x
בניית אתרים בחינם
 

              

פורום קונים/מוכרים | טיפים לנהג 
נייד: 052-2640850 ראשון לציון

           

   דף הבית    אודות    מידע כללי    צור קשר    טיפים לתלמיד במבחן המעשי
 
    דף הבית
    אודות
    מידע כללי
    צור קשר
    טיפים לנהג
    טיפים לתלמיד במבחן המעשי
    טיפים לנהג החדש
    מאמרים דעות
    נהיגה מעשית- נושאי לימוד
    רכישת הרגלי הסתכלות
 

הכנות לנסיעה : -

ישיבה נכונה : -

חשוב להגיע לכל עזרי התפעול והבטיחות מבלי להתאמץ. לכן ראשית עלייך לכוון את המושב: 
מרחק הכסא -  ייקבע ע"י לחיצה ברגל שמאל על המצמד באופן שהרגל תהיה עם כיפוף ברך שיצור בערך זווית של  120 מעלות ולא ישרה ומתוחה.
גובה הכסא -  ייקבע באופן שתראה את הדרך בשני שלישים העליונים של השמשה.
משענת הכסא - תיקבע באופן שהידיים תהיינה מונחות (ולא מתוחות) על ההגה עם כיפוף המרפקים בזוית של  כ- 120 מעלות על מנת שתוכל לתפעל את ההגה נכון מבלי שתתעייף.
תומך ראש -  תכוון למרכז הגולגולת לתמיכת הראש בעת תאונה מאחור.
מראת תשקיף מרכזית -  תכוון ביד כך שתוכל לראות דרכה את כל החלון האחורי ואת העודף לכוון לימין הרכב לכיסוי "שטחים מתים".
מראות צד שמאלית וימנית - בעזרתן תראה את התנועה מאחור מימין ומשמאל לרכב. כיוון המראות ע"י בורר חשמלי מתוך הרכב - באופן שתראה מעט מדופן הרכב (עד 1/4 מהחלק הקרוב של המראה) וגובה המראות בקו מקביל לכביש עד קו האופק וקצת שמיים (אם יש).
חגורות בטיחות -  וודא שהחגורה מוכנסת לאבזם, אינה מגולגלת ומונחת צמוד לרוחב הגוף. אחריות הנהג לוודא שכולם חגורים גם מאחור. עתה הינך מוכן להתחיל בנסיעה. זכור !!  חגורות הבטיחות עשויות להציל חיים ולהקטין נזקים בעת תאונה.

התנעה נכונה :  -

מצמד לחוץ עד הסוף וידית ההילוכים במצב סרק. המצבים במתג ההתנעה:  -
 (1)  שחרור ההגה מנעילה וחיבור מערכת חשמל משנית -  רדיו שעון ואורות.
 (2)  חיבור מערכת חשמל  מרכזית  -  נורות ביקורת ושעונים.
 (3)  מצב התנעה -  לחיצה קפיצית קצרה, בכיוון השעון, להפעלת המנוע.
סיבוב המפתח בכיוון הפוך ינטרל את המערכות בהתאמה. הוצאת המפתח תנעל את ההגה.

אחיזת הגה נכונה
אחיזה הגה בשעות: 10 - 2  או  9 -  3 , תאפשר שליטה נאותה על הרכב בכל המצבים, בנסיעה בקו ישר, בעקומות וכאשר מבצעים פניות ימינה, שמאלה ופרסה.
תרגל:  סובב את הגה במקום, ימינה ושמאלה בשיטה של  "יד מעל יד".

התחלת נסיעה והעברת הילוכים
הסבר מפורט על תיבת ההילוכים מופיע באיור מס'  1  להלן.
תרגל במקום על "יבש" העלאה והורדת הילוכים  (איור מס'  1).
 
מוט  הילוכים : - 
הילוך סרק -  הזז את מוט ההילוכים במרכז מצד לצד בתנועה קפיצית לשמאל ולימין.
שילוב להילוך ראשון ושני -  הצמד את מוט ההילוכים לשמאל ודחף קדימה או אחורה.
שילוב להילוך שלישי ורביעי - בקו ישר קדימה או אחורה ביד פתוחה.
שילוב להילוך חמישי -  הצמד את מוט ההילוכים לימין ודחף  קדימה (באלכסון).
בירידה העבר הילוכים מוקדם יותר, בעלייה מאוחר יותר (למשוך את ההילוך).
תחום המהירויות שונה במקצת ברכבים מדגמים שונים.