבת לכיוון זה ש... - יושבים במעגל על כיסאות, כשלמשתתף אחד חסר כיסא. הוא עומד באמצע ואומר "הרוח נושבת לכיוון כל מי ש..." ואז מציין פריט לבוש או תכונה או מעשה (תלמידים בוגרים יכולים לספר דברים אישיים יותר). כל מי שהתכונה נכונה לגביו קם ומחליף כיסא, כמובן שאסור לו לחזור למקום שהיה בו. זה שנשאר ללא כיסא בעצם מנשב את הרוח לכיוון חדש. שאלות מעניינות לדוגמא :הרוח נושבת לכל מי שפעם הריח את הגרביים שלו, לפני שהשליך אותם לכביסה. הרוח נושבת לכל מי שפעם סינן מישהו בפלאפון, ואמר לו אחר כך, שהסוללה נגמרה לו.
משחק הפדיחה- היכרות- יושבים במעגל , כל משתתף בתורו מספר משהו שאף פעם הוא לא עשה. כל מי שעשה את מה שהמשתתף תיאר, מצביע. מי שהצביע שלוש פעמים, צריך לספר פדיחה שקרתה לו בחייו,או לחילופין לבצע משימה.
המטאטא נופל- היכרות- הראשון קורא בשם של תלמיד מהכיתה ואותו תלמיד צריך לתפוס את המטאטא לפני שהוא נופל לרצפה. נפל המטאטא - על אותו תלמיד לספר משהו מביך על עצמו או לבצע משימה.
כמה זמן אתם נשואים? - מבקשים מזוגות חברים שחושבים שהם מכירים אחד את השני טוב להתנדב אחד יוצא החוצה. מכינים שאלות אשר יוכיחו עד כמה הם מכירים אחד את השני. השאלות יכולות להיות : צבע אהוב, מאכל אהוב, תחביב, בגד אהוב, משחק מועדף, קבוצת ספורט אהודה, בילוי מועדף, נסיעה מיוחדת, טעמים בגלידה וכדומה. יש לשאול את השאלות הללו את הילד שנשאר לגבי הילד אשר יצא החוצה. עורכים תחרות בין מספר זוגות. הזוג המנצח הוא זה שענה נכון על כל השאלות- לא יותר משלוש ארבע שאלות לכל זוג. חשוב שהשאלות תהיינה מגוונות ולא תחזורנה על עצמן, כדי שהתלמידים לא יתאמו ביניהם תשובות.
היכרות ברבע שעה- מהלך ההיכרות - אומרים למשתתפים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרות לשם היכרות ביניהם. לאחר רבע שעה, מכנסים את המשתתפים. כל משתתף יציג את המידע שהשיג על חבריי הקבוצה, שהספיק להכיר. המשתתף שהשיג את המידע הרב ביותר על האחרים הוא המנצח!
תנועות בשרשרת- מהלך המשחק: אחד המשתתפים עושה תנועה, השני חוזר על תנועה זו ועושה תנועה חדשה, השלישי חוזר על שתי התנועות כנ"ל ומוסיף תנועה משלו. דוגמאות: אפשר להניע את כל הגוף, אפשר להניע איבר בצורה מגוחכת (לגרד משהו ובעת ובעונה אחת לנענע את הישבן), אפשר לפצוח בשירה מתוך פרסומת.
טור כיסאות: עומדים בטור על כיסאות ועפ"י המשימות , שנותן המדריך מסתדרים מחדש (אסור בשום פנים ואופן לרדת מן הכיסאות. לדוגמא: להסתדר לפי גובה, גיל, אורך שער/שעירות, גודל רגליים.)
חפצים: יושבים במעגל. כל משתתף בתורו מניח חפץ אישי במרכז המעגל ומספר מספר פרטים על עצמו - שם, גיל, מקום מגורים, תחביבים וכו'. בתום הסיבוב, לאחר שכל המשתתפים השתתפו, לוקח כל משתתף חפץ, שאיננו שלו. מתחילים בפדיון החפצים: חפץ נפדה, אם בעל החפץ ידע להגיד למחזיק בחפץ שלו, פרט אחד מאלה שהמחזיק אמר בתחילת המשחק. אם בעל החפץ זכר נכונה, הוא מקבל את החפץ בחזרה ועוברים לבא אחריו בתור. אם לא זכר פרטים על המחזיק בחפץ שלו, הוא נותן חפץ נוסף ליושב מימין למשתתף שמחזיק בחפץ שלו. לאחר סבוב ראשון של פדיון החפצים, אלה שלא הצליחו בסיבוב הקודם מנסים לפדות את שני חפציהם. עבור כל חפץ יש לציין פרט אחד. מי שלא הצליח - מוסר משכון נוסף. המשחק מסתיים כשכל החפצים נפדו.
NEVER- יושבים במעגל , כל ילד בתורו מספר משהו שאף פעם הוא לא עשה. כל מי שעשה את אותו הדבר שהילד סיפר, מרים אצבע. מי שהגיע ל-3 אצבעות צריך לספר מקרה מצחיק או מבייש שקרא לו. זהה למשחק הפדיחה בראש העמוד !!!
רשת- לוקחים צמר וכל אחד בתורו זורק את כדור הצמר (ואוחז בקצה של הצמר ע"מ שתיווצר רשת)למישהו ושואל אותו שאלה, לא עונים על השאלות עד שמחזירים את כדור הצמר בחזרה- כל אחד זרק למי שזרק לו ועונה על השאלה (וכך מתירים את הרשת(
משחק הגפרורים- מעבירים קופסת גפרורים בין המשתתפים היושבים במעגל על הרצפה. על כל משתתף להדליק גפרור ולספר על עצמו עד אשר יכבה הגפרור.
בינגו אישיות- כל חניך מקבל כרטיס בינגו עם תכונות אופי ותכונות חיצוניות. עליו להחתים את חברי הקבוצה שהם בעלי אותן תכונות בלי לחזור על אותה חתימה פעמיים. מנצח המשתתף שסיים ראשון, ועליו להקריא את התכונות מהכרטיס שלו ואת השמות החתומים על התכונות הללו.
מגדלים וערימות- כל התלמידים יושבים במעגל על כיסאות. המנחה מקריא משפטים (יש לי שני אחים, אכלתי היום שניצל לצהריים וכו'). כל מי שהמשפטים נכונים לגביו זז כיסא אחד ימינה.
נשאר אחרון- המשתתפים יושבים במעגל. במרכז עומד תלמיד. ואומר משפט, כל מי שהמשפט נכון לגביהם צריכים להתחלף ביניהם במקומות. המטרה של התלמיד היא לנצל את הזמן כדי להתיישב. התלמיד שנשאר במרכז צריך לומר את המשפט הבא, וכן הלאה.
עכביש: לוקחים כדור צמר או גליל של חוט עבה . הכדור צריך לעבור בין כל החניכים בצורה כזאת: כל מי שמקבל את הכדור אומר את שמו ומה התכונה החיובית הבולטת שלו, ומעביר את הכדור למשתתף שעדיין לא קיבל את הכדור תוך כדי מתיחת החוט שעבר דרכו ע"י האצבע.לאחר שהחוט עבר בין כל המשתתפים תיווצר מעיין רשת קורי עכביש. דומה מאוד לכדור צמר לעיל !!!
מדחום- תולים שלטים שעליהם כתוב "כן" ו-"לא" בשני צידי החדר, ושואלים את המשתתפים שאלות היכרות של כן ולא (למשל- חורף- כיף או לא?) וכל משתתף עובר לעמוד בצד החדר שמתאים לו.
שעון פגישות - מחלקים לכל משתתף דף עם שעון פגישות... כמה הוא דומה לי - שייך למשחקי היכרות או- כמשחק שנועד להראות שעד כמה שאנו שונים יש בינינו הרבה מן המשותף...מהלך המשחק:עליכם להחתים בכל משבצת 3 תלמידים העונים לרשום בה:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||